Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-01-06, 20:38   #1
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ångest


Ja nu är ångest på hög nivå.

Har varit arbetslös i 8 månader och nu ska man börja jobba igen. Kliva upp 05:00 när man senaste tiden lagt sid då. Ja nu är det slut på NHL-nätterna och in i verkligheten igen.


Men frågan hur ska man ställa om nu?

Lär ju förmodligen inte gå....
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-06, 21:01   #2
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patrik_g Visa inlägg
Ja nu är ångest på hög nivå.

Har varit arbetslös i 8 månader och nu ska man börja jobba igen. Kliva upp 05:00 när man senaste tiden lagt sid då. Ja nu är det slut på NHL-nätterna och in i verkligheten igen.


Men frågan hur ska man ställa om nu?

Lär ju förmodligen inte gå....
Jag pratade igår med en man på jobbet som blev torterad och skenavrättad 10 gånger efter att Shanen hade blivit avsatt i Iran, jobbigt liv du har.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-06, 21:11   #3
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Jag pratade igår med en man på jobbet som blev torterad och skenavrättad 10 gånger efter att Shanen hade blivit avsatt i Iran, jobbigt liv du har.
Ja jag är väl en bortskämd svensk som inte gillar att kliva upp tidigt på morgonen. Men vad gör man? Man måste ju jobba för att få pengar i detta land. Iaf för vissa.
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-06, 22:05   #4
 
Qirrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 169
Sharp$: 421

Hi-diddly-ho
Stats: 770 - 730 - 56
ROI: 110.07%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

Låter som du behöver lite struktur och rutiner i livet så du mår nog bara bra av det.
__________________
Hard work takes the gamble out of gambling.
Qirren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-06, 22:07   #5
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

När jag körde tidningar kom jag hem ungefär vid den tiden.

Fy fan när man fick kliva upp och skrapa den där nerisade golfen. Då ville man bara dö, fy satan vilken ångest man hade. Chansen att få fronta bildjäveln med en fet timmerbil var det enda som höll modet uppe. Men när man väl lastat tidningarna och kommit iväg så gick det rätt bra och den värsta dödslängtan la sig så pass att man höll sig på rätt sida vägen. Men nästa dag började det ju om igen. Sex dar i veckan...

Om man torskat 300 spänn kvällen innan (ja det var ett tag sen) så skulle man ju jobba gratis, kändes ju upplyftande. Om jag vunnit så var det nästan ännu värre. Va fan skulle jag då behöva kliva upp för?

Kan ju ta en liten anekdot av allt som hände under dom där få åren. Mitt distrikt var inte som alla andras där man delade ut tidningen genom bilfönstret ner i brevlådan. Nää det här var en ny billinje och förmodligen hade dom cyklat där tidigare. Vilket innebar att jag fick kliva ur bilen 50-100 gånger varje natt för att nå brevlådorna. Den irritation och stilla vansinne som det innebar för min redan trasiga själ går inte att beskriva i ord.

Fast jag försökte. En Söndag så ringde jag hem till chefen och lät allt som tyngde mig bubbla fram under 1 1/2 timme och det är ungefär lika länge som jag sammanlagt pratar på ett år annars. Jag var rejält tankad och som ytterligare partyhöjare sjukanmälde jag mig dan efter. Det blev lite dålig stämning efter det där samtalet och jag blev inte kvar så många månader efter den händelsen.

Nu tappa jag ju spåret här. Jo en morgon när jag för femtielfte gången och mot min vilja tvingades kliva ur bilen för att nå en låddjävel som något pucko gömt under en björk halvvägs inne på tomten så hände följande. Man körde ju automat och när jag hunnit iväg en bit så hoppar parkeringsläget ur och bildjäveln börjar rulla bakåt. Dörren stod naturligtvis öppen så den vek sig som en fällkniv när första motståndet kom i vägen. En Mercedes.

Det fanns ju bara en sak att göra. Lägga sig raklång på vägen och be om något riktigt snabbt och tungt. Dessvärre så var jag mitt i ett sömnigt villaområde klockan 03:30 så ingen hjälp fanns att få. Så det var bara att borsta av sig snön, vika ihop dörrdjäveln och snabbt ta sig därifrån.

Under den här tiden så utvecklade jag en allergi mot ofrivillig väckning aka väckarklocka. Räcker med att jag har en tandläkartid inbokad så sover jag oroligt veckan innan och då ska jag ändå inte vara där förrän kl 12. Men bara vetskapen om att något är inplanerat räcker för att kroppen ska reagera med olust.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), patrik_g (+1), larzzon (+10), Shell Peppe (+2), boored (+30), the_mirage (+5), thom321 (+1), Thore10 (+1), SlimCharles (+5), Moffegrev (+44), Stekel (+10), skitodds (+1), Flickepojken (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-06, 22:08   #6
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6014
Standard

Haha ja tro fan att du måste jobba. Inte fan är livet någon jävla semester. Vissa verkar dock tro det i vårt "sosse-sverige".
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-06, 22:36   #7
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vet ju också att jag kommer må bra av att jobba igen. Blir lite tokig på vara hemma för länge. Men nu när man varit hemma i 8-månader levt på A-kassa har man som haft det bra med. Men blivit lat, gått upp i vikt och vänt på dygnet. Fördel med det är NHL

Ja, ja in i verkligheten igen och det är ju mitt gamla skit jobb så jag vet ju vad som väntar typ. Förutom gubben på 53-år som hatar mig och jag hatar han. Så det blir ju intressant i sig + två utlänningar.

Kliva upp typ 5 och komma hem typ 5 kommer man ju in i sen.


Nu fick jag tycka lite synd om mig också kändes skönt


Wagner underbar läsning som vanligt
__________________
Varje dag är en ny speldag

Senast redigerad av patrik_g den 2014-01-06 klockan 22:37.
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-07, 04:36   #8
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Underbar frukost fil bra för magen och kaffe bra för att vara pigg
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-07, 07:57   #9
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3614
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patrik_g Visa inlägg
Förutom gubben på 53-år som hatar mig och jag hatar han. Så det blir ju intressant i sig
Jösses, vilken flashback jag fick nu efter att helt kopplat bort mitt jobb i några veckor nu tack vare semester kombinerat med mellandagar.

Min chef är 60 år & även han hatar mig av oklar anledning, lagom kul när vi är en liten arbetsgrupp som jobbar tätt inpå varandra...
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-07, 16:32   #10
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Första dagen klar varit i skogen avverkat, dragit ris och sandat. Luft får man ju på dagarna och jag är helt slut i kroppen....
__________________
Varje dag är en ny speldag
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-07, 16:50   #11
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patrik_g Visa inlägg
Första dagen klar varit i skogen avverkat, dragit ris och sandat. Luft får man ju på dagarna och jag är helt slut i kroppen....
Det där fick man ju googla på. Bussigt att du la ut en bild också. Fast du var äldre än jag trodde. http://inga.blogg.se/2011/april/dra-ris.html
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Boone (+5), Rejs (+1)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-07, 16:53   #12
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Det där fick man ju googla på. Bussigt att du la ut en bild också. Fast du var äldre än jag trodde. http://inga.blogg.se/2011/april/dra-ris.html
Precis så där som på bilden Wagner ett riktigt skit jobb rent ut sagt. Roligare köra motorsågen då. Imorgon blir det nya äventyr det som är roligt med detta skit jobb ofta olika saker varje dag. Men jag vet varit här förut.

Men går inte fort för gubbarna ska sägas


Kallt blev det med idag -12 ute drog bra.


Jag kan lägga ut bilder sen om någon skulle vara intresserad
__________________
Varje dag är en ny speldag
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rejs (+1)
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-07, 16:58   #13
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Ja gör det. Speciellt när ni sandar i skogen lät spännande.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-07, 17:02   #14
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Ja gör det. Speciellt när ni sandar i skogen lät spännande.
Sandar gjorde jag fram till frukost bara. Du vet pensionärerna behöver grusning när det är så här halt. Iaf i Jämtland är det mycket halt just nu.
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-07, 17:18   #15
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Det här med att leva på A-kassa i 8 månader för att sen komma tillbaka till samma arbete som tidigare (för så var det väl?) känns intressant.

Kan det vara ett kommunalt upplägg för att någon annan ska stå för kostnaderna under merparten av tiden så man i förlängningen slipper hela bördan själv?

Du kommer få fortsätta dra ris tills du är kvalificerad för en ny A-kasse period och sen börjar det om igen?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td