Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-01-15, 13:26   #1
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1528
Standard

Att sälja grejer på Tradera?


Har någon här erfarenhet av det? Rent spontat känns det som om 90 % av alla auktioner där inte får några bud alls. Eller har jag fel?
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-15, 13:54   #2
 
softpojks avatar
 
Reg.datum: nov 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 489
Sharp$: 1934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av semipro Visa inlägg
Har någon här erfarenhet av det? Rent spontat känns det som om 90 % av alla auktioner där inte får några bud alls. Eller har jag fel?
Handlat och sålt massor där förut. Är extremt nöjd med hur allt fungerade. Så jag anser att du har fel, vet dock inte hur det är idag. dock får du mer pröjs på blocket tror jag. men ska du köpa, är det en guld gruva!
__________________
Trav är kul.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
semipro (+5)
softpojk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-16, 09:44   #3
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Visby
Inlägg: 171
Sharp$: 3268
Standard

Har dålig koll på grejerna idag, men sålde av massvis med gamla leksaker, spel och hockeybilder och annat som låg och skräpade när fenomenet var relativt nytt. Gav 10 000 - 20 000 kronor, men sedan dess är reglerna ändrade och fenomenet etablerat, så folk köper inte random bokmärken för 100-tals kronor längre.

Om du är någorlunda strukturerad med att ha kontakt med köpare, paketering och liknande går det att skapa sig en tillvaro på det. Far min la ner det där med lönearbete och levde på Traderaförsäljning de sista 7-8 åren innan pensionen. Han håller på än, men på lägre nivå.

För bokförsäljning är Tradera överlägset.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
semipro (+5)
faremisch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-16, 10:44   #4
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Tradera är en underskattad guldgruva. Undertecknad gav sidan en chans för några år sedan och blev så pass nöjd att jag figurerar både på köp- och säljsidan

Minns speciellt när jag sålde något så pass simpelt som en isskrapa för drygt 20 kronor. Folk köper precis allt om det bara finns någon form av reklam eller logga på. Broscher med t ex korvmärke har också skeppats i väg.

Ger man Tradera lite tid så lär man sig det kvickt. Det gäller att ha en bra kontakt med köpare och verkligen trycka på de egna kraven så det inte dyker upp problem senare. Skriv verkligen noga att du t ex inte tar ansvar för Posten-sjabbel och så vidare.

På minussidan är det faktum att många människor övervärderar sina prylar. Man vill sälja, men ändå inte liksom. Om vi tar hockeykort som exempel kan en låda med sådana ha utgångspriset 500-600 kronor trots att det bara är nötta och massproducerade.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
semipro (+5)
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-16, 10:47   #5
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Ett väl beprövat tips som jag själv tillämpar är att ha ett lägre utgångspris, men lite högre portokostnad. Portot reagerar köpare sällan på. Skillnaden mellan 20 och 25 är inte det viktiga om utgångskostnaden är 1 krona. Att just lägga ut det allra mesta för 1 krona skapar ett psykologiskt övertag. Köparen upplever det som ingenting och blir det budgivning infinner sig spänningsmomentet.

Vet att jag sålt en dvd-film för 50-60 riksdaler med utgångspriset 1 och porto på 30. Blev nästan en gratis lunch den dagen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
semipro (+5)
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-17, 10:49   #6
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7860
Standard

Känner en lirare som gick runt på olika plantskolor och nöp sticklingar på olika växter och krängde på tradera och gjorde ganska fina pengar på egentligen ingenting.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
semipro (+5)
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-18, 12:28   #7
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1528
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av faremisch Visa inlägg
Har dålig koll på grejerna idag, men sålde av massvis med gamla leksaker, spel och hockeybilder och annat som låg och skräpade när fenomenet var relativt nytt. Gav 10 000 - 20 000 kronor, men sedan dess är reglerna ändrade och fenomenet etablerat, så folk köper inte random bokmärken för 100-tals kronor längre.

Om du är någorlunda strukturerad med att ha kontakt med köpare, paketering och liknande går det att skapa sig en tillvaro på det. Far min la ner det där med lönearbete och levde på Traderaförsäljning de sista 7-8 åren innan pensionen. Han håller på än, men på lägre nivå.

För bokförsäljning är Tradera överlägset.
Vad för böcker snackar vi om här? Är det nån speciell bokgenre som säljer eller kan det till och med nån som kan vilja ha en hög Mankell-deckare?
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-21, 13:14   #8
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

På fredag vankas lön för gemene man efter årets fattigaste vecka. Med automatik innebär det att kreti och pleti nu ska unna sig saker igen, så ladda ut allt ni har på Tradera
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-05, 08:46   #9
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 2 553
Sharp$: 5261
Standard

ni som har erfarenhet av tradera -
ska sälja en motorsåg som jag inte har användning för längre!
Tradera eller Blocket?
cochise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-05, 09:38   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av cochise Visa inlägg
ni som har erfarenhet av tradera -
ska sälja en motorsåg som jag inte har användning för längre!
Tradera eller Blocket?
En gammal kollega renoverade och sålde motorsågar, och han sålde enbart på tradera, varför vet jag dock ej.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
cochise (+1)
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td