Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-07-09, 10:15   #1
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1528
Standard

När vet man att en strategi är lönande?


Hur många matcher skulle ni säga att man behöver ha spelat på för att veta om en viss strategi är bra eller dålig?

Hur stort underlag av spel krävs för att "ta bort" turen?
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-10, 09:22   #2
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av semipro Visa inlägg
Hur många matcher skulle ni säga att man behöver ha spelat på för att veta om en viss strategi är bra eller dålig?

Hur stort underlag av spel krävs för att "ta bort" turen?
Allt beror ju på hur stort konfidensintervall du vill ha. Inom samhällsvetenskaper är man ju nöjd med ett 5% konfidensintervall och det känns väl som någon slags minimum.

Jag brukar använda mig av ett P-värdes test. Faktorer som påverkar är antal spel, snittodds och ROI. När man plockat in alla de parametrarna får man ut ett värde som omvandlas till en procentuell chans att resultatet uppstått av ren slump.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-12, 11:45   #3
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1528
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Allt beror ju på hur stort konfidensintervall du vill ha. Inom samhällsvetenskaper är man ju nöjd med ett 5% konfidensintervall och det känns väl som någon slags minimum.

Jag brukar använda mig av ett P-värdes test. Faktorer som påverkar är antal spel, snittodds och ROI. När man plockat in alla de parametrarna får man ut ett värde som omvandlas till en procentuell chans att resultatet uppstått av ren slump.
Om jag fattat det där hade jag inte ställt en så korkad fråga...
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td