Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-11-09, 17:52   #1
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Körkortet


Idag ringde dom från trafikskolan och sa det fanns en tid för skrivning och uppkörning för mig. Teorin är min akilleshäl ligger på 89% där just nu. Men jag sa ja och nu är det bokat.


Känner mig så jävla nervös. 3-veckor går ju fort. Fundera på lägga all tid jag kan nu på teorin och då får bettingen stå åt sidan med. Men det blir nog svårt. Tänkte lägga ner alkoholen med till dess.

Men ge mig tips inför en uppkörning alla ni med körkort som alla har typ utan mig. Chefen satt ett ultimatum på kortet till 3-Dec. Skriver 1Dec och kör 2-Dec. Kan bli jackpott, men jag är som alltid ödmjuk.

Vad ska jag tänka på inför en uppkörning?
__________________
Varje dag är en ny speldag

Senast redigerad av patrik_g den 2015-11-09 klockan 17:54.
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-09, 18:12   #2
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6016
Standard

Kör så mycket bil du kan innan. Gärna runt uppkörningslokalen så du får en lokalkännedom. Och lär dig säkerhetskontrollen, surt att missa på en sån sak!

BOL
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Filmtokig (+1)
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-09, 18:35   #3
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Wow, vilken grej.

För det första så är du redan ganska nervös säger du. Sedan så innebär allt kring att ta körkort en rejäl dos av extra nervositet. Som om inte det vore nog så har chefen ett ultimatum på att du måste ha körkort den 3:e december och du ska försöka ta det 1-2 december. Jo men visst, släng på lite extra press i ett redan pressat läge så blir det kanon.

För att svara på frågan så måste jag ge dig ett gott men samtidigt tråkigt råd. Precis som med det mesta i livet så finns det inga genvägar utan det handlar bara om att lägga ner tillräckligt med tid på saker och ting så man lär sig det. Tyvärr så är vi väldigt olika på hur lång tid vi behöver för att lära oss olika saker, för en del räcker det med 1 vecka för andra räcker inte ens 3 veckor.

Annars får du hoppas på lite tur. För mig så blev "uppkörningskontrollanten" försenad till min uppkörning pga en krock. Så min uppkörningstid som skulle ta typ 30 minuter fanns det bara 5 minuter kvar på när vi drog igång. Så det blev ett snabbt varv runt kvarteret sedan var det klart eftersom det var dags för nästa person att ha sin uppkörning.

Så har du nån schysst polare så kan han ju se till att förhindra "uppkörningskontrollanten" från att komma i tid till din uppkörning på ett eller annat sätt så behöver du också bara köra en liten kortis för att bli godkänd.

Håller tummarna för att din "all-in" slutar med jackpot och inte brakförlust!

Senast redigerad av Lazlo den 2015-11-09 klockan 18:39.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-09, 18:45   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Det är rätt lugnt egentligen, dom kuggar på sådant du skulle få böter för sa dom till mig, då det begav sig.

Inledde med att köra runt med enbart parkeringsljus på, efter 10-15min sa inspektören åt mig, det är böter på det passade han även på att poängtera....

Efter ett tag var jag klar då skulle den andre stjärnan som var med i bilen få köra upp, och medans han körde någon sån där utvändig kontroll, så passade jag på att lägga in en snus, då började inspektören gnälla på det,
Citat:
jaja, det är väl bättre med muncancer än lungcancer...
Då jag är väldigt bildad av mig så upplysta jag han om att man får inte alls cancer av snus, efter 1 minuts käftande om snus/cancer kopplade det för mig, att just den här debatten behöver jag inte vinna.....bara att lägga sig platt och hålla med.

Sen efter att polarn kört upp och praktiserat 0 filplacering i rondell återvände vi till körskolan där vi fick någon papperslapp som vi kunde köra på tills det riktiga körkortet kom på posten efter någon vecka.


Så att ta körkort behöver du inte oroa dig det minsta för, hur lätt som helst.
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-09, 21:04   #5
 
Timotimos avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 440
Sharp$: 2779
Standard

Var nykter..
Timotimo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-10, 02:47   #6
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Fokusera på vägen och börja inte livebetta med mobilen när du väntar på grönljus till exempel.

Fast du kanske kan försöka fixa en tid när det inte spelas så mycket matcher så slipper du den frestelsen.

Senast redigerad av jaroiten den 2015-11-10 klockan 02:48.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-11, 08:38   #7
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Se till att köra upp i en bil som du är van vid, boka den bilen du är mest bekväm med för uppkörning hos din körskola. Ovanan vid en ny bil i kombination med den ökade stressen kommer att leda till ytterligare misstag.

Det verkar vara en hel del varians inblandat i uppkörningar, men håll dig bara lugn så går det nog bra. Kör du fel eller hamnar i fel fil, gör inga hastiga manövrar eller filbyten - som kan resultera i en kuggning - utan säg att du åker in och vänder på en lämplig plats, detta kommer att uppfattas som en styrka av uppkörningsmannen, vilken har överseende med att du är stressad och att du kan blanda ihop höger och vänster.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-11, 15:48   #8
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 2 524
Sharp$: 1184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patrik_g Visa inlägg
Idag ringde dom från trafikskolan och sa det fanns en tid för skrivning och uppkörning för mig. Teorin är min akilleshäl ligger på 89% där just nu. Men jag sa ja och nu är det bokat.


Känner mig så jävla nervös. 3-veckor går ju fort. Fundera på lägga all tid jag kan nu på teorin och då får bettingen stå åt sidan med. Men det blir nog svårt. Tänkte lägga ner alkoholen med till dess.

Men ge mig tips inför en uppkörning alla ni med körkort som alla har typ utan mig. Chefen satt ett ultimatum på kortet till 3-Dec. Skriver 1Dec och kör 2-Dec. Kan bli jackpott, men jag är som alltid ödmjuk.

Vad ska jag tänka på inför en uppkörning?
Att sova ordentligt är viktigt inför. Visa att du är självsäker och koncentrerad på din uppgift. Försök att inte prata för mycket (vissa inspektörer kan vara konstiga), men vill dom prata så går det nog bra.

Träna på fickparkering och kanske en tur i dom områden du ska köra upp i. Kan vara bra att slippa "överraskningar".

Men det viktigaste är nog att slappna av och att inte ta det på för stort allvar. Annars kan risken vara att du spänner dig och gör enkla misstag. Sen är det ju så att om du är väl förberedd så behöver du nog inte oroa dig så mycket för det lär ju sitta i "ryggmärgen"...

Lycka till!
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-11, 16:18   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 292
Sharp$: 6502
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patrik_g Visa inlägg
...Men ge mig tips inför en uppkörning alla ni med körkort som alla har typ utan mig...
Alla har inte körkort och en del som har det borde inte ha Har du någon kompis som du kan övningsköra med så att du kan bygga upp självförtroendet? Kan fixa det och vill fixa det är bättre än skall/måste. Jag tror att du kommer att ordna det här galant. Lycka till!
erek är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-11, 20:21   #10
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Seebbo Visa inlägg
Kör så mycket bil du kan innan. Gärna runt uppkörningslokalen så du får en lokalkännedom. Och lär dig säkerhetskontrollen, surt att missa på en sån sak!

BOL


Jag ska försöka övningsköra så mycket jag kan privat med. Har en jag övningskör med ända som ställer upp. Kör så ofta han har tid. Ja stället jag ska köra upp på kan jag helt och hållet. Stor fördel det tror jag. Säkerhetskontrollen ska jag träna på mer igen då jag bytt tillbaka till den bil jag började med då min senaste lärare nyss slutat.
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-11, 20:25   #11
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Wow, vilken grej.

För det första så är du redan ganska nervös säger du. Sedan så innebär allt kring att ta körkort en rejäl dos av extra nervositet. Som om inte det vore nog så har chefen ett ultimatum på att du måste ha körkort den 3:e december och du ska försöka ta det 1-2 december. Jo men visst, släng på lite extra press i ett redan pressat läge så blir det kanon.

För att svara på frågan så måste jag ge dig ett gott men samtidigt tråkigt råd. Precis som med det mesta i livet så finns det inga genvägar utan det handlar bara om att lägga ner tillräckligt med tid på saker och ting så man lär sig det. Tyvärr så är vi väldigt olika på hur lång tid vi behöver för att lära oss olika saker, för en del räcker det med 1 vecka för andra räcker inte ens 3 veckor.

Annars får du hoppas på lite tur. För mig så blev "uppkörningskontrollanten" försenad till min uppkörning pga en krock. Så min uppkörningstid som skulle ta typ 30 minuter fanns det bara 5 minuter kvar på när vi drog igång. Så det blev ett snabbt varv runt kvarteret sedan var det klart eftersom det var dags för nästa person att ha sin uppkörning.

Så har du nån schysst polare så kan han ju se till att förhindra "uppkörningskontrollanten" från att komma i tid till din uppkörning på ett eller annat sätt så behöver du också bara köra en liten kortis för att bli godkänd.

Håller tummarna för att din "all-in" slutar med jackpot och inte brakförlust!
Ja jag är en mycket nervös person av mig i det mesta jag, tyvärr. Ja då man ringde om uppkörningstiden kan man säga det datumet kom lägligt Ja pressen ökade en del då kände jag, hehe...


Din historia om din uppkörning var verkligen intressant att läsa om


Ja alla på jobbet ville höra tiden så man kunde vara ute och kolla in mig iaf. Men får kanske testa ditt förslag där
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-11, 20:31   #12
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Det är rätt lugnt egentligen, dom kuggar på sådant du skulle få böter för sa dom till mig, då det begav sig.

Inledde med att köra runt med enbart parkeringsljus på, efter 10-15min sa inspektören åt mig, det är böter på det passade han även på att poängtera....

Efter ett tag var jag klar då skulle den andre stjärnan som var med i bilen få köra upp, och medans han körde någon sån där utvändig kontroll, så passade jag på att lägga in en snus, då började inspektören gnälla på det,

Då jag är väldigt bildad av mig så upplysta jag han om att man får inte alls cancer av snus, efter 1 minuts käftande om snus/cancer kopplade det för mig, att just den här debatten behöver jag inte vinna.....bara att lägga sig platt och hålla med.

Sen efter att polarn kört upp och praktiserat 0 filplacering i rondell återvände vi till körskolan där vi fick någon papperslapp som vi kunde köra på tills det riktiga körkortet kom på posten efter någon vecka.


Så att ta körkort behöver du inte oroa dig det minsta för, hur lätt som helst.

Hur länge sen är det?

Din historia gillar jag med Roligt höra era historier vid uppkörningar.

Ska nog undvika ta en rök innan körningen tror jag. Min lärare nu gillar det inte. En gång fick jag knappt köra då jag rökte innan körning. Hon tål inte röken får man väl acceptera då.
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-11, 20:32   #13
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Timotimo Visa inlägg
Var nykter..
Ja får sikta på det Vore synd inte ens få köra iväg då man blåser innan.
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-11, 20:37   #14
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Fokusera på vägen och börja inte livebetta med mobilen när du väntar på grönljus till exempel.

Fast du kanske kan försöka fixa en tid när det inte spelas så mycket matcher så slipper du den frestelsen.

Har så tur att det inte ens finns grönljus i den håla jag kör upp på

Får försöka hålla mig från bettingen dessa 40 minuter
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-11, 20:41   #15
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Se till att köra upp i en bil som du är van vid, boka den bilen du är mest bekväm med för uppkörning hos din körskola. Ovanan vid en ny bil i kombination med den ökade stressen kommer att leda till ytterligare misstag.

Det verkar vara en hel del varians inblandat i uppkörningar, men håll dig bara lugn så går det nog bra. Kör du fel eller hamnar i fel fil, gör inga hastiga manövrar eller filbyten - som kan resultera i en kuggning - utan säg att du åker in och vänder på en lämplig plats, detta kommer att uppfattas som en styrka av uppkörningsmannen, vilken har överseende med att du är stressad och att du kan blanda ihop höger och vänster.


Japp ska köra med samma bil som jag haft på¨skolan. Dock har jag hattat mellan tre lärare och tre bilar under detta år då jag hållit på. Men sen min bästa lärare fick sparken har det blivit 3 lektioner med den jag började med. Har en del till lektioner bokade med inför uppkörningen.


Ska verkligen försöka hålla mig lugn så gott jag kan. Man får inte ta lugnade tabletter inför körningen va?
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td