Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-11-11, 20:46   #16
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Chiron Visa inlägg
Att sova ordentligt är viktigt inför. Visa att du är självsäker och koncentrerad på din uppgift. Försök att inte prata för mycket (vissa inspektörer kan vara konstiga), men vill dom prata så går det nog bra.

Träna på fickparkering och kanske en tur i dom områden du ska köra upp i. Kan vara bra att slippa "överraskningar".

Men det viktigaste är nog att slappna av och att inte ta det på för stort allvar. Annars kan risken vara att du spänner dig och gör enkla misstag. Sen är det ju så att om du är väl förberedd så behöver du nog inte oroa dig så mycket för det lär ju sitta i "ryggmärgen"...

Lycka till!

Ska köra 13:15 ganska bra tid tycker jag. Inget mörker då heller, borde inte det iaf då. Fundera på ta ledig från jobbet dagen innan. Kliver upp 05:15 annars varje dag.

Annars har jag läst i forum att man ska försöka tala med inspektören och vara social. Är annars ingen social person jag.

Bra tips i allt du säger tycker jag.
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-11, 20:52   #17
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tänkte köra en uppdatering just nu från mig:

Idag blev jag klar med repetition 1 då jag tryckte in en 64/70 då jag satt på skolan efter jobbet. Blev ganska glad då. Men jag är ödmjuk och tar inte ut något i förskott.

Kom sen hem ganska trött och hungrig. Kunde inte hålla mig från sluttestet då. Gjorde det lite snabbt och fick 56 av 70 alltså klara det precis. Sluttestet kändes klart lättare än repetition 1 som jag hållit på med ett tag.


Nu har Osedda frågor, Vägmärken och svåraste frågor låst upp sig. Inga krav på klara dom, men kommer så klart träna på dom. Står på 100% nu med.

Men frågan är. När öppnas Repetition 2 upp för mig? Kan tänka mig dom är än svårare.
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-11, 21:12   #18
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patrik_g Visa inlägg
Hur länge sen är det?

Din historia gillar jag med Roligt höra era historier vid uppkörningar.

Ska nog undvika ta en rök innan körningen tror jag. Min lärare nu gillar det inte. En gång fick jag knappt köra då jag rökte innan körning. Hon tål inte röken får man väl acceptera då.
Närmare 20-årsedan, så den gubben jag körde upp med lär nog vara död och begraven sen länge, förmodligen i muncancer, då han inte nyttjade bakteriedödande stimulantia.

Kan ju tipsa om att anledningen till att jag gled runt med parkeringsljuset på ibörjan, var pga att det var det sista jag kollade under kontrollen innan vi drog iväg.

Så ha koll på det, att du vrider tillbaka till halvljus när du gått igenom alla ljus och dylikt.
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-11, 21:48   #19
 
the_mirages avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 206
Sharp$: 799
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patrik_g Visa inlägg
Japp ska köra med samma bil som jag haft på¨skolan. Dock har jag hattat mellan tre lärare och tre bilar under detta år då jag hållit på. Men sen min bästa lärare fick sparken har det blivit 3 lektioner med den jag började med. Har en del till lektioner bokade med inför uppkörningen.


Ska verkligen försöka hålla mig lugn så gott jag kan. Man får inte ta lugnade tabletter inför körningen va?
Jag blev mest nyfiken på varför den bästa läraren fick sparken?
Lycka till med körkortet!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sskssk (+5)
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-11, 22:03   #20
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av the_mirage Visa inlägg
Jag blev mest nyfiken på varför den bästa läraren fick sparken?
Lycka till med körkortet!
Precis, var det månne en kvinnlig lärare som lärde Patrik att styra?
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-15, 18:49   #21
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 175
Sharp$: 2060
Standard

Ingen fara om du bränner dig och kuggar båda eller något av de två momenten. Livet går vidare utan att en jävel förutom du och din chef får lite småproblem.

Andas, var självsäker, kör som om du haft körkort i 20 år.

Vad är det värsta som kan hända? Du kuggar och vaknar upp ändå i ett av världens bästa länder, du har ett jobb, du lever i den bästa tidsåldern vi människor någonsin upplevt.

Hade själv flyt med uppkörningen då jag körde typ 10 minuter sen var det klart. Hög varians om man klarar sig eller inte men failar man inte stort på något bör man klara sig. Teorin är det bara nöta om du känner dig osäker - du får ju alternativ och bara genom att ta det mest logiska och sunda alternativet på frågorna bör du klara dig.

GL.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Filmtokig (+1)
Bettingamatoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-16, 17:52   #22
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av the_mirage Visa inlägg
Jag blev mest nyfiken på varför den bästa läraren fick sparken?
Lycka till med körkortet!
Rycket säger att han slog ner sin chef (Hon som är äger skolan jag kör på) en lördags kväll polis kom dit b.la. Hon som driver har haft 3 lärare på 1 år. Svår att samarbeta med sägs det.
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-16, 17:53   #23
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Precis, var det månne en kvinnlig lärare som lärde Patrik att styra?
En man tyvärr han som är bäst. Hon jag har nu har jag aldrig gillar. Hård som fan men kanske det som behövs på mig.
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-16, 18:04   #24
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bettingamatoren Visa inlägg
Ingen fara om du bränner dig och kuggar båda eller något av de två momenten. Livet går vidare utan att en jävel förutom du och din chef får lite småproblem.

Andas, var självsäker, kör som om du haft körkort i 20 år.

Vad är det värsta som kan hända? Du kuggar och vaknar upp ändå i ett av världens bästa länder, du har ett jobb, du lever i den bästa tidsåldern vi människor någonsin upplevt.

Hade själv flyt med uppkörningen då jag körde typ 10 minuter sen var det klart. Hög varians om man klarar sig eller inte men failar man inte stort på något bör man klara sig. Teorin är det bara nöta om du känner dig osäker - du får ju alternativ och bara genom att ta det mest logiska och sunda alternativet på frågorna bör du klara dig.

GL.

Du har så rätt. Jorden går ju inte under för det. Men mitt slutdatum som chefen satt på mig blev ju lite än mer pressade då skolan ringde om dessa datum.

Ska försöka vara så lugn jag kan. Är en lugn med tyvärr nervös person av mig i det mesta i livet.


Faserna är 100% nu + slut testet satt direkt. Men det är ju långt ifrån någon garanti. Pluggar varje kväll några faser nu + läser boken.
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-16, 18:11   #25
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lite uppdate från idag om någon skulle vara intresserad


Hade en lektion idag. Kl 07:45 hann jobba lite med innan jag körde. Sov 2-timmar inatt. Märkte läraren var trött och gäspande en del under körningen. Själv var man mycket pigg och försökte vara lugn. Och kanske gjorde jag min bästa körning med den lärare jag inte ens gillar. Vi säger inget till varandra knappt då vi kör. Annat var det med förra läraren som var en man. Vi pratade om allt från jobb, löner och livet. Kanske ska man bryta isen med henne?

Hur som hellst fick jag beröm faktiskt idag. Backningen och det mesta gick bra. Kanske gjorde träningen igår en del. Ända felet var att jag svängde med trean i en sväng från en 70-väg. Sa då jag fick in fel växel så var det med.

Nu kom vinter här med idag och det känns ju inte så bra alltså. Men inget jag kan göra något åt. Bara gilla läget. Ny lektion på torsdag. Så svårt få lektioner just nu. Har en till två dagar innan körning. Hoppas det dyker upp fler med avbokningar och så. Annars satsa på mycket körning privat.

Det känns bra iaf. Läraren säger ju det är teorin det hänger mest på mig.

Kämpa!
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-16, 19:38   #26
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patrik_g Visa inlägg
Lite uppdate från idag om någon skulle vara intresserad


Hade en lektion idag. Kl 07:45 hann jobba lite med innan jag körde. Sov 2-timmar inatt. Märkte läraren var trött och gäspande en del under körningen. Själv var man mycket pigg och försökte vara lugn. Och kanske gjorde jag min bästa körning med den lärare jag inte ens gillar. Vi säger inget till varandra knappt då vi kör. Annat var det med förra läraren som var en man. Vi pratade om allt från jobb, löner och livet. Kanske ska man bryta isen med henne?

Hur som hellst fick jag beröm faktiskt idag. Backningen och det mesta gick bra. Kanske gjorde träningen igår en del. Ända felet var att jag svängde med trean i en sväng från en 70-väg. Sa då jag fick in fel växel så var det med.

Nu kom vinter här med idag och det känns ju inte så bra alltså. Men inget jag kan göra något åt. Bara gilla läget. Ny lektion på torsdag. Så svårt få lektioner just nu. Har en till två dagar innan körning. Hoppas det dyker upp fler med avbokningar och så. Annars satsa på mycket körning privat.

Det känns bra iaf. Läraren säger ju det är teorin det hänger mest på mig.

Kämpa!

Snöstorm är det bästa som kan hända, då kan du krypa runt hela uppkörningen, med ursäkten att du tagit hänsyn till rådande väglag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NiLu (+5)
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-17, 06:22   #27
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7862
Standard

Finns ett litet preparat som är överlägset till såna här situationer. Försök att få tag i det om du känner dig väldigt nervös.. Betablockerare. Stänger tillfälligt av adrenalin och noradrenalinflödet. Du kan helt enkelt inte bli nervös på samma sätt. Det är ingen drog. Ingenting man känner av mer än att man inte kan bli nervös i samma utsträckning. Väldigt många musiker tar det innan konserter och storpampar innan viktiga föredrag och viktiga beslut.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-25, 21:19   #28
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sitter och läser om folk uppkörningar och denna fick mig att skratta

Fick kolla alla vätskor, vilket inte vara några större svårigheter. Efter halva körningen ligger vi i strax under 50 på en 50 väg bakom en bil. Instruktören utbrister "Jaja, jag märker att du kör säkert, men kör om kärringen för i helvete.. Vi åker till macken."
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-25, 21:21   #29
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det närmar sig och jag har pratat med kollegorna och arbetsledaren om att ställa in. Det var inte uppskattat.


Kan ni skriva om eran uppkörning i detalj? Om ni orkar.
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-25, 22:54   #30
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patrik_g Visa inlägg
Det närmar sig och jag har pratat med kollegorna och arbetsledaren om att ställa in. Det var inte uppskattat.


Kan ni skriva om eran uppkörning i detalj? Om ni orkar.
Körde dit med min körlärare som "uppvärmning". Fick kolla däcken som sådant där test.

Satte oss i bilen, körde iväg och klarade av det första testet som är att många kör mot trafiken på ett ställe som dom alltid har som första "kugg-test".

Efter att ha kört några minuter enligt instruktioner av "läraren" så fick jag lätt hjärnsläpp och släppte båda händerna från ratten för att dra upp ärmarna på tröjan, men fick inte ens en anmärkning på det så jag utgår från att han antingen inte såg eller helt enkelt inte brydde sig.

Körde ut på lite småvägar, fick vända enligt anvisning "du kan vända på något bra ställe här".

Sedan var det praktiskt taget bara att köra tillbaka till start och få svaret att "det här var en behaglig resa" och få det temporära körkortet.

Under tiden vi körde så pratade vi om allt möjligt, bland annat kom vi in på löpning då jag nämnde att min sambo och svärmor skulle springa göteborgsvarvet (som var samma vecka eller veckan efter tror jag).


Genomgående en ganska behaglig grej, vet att jag var ruskigt nervös fram tills jag hade kört några minuter och kommit in i det.

Tips:
Känn efter om läraren är en pratglad typ eller inte och agera därefter.

Kör upp i en bil som du kört tidigare, även om jag har hört om folk som backar rakt in i ett staket det första dom gör och läraren snackar bort det med "jag förstår att du är nervös".


Min sambo kuggade på en liten grej att hon började blinka in på motorvägen innan hon hade kollat döda vinkeln, så den är bra att tänka på också!


Hoppas det hjälper på något vis, är några år sedan så jag har gjort en sammanfattning så gott det går från minnenas brunn.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
patrik_g (+5)
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td