Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-02-12, 13:39   #1
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 158
Sharp$: 533
Standard

Var är alla?


Väldigt många svenskar spelar men aktiviteten på spelforum där man kan prata svenska är väldigt skral. Vad beror det på? Och varför har skitsajten Rekatochklart lyckats fortsätta vara levande när alla konkurrenter verkar "dö"?
bandyfan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-12, 13:49   #2
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bandyfan Visa inlägg
Väldigt många svenskar spelar men aktiviteten på spelforum där man kan prata svenska är väldigt skral. Vad beror det på? Och varför har skitsajten Rekatochklart lyckats fortsätta vara levande när alla konkurrenter verkar "dö"?
Förmodligen beror det på att många spelare håller spelen för sig själva (jag är tyvärr en av dom). I mitt fall beror detta på att jag aldrig kan slå public-jinxen så att säga, släpper jag ett spel publikt så kan jag rekommendera alla att spela tvärtemot vad jag säger!

Att RoK finns kvar beror nog på att det inte finns något "kvalitetstänk" hos många spelare där, ingen kräver att se sheets eller liknande utan folk kan slänga ur sig vad som helst om spel på bollplanket och folk ryggar ifall dom vill, utan att veta om spelaren i fråga har någon slags edge eller EV+ på spelet. RoK får också rätt mycket pengar via Affe-länkar då den typiska spelaren är förlorande och om folk klickar på deras affebanners så får dom in pengar.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-12, 14:11   #3
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6014
Standard

Twitter är väl också en bidragande orsak till att forum över lag inte är lika populärt längre.

Sen tycker jag personligen att intresset betting generellt är ganska lågt. Det folk bryr sig om är att vinna mycket på kort tid och är inte speciellt intresserade av det som ligger bakom.
Svårt idag också när man har en väldigt liten edge kvar som spelare. Man vill ju inte direkt dela med sig av allt då så att någon annan kan dra fördel och man själv förlorar på det
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Seebbo den 2017-02-12 klockan 14:19.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-12, 14:26   #4
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3614
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bandyfan Visa inlägg
Väldigt många svenskar spelar men aktiviteten på spelforum där man kan prata svenska är väldigt skral. Vad beror det på? Och varför har skitsajten Rekatochklart lyckats fortsätta vara levande när alla konkurrenter verkar "dö"?
Dom har ett namn där "svensson-spelaren" tänker: vad skönt, bara att rygga
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-12, 16:15   #5
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 158
Sharp$: 533
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Seebbo Visa inlägg
Twitter är väl också en bidragande orsak till att forum över lag inte är lika populärt längre.

Sen tycker jag personligen att intresset betting generellt är ganska lågt. Det folk bryr sig om är att vinna mycket på kort tid och är inte speciellt intresserade av det som ligger bakom.
Svårt idag också när man har en väldigt liten edge kvar som spelare. Man vill ju inte direkt dela med sig av allt då så att någon annan kan dra fördel och man själv förlorar på det
När menar du att du hade en större edge?
bandyfan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-12, 16:52   #6
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 175
Sharp$: 2060
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bandyfan Visa inlägg
När menar du att du hade en större edge?
Är väl ingen nyhet att allt tajtas till i en marknad som tidigare varit gynnsam och enkel att slå oavsett vad det handlar om.
Bettingamatoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-12, 19:30   #7
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 158
Sharp$: 533
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bettingamatoren Visa inlägg
Är väl ingen nyhet att allt tajtas till i en marknad som tidigare varit gynnsam och enkel att slå oavsett vad det handlar om.
Visst, men jag var nyfiken på vilken marknad som var så mycket bättre förr.
bandyfan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-12, 22:46   #8
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bandyfan Visa inlägg
Visst, men jag var nyfiken på vilken marknad som var så mycket bättre förr.
Samtliga eller nästintill.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bettingamatoren (+10)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-13, 06:31   #9
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 158
Sharp$: 533
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Samtliga eller nästintill.
Vad är anledningen till detta? Borde inte konkurrensen göra oddsen bättre? Iallafall på de större marknaderna...
bandyfan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-13, 08:21   #10
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6014
Standard

Finns ju knappt ett bolag idag som står för sina egna odds. Marknaden styr och i princip alla bolag har ju samma odds, det som skiljer är utbetalningsprocenten
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-13, 12:01   #11
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bandyfan Visa inlägg
Väldigt många svenskar spelar men aktiviteten på spelforum där man kan prata svenska är väldigt skral. Vad beror det på? Och varför har skitsajten Rekatochklart lyckats fortsätta vara levande när alla konkurrenter verkar "dö"?
Jag tror precis som Emanresu att det är så att rekat lever vidare för att det är en ganska låg nivå utan kvalitetstänk där. Det är enkelt att leva kvar på rekat även om man är urusel på sportsbetting, dom vill bara ha kvantitet och ingen kvalitet.

Svårt att sätta fingret på vad som gör att det varit skralt på forumen på slutet. Kanske kan det vara för att det inte fanns så många alternativ till sharps och här dog saker och ting sakta ut på grund av tidigare ägares inaktivitet?

Som med allt så blir det vad man själv gör det till och det gäller att vi alla drar vårt strå till stacken för att få igång saker och ting här på sharps igen. Det är ingen tvekan om att det är på rätt väg och att positiva saker händer men det tar lite tid innan man får den stora bollen i full rullning.

Det bästa är ju om alla försöker skriva lite på forumet. Man behöver givetvis inte dela med sig av alla sina hemligheter kring bettingen men man kan ju snacka om matcher och events i stort och gå in på vissa detaljer till varför man spelar som man gör om man nu är rädd att andra ska kopiera ett vinnande recept.


Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Förmodligen beror det på att många spelare håller spelen för sig själva (jag är tyvärr en av dom). I mitt fall beror detta på att jag aldrig kan slå public-jinxen så att säga, släpper jag ett spel publikt så kan jag rekommendera alla att spela tvärtemot vad jag säger!

Att RoK finns kvar beror nog på att det inte finns något "kvalitetstänk" hos många spelare där, ingen kräver att se sheets eller liknande utan folk kan slänga ur sig vad som helst om spel på bollplanket och folk ryggar ifall dom vill, utan att veta om spelaren i fråga har någon slags edge eller EV+ på spelet. RoK får också rätt mycket pengar via Affe-länkar då den typiska spelaren är förlorande och om folk klickar på deras affebanners så får dom in pengar.

Så du tror på fullaste allvar att dom som spelar matchen påverkas av om du skriver något på ett spelforum?



Citat:
Ursprungligen postat av Seebbo Visa inlägg
Twitter är väl också en bidragande orsak till att forum över lag inte är lika populärt längre.

Sen tycker jag personligen att intresset betting generellt är ganska lågt. Det folk bryr sig om är att vinna mycket på kort tid och är inte speciellt intresserade av det som ligger bakom.
Svårt idag också när man har en väldigt liten edge kvar som spelare. Man vill ju inte direkt dela med sig av allt då så att någon annan kan dra fördel och man själv förlorar på det

Twitters ganska stora genomslagskraft inom bettingen är helt klart en bidragande orsak. Dock känns twitter mer likt rekat där det handlar mer om att skrika högt vid eventuell vinst och vara tyst vid en förlust än att spela seriöst och långsiktigt.

Vill man behålla sin lilla edge så kan man ju enkelt spela själv först och sen dela med sig av spelen så riskerar man ju inte att bli straffad för det. Sen som sagt så behöver man ju inte dela med sig av den magiska formeln som gör en vinnande men man kan ju ändå reka spel utan att gå in i detalj på vad som får fram spelet.

Spelar man på större ligor så lär vi knappast flytta några linor här på sharps själva ändå så då kan man utan problem dela med sig och spelar man på mindre ligor så är det svårt att vara vinnande i längden på grund av limiteringar.
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-13, 12:32   #12
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Så du tror på fullaste allvar att dom som spelar matchen påverkas av om du skriver något på ett spelforum?
Naturligtvis tror jag inte på det, men av någon anledning har jag svårt att välja bra spel när jag rekar offentligt, fråga mig inte vad det beror på men min ROI är mycket högre på privata spel än på offentliga
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-13, 12:54   #13
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Naturligtvis tror jag inte på det, men av någon anledning har jag svårt att välja bra spel när jag rekar offentligt, fråga mig inte vad det beror på men min ROI är mycket högre på privata spel än på offentliga
Så du kanske inte är tillräckligt trygg i att det du gör faktiskt är lönsamt?
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-13, 13:24   #14
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Så du kanske inte är tillräckligt trygg i att det du gör faktiskt är lönsamt?
Well, Statistiken I mina sheets säger att det är lönsamt så huruvida jag är trygg eller inte känns irrelevant.. Jag gör ingen skillnad i min urvalsprocess när det gäller publikt/privat, men detta känns som att vi är OT från TS fråga så vi lämnar mig nu och återgår till topic
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+10)
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-13, 15:06   #15
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4936
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Well, Statistiken I mina sheets säger att det är lönsamt så huruvida jag är trygg eller inte känns irrelevant.. Jag gör ingen skillnad i min urvalsprocess när det gäller publikt/privat,
Då är det bara variansen som spökar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td