Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-03-21, 15:26   #1
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Säkerställa ekonomin - Corona


Säkerställa ekonomin - Corona

En öppen fråga, är det någon som funderat över att det kan bli som i Grekland där bankerna begränsa uttag av pengar, kan vi få ett sådant scenario här i Sverige, att bankerna av någon anledning skulle begränsa uttag.

Även om man har Guld i dessa tider, så funderar jag på att ta ut kontanter, tänker att det kan vara bra att ha om tiderna försämras och blir långvarigt.

Någon som delar dessa funderingar?

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-22, 02:00   #2
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Men gå och ta ut dom då och om det visar sig inte ha behövts så är det väl bara att sätta in dom igen
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-29, 16:33   #3
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Det handlar väl om vilket scenario du vill skydda dig emot. Jag ser inte så många scenarion där betalningssystemen och ekonomin kollapsar helt och där du samtidigt har nytta av kontanter i SEK och då talar jag inte om denna kris specifikt utan tänker på närmast vilken störning om helst. Visst kan kortvariga störningar inträffa men det har i så fall ingenting med corona att göra.

Fortsatt slakt av SEK är väl det troliga scenariot jag ser, snarare än en kollaps av samhällsfunktioner. Minimera valutarisken och skydda mot inflation så gått det går.

Satt inte tungt på börsen innan krisen och har passat på att handla telekom- och spelaktier, vilka jag tror kommer att klara sig bättre än tung verkstadsindustri. Är övertygad om att västvärlden är fucked på medellång sikt, men det här blir bara en ekonomisk depression i värsta fall.

Senast redigerad av Slurf den 2020-03-29 klockan 16:35.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-02, 18:47   #4
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tack för bra och utförligt svar Slurf ...

Fick ett bra erbjudande att köpa guld för spot priset innan Corona och slog till.
Fler med dig uttryckte att kontanter inte något alternativ på längre sikt.
Nu känns allt bra.

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-14, 05:24   #5
Banned
 
Reg.datum: maj 2020
Inlägg: 3
Sharp$: 6
Standard

Det lär nog inte nå den nivån att oroa sig så pass.
CranvedC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td