Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-11-06, 21:19   #1
 
bulles avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 310
Sharp$: 1922
Standard

Vad är er titel?


Ni som arbetar med betting/trading på heltid, vad svarar ni om någon frågar er vad ni har för sysselsättning? Är ni öppna med vad ni gör? Varierar svaret beroende på relation?
bulle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-07, 20:37   #2
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Jag brukar dra liknelser vid aktiehandel, enklast att förklara på det sättet.
Har dock aldrig varit stolt på ngt sätt över det. Pengarna väger upp en del men känslan av att inte ha en arbetsidentitet är det som varit jobbigast under mina 12 år jag kört heltid.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lobo (+1)

Senast redigerad av Nicksson den 2018-11-08 klockan 06:25.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-09, 11:31   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1433
Standard

Själv har jag gett upp, svarar lite vagt "pysslar lite med aktier".
Går inte att förklara sportstrading folk tittar på en och översätter i sin hjärna
"jaha du är speltorsk"......
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-09, 20:34   #4
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4944
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicksson Visa inlägg
Jag brukar dra liknelser vid aktiehandel, enklast att förklara på det sättet.
Har dock aldrig varit stolt på ngt sätt över det. Pengarna väger upp en del men känslan av att inte ha en arbetsidentitet är det som varit jobbigast under mina 12 år jag kört heltid.
Det är en bra liknelse med aktier. Att ställa motfrågor till den som undrar som investerar du i aktier? Ja, det är också en form av spel. Själv investerar jag i värden på spel. Vanligt folk kan för lite om betting och det gäller också begåvat folk. Och även om de kan något eller har en matematisk eller teoretiskt bakgrund skulle de flesta inte veta hur de skulle gå tillväga för att tjäna pengar på det.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-22, 10:55   #5
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 104
Sharp$: 590
Standard

Jag säger som det är. Får ofta svar typ i stil med "ja sånt har man ju läst om". Men för ett 10-tal år sedan så var jag mer vag.
Stooges är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td