Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-02-23, 12:42   #1
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Två Mobiler för säkerhetskull ...


Kommit till en punkt där det blivit för mycket säkerhets appar för olika internet konton, e-plånbok och spel konton med två-stegs identifiering samt bank-id bland andra saker man värderar högt.

Tänk om man tappar mobilen eller den går sönder, vilken förlust och huvudvärk att återställa allt och verifiera sin identitet hos samtliga en gång till.
Vilken huvudvärk.

Skaffa idag en till mobil för att ringa och ta emot samtal, vidarekopplar min huvudmobil till den andra.

Känns som ett smart upplägg.
Mobilen har blivit för värdefull för att ha som slit och släng varje dag om något oförutsatt skulle hända.

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-26, 14:32   #2
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Vad är det tvåstegs identifiering har inte varit med om det tidigare? Vilka kräver det?
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-27, 06:48   #3
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikeHaggar Visa inlägg
Vad är det tvåstegs identifiering har inte varit med om det tidigare? Vilka kräver det?
Om du inte känner till det, har du ingen aning om hur google fungerar. Rätt säker på att du får ett snabbare svar där. Tips på sökord. Spel/Spelbolag, tvåstegsverifiering

Senast redigerad av Nicksson den 2020-02-27 klockan 08:37.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-27, 08:02   #4
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hej, kan inte föreställa mig hur Nicksson gör som handskas med större belopp.

Men jag riskerar inte att få mina spelkonton länsade eller att en hackare får tillgång till min e-post, alltid skydda den svagaste länken.

Många olika spelbolag erbjuder två-stegs identifiering, via mobil eller google app, båda generar ett tillfälligt och tidsbestämt lösenord som du måste ange vid det specifika tillfället du loggar in på tjänsten, sedan efter några sekunder eller någon minut så är lösenorden obrukbart.

Vidare, aldrig auto-spara lösenord i webbläsaren och använd en lösenordshanterare.
Komplexa lösenord med 50+ tecken, bokstäver, siffror (är ett måste i dagens värld)

Köpte även en Yubikey - fysisk nyckel som inte är nåbar eller finns tillgänglig i själva datorn, samt krypterad, koppla in och koppla ur, men ska köpa en dubbel uppsättning för att gardera, men har inte haft tid eller ork att angagera mig i det, kanske när jag har en årsinkomst vilandes på mina e-plånböcker, vilka nu har två-stegs-identifiering.

MVH

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2020-02-27 klockan 08:06.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-27, 08:36   #5
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2012 Visa inlägg
Hej, kan inte föreställa mig hur Nicksson gör som handskas med större belopp.

Men jag riskerar inte att få mina spelkonton länsade eller att en hackare får tillgång till min e-post, alltid skydda den svagaste länken.

Många olika spelbolag erbjuder två-stegs identifiering, via mobil eller google app, båda generar ett tillfälligt och tidsbestämt lösenord som du måste ange vid det specifika tillfället du loggar in på tjänsten, sedan efter några sekunder eller någon minut så är lösenorden obrukbart.

Vidare, aldrig auto-spara lösenord i webbläsaren och använd en lösenordshanterare.
Komplexa lösenord med 50+ tecken, bokstäver, siffror (är ett måste i dagens värld)

Köpte även en Yubikey - fysisk nyckel som inte är nåbar eller finns tillgänglig i själva datorn, samt krypterad, koppla in och koppla ur, men ska köpa en dubbel uppsättning för att gardera, men har inte haft tid eller ork att angagera mig i det, kanske när jag har en årsinkomst vilandes på mina e-plånböcker, vilka nu har två-stegs-identifiering.

MVH
Faktiskt ganska enkelt. Ha aldrig mer pengar på kontona än vad du behöver för en dags "arbete". Finns ingen anledning, banken kommer att undra över alla transaktioner. Du kanske får skicka in skärmdumpar som verifierar vart pengarna kommer i från men annars så finns det ingen anledning att ha "stora belopp" ute. Bara om du har som mål att hedga stora belopp mot en bookie som det finns anledning till detta. De situationerna uppstår väldigt sällan numera

Senast redigerad av Nicksson den 2020-02-27 klockan 08:53.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-27, 13:34   #6
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicksson Visa inlägg
Om du inte känner till det, har du ingen aning om hur google fungerar. Rätt säker på att du får ett snabbare svar där. Tips på sökord. Spel/Spelbolag, tvåstegsverifiering
Det är bara du som känner till allt alla andra känner till väldigt lite
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td