Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-03-24, 20:06   #1
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 67
Sharp$: 205
Standard

Större bet i helgen..


Hade tänkt lägga ett större bet i helgen med ett odds runt 1,50 (nej jag har inte fått lön och ska satsa den, så inga såna kommentarer tack)

Har ni några förslag? Funderar på England borta mot Wales då Bale verkar vara skadad men bortplan känns aldrig som ett säkert kort.

Tacksam för fina förslag
_ekan_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-24, 20:09   #2
 
ildivinos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 123
Sharp$: 420
Standard

tror rekatochklart.se skulle vara bättre på detta område.. testa där ist!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+10), Moffegrev (+5), smalke (+5), Soap (+10)

Senast redigerad av ildivino den 2011-03-24 klockan 20:13.
ildivino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-24, 20:55   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 282
Sharp$: 1362


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Istället för "syrliga" kommentarer, avstå England, hett " derby" med mkt känslor+ att England alltid är kraftigt överskattade.
joppoe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-24, 21:00   #4
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Istället för att säga att h*n ska spela/avstå ett spel, https://www.sharps.se/forums/spelskolan Där har du en bra länk, vilken förklarar mycket vad sharps går ut på och vad vi alla försöker lära oss här inne....

Som tidigare nämts, vill man spela sådana "säkra" spel finns det en viss annan sida som har som motto att spela så....
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+10), eddieh (+3), Shell Peppe (+2), Soap (+1)
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-24, 22:30   #5
 
fuzzy_s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 583
Sharp$: 888
Standard

Bara kör kompis, bara kör!
__________________
"Cruisin' down the street in my 6-fo', Jockin' the bitches, slappin' the hoe's "
fuzzy_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-25, 09:05   #6
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Ingen av er vet hans snittinsats.
Ingen av er vet vad som är ett större bet för honom. Kan vara 1000kr även.
Att komma med negativa kommentarer är inte konstruktivt. Hjälp honom påvägen att hitta ett bra spel med odds kring 1,50 istället.

Själv skulle jag inte spela på England då de kommer sakna fler spelare än den du nämnde. Dessutom är det ett derby, själv tänker jag gardera den på stryktipset.
Har inge spelförslag själv att ge dock.
edit: iom att du placerade tråden under offtopic, får du även tåla syrliga kommentarer som ovanstående. Offtopicdelen modereras väldigt sällan
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gb (+10)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-25, 10:04   #7
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 67
Sharp$: 205
Standard

"Syrliga" kommentarer läser jag också men är mer intresserad av just intressanta spel i helgen till ett odds på runt 1,50.

La ju faktiskt tråden i offtopic

Verkligen ingen som har några bra idéer förrutom att England är en dålig sådan?
_ekan_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-25, 11:34   #8
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Jag förutsätter att du är ute efter en god avkastning på ditt bett?
Varför inte vända på steken & lägga ett något mindre bet till ett värde odds istället.
Skulle jag vara du skulle jag ta en till på ställningen i NHL då slutspel stundas, många lag kommer göra allt för att ta sig dit. Visst NHL anses som lotto av många men om du är osäker själv ta en till på erkänt duktiga cappers som t.ex. Mackyyy, Hultas eller Qirren.
Sedan tycker jag personligen att om man ska ta en "tung" rygg bör man vara överens med spelet d.v.s bilda sig en egen uppfattning om matchbilden. Känns så mycket bättre då OM man mot all förmodan skulle loosa.
Ett förslag bara i all välmening...

Senast redigerad av Shell Peppe den 2011-03-25 klockan 11:51.
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-25, 11:38   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 282
Sharp$: 1362


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kolla in israel-Lettland 1:a ,själv spelat den,men du får kolla upp stats o dylikt innan du bestämmer dig,bara ett förslag rekommenderar aldrig maxspel till andra och detta är inget max spel för mig men 3 av 5 ..lycka till
joppoe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-25, 12:53   #10
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Hela upplägget på denna tråd känns raka motsatsen till vad vi bör framhäva här på sharps.

Även om det är som KP säger att ingen vet hans snittinsats, och att spelet faktiskt kan hålla sig inom god MM så är det inte intrycket jag får av TS första post.

För mig känns det som TS letar spel på fel grunder:

Spelet "ska":

vara i helgen
ha ett odds på runt 1.50
kännas som ett säkert kort

I min värld är det inte så man letar spel, man börjar i andra änden. Vad finns för matcher? Finns där spel som kan vara intressanta? Vilket är mest inressant sett till värdet, vad har det för odds? Vilken risk är jag villig att ta? Osv..

När man presenterar så som TS gjorde får jag speltorsksintryck, kan inte hjälpa det.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-25, 13:31   #11
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av _ekan_ Visa inlägg
Hade tänkt lägga ett större bet i helgen med ett odds runt 1,50 (nej jag har inte fått lön och ska satsa den, så inga såna kommentarer tack)

Har ni några förslag? Funderar på England borta mot Wales då Bale verkar vara skadad men bortplan känns aldrig som ett säkert kort.

Tacksam för fina förslag


Ok, vill du ha ett riktigt jävla bra bet för den här helgen så har jag faktiskt ett:

Leonard Garcia vs Chan Sung Jung to go to distance (Ja) 2,0 i odds. Update: sänkt till 1,83, dock finns det fortfarande värde.

Den här kommer med all största sannolikhet sitta och oddset är för högt. Ett korrekt odds borde ligga kring 1,33.

Finns på Paddypower
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Moffegrev den 2011-03-25 klockan 13:43.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-25, 13:39   #12
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard


Tråden är placerad under offtopic och det finns en anledning till det.
Användaren är väl informerad om hur ett långsiktigt spelsätt ska se ut. Användaren skrev även i inledningen "nej jag har inte fått lön och ska satsa den, så inga såna kommentarer tack". Försök besvara hans fråga istället då det var därför han skapade tråden.
Han skapade inte tråden för att bli avrådd att spela.
//MOD
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-25, 13:51   #13
 
Flickvaens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: odox Spelmani
Inlägg: 268
Sharp$: 138

Flickvaen - Divison 4
Stats: 25 - 21 - 0
ROI: 113.22%
Vinstprocent: 54.00%

Standard

Banka inte England för jesus amalia!
Flickvaen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-25, 16:01   #14
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 67
Sharp$: 205
Standard

haha vilket uppror det blev för att jag går ifrån sharps "principer" och lägger ett större bet till ett lägre odds.. som sagt därför jag skrev under offtopic..

Jag vet allt om BR-management osv, har levt på spel i 7-8 år.


Tack för de tips jag fått, avstår nog England.. inga motiveringar dock? Borde de inte ta Wales ganska enkelt på bortaplan särskilt då Bale är skadad?

Senast redigerad av _ekan_ den 2011-03-25 klockan 16:02.
_ekan_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-25, 16:41   #15
 
Grovbenstommes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Så nära men ändå så långt borta
Inlägg: 562
Sharp$: 1665
Standard

Ser inget fel med att ta "ett skott" ibland om man hamnat i tristess med grindandet. Landskamper är ju luriga, lillebror mot storebror också för den delen. Kolla bara på Finland tex när de möter Sverige, höjer sig flera nivåer.

Med ibland så menar jag ibland inte varje lönehelg såklart.
__________________
"Selektivt minne innebär att man bara minns det man vill minnas. Detta kan vara medvetet eller undermedvetet. Som exempel kan nämnas att många personer bara minns när de har otur och inte när de har tur eller tvärtom."

Senast redigerad av Grovbenstomme den 2011-03-25 klockan 16:43.
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td