Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-08-03, 08:51   #1
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Fler unga män spelberoende


Fler unga män spelberoende

Allt fler unga män är beroende av
spel om pengar, enligt en ny rapport
från Statens folkhälsoinstitut (FHI).

Var tionde 18-24-åring har problem
med pengaspel. Det är en fördubbling
på tio år.

Det totala antalet spelberoende är
oförändrat och bland minderåriga har
det minskat, enligt FHI:s rapport
skriver Dagens Nyheter.

Institutet anser att det finns tydli-
ga kopplingar hos unga män mellan
spelberoende och alkohol, våld, låga
inkomster samt psykisk ohälsa.


Källa: SVT Text
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-03, 09:04   #2
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Ja vi hittar väl en del av dessa hos ja ni vet vem...

Nu räknas väl pokern in här också men är det bara jag eller känns det inte som den börjar avta lite?
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-03, 10:34   #3
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Tur man är 25 år då.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-03, 11:25   #4
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
Ja vi hittar väl en del av dessa hos ja ni vet vem...

Nu räknas väl pokern in här också men är det bara jag eller känns det inte som den börjar avta lite?
Ska jag vara helt ärlig så tror att Sharps har en del spelare som antagligen tjänat på att lägga ner betting-karriären.

Om 95% av alla spelare går back i längden tror jag inte att något öppet internetforum består av mer än 20% vinnare. Att den siffran är likamed 0 på RoK tvekar jag inte på men faktum är att vart man än går vill människor få andra att tro att de är framgångsrika. För vissa är kanske spänningen värt små förluster och då ska väl inte jag dömma. Men att majoriteten, eller ens en stor minoritet, här på Sharps skulle gå med någon betydlig profit tror jag inte på.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-03, 12:30   #5
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Ska jag vara helt ärlig så tror att Sharps har en del spelare som antagligen tjänat på att lägga ner betting-karriären.

Om 95% av alla spelare går back i längden tror jag inte att något öppet internetforum består av mer än 20% vinnare. Att den siffran är likamed 0 på RoK tvekar jag inte på men faktum är att vart man än går vill människor få andra att tro att de är framgångsrika. För vissa är kanske spänningen värt små förluster och då ska väl inte jag dömma. Men att majoriteten, eller ens en stor minoritet, här på Sharps skulle gå med någon betydlig profit tror jag inte på.
Det där stämmer nog alldeles utmärkt, se på mig. Bland den mest ryggade på sharps och hur många kronor har jag dragit in? Inte fan är det några större summor
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pacman (+1), Shell Peppe (+1)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-03, 13:32   #6
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Håller med både Max & Robin här, skulle tro att 95% av oss som fördriver tid här skulle tjäna betydligt mer på att lägga energin & framförallt tiden på kneget istället. Jag ser på bettingen som en hobby & så länge jag kan inse mina egna begränsningar & vara ödmjuk kommer solen skina.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+1), Soap (+1)

Senast redigerad av Shell Peppe den 2011-08-03 klockan 13:35. Anledning: Stavfel
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-03, 15:31   #7
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag menade inte att mitt inlägg på något sätt skulle vara riktat mot någon individ men jag tror det kan bli något dubbelmoraliskt att kasta skit på RoK efter en sådanhär nyhet utan att vi rannsakar oss själva.

Personligen har 8-9 år av spelande haft en majoritet av röda resultat. Skälen till detta är varierande men samtliga har jag ingen annan än mig själv att skylla på. Jag har dock inga behov av att bevisa att de senaste två-tre åren skiljer sig från det ovan.

Vad jag vill få fram är; att sitta på ett forum som ger förutsättningar för att förbättra sina resultat betyder inte nödvändigtvis att man har större chans att lyckas. Att vikten av BRM predikas ofta här spelar ingen roll om folk inte förstår innebörden. Personligen tycker jag '2-6'-systemet är ett bra exempel på detta då jag är säker på att vissa (relativt stora profiler på forumet) spelar alldeles över sina tillgångar på sina B5 och B6. Än en gång, jag är inte ute efter att peka finger.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+5)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td