Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-02-07, 16:05   #1
 
Wirres avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Uppsala
Inlägg: 187
Sharp$: 327

Elitserien Bandy 13/14
Stats: 7 - 7 - 0
ROI: 107.41%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Full omgång i Elitseriens bandy 8/2


Många hemvändande världsmästare och fjärdeplatsare (sista plats) i
Elitseriens första omgång efter VM-uppehållet.
Personligen tror jag att VM-spelarna har en bättre form än dom spelare
som vilat och tränat här på hemmaplan.
Möjligtvis pga den höga höjden, men troligast pga matchtempot.

I synnerhet då dom svenska spelarna som har visat kämpaglöd och
vinnarinstinkter.
Kanske dock att David Karlsson som inte fick följa med till Kazakhstan
och vinna ett VM-guld är lite tjurig och ger igen på första bästa
motståndarförsvar

Hur som helst tror jag att lagen med VM-spelare har ett litet övertag
gentemot dom andra.

Elitserien (Sverige)

2012-02-08 19:00: Vetlanda vs Bollnäs
Lilla Finland möter bottenlaget Vetlanda i SAPA arena, den fina isen
torde gynna Hellmyrs som kan vandra runt på kanterna och lägga farliga
inspel till Aaltonen. Eller om Vetlandas försvar ser ut som det har gjort under säsongen åker Giffarna nog bara igenom och rundar målvakten.

2012-02-08 19:00: Kalix vs Kungälv
Omgångens mest svårtippade match. Lite finländare från VM-spelet återfinns i matchen. 3 i Kungälv och 1 i Kalix.
Kalix kan göra riktigt bra matcher och risken finns att dom gör det, men jag tror ändå att Kungälv drar det längsta strået.

2012-02-08 19:00: Sandvikens vs Hammarby
Personligen tycker jag att Hammaby är överskattade, dom lever mycket på sitt namn och Herr Nilsson. Tyvärr är det så att det kan räcka ibland, ger SAIK Herr Nilsson utrymme kan han själv sänka det redan sjunkande skeppet (ekonomiskt skepp)
Fast ni som sett på VM vet vad pingvinspelarna har för kvaliteter.
Berlin, Säfström, Lövstedt och Petterson var grymma och utan dom hade det inte blivit något VM-guld, tror jag.

2012-02-08 19:00: Västerås vs Vänersborg
Ser man till historik så ser den här matchen jämn ut, och om VSK spelar som dom gjorde i andra halvlek mot Broberg så kommer Vänersborg att vinna. Men historiken ljuger för en gångs skull.
Förra året var VSK ett mycket sämre lag. Inte spelarmässigt men spelmässigt under hela säsongen. I år har det stämt bättre och dom ska vinna den här matchen om psyket håller.

2012-02-08 19:00: GAIS vs Villa-Lidköping
GAIS stod för en, om inte imponerande vinst så i alla fall en solklar vinst senast mot Tillberga (9-0). Men då saknade Tillberga sin förstemålis så jag lägger inte allt för stor vikt på det resultatet.
Det kan bli en tight match på Heden och Muhren är ju jäkligt duktig som vi alla vet, men Muhren själv har svårt att vinna över Villas välsmorda maskineri. David Karlsson sprätter nog in 3-4 mål bara för att visa att han hade förtjänat en VM-plats.

2012-02-08 19:00: Edsbyns vs Sirius
Att Sirius ska vinna i bandykyrkan i år är lika troligt som att dom går vidare till slutspel. Historiskt sett ser det inte ljust ut för Sirius i Hälsingland, 1 vinst dom senaste åren och det på övertid i slutspelet. Lägg där till min teori om återvändande VM-spelare.
4st i Edsbyn och 1 i Sirius.

2012-02-08 19:00: Broberg/Soderhamn vs Tillberga
Inte mycket att orda om. TIllberga är sist i tabellen och Broberg kämpar om slutspelsplatsen. En klar 1.

Lev väl och tipps bra.

Ps. inga fler "VM" nu. ds
Wirre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-09, 07:19   #2
 
Wirres avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Uppsala
Inlägg: 187
Sharp$: 327

Elitserien Bandy 13/14
Stats: 7 - 7 - 0
ROI: 107.41%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Kul att så många här har ett brinnande intresse för bandy.
6 av 7 matcher spelade igår och alla har gått in hittills. Skulle vara fint med ännu en 100% omgång.
Wirre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-09, 07:25   #3
 
donpens avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 29
Sharp$: 1257
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wirre Visa inlägg
Kul att så många här har ett brinnande intresse för bandy.
6 av 7 matcher spelade igår och alla har gått in hittills. Skulle vara fint med ännu en 100% omgång.
du har det inte lätt, är själv från vänersborg, men bandyn har aldrig fångat mitt intresse. Och sen så bygger kommunen världens dyraste bandyhall för en utomhussport så att dom får lägga ner våra skolor
det ökar ju inte intresset tyvärr.

Jag hörde att förbundet skulle sätta krav på hallar, eller gällde det bara GAIS som inte har en naturlig plan ens?
donpen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-09, 08:08   #4
 
Wirres avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Uppsala
Inlägg: 187
Sharp$: 327

Elitserien Bandy 13/14
Stats: 7 - 7 - 0
ROI: 107.41%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Förbundets tanke är att alla elitserielag ska ha en hall, men hur det kommer funka vet jag inte. Den ekonomiska situationen i bandyklubbarna är som alla förstår inte den bästa och hur den ska bli bättre med en hallhyra har jag svårt att förstå.
När Esbyn var som bäst och vann allt i sin hall fick dom andra klubbarna hybris och ville ha egna hallar och håva in pengarna. Sen visade det sig att en ekobrottsling hade skyfflat in pengar i klubben och att hallar inte alls betydde guld och gröna skogar.

Bandyhallar kommer nog i dom flesta fallen innebära extra kostnader för kommunerna och det ser illa ut när miljonbelopp betalas ut till en sport som lockar en midre del av befolkningen.
Tyvärr.

Desto roligare är det att Elitserien är jämnare än någonsin och det borde locka ny publik.
Wirre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td