Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-09-07, 08:30   #1
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 189
Sharp$: 569
Standard

Bandylandskamp Sverige - Ryssland


Då var det dags för landskamp igen....

Svenska Bandyförbundet har gjort en liten intervju med Svenska Spels oddssättare (Andreas Arver):
http://iof1.idrottonline.se/SvenskaB...avoritihelgen/

Kan börja med att säga att jag hyser stor respekt för Andreas Arver, riktigt kunnig och kan argumentera för sig. Träffade honom för några år sedan och det var ett möte jag uppskattade.
Han satte då även odds på Italiensk fotboll - vet inte om han gör det fortfarande...

Hur som helst:

Sveriges lag tror jag är starkt överskattat - jag vill inte säga emot Arver, men idag måste jag göra det....

Franco i spetsen tillför inte mycket. Han saknar så mycket och av alla de gånger jag träffat honom har jag inte blivit det minsta imponerad.

Är han inte bra på något kanske någon undrar... jo, på att snusa....
Visst, han är säkert bra och det är saker jag inte ser - men jag har inte fått den respekten för honom som jag har för andra i hans position....

Visst finns det bra spelare i laget men många är också tveksamma (i min mening).
Giljam kan göra så mycket mer skada än nytta i laget.
Edlund har ju historiskt varit en tickande bomb - men har blivit mer och mer tam senaste året, kanske han är lite mer mogen nu?
Patrik Nilsson - ja vilken form är han i egentligen....? Mycket skada förra året...

Hur som helst,
Andreas West, Hans Andersson, Bergwall, Othén.... Några klippor som kommer hålla ihop allt, om det slutar väl.

Ryska truppen har jag väldit dålig koll på - men känner jag dom rätt så även om dom inte skickar dom mest kända namnen, så är dom oftast ändå riktigt bra....

Jag kommer hur som helst spela liten peng på att Ryssarna vinner.... Hade blivit en större peng om Andreas Arver trott som mig....

Har bara sett att Svenska Spel har matchen uppe....
Någon som sett den hos fler bolag?

Vad tror ni om matchen?

Senast redigerad av Fiskfan den 2012-09-07 klockan 08:33.
Fiskfan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-07, 11:48   #2
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 6
Sharp$: 179


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Visst, oddset på Ryssarna är högt men så stor är inte Ryssarnas bredd att de kan ställa över sina stora stjärnor och bara skicka in några nya (nu vet inte jag vilka spelare som de ersatt med), och ändå spöa Sverige för sån stor skillnad är det inte mellan länderna.

Angående Giljam så tror jag du är ute och cyklar, det är en spelar man älskar att ha i laget (har själv spelat med honom) men man fullständigt hatar att möta, och det kan väl knappast vara till nackdel för Sverige.

Svårt att välja sida på denna match då jag inte har koll på vilka Ryssar som vilar och vilka som ersätter dock. Men Sverige med ett namnstarkt landslag ska väl ändå vara favoriter.
gajle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-07, 13:03   #3
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 189
Sharp$: 569
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av gajle Visa inlägg
Visst, oddset på Ryssarna är högt men så stor är inte Ryssarnas bredd att de kan ställa över sina stora stjärnor och bara skicka in några nya (nu vet inte jag vilka spelare som de ersatt med), och ändå spöa Sverige för sån stor skillnad är det inte mellan länderna.

Angående Giljam så tror jag du är ute och cyklar, det är en spelar man älskar att ha i laget (har själv spelat med honom) men man fullständigt hatar att möta, och det kan väl knappast vara till nackdel för Sverige.

Svårt att välja sida på denna match då jag inte har koll på vilka Ryssar som vilar och vilka som ersätter dock. Men Sverige med ett namnstarkt landslag ska väl ändå vara favoriter.
OK

Tack för svaret.
Angående Giljam så menar jag att nackdelen med honom är om han drar på sig utvisningar. Det drabbar laget.

Vi får väl se hur det slutar...
Fiskfan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-07, 15:34   #4
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Har inte sett Rysslands trupp, men de ska ju tydligen lämna några spelare hemma. Samtidigt kommer ju Sverige med riktigt bra trupp. Fast det är ju aldrig lätt att spela mot ryssarna så till det oddset kan det vara värt att spela på.

Efter förra säsongen är det väl dags att ge David Karlsson en plats?
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-08, 18:33   #5
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 189
Sharp$: 569
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av martinsson Visa inlägg

Efter förra säsongen är det väl dags att ge David Karlsson en plats?
Håller helt med. En mycket bra spelare tycker jag.

Ryssvinst blev det - jag såg inte matchen - någon som såg den och kan ge sin syn på om det var ett rättvist resultat?

Tack.
Fiskfan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td