Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-11-07, 00:27   #1
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

2012-11-07 THW Kiel - SG Flensburg-Handewitt (Bundesliga)



Datum: 2012-11-07
Tid: 19:30
Sport: Handboll
Land: Tyskland
Liga: Bundesliga
Match: THW Kiel - SG Flensburg-Handewitt
Period: ft

Spel: THW Kiel -3.5
Insats: 4/5
Odds: 1.901
Bolag: Pinnacle

Motivering:
Derby i norra Tyskland, ska Flensburg få revansch efter förra årets nederlag?

Nej här blir det ingen revansch från förra årets dominans när Kiel vann samtliga 3 matcher och for the record så har man inte förlorat på de 14 senaste matcherna mot Flensburg.

Kiel är överlägsna som vanligt i Bundesliga fast man bara ligger på en andra plats i år med 8 vinster och 1 oavgjord och en målskillnad på 311-237. Man har bara hunnit spela 3 matcher hemma i Sparkassen-Arena i år och där har man vunnit samtliga mot helt okej mittenlag som Göppingen (36-25) & Magdeburg (33-30). I den senaste matchen gjorde man en riktigt bra match genom att slå Hamburg med 30-33 på bortaplan. Man spelade en bedrövlig första halvlek och låg under med 15-12 för att sedan komma upp till bra standard och vända på steken. Spelare som lämnade inför säsongen var: Henrik Lundström, Kim Andersson, Tobias Reichmann, Daniel Kubes och Milutin Dragicevic. Några tunga namn var det ju men den som tog mest att förlora var helt klart Kim Andersson. Nya spelare inför i år är Marko Vujin, Niklas Ekberg, Rene Toft Hansen, Patrick Wencek och Gudjon Valur Sigurdsson. För en som inte har så stor koll på handboll i allmänhet så kan jag säga att jag tycker det är bra värvningar faktiskt, det kanske inte är någon Kim Andersson men jag tycker man har en mycket bredare trupp i år och därför tror jag vi kommer få se ett Kiel som klarar av att hålla spelet uppe i både Bundesliga och Champions League. Som jag sa så är Kim Andersson så klart en förlust men man har ju spelare som täcker upp där om man säger så, eller vad sägs som Filip Jicha, Momir Ilic, Daniel Narcisse, Christian Zeitz och Aron Pálmarsson. Sen skadar det ju inte att man ligger inne med världens bästa målvakt i Thierry Omeyer och som backup har man Andreas Palicka. Nej Kiel har ett riktigt bra lag för stunden och jag tvekar inte att utnämna de till världens bästa i både bredd och spets kvalitéer.

Flensburg med den lille köttbullen Ljubomir Vranjes som tränare har öppnat säsongen i mina ögon sett normalt, alltså varken bra eller dåligt. Flensburg ligger på en 5:e plats och har 5 vinster, 2 oavgjorda och 1 förlust. På bortaplan har man tappat sina poäng, det har blivit 1 vinst, 2 oavgjorda och 1 förlust. Man har visserligen mött bra lag som Hamburg, RNL och Wetzlar. I den senaste borta matchen mot RNL så var man riktigt dåliga trots att man bara förlorade med 3 bollar, men detta berodde också på att RNL var dåliga och oerhört ineffektiva. Pratade med Vranjes på twitter tidigare idag och han trodde inte på vinst för 5 öre såg man, men han sa så klart att vi går för vinst. Inte nog med att Flensburg har ett mycket sämre lag än Kiel, man har även 3 stycken mycket viktiga spelare tveksamma inför matchen imorgon och som jag fattat det med mina dåliga tyska så kommer alla 3 testas på uppvärmningen, funkar inte det så kommer man få röra om rejält i laget vilket är jätte negativt. Spelarna det rör sig om är Tobias Karlsson, Lars Kaufmann och Lasse Svan Hansen. Utan Tobias Karlsson kommer Flensburg få det jätte tufft i mitten och Kiel kommer med sina tunga skyttar bomba sönder stackars Mattias Andersson i målet. Utan Lars Kaufmann kommer man tappa tyngd i anfallet och utan Lasse Svan Hansen så kommer man tappa jätte mycket mål och kontringslägen. Hur som helst så kommer ingen av dessa 3 spelare vara 100% imorgon, det är en sak som är säker och i så fall är det redan då ett jätte minus för Flensburg.

Med detta laget Flensburg har och med dessa avbräck eller tveksamheter så ser jag inte något annat än att Kiel kör över Flensburg imorgon.

Jag väljer att spela 4/5 units på Kiel -3.5 @ 1.901 på Pinnacle.

// AndreasB1897

Spelet är taget ifrån: www.Bettingsweden.se
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+5), Grobarbn (+3), kusagwa (+3)
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-07, 20:02   #2
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

34-27 FT. Kiel kontrollerar matchen från minut 1 och trots att man har domarna mot sig HELA matchen så vinner man med 7 bollar, STARKT!
2/3 idag och det får man vara mer än nöjd med, speciellt när det var de tyngre spelen som gick in.
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-07, 20:14   #3
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Kung Andreas
Klockrent spelat
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-07, 20:31   #4
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndreasB1897 Visa inlägg
34-27 FT. Kiel kontrollerar matchen från minut 1 och trots att man har domarna mot sig HELA matchen så vinner man med 7 bollar, STARKT!
2/3 idag och det får man vara mer än nöjd med, speciellt när det var de tyngre spelen som gick in.
Var gjorde domarna? Och vet du var man se på Bundesliga handboll? Min tyska satellit funkar dessvärre ej längre
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-07, 20:34   #5
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Var gjorde domarna? Och vet du var man se på Bundesliga handboll? Min tyska satellit funkar dessvärre ej längre
Vad gjorde inte domarna? Flensburg fick 8 straffar om jag räknade rätt och då var 7/8 efter inspel till linjen, blev det miss på skottet så fick dem straff. Tog utvisningar för ingenting och var allmänt borta. Jag såg matchen via Bet365, finns streams där ibland. Annars så sponsrar ju Toyota Bundesliga i år och det finns någon sida där man kan se alla matcher, ska se om jag kan kolla upp vad den heter men det var något med Toyota i alla fall.
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-07, 20:43   #6
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Osäker på om man får länka streams här, men kusagwa du har PM!
__________________
Twitter: @AndreasB1897
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+3)
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td