Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-11-09, 13:32   #1
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

2012-11-10 VfL Gummersbach - Rhein-Neckar Löwen (Bundesliga)



Datum: 2012-11-10
Tid: 15:00
Sport: Handboll
Land: Tyskland
Liga: Bundesliga
Match: VfL Gummersbach - Rhein-Neckar Löwen
Period: ft

Spel: Rhein-Neckar Löwen -4.5
Insats: 4/5
Odds: 1.885
Bolag: Pinnacle

Motivering:
Serieledarna fortsätter att ösa på!

RNL fortsätter att gå som tåget i årets upplaga av Bundesliga, man har 10/10 vinster och leder så klart ligan. Det är inte så att man stött på dåligt motstånd heller, utan man har tagit vinster med marginal mot lag som Magdeburg, Flensburg, Wetzlar, N-Lubbecke och Hamburg. Trots att man inte har det bästa laget i Tyskland på pappret så är man totalt orädda och spelar respektlöst. Det är många spelare i år som jag tycker utvecklats något enormt, en av dessa är faktiskt Kim Ekdahl Du Rietz som gjort 43 mål på 10 matcher, men även islänningen Alexander Petersson har tagit ett steg trots att han i år fyllde 32 år (50 mål) och sist men inte minst lagets bästa målskytt och även straffläggaren Uwe Gensheimer. Inte nog med att det går bra framåt, man har även världens nästbästa målvakt i mina ögon, dansken Niklas Landin Jacobsen. Landin kom till RNL från danska Bjerringbro-Silkeborg inför säsongen och jag anser att han är en av faktorerna till att det gått så bra för RNL i år.

Gummersbach är inget bra lag och dem kommer med 100% säkerhet hamna på den nedre halvan i år. Man ligger just nu på en 13:e plats med 8 poäng, 4 vinster och 6 förluster. Formen är riktigt dålig, 4 förluster och 1 vinst på de 5 senaste matcherna. Vinsten kom mot laget som ligger på 16:e plats, Grosswallstadt för 3 matcher sedan. Den matchen var man dessutom inte värda att vinna, Grosswallstadt hade matchen under kontroll med några minuter kvar och tappade sedan i slutet och Gummersbach vann med 26-25. Annars har det i de 5 senaste matcherna blivit klara förluster mot lag som inte alls är i RNL nivå, till exempel HBW Balingen-Weilstetten och MT Melsungen. Man har inga profilspelare för 5 öre men för att nämna några så har dem ungraren Barna Putics och kroaterna Goran Sprem och Vedran Zrnic.

Gummersbach mötte RNL på hemmaplan tidigare denna säsongen i cupen DHB Pokal den 24 oktober, där blev sifforna 25-32 sedan RNL ledde i halvtid med 10-16. Jag tycker det är en stor klasskillnad mellan dessa 2 lag och jag tror vi kommer få se ett liknande resultat som i cupen för några veckor sedan. Varför jag väljer att reka denna 1 dygn innan är för att jag tror den kommer droppat innan matchen drar igång.

Jag väljer att spela 4/5 units på Rhein-Neckar Löwen -4.5 @ 1.885 på Pinnacle.

// AndreasB1897

Texten är tagen ifrån: www.bettingsweden.se
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-09, 13:45   #2
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 120
Sharp$: 1731

ussports
Stats: 20 - 9 - 0
ROI: 126.82%
Vinstprocent: 68.97%

Standard

Profilspelare? Adrian Pfahl, Kentin Mahe båda två i princip klara för Hamburg till nästa år. Är ett riktigt starkt lag bara att de inte kan spela försvar. Grymt starka i Eugen Haas halle. Tycker inte du finner någon edge alls här tyvärr.
eklund81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-09, 14:14   #3
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eklund81 Visa inlägg
Profilspelare? Adrian Pfahl, Kentin Mahe båda två i princip klara för Hamburg till nästa år. Är ett riktigt starkt lag bara att de inte kan spela försvar. Grymt starka i Eugen Haas halle. Tycker inte du finner någon edge alls här tyvärr.
Starka hemma? Ja mot mittenlag eller sämre kanske. Men när det kommer till topp 5-6 så har man faktiskt inte mycket att säga till om, dessutom är formen ingen vidare tillskillnad mot RNL som slog Hamburg borta sist med 23-30. Såg du den matchen? Om inte så borde du göra, riktigt bra!
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-09, 14:33   #4
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 120
Sharp$: 1731

ussports
Stats: 20 - 9 - 0
ROI: 126.82%
Vinstprocent: 68.97%

Standard

RNL är ett köpgäng som ja är riktigt bra, många talanger blandat med Bjarte och Peterson som står för det lilla extra men att spela på dem som -4.5favoriter på bortaplan mot VFL de känns vågat. De vann senast mot Hamburg som är katastrof iår, alla vet att de med en snittålder på 30 inte är ett bra lag iår. Jag tycker linan är bra lagd, men good luck ialla fall. Har du hittat nå skador förresten?
eklund81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-09, 17:19   #5
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eklund81 Visa inlägg
RNL är ett köpgäng som ja är riktigt bra, många talanger blandat med Bjarte och Peterson som står för det lilla extra men att spela på dem som -4.5favoriter på bortaplan mot VFL de känns vågat. De vann senast mot Hamburg som är katastrof iår, alla vet att de med en snittålder på 30 inte är ett bra lag iår. Jag tycker linan är bra lagd, men good luck ialla fall. Har du hittat nå skador förresten?
Alltså vadå Hamburg är katastrof i år? Höll på att slå Kiel för ett någon vecka sedan? Nog för att dem inte är lika bra i år men katastrof? Sett till spelarmaterialet eller prestationerna? Läste på något forum/artikel att det inte skulle vara några speciella skador men går absolut inte i god för det.
Inte hittat specifikt men i RNL borde det inte vara några då vad jag minns ingen som gick sönder efter förra matchen.
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td