Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-12-10, 00:11   #1
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

2012-12-10 HK Drott Halmstad - Ystads IF HF (Swed Elits)



Datum: 2012-12-10
Tid: 19:00
Sport: Handboll
Land: Sverige
Liga: Swed Elits
Match: HK Drott Halmstad - Ystads IF HF
Period: ft

Spel: HK Drott Halmstad -2.0
Insats: 3/5
Odds: 2.01
Bolag: Pinnacle

Motivering:
Drott ligger på en 5:e plats och har grym form, 1 förlust på de 10 senaste matcherna. Hemma är man starka, 6 vinster och 1 förlust och då har man mött bra lag som Kristianstad och Alingsås. I den senaste matchen borta mot HK Malmö så vann man med 29-32 efter att ha legat under i halvtid med 16-14, en stark seger. Inför denna matchen ska alla var tillgängliga och Diego Perez Marne är nu tillgänglig efter en vadskada. Man har ett bra lag och fortsätter man i samma form så kommer man utmana om guldet i år.

Ystad ligger på en 8:e plats och har spelat uruselt sett till materialet. Jag kan erkänna att jag hade Ystad som guldfavoriter inför säsongen, liksom spelare som Jim Gottfridsson, Seifert, Ohlander/Larsson, Bager och Hammarstrand. Nu har man 4 raka torsk mot Aranäs, Malmö, Kristianstad och Lugi. Man har spelat 2 raka hemmamatcher mot Aranäs och Malmö, matcher man ska vinna klart men nu har det blivit torsk med 7 mot Malmö och 1 mot Aranäs. Ystad är ett av lagen med sämst form i hela Elitserien, bara VästeråsIrsta är sämre. Jag har inte hittat några skador/avstängningar här men om alla är tillgängliga så ska Drott lösa detta ändå, skador är bara "bonus".

Med den formen Drott har och med den formen Ystad har så ska hemmastarka Drott vinna detta enkelt, -2.0 är en väldigt klen lina tycker jag och hade själv satt den på -3.0 typ.

Twitter: @AndreasB1897
Statistik: http://www.spreadsheet.se/andreasb1897

// AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 02:10   #2
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 3
Sharp$: 23
Standard

Helt klart spelvärt på drott.

Vad tror du om Lugi borta mot guif? @3.10 på lugivinst. Guif har endast 2 förluster (4 kryss) men har varken mött kristianstad eller lugi. Jag vet fortfarande inte riktigt hur starkt guif är den här säsongen.

Samt ett handikappspel på sävehof hemma mot hammarby? De matcher bajen har haft borta mot de starka lagen på bortaplan har slutat: torsk med 5 mot alingsås, torsk med 7 mot guif, torsk med 10 mot kristianstad, torsk med 16 mot ystad (ystad som man inte riktigt vet vart man har).

Hammarby har överpresterat den här säsongen vilket delvis berott på att man har en jävla kämpaglöd och hemmapublik. Själva spelartruppen man har är inte representativ till vart man ligger i tabellen, sett till vilka trupper de andra lagen har. De vinster man har är också ofta med 1-2 mål. Jag tror man får svårt att stå upp borta mot sävehof som senast var igång igen och vann med 14 borta mot västerås. -6.5 på sävehof @ 1.99.
bebAs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 09:26   #3
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bebAs Visa inlägg
Helt klart spelvärt på drott.

Vad tror du om Lugi borta mot guif? @3.10 på lugivinst. Guif har endast 2 förluster (4 kryss) men har varken mött kristianstad eller lugi. Jag vet fortfarande inte riktigt hur starkt guif är den här säsongen.

Samt ett handikappspel på sävehof hemma mot hammarby? De matcher bajen har haft borta mot de starka lagen på bortaplan har slutat: torsk med 5 mot alingsås, torsk med 7 mot guif, torsk med 10 mot kristianstad, torsk med 16 mot ystad (ystad som man inte riktigt vet vart man har).

Hammarby har överpresterat den här säsongen vilket delvis berott på att man har en jävla kämpaglöd och hemmapublik. Själva spelartruppen man har är inte representativ till vart man ligger i tabellen, sett till vilka trupper de andra lagen har. De vinster man har är också ofta med 1-2 mål. Jag tror man får svårt att stå upp borta mot sävehof som senast var igång igen och vann med 14 borta mot västerås. -6.5 på sävehof @ 1.99.
Kommer strax en rek på Lugi - Guif.

Sävehof vågar jag mig inte på, alldeles för ojämna och samma sak med bajen. Att bajen har överpresterat vet jag faktiskt inte, man har ju spelat i dessa pooler och därför fått möta lag som Skånela x2 och VästeråsIrsta, därför man ligger så högt som man gör men samtidigt har man slagit Skövde och Sävehof hemma och spelat oavgjort mot Guif, så njaa.
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 10:26   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 292
Sharp$: 6499
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bebAs Visa inlägg
... Guif har endast 2 förluster (4 kryss) men har varken mött kristianstad eller lugi. ...
Guif slog ut Kristianstad ur EHF-cupen.
erek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td