Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Stängt ämne
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-09-23, 14:51   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 28
Sharp$: 991
Standard

Niklas Lundgren från R&K lirar maxspel på Australian Rules


Tänkte slänga in denna gästrek för att se om det finns några mer som kan något om Australian Rules. Saxar in hans rek här, killen verkar riktigt säker (och insatt) på detta:
Spelet gäller alltså:
Sport: Australian Rules
Land: Australien
Odds: Olika
Bolag: bet365
Spelstopp: 2010-09-25 06:30
Liga: AFL Grand Final
Lag: Collingwood - St Kilda

CITAT:
"Tjo på er! Som många vet så är jag nere i känguruland och jobbar just nu och läget hade ju inte kunnat vara mer passande. Det är ju slutspelet i Australiensik Fotboll just nu och på Lördag MORGON så är det dags för den stora Grand Final!

Grejen är den att alla trodde det skulle bli Collingwood (Etta i serien) mot Geeoong (Två i Serien) i final då det är dom två absolut bästa lagen i Australien men utav någon anledning så lyckades dom möta varandra i Semin förra lördagen och alla pratade om matchen! Jag har följt hela slutspelet nu och tycker själv att Collinwood har varit överlägsna och i matchen mot Geelong så stod Collingwood hcp-2,5 i 1,90. Jag lirade utan att blinka och i halvtid så ledde Collingwood med 60 poäng och en bit in i 3 quartern så leder dem med över 80 poäng och slår då av på takten och slutresultatet blir 120-79.

120-79 Alltså. Mötet i den tänka finalen. Där lagen skulle vara så jämna. Geelong -2.5. Vilket skämt. Collingwood är i en helt egen klass och på lördag skall dom möt St Kilda inför över 100 000 åskådare här i Melbourne och det enda hela stan pratar om är finalen och hur jävla överkörda St Kilda kommer bli! Jag tänkte efter att ha sett båda semifinalerna så allt under -25.5 är det maxspel på och gissa om jag glädjes när jag fick se linan då? -16.5 MINUS SEXTON KOMMA JÄVLA FEM! Oddset? 1,90!

St Kilda kommer inte ha i närheten av en chans så vida inte Collingwood redan har varit på skumpan och det har jag svårt att tro. Dom är så mycket starkare, smartare och framför allt större så dom vinner ju för fan varenda boll! I Kvarten vann dom med 124-62, i semin som sagt med 120-79 frågan är bara vad siffran kommer bli i finalen. Senaste mötet i serien som var för drygt 2 månader sedan så vann Collingwood över St Kilda med 100-52.

Collingwood -16.5 MAXSPEL!

Finner även Collingwood HT/FT till 1.66 samt att dom bara vinner till 1,40 det är ju också heeeelt sjukt bra odds! Maxspel även där!!!

Slarva inte bort 1,90 nu med nån dum jävla svennebanan 6-ling eller liknande nu utan ta vara på det här oddset!

Den enda anledningen jag ser till att oddsen är så höga är att det är ”Grand Final”. Men det spelar ingen roll då det är så stor skillnad i grunden.

OBS: Matchen hittas under Fler sporter > Australian rules

Sitter inte den här då har jag problem. Då ska jag fan säga upp mig och flytta till nordligaste delen av finland och leva på snö o vodka "
SLUTCITAT

Nu har ju jag redan lirat på matchen, men kan ju va intressant o se om någon har övrig input till detta spel.
Pavey är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-09-23, 14:57   #2
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Får dåliga vibbar direkt när man skriver en rek som Holms gör. "Minus sexton komma jävla fem!!!" caps lock.

Bara det får mig att avstå
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-09-23, 14:57   #3
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Kommentar överflödig,ett maxspel från R&K är ju något mycket ovanligt.


"All jävla in"
"Nu skriker jag maxspel"
"Bankränta"
"Polletregn"

Senast redigerad av eddieh den 2010-09-23 klockan 15:04.
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-09-23, 15:00   #4
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Jag vet inget om sporten men som jag skrev i chatten. En sport där 100k åskådare kommer se och där det är en stor snackis så kan ni ge er på att den matchen är cappad ordentligt av oddssättarna.

Titta på linorna hos centrebet och andra australienska bolag, dessa har BRA koll på den matchen och dom lär omsätta rejält! Centrebet

Bara se på alla spelalternativ ni har och alla linor ni har att välja emellan. Vi snackar hundratals! Att tro att en svennebanan på knappa 20år som sett 4 matcher vet mer än dessa är inget jag skulle sätta en femma på iaf.

Avstår då jag inte kan något om matchen, finaler är utstuderade och det är knappast så att du har någon edge i dessa eller mer info än bolagen själva.

Lycka till

edit: Kan mycket väl vinna, de är trots allt favoriter men att tro på kross och 40+p marginal är löjligt.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-09-23, 15:01   #5
 
pankbanks avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 657
Sharp$: 0

007 ser grönt
Stats: 275 - 366 - 21
ROI: 99.43%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

jag hakar på iallafall. .ja ,jag håller med. klart oddsättarna har bäst koll. och där är det 50/50 .sen om hur många poäng man får för mål och sånt vet jag inte. kanske nåt lurt med just 16.5?

jag har redan bettat, men det kan vara bra för andra att veta.
__________________
007 ser grönt

Senast redigerad av pankbank den 2010-09-23 klockan 15:59.
pankbank är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-09-23, 15:03   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 28
Sharp$: 991
Standard

he he, håller med er delvis i era misstankar. R&K, bara det... men som alla vet att i ett uselt lag finns det alltid nån som är bra :-) Det är ju som sagt inte holms himself som rekat den. Det jag mest tog fasta på var att han bor där nere och följer sporten vilket borde ge en bra insyn i detta. Men har ju ingen matig statistik som backar upp ett eventuellt kunnande heller... i min miniinsatsvärld så tar jag ett spel ändå. Killen är ju gnagare med, kanske därför jag litar lite extra på honom ;-)
Pavey är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-09-23, 15:10   #7
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pavey Visa inlägg
he he, håller med er delvis i era misstankar. R&K, bara det... men som alla vet att i ett uselt lag finns det alltid nån som är bra :-) Det är ju som sagt inte holms himself som rekat den. Det jag mest tog fasta på var att han bor där nere och följer sporten vilket borde ge en bra insyn i detta. Men har ju ingen matig statistik som backar upp ett eventuellt kunnande heller... i min miniinsatsvärld så tar jag ett spel ändå. Killen är ju gnagare med, kanske därför jag litar lite extra på honom ;-)
Uselt lag? Kom igen nu, se är i final för fan. Som KP säger, detta är som att tro att du knäcker oddssättarna i en CL eller VM-final.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-09-23, 15:12   #8
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pavey Visa inlägg
he he, håller med er delvis i era misstankar. R&K, bara det... men som alla vet att i ett uselt lag finns det alltid nån som är bra :-) Det är ju som sagt inte holms himself som rekat den. Det jag mest tog fasta på var att han bor där nere och följer sporten vilket borde ge en bra insyn i detta. Men har ju ingen matig statistik som backar upp ett eventuellt kunnande heller... i min miniinsatsvärld så tar jag ett spel ändå. Killen är ju gnagare med, kanske därför jag litar lite extra på honom ;-)
Inget emot R&K förutom holms själv. Finns flera kompetenta personer där med som är kunniga inom sitt område. Det jag är tveksam emot är ett "maxspel deluxe" som han själv kallar det på ett av de största händelserna i australien. Att tro något annat än att deras oddssättare inte har koll på det är helt befängt. De har koll på varenda lilla cm de kommer röra sig.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-09-23, 15:15   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 28
Sharp$: 991
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Uselt lag? Kom igen nu, se är i final för fan. Som KP säger, detta är som att tro att du knäcker oddssättarna i en CL eller VM-final.
litet missförstånd; syftade inte på final-lagen, utan körde en sportmetafor där "laget" i detta fallet var R&K :-)
Pavey är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-09-23, 15:20   #10
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pavey Visa inlägg
litet missförstånd; syftade inte på final-lagen, utan körde en sportmetafor där "laget" i detta fallet var R&K :-)
Jaha, då är jag med
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-09-23, 15:29   #11
 
Munchiess avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Sliema, Malta
Inlägg: 109
Sharp$: 706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Spelade själv St Kilda to win championship när slutspelet inleddes till 3.20 just för att jag trodde att de skulle gå till finalen då jag skulle kunna trada för en garanterad vinst. Uppenbarligen så förstår jag inte argumentet om att ALLA trodde att det skulle bli Collingwood - Geeoong i finalen, då jag spelade något annat och till ett odds så pass lågt som 3.2. Någon överraskning att St Kilda står där är det knappast, och att han skriver att alla trodde det och att de av 'nån anledning' möttes i semi får mig givetvis att undra om han vet vad han pratar om.
Men ja, givetvis vinner troligtvis Collingwood allt, och visst så kan hans spel vinna, men det är knappast värt att hetsa upp sig över med något maxspel. Chansen för att det inträffar är 50% då linan är skarp redan och Niklas Lundgren vet inte mer än spelbolagen om det.
Munchies är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-09-23, 15:48   #12
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 185
Sharp$: 1322
Standard

St Kilda är i sin andra raka final. Förra året förlorade de mot Geelong som krossade Collingwood i "semin" med 120-47 och var även de stora favoriter till finalvinsten. I finalen vann de bara med 12. Så resultat i slutspelet ger ingen indikation på slutresultatet i finalen.

St. Kilda har vunnit 2 av 3 möten denna säsong.

De kontakter jag har i Australien är inga AFL-experter men de meddlear att hs tidningarnas expertis så är det ca 50-50 i vilket lag de tror på.

Visst kan de vinna men maxspel vet jag inte. Oddssättarna är som sagt bättre än en svensson på att värdera dessa matcher
wedetips är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-09-23, 15:51   #13
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Fadear. St. Kilda +16.5 till 1.917.
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-09-23, 16:40   #14
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 97
Sharp$: 28
Standard

Bara att instämma, ser det som omöjligt att oddssättarna på AFL ska sätta oddsen/linorna fel i en match som denna..

Senast redigerad av Jeezay den 2010-09-23 klockan 16:53.
Jeezay är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-09-23, 21:39   #15
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 9
Sharp$: 6
Standard

"i matchen mot Geelong så stod Collingwood hcp-2,5 i 1,90. Jag lirade utan att blinka och i halvtid så ledde Collingwood med 60 poäng och en bit in i 3 quartern så leder dem med över 80 poäng och slår då av på takten och slutresultatet blir 120-79

"Senaste mötet i serien som var för drygt 2 månader sedan så vann Collingwood över St Kilda med 100-52."


Kan ingenting om detta, men om infon stämmer så kan han ju inte vara helt fel ute, eller?
Mr Dollar är inte uppkopplad   Ge poäng
Stängt ämne



td