Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-01-21, 23:47   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 408
Sharp$: 794


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Schack: Corus Chess 22/1 kl.13.30


Singelbet på NB:

Peter Leko HUN - Fabiano Caruana ITA 2.60 1.55 11.00 (5u)
Alexei Shirov ESP - Nigel Short ENG 2.24 1.75 9.50 (5u)

18-åringen Caruana har spelat lite vilt med ambitionen att vinna hitils. Har haft både tur och otur vid sina 4 remier hitills. Nu gör han bort sig mot mer rutinerade Leko som bör vinna för att komma ifatt mot toppen. Leko utvilad efter snabb remi mot Anand igår.

Shirov har gått som hitils med 5 av 5 segrar. Han spelar aggresivt och respektlöst. Short hade segern inom räckhåll igår mot Ivanchuk. Short kommer gå för vinst precis som Shirov. Shirov avgör tidigt. Short har ingen vinst mot Shirov.
fiorentina är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-22, 01:39   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 157
Sharp$: 19
Standard

Nice !

Själv kör jag :

Sergei Karjakin UKR - Jan Smeets NED 1 @ 1.85 2u

Peter Leko HUN
- Fabiano Caruana ITA 1 @ 2.60 3u

Viswanathan Anand IND - Magnus Carlsen NOR X @ 1.45
Leinier Dominguez CUB - Sergey Tiviakov NED X @ 1.47
Dubbel: totala odds @ 2.13 2u

Alexei Shirov
ESP - Nigel Short ENG 1 @ 2.24 5u

Vette fan om jag tagit för många spel nu, är ganska grön på detta område
men har tagit del utav tips från ganska så kunnigt folk, den som lever får se
Knaffell är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-22, 08:54   #3
bbx
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 186
Sharp$: 97

Mestis 13-14
Stats: 17 - 19 - 0
ROI: 89.16%
Vinstprocent: 47.22%

Standard

Tack för rekarna. Har varit succé hittills
bbx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-22, 09:15   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 64
Sharp$: 420
Standard

V. Anand - M. Carlsen. Anand verkar inte vara i toppform. Har inlett med 5 remipartier och är i detta läget säkert nöjd med remi mot nuvarande världsettan. Carlsen siktar på turneringsvinst och är beredd på att ta vissa risker för att vinna sina partier. Mot just Anand är han troligen nöjd med remi även om Shirov har dragit ifrån och leder med 1,5 poäng, kan inte Carlsen spela för hårt på vinst för då riskerar han att förlora och hamna ännu längre efter Shirov. Själv ser jag helst att Carlsen vinner, eftersom jag spelat tungt på honom som turneringsvinnare. Här dock tipset remi (X)

V. Ivanchuk - H. Nakamura. Dessa två har bara mötts ett fåtal tillfällen. Senaste långpartiet med Ivanchuk som vit spelades 2008 och slutade remi. Båda har börjat turneringen bra och är obesegrade. Tror Ivanchuk får svårt att vinna och Nakamura är nöjd med remi. Tipset blir remi.

A. Shirov - N. Short. Shirov har fått en kanonstart. Han har visserligen mött de 4 lägst rankade + Peter Leko. Leko förlorar sällan och hade klar fördel efter spelöppningen, men tappade initiativet efter en lite våghalsig bondeframstöt. Tror inte Shirov är beredd att ta några större risker i partiet mot Short även om han har vit. Tipset remi, men blir inte förvånad om Shirov vinner.

V. Kramnik - L. van Wely. Här har Kramnik en bra chans att vinna. Han spelar vit och behöver en fullpoängare för att inte tappa kontakt med täten. Tips Kramnik vinner.

S. Karjakin - J. Smeets. Förra årets Corusvinnare Karjakin har börjat turneringen med 5 remipartier, men nu kommer första vinsten. Förra året blev det remi med Smeets som vit i motsvarande parti.
Tips Karjakin vinner.

L. Dominguez - S. Tiviakov. Störst vinstchanser har Dominguez, men jag tror att båda spelarna är nöjda med remi.

P. Leko - F. Caruana. Leko knapp favorit men han spelar ofta remi och Caruana är som svart nöjd med remi. Tips remi.

Om oddsen är spelbara får ni avgöra själva.
Spelar man på 2 vinnare och 5 remi, bör det bli plus.

Statistik för Corus:
2008 91 partier, 31 vinster (34%), 60 remi
2009 91 partier, 32 vinster (35%), 59 remi
2010 35 partier 13 vinster (37%) 22 remi
Mooseman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-22, 09:36   #5
 
randoms avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: 127.0.0.1
Inlägg: 108
Sharp$: 16
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fiorentina Visa inlägg
Singelbet på NB:

Peter Leko HUN - Fabiano Caruana ITA 2.60 1.55 11.00 (5u)
Alexei Shirov ESP - Nigel Short ENG 2.24 1.75 9.50 (5u)
Tackar ryggar dessa.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
random är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-22, 13:41   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 64
Sharp$: 420
Standard

Lägesrapport efter ca 1 tim. spel.

S. Karjakin - J. Smeets. Karjakin står marginellt bättre. Smeets förbrukar tid.
V. Anand - M. Carlsen. Jämn ställning.
V. Ivanchuk - H. Nakamura. Har slutat remi (X)
A. Shirov - N. Short. Short bättre ur spelöppningen och bättre tid.
L. Dominguez - S. Tiviakov. Endast 9 drag gjorda och jämn ställning.
V. Kramnik - L. van Wely. Van W anfaller, men Kramnik står bättre.
P. Leko - F. Caruana. Caruana har offrat pjäs för 2 bönder. Detta tar nog Leko hem.
Mooseman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-22, 15:34   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 408
Sharp$: 794


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Usch då Shirov har spelat remi. - inte nöjd med min rek. Leko ska dock ta hem det så går trots allt plus. Varför ger inte Caruana upp? Riktigt nöjd med den reken.
fiorentina är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-22, 16:47   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 6
Sharp$: 479
Standard

Är det nån som vet om det fortfarande ser bra ut för Leko?
Flax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-22, 17:03   #9
 
bowes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 41
Sharp$: 1
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av stånken Visa inlägg
Är det nån som vet om det fortfarande ser bra ut för Leko?
Leko gick och vann, alla matcher kan följas live på http://www.coruschess.com/openlive.php

Fiorentina: Jag har suttit och följt några av dessa matcherna men kan inte förstå avslutningarna av dem, tex Leko-matchen. Var Leko vit? Kan inte se att motståndaren står matt på något sätt, är det så att dom ger upp tillslut eller missar jag något?

Jag kan förstå att tiden kan ta slut, men i övrigt är jag inte med på noterna..

Tack igen för rekarna, sjukt kul att följa detta och det har gått bra hittils!
bowe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-22, 19:26   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 408
Sharp$: 794


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Bowe: Matcher på denna allra högsta nivån går i stort sett aldrig till matt i praktiken. Ofta förutser en spelare matt mot sig själv inom vissa drag och ger upp. Spelarna är så pass säkra på denna nivån så de inte gör några stora misstag vid fördel, därför ger spelare upp vid underläge. I Leko matchen var tiden inget problem, båda hade just fått en timme var efter 40 drag. Leko låg under med en springare (häst) helt enkelt. Såg hopplöst ut för honom rätt länge.

Kung: ovärderlig
Dam: 10
torn: 5
Löpare: 3 (löpare brukar rankas lite högre mot en springare)
Springare: 3
Bonde: 1

Poängen är helt relativ i förhållande till positioner på brädet. Alla pjäser kan bli i stort sett värdelösa om de blir instängda eller står dåligt.

Imorgon ska jag hitta enbart en eller flera vinstbet. Ska bli väldigt intressant med oddssättningen.
fiorentina är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-22, 22:21   #11
 
Rudens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Götet
Inlägg: 265
Sharp$: 1460

Segertåget - Ruden
Stats: 25 - 21 - 1
ROI: 111.61%
Vinstprocent: 54.35%

Standard

Synd med remi i Shirov matchen... f.ö mycket bra rekar!
Ruden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td