![]() |
|
U-tecken var väl den första reduceringen vi körde i detta bolag. Kan nog stämma att det var jag som införde det. Reducerar väl inte lika mkt, men tittar man historiken var det ytterst sällan vi sprack på själva u-tecknen, då var det isf ramen som sprack.
Kika på ngt gammal rad & då låg vi på en ram runt 3500 rader som reducerades ner till ca 2200 rader med kravet att minst 1 av 4 u -tecken ska sitta. Som sagt, reducerar inte lika mkt, å andra sidan enligt mej ett ganska simpelt krav om man jämför med många andra krav/reduceringar. |
Citat:
|
Timrå - Björklöven: 3,4 - 1,2,3,4,5
Södertälje - Visby/Roma: 3,(4),5,(6),7 - 0,1,2 Troja/Ljungby - Vimmerby: 1,2,(3),4,(5),6 - 1,2,3,4 Ramen är på 3600 rader. Med krav att minst 1 tecken inom parantes sitter är vi nere på 2160 rader. Vill man ha en bredare ram kan man ju lägga in ytterligare ngn reducering, typ max 22 mål i omg. Max 1 bortavinst osv. Kanske är den vägen vi ska gå. Att testa att gå riktigt kort på 1 lag för att kunna gardera rejält i andra matcher. Tecknen ovan är knappt ens ett förslag, utan mer en uppställning hur vi skulle kunna lägga upp det. Ni som är statistikfenomen i bolaget, hur ofta är egentligen oddset säg 80k & uppåt ? Klart man vill vara med de ggr oddset skenar iväg, men samtidigt får man nog vara lite realistiskt. Även om oddset är högt & det sitter inom en bred ram är det ju långt ifrån säkert att villkoren sitter. Ja, vi kan nog älta länge om hur vi ska spela :) Men känns som att vi måste välja en väg att gå. Antingen satsar vi på lite mindre ramar (utd kan ju skena iväg även där om man är rätt ute på systemet), lr så skjuter vi från halva plan med breda ramar & många villkor & satsar på att vara med & hugga när utd är höga. |
Utan att ha några exakta siffror så är min känsla att det vi oftast missar är själva ramen. Jag är personligen en varm anhängare av reduceringar, just med syftet att kunna spela en bredare ram.
De flesta tankarna som lyfts fram i tråden de senaste dagarna verkar cirkulera kring färre villkor och/eller våga gå kort i någon match. Och det böjer jag mig naturligtvis för. Ett förslag för dagens kupong: Tycker det mest spännande laget att våga gå kort på är Timrå, och då gärna i det övre målspannet. Formen hackar lite rent tabellmässigt, tre raka förluster men Timrå har faktiskt vunnit skottstatistiken de två senaste, dels 25-23 mot serieledarna Tingsryds och nu senast 44-16 mot Vita Hästen. Kommer säkert revanchsugna och taggade, lite mer flyt/skärpa så finns potentialen där. Timrå-Björklöven 4,5-1,2,(3),4,5 Södertälje-Visby/Roma 3,(4),5,6,7-0,(1),(2) Troja/Ljungby-Vimmerby (2),3,4,5,6-0,1,(2),3,4 Krav: • Max 1 tecken inom parentes sitter (de allra mest överstreckade tecknen) 3750 rader reducerade till 2048 Robfri: finns det någon speciell anledning att du väljer 'minst 1 tecken inom parentes sitter' istället för 'max 1 tecken inom parentes sitter'? |
Citat:
Kikar man på förslaget du la upp, jag tänker på Visby. Är det inte väldigt vågat att ha krav både på 1 & 2 där? Förstår att de är mest streckade, men samtidigt är det väl mest troligt att de hamnar i det målspannet vilket skulle "döda" de mest streckade på övriga lag. Enligt mig är det ett för hårt krav att ha () på 2 av målen när endast 3 mål är streckade i specifik match. Tänker jag tokigt? |
Ja förstår hur du tänker. Det känns ju mer positivt att försöka träffa något än att försöka undvika något.
Sen är ju två av tre tecken på Visby helt klart (för?) vågat. |
Citat:
|
Jag tycker man ska spela för värde snarare än att sätta bomben därför tycker i alla fall jag att Catalans resonemang är vettigare. :)
|
Som två kloka personer skrev: vi kan älta länga hur vi ska spela och det är svårt att hitta en gyllene modell för Bomben. Vi får väl köra lite både ock kanske, gå kort i någon match som regel och flippa ur med reduceringar då och då.
Har vi koll på det tidiga spelstoppet? (15:59) |
Den som känner sig manad får gärna lägga dagens spel, jag har ont om tid.
|
Utkastad från bolaget trots att det är en knapp timme kvar till spelstopp??? Vad gäller egentligen?
|
Citat:
|
Du lr jag Calatan ?
|
Kör du om du kan Robfri!
|
Då fick det bli såhär idag. En blandning av vad jag & calatan diskuterat i tråden :) Antingen succè lr kaos.
Timrå - Löven: 4,5 - 2,3,4,5 SSK - Visby: (3),4,(5),6,7 - 0,1,2 Troja - Vimmerby: 1,2,(3),4,(5),6 - 0,1,2,3 Minst 1 tecken inom parantes. |
Citat:
|
Det närmsta vi varit på länge iaf :)
|
Bra snickrat Robfri. Helt rätt att chansa på Timrå; vann skotten med 37-26, den exempellösa ineffektiviteten kan vi inte riktigt rå för.
För att strö lite extra salt i såret så var mitt första ganska hårt reducerade förslag ännu närmare. Dessutom var vi inne på att åtgärda det som detta system sprack på. :p Citat:
|
Citat:
Men återaktiverar dig gärna om du vill:) Intressanta diskussioner i tråden senaste tiden, ska läsa ifatt ordentligt. Nu ser vi till att få skutan på rätt köl igen:cheers: |
Nya tag på torsdag, SHL med 287k i rullpott!
För övrigt: 'Begära skrivbordsversion' i mobilen funkar galant för att komma åt bolagsspel på SvS. Jag använder Chrome, Android. |
Luleå-Linköping
Rögle-Djurgården Örebro-Malmö Där har vi kvällens nöt att knäcka:) RF, PJ behöver sätta in pengar. En plats ledig i bolaget, första PM får den, gärna någon som är intresserad av att vara med under en längre tid. |
Luleå - LHC
Luleå har kommit igång och plockat en hel del vinster på senaste utan att ha övertygat nämnvärt. senaste matcherna: 3-2, 3-2, 2-2, 3-2. LHC blandar och ger lite, har slagit nykomlingarna karlskrona och rögle stort och vann senast efter straffar med 3-2 mot örebro. intressant h2h där lhc har vunnit 4 av de senaste 5 matcherna. Om inte lhc skulle av någon anledning sprattla till här så tror jag denna match har minst skrällpotential. 3-2 till luleå? (igen?!) Rögle - DIF Rögle har kommit ingång lite inte minst de två senaste hemmamatcherna där de vunnit med 6-2 mot HV och 7-2 mot Örebro. match borta mellan dessa matcher blev det torsk mot lhc med 7-2! mycket mål med andra ord. Djurgården ska väl vara det bättre laget. Tellqvist spelade grymt senast när de slog brynäs borta med 3-1. DIF har fin statistik mot rögle, vunnit 5 senaste. Frågan är om det blir en svängig match med mycket mål här. innan rögles tre senaste har de spelat 1-1 efter full tid mot brynäs borta och förlust 2-1 mot luleå borta. DIF med bra målvaktsspel kanske inte tillåter en svängig match, men det tål att tänkas på. Känns iaf som det kan hända något här helt klart. Örebro - Malmö Örebro är inte lika starka iår som förra, hittills iaf. fick med sig 1 pinne borta mot lhc senast. vann mot modo hemma innan. idel förluster innan det. Har värvat in en kanadensare, vet dock inte om han spelar direkt idag. Malmö gjorde en bra match senast mot frölunda. hade en del spelar borta då, ser bättre ut nu på den fronten. har fin inbördes på örebro. vunnit senaste 4 matcherna! Jag har hamnat väldigt fel på malmö hittills men har de med den positiva känslan från förra matchen tror jag malmö kan skrälla lite här. ett förslag: 2,3,4 - 2,3 1,2,3,4 - 1,2,3,4,5,6 1,2,3,4 - 2,3,4,5 |
Malmö saknar en del tongivande ikväll. Mattias Persson, Henrik Hette samt Joey Tenute saknas alla ikväll.
|
Citat:
|
Citat:
|
Jag är inne på att gå kort på antingen Luleå eller LHC, 2,3 på något av lagen. Vilket lag anser ni är klokast att korta? Schtek antar jag håller fast vid LHC, själv är jag mer inne på Luleå. Tycker LHC känns oberäkneliga + att man har bra statistik mot just Luleå.
Skulle även vilja ha in någon/några 0:or i systemet. Vågar vi reducera att max 3(eller 2??) lag slutar i intervallet 2-3 mål, streckprocenten tråkig där på alla lag. |
gå på din känsla one :) blir ju lite mer potential i systemet att tex. få med 4an på lhc.
max 3 lag kanske? jag har lite svårt att ställning till målreduceringar och dylikt men om fler lag än 3 hamnar på de siffrorna blir det ju inte jättemkt pengar om det inte bli nollor eller över 6an på de andra lagen. jobbigt bara om första matchen hamnar där på båda lagen men samtidigt tvingar man ju fram skrällresultat i de andra två matcherna. spelade en liten med en vän där blev det spik 2-2 i luleå - lhc :popcorn: |
Angående Örebro-Malmö:
Både Örebro och Malmö är bland de tre lag som gjort minst antal mål sett till de fem senaste matcherna. Malmö är dessutom ett av de fem lag som släppt in minst antal mål sett till de fem senaste matcherna. Om det är så att vi tycker det är troligt att varken match A eller C rinner iväg så skulle ett tak på t ex max 17 mål totalt i omgången ge oss utrymme för 2-3 tecken extra (sett till hur den totala målskörden brukar fördela sig rent statistiskt på kuponger med 3 hockeymatcher så är det bara den målrikaste fjärdedelen av kupongerna som slutar på över 17 mål). |
Här kommer kvällens försök:KO:
Luleå:2,3 Linköping:0,1,2,3 Rögle:1,2,3,4 Djurgården:2,3,4,5 Örebro:1,2,3,4,5 Malmö:0,1,2,3,4 -max 17 mål totalt i omgången! -max 1 lag 0:ar! -max 4 lag slutar på 2-3 mål! -max 3 lag slutar på 4 mål! Kom igen, nu kör vi:KO:!!!!! http://liverattning.se/bomben/2016-0...pottsbombbolag |
Chilla nu DIF!
|
ÄNTLIGEN!
|
Snyggt One!
|
Härligt! Det var vi värda
|
GRATTIS ALLA :clap:
|
Ja det va inte en dag för tidigt!! Hoppas vi kan få lite flow nu framöver, ny omgång på lördag:KO:
|
Dags att börja fundera lite på morgondagen... vi försöker hitta ett lag att gå kort på igen tycker jag. Mina tankar lutar just nu åt Brynäs 2,3.
Malmö har spelat riktigt skapligt på slutet, man har framförallt börjat hitta rätt i försvarsspelet känns det som. Brynäs är sällan inblandade i några målkalas o jag tror matchen imorgon inte blir något undantag. 2,3-0,1,2,3,4 |
Känns spontant som att morgondagens omgång har än mindre potential att bli målrik än gårdagens.
|
Får hoppas att Karlskrona o Rögle kan skrälla till det lite. Av vad jag sett o läst så har Karlskrona inte alls varit så dåliga som resultaten visat. Nu möter man ett Rögle som känns väldigt ojämnt, kan lika gärna göra 6 mål framåt som man släpper 6 mål bakåt.
|
Ja Malmö låg väl närmast segern senast. Jag vill inte släppa Malmö riktigt än. Brynäs har ingen vidare form och bara mäktat med ett mål de två senaste, men det finns ju kapacitet. Vill tro att det lossnar lite för något av lagen.
Rögle inte lika bra borta som hemma? Kanske dags för en seger för Karlskrona nu. Dala-Derby som spelas i globen. Leksand gjort mycket mål hemma i de två senaste men sämre borta. Mora inte helt kassa, vann sin senaste hemmamatch gentemot Leksand med 2-1. Har lite svårt att väga in hur det kommer påverka att de spelar i globen. Fördel Leksand? Ett förslag för att ge One lite inspiration/huvudbry :) 1,2,3,4,5 - 2,3,4,5 (ej X) 2,3,4 - 1,2,3 2,3,4 - 1,2,3,4,5 |
Skulle kunna tänka mig att sätta krav att Karlskrona vinner imorgon
2,3,4,5,6 - 1,2,3,4,5 (ej X) 3,4,5,6 - 0,1,2,3 (ej X) 2,3,4 - 2,3,4 2.835 rader men med en del reduceringar kan vi få till mer på sista matchen |
|
|