![]() |
Då ser raden just nu ut som följer:
BIF:1,2,3 SAIK:1,2,3,4,5 Frölunda:0,1,2,3 Luleå:0,1,2,3 LHC:2,3,4 FBK:1,2,3 Synpunkter på detta? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
http://liverattning.se/bomben/2013-0...pottsbombbolag Kom igen nu:KO: |
Citat:
|
Citat:
Imorgon smäller det igen: Barcelona-Ajax Chelsea-Basel Marseille-Arsenal Napoli-Dortmund 555 555:- extra! |
Ja veckan starta bra iaf, känns skönt att pricka första bomben direkt denna vecka så det iaf minimerar utgifterna lite ...:) Lika bra att dra igång inför imorrn
Barcelona-Ajax: Barca stora favoriter vilket är korrekt, det här släpper man inte. 1,2,3,4-0,1 (ej kryss) Chelsea -Basel: även här stor hemmafavör, inte mycket att orda om, helt korrekt. 1,2,3,4-0,1 (ej kryss) Marseille-Arsenal: Tuff match för mitt kära arsenal, men snacka om att man fick en ny dimension med Özil i laget. Såg riktigt bra ut i helgen ! Tror inte man går mållösa här, man kommer få bra kontringslägen. 0,1,2-1,2 Napoli -Dortmund: Öppen match, Napoli en maktfaktor hemma, o vi såg vad Dortmund kan göra förra säsongen. Tycker båda lagen spelar rolig forboll, luktar allt lite mål här. 1,2,3-1,2,3 Krav: Barca lr Chelsea ska göra 2 lr 3 mål. 2160 rader |
Citat:
|
Citat:
Har sett Marseille några gånger den här säsongen och jag tycker att det sett ganska spännande ut, frågan är hur offensiva man vågar va i den här matchen? Vågar man köra 1-3 på båda lagen istället för 0-2? Mitt förslag på utgångsrad: Barca:2,3,4 Ajax:1,2 ej oavgjort! Chelsea:1,2,3 Basel:0,1 ej oavgjort! Marseille:1,2,3 Arsenal:1,2,3 Napoli:0,1,2 Dortmund:1,2,3 |
Citat:
Chelsea-matchen köpes till fullo Marseille kluven, Arsenal spelar en frejdig fotboll, ärligt talat ingen järnkoll på hemmalaget mer än att man haft tufft att räcka till i CL tidigare år. Hur som tror jag Arsenal är nöjda med ett oavgjort resultat, & kan känna att Marseille kan nog oxå vara det. Kan kännas tufft att båda lagen måste måla isf. Napoli-matchen köpes till fullo |
Citat:
|
Nu tänker jag några steg längre fram, men nog bra om vi har de klart tills dess. Lördag(!)
Det är då både JP på fotbollen samt hockey, ska vi spela båda och lägga 300KR totalt, 150 per bomb? - Jag skulle själv vilja att vi gjorde det, förhoppningsvis vinner vi så ingen behöver sätta över mer inför lördagen! ;) |
Citat:
Om så är fallet säger jag: KÖR |
Citat:
|
Känner att robfri varit het på slutet och eftersom ingen annan haft några andra tankar och idéer går jag på hans förslag rakt av:yes:
Barca:1,(2),(3),4 Ajax:0,1 Chelsea:1,(2),(3),4 Basel:0,1 Marseille:0,1,2 Arsenal:1,2 Napoli:1,2,3 Dortmund:1,2,3 Villkor(om jag gjort rätt;)): Barcelona och Chelsea måste vinna sina matcher samt att något av nämnda lag, eller båda, gör 2 eller 3 mål(minst ett av tecknen inom parentes måste med andra ord sitta;)) Hur man får till en liverättning av detta har jag ännu inte klurat ut... Kom igen nu:KO:! |
Citat:
Faaan, nu blir ju ja hängd om den inte sitter :KO: |
Citat:
Här hängs ingen!! Däremot blir du hyllad när den sitter:smoke: |
Citat:
|
Basel 2 mål BORTA mot Chelsea, den såg ja inte i kristallkulan
|
Nejdu den var långsökt , Bara och ta nya tag imorgon
|
Surt igår! Nya tag idag!
Leksand-MODO Luleå-Växjö Skellefteå-Örebro 666 666:- extra! Saknas insättning från ett par gubbar... |
Citat:
Leksand - Modo: Leksand öppnat med 1 seger & 1 torsk, inte sett ngn match men vad ja läst var man usla i premiären för att sedan ha tur borta mot örebro sist. Modo vann senast mot Aik, såg 1 period, såg väl helt ok ut. Svårt att sia om utgång här tycker jag, kanske knapp fördel bortalaget. 0,1,2,3-1,2,3,4 Luleå - Växjö: Luleå verkar även denna säsong lira tight, Växjö visade sist mot Hv att man lär vara med & hugga om slutspelsplatserna denna säsong. Håller ändå Luleå som favorit här. 1,2,3,4-0,1,2,3 Skellefteå - Örebro: Har svårt att se hemmalaget bränna detta, såg Örebro:s premiär när man knep 2 p av fbk, var ingen bra match. & tydligen riktigt ineffektiva sist mot Leksand. 3,4,5,6 - 0,1,2 3072 rader |
Leksand - Modo
De har spelat två träningsmatcher mot varandra iår som har slutat med 3-1, 4-0 till Modo. Leksand har som sagt en torsk och en vinst. förlorade skotten med 13-46 mot Örebro senast. Alsenfelt i målet har varit duktig. Modo i sin tur har en ÖT-vinst borta mot Växjö med 2-1 och senast vann man hemma med 3-1 mot Aik. Modo verkar stabila iår och jag tror de är starkare än leksand. kanske det kan komma en reaktion för målvakten i leksand här. 5an på modo är det roliga tecknet. Leksand: 1,2,3 Modo: 2,3,4,5 Luleå - Växjö Luleå har bra statistik mot växjö tidigare. fem senaste har slutat 5-1,4-1,4-1,3-2(e.str) och 2-0 senast. Luleå vann första matchen med klara 5-1 mot Lhc för att sedan förlora borta mot Frölunda med 2-1. David Rautio tillbaks i kassen denna match. Växjö fick en pinne mot Modo första matchen för att sedan tappa en 2-0 ledning borta mot Hv till förlust på ÖT. Luleå borde vara numret större hemma och även jag tror det kan bli en målsnål tajt match. Luleå: 1,2,3,4 Växjö: 0,1,2 Skellefteå - Örebro Har bara mötts en gång innan och det i en träningsmatch iår som Skellefteå vann med 3-1. Skellefteå har tagit två 3-2 vinster över Frölunda och Brynäs och inte direkt imponerat. Örebro tog extra poängen mot Färjestad första matchen efter 2-2 FT. Sedan lyckades man som sagt bara göra ett mål på 46 skott mot Leksand senast. Om jag förstått det rätt är offensiven Örebros bästa lagdel. Kanske det kan lossna lite utan någon press borta mot mästarna. Inte helt klart om de viktiga framåt, Ericsson och Möller kan spela idag för Skellefteå. Värt att kolla upp under dagen. Skellefteå: 2,3,4,5 Örebro:1,2,3 1728 r |
Citat:
|
Mitt tänk: En mix mellan robfris och schteks tips.
Leksand - Modo Modo bör vinna enl. tidigare möten. Vill hellre ha med 0:an (9%) på Leksand än 3:an (22%). Leksand: 0,1,2 Modo: 2,3,4,5 Luleå - Växjö Inget att tillägga från ovan analyser. Luleå: (1),2,3,4 Växjö: 0,1,2 Skellefteå - Örebro Några avbräck på Örebro tyder på att hemmalaget bör ta det här lätt? Skellefteå: 2,3,4,5 Örebro: 0,1,2 1728 kr med 1:an inom parentes på Luleå. 1296 kr utan 1:an inom parentes på Luleå. |
Gott tugg i tråden idag, keep up!
Går fahlles väg idag som är en mix mellan robfris och schteks förslag och väljer endast att lägga till ett tecken på det förslaget. Så här ser det ut då: Leksand:0,1,2 MODO:2,3,4,5 Luleå:1,2,3,4 Växjö:0,1,2 Skellefteå:2,3,4,5,6 Örebro:0,1,2 Inga villkor! Kom igen, nu kör vi:KO:!! http://liverattning.se/bomben/2013-0...pottsbombbolag |
Nya tag!
Öster-HBK 0,1,2 - 0,1,2 Frågan är om Öster rasar ihop efter 4-0 förlust i Åtvidaberg, eller om det var en tillfällig plump i protokollet. Förutom Östers 4-2 vinst mot Elfsborg(!) har inget av lagen gjort mer än två mål i en match sedan april, vad jag kan se. Är dock öppen för 3 istället för 0 på Öster i och med deras formtopp fram till ÅFF-matchen. Ängelholm-Örebro 1,2,3 - 1,2,3 Hemmalaget spelar oerhört målrika matcher. Sju av de senaste har slutat med fyra mål eller fler. Örebro ska väl kunna stå emot bättre än de flesta lagen, men visst kan det rinna iväg här. M.Gladbach-Braunschweig 2,3,4 - 0,1 M.Gladbach har vunnit sina hemmamatcher klart, 3-0 och 4-1 men samtidigt förlorat stort borta. Motståndet här verkar dock vara väldigt svagt, en poäng på fem matcher och bara två gjorda mål. St Etienne - Toulouse 1,2,3 - 0,1 Frankrike brukar generellt betyda målsnålt, men hemmalaget ser ut att vara mycket bättre och har dessutom fått igång målskyttet. 0,1 känns heltäckt på Toulouse. 2916 rader så något tecken måste väl bort, alt reducering. |
Citat:
Tycker ditt förslag ser bra ut Salinger! Mina tidiga fredagstankar är som följer. Öster:0,1,2,3 HBK:0,1 Ängelholm:1,2,3 Örebro:1,2,3 Gladbach:1,2,3,4 Braunschweig:0,1 Etienne:1,2 Toulousse:0,1 |
Har inte så mycket att tillägga, tycker både salinger & one förslag ser ut som jag själv tror. Sen gäller det bara att komponera så det blir rätt i slutändan :)
|
Citat:
|
Surt när jag ändrade om igår på hockeyn så att det inte gick hela vägen. Och schtek satte sitt förlag. Men bara ett mål ifrån och vi tar det idag istället!
Öster - HBK Allsvenskan. Tror egentligen inte at det behövs mer än 2 mål på Öster här, men jag kanske går för mkt på att man förlorade med 4-0 borta mot Åtvid senast samt att man inte gjort mer än 1 mål per match i sina 2 senaste hemmamatcher (1-1 mot MFF och 1-0 mot Syrianska). Hotet mot att ta bort 3an är att Pinones Arce har imponerat på slutet med massa mål (alla 4 i bortavinsten mot Elfsborg om jag inte minns fel). Halmstad har inte varit målglada på sistone precis. Verkar ha problem med målskyttet. Öster:(0),1,2,(3) HBK:0,1 Ängelholm - Örebro Två bra Superettanlag. Era tips ser väl ut att ligga rätt. Jag är dock inne på att detta kan vara läge att ha som spara-streck-match. Inget av lagen har nollat eller blivit nollade i sina 5 senaste matcher. Örebros 5 senaste matcher har blivit 2-1 seger vid tre av matcherna och oavgjort, 1-1, i de resterande två. Kanske kan gå kort med 1,2 på båda? Ängelholm:1,2 Örebro:1,2 Gladbach - Braunschweig Tyska Byndesliga. Tror egentligen inte det behövs mer än 3 mål på Gladbach här. De har inte visat så bra form på slutet. Undantag dock i sina sina två senaste hemmamatcher. MEN Braunschweig ligger i botten, verkar vara riktigt dåliga och har bara mäktat med 2 mål på de 4 senaste Bundesligamatcherna. Kanske spik-nolla på Braunschweig. Nollan dock rätt högt streckad - 48%. Gladbach:(1),2,3,4,(5) Braunschweig:0,1 Etienne - Toulousse Franska ligan. Topplag på hemmaplan mot bottenlag på bortaplan. Etienne vann med imponerande 1-3 borta mot Vallencienne senast! Samma Vallencienne slog Toulouse med 3-0 för 5 matcher sedan. Toulouse har bara mäktat med att göra 1 mål i två av de senaste tre matcherna. Resterande tre har man blivit nollade. Kanske spik-nolla på Toulousse, 40%. 1:an är lite mer, 42% Etienne:(1),2,3,(4) Toulousse:0,1 Kostnad med samtliga tecken: 2560 kr Tar man bort ett tecken, t.ex. 0 på Öster, så får man ner det 1920 kr. De inom parentes och kursivt tror jag mindre på. Förslag på krav om man vill få ner kostnaden: - Minst ett av lagen Braunschweig och Toulousse blir "nollade". - Max 2 tecken inom parentes får gå in. edit: stavfel |
Tvungen att lägga spelet snart då det är annat som stundar ikväll:drunk:
Jag har systemet ganska klart för mig, det jag funderar på är matchen Ängelholm-Örebro... Mina tankar just nu är att lägga Ängelholm på 1,2 och Örebro på 1,2,3 samt att även lägga in kravet att Ängelholm inte får vinna matchen. Någon som har några tankar kring detta eller motsätter sig? Ni har 20 minuter på er att svara sen spikar jag raden:evilgrin39: |
Citat:
Skål :cheers: |
Citat:
Helt OK för mig! :cheers: |
Fint:popcorn:
Då blir raden som följer: Öster:0,1,2 Halmstad:0,1,2 Ängelholm:1,2 Örebro:1,2,3 Ängelholm får inte vinna! M-Gladbach:1,(2),(3),4 E.Braunschweig:0,1 St.Etienne:1,(2),(3),4 Toulouse:0,1 Villkor: Förutom nämnda villkoret att Ängelholm inte får vinna mot Örebro så måste Gladbach eller Etienne(eller båda) göra 2 eller 3 mål(minst ett av tecknen inom parentes måste med andra ord sitta). Kom igen nu:KO:!! |
fan vad gött att ängelholm kvitterade på övertid med en man mindre! nu lever systemet! :KO:
|
Puuuhhhh, det var i grevens tid.....
MEN, 2 matcher kvar, nu jobbar vi !!!!!!!!!!!! |
jaja, nya tag imorrn
|
Det vill sig inte just nu:sad: trodde vi hade spelgudarna med oss igår när Ängelholm kvitterade sent trots utvisning, men icke!
Nya tag idag: Färjestad-Leksand Både Färjestad och Leksand har varit inblandade i ganska målfattiga tillställningar så här långt. Har svårt att se FBK förlora inför hemmapubliken idag. 2,3,4,5-1,2,3 Skellefteå-AIK Skellefteå borde vara sugna på att revanschera sig efter förlusten mot Mora senast. Försvars och målvaktsspelet imponerade verkligen inte senast. 2,3,4,5-1,2,3 Örebro-HV71 HV målglada åt båda håll, Örebro imponerade senast borta mot Skellefteå och visade att man kan göra mål även mot regerande mästarna. Tror det kan bli en del mål i den här matchen. 2,3,4-2,3,4,5 Saknas insättning på något håll, se till att fylla på bolagskontot:) |
Skönt med snabba insättningar!
Nu jobbar vi in den här:popcorn: Färjestad:2,3,4,5 Leksand:0,1,2,3 Leksand får inte vinna! Skellefteå:2,3,4,5 AIK:1,2,3 Örebro:2,3,4 HV71:2,3,4,5 Nu kör vi:KO:! http://liverattning.se/bomben/2013-0...lpottbombbolag |