Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spela andelsspel tillsammans (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/)
-   -   one-Bombenbolag vid rullpott (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/14573-one-bombenbolag-vid-rullpott/)

Emanresu 2013-09-21 19:15

Är bolaget fortfarande fullt? :)

one 2013-09-23 19:20

Citat:

Ursprungligen postat av Emanresu (Inlägg 274946)
Är bolaget fortfarande fullt? :)

Tjena!

Ursäkta sent svar men ja, bolaget är för tillfället fullt.

one 2013-09-23 19:26

Vi kan väl sammanfatta den gångna veckan med tufft spelschema för vårt bolag som icke godkänd! Tycker att vi haft lite stolpe ut sista tiden, men det är bara att hänga i så kommer vinsterna:moneybag: Har för övrigt uppdaterat spreadsheetet som jag släpat efter lite med...

Nya chanser på onsdag och torsdag, så in med pengar!

På onsdag är det följande hockeymatcher som gäller:

Brynäs-AIK
Leksand-Linköping
Örebro-Växjö

Rullpott:275 098:-

robfri 2013-09-25 07:45

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 275205)
Vi kan väl sammanfatta den gångna veckan med tufft spelschema för vårt bolag som icke godkänd! Tycker att vi haft lite stolpe ut sista tiden, men det är bara att hänga i så kommer vinsterna:moneybag: Har för övrigt uppdaterat spreadsheetet som jag släpat efter lite med...

Nya chanser på onsdag och torsdag, så in med pengar!

På onsdag är det följande hockeymatcher som gäller:

Brynäs-AIK
Leksand-Linköping
Örebro-Växjö

Rullpott:275 098:-

Jo dax att pricka en nu :)

Brynäs - AIK: Fördel hemmalaget tycker jag, även om man varit lite ojämna i upptakten. Deras matcher har varit relativt målglada. 2,3,4,5-1,2,3

Leksand - Linköping: Leksand besegrade Fbk borta vilket var en skräll. Linköping körde över Frölunda på hemmaplan. Svårt att sia om utgång här, men Leksand har lirat tajt på hemmaplan, kan tyda på målsnålt. Å andra sidan Lhc varit inblandat i en del målrika tillställingar. 0,1,2,3-1,2,3,4,5

Örebro - Växjö: Örebro överraskat hitills. Gillar årets upplaga Växjö, men än har man inte levererat. Dock inne på att det kanske kan vända i en match som detta. 1,2,3,4-2,3

Knappt 2000 rader

V75fahlle 2013-09-25 14:57

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 275444)

Brynäs - AIK: Fördel hemmalaget tycker jag, även om man varit lite ojämna i upptakten. Deras matcher har varit relativt målglada. 2,3,4,5-1,2,3

Leksand - Linköping: Leksand besegrade Fbk borta vilket var en skräll. Linköping körde över Frölunda på hemmaplan. Svårt att sia om utgång här, men Leksand har lirat tajt på hemmaplan, kan tyda på målsnålt. Å andra sidan Lhc varit inblandat i en del målrika tillställingar. 0,1,2,3-1,2,3,4,5

Örebro - Växjö: Örebro överraskat hitills. Gillar årets upplaga Växjö, men än har man inte levererat. Dock inne på att det kanske kan vända i en match som detta. 1,2,3,4-2,3

Knappt 2000 rader

Ser helt OK ut.
:gun_bandana:

one 2013-09-25 15:26

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 275444)

Knappt 2000 rader

Jag skulle vilja ha ett tecken till på Växjö och mitt förslag är då att plocka bort 0:an på Leksand för att få med 1:an eller 4:an på Växjö. Annars är jag rörande överens med dig robfri:)

pittaluga 2013-09-25 15:40

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 275487)
Jag skulle vilja ha ett tecken till på Växjö och mitt förslag är då att plocka bort 0:an på Leksand för att få med 1:an eller 4:an på Växjö. Annars är jag rörande överens med dig robfri:)

Fast nollan på Leksand måste väl vara ett av våra bästa tecken att ha med procentmässigt? Hellre ta bort ettan eller tvåan på Leksand isf enligt mig.

Mitt förslag är:
Brynäs-AIK: 2,3,4,5-2,3,4

Leksand-LHC: 0,1,3-1,2,3,4,5

Örebro-Växjö: 1,2,4-0,1,3,4

pittaluga 2013-09-25 15:42

Tycker överlag att vi borde börja "chansa" lite mer. Vi har gått lite mer åt att spela de vanligaste resultatet kryddat med nåt utstickande tecken från som det var i början imo, då hade vi fler tecken som stack ut som kunde ge stora pengar vilket ju ändå bör vara de flestas förhoppning.

robfri 2013-09-25 15:49

Citat:

Ursprungligen postat av pittaluga (Inlägg 275492)
Fast nollan på Leksand måste väl vara ett av våra bästa tecken att ha med procentmässigt? Hellre ta bort ettan eller tvåan på Leksand isf enligt mig.

Mitt förslag är:
Brynäs-AIK: 2,3,4,5-2,3,4

Leksand-LHC: 0,1,3-1,2,3,4,5

Örebro-Växjö: 1,2,4-0,1,3,4

Kan köpa ditt förslag, men att börja med 2 på aik känns tufft, man snittar strax över 2 mål/match, brynäs snittar 2 mål insläppta/match. Har svårt att se aik dänga dit 4 mål & skulle isf föredra 1,2,3 för aik.

pittaluga 2013-09-25 16:00

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 275496)
Kan köpa ditt förslag, men att börja med 2 på aik känns tufft, man snittar strax över 2 mål/match, brynäs snittar 2 mål insläppta/match. Har svårt att se aik dänga dit 4 mål & skulle isf föredra 1,2,3 för aik.

Går bra för mig!

Sebkar 2013-09-25 16:03

Ni har fria händer för min del.

one 2013-09-25 18:47

Citat:

Ursprungligen postat av pittaluga (Inlägg 275495)
Tycker överlag att vi borde börja "chansa" lite mer. Vi har gått lite mer åt att spela de vanligaste resultatet kryddat med nåt utstickande tecken från som det var i början imo, då hade vi fler tecken som stack ut som kunde ge stora pengar vilket ju ändå bör vara de flestas förhoppning.

Jag håller med om det! Tror att det kommer sig lite av att det varit många omgångar med 4 fotbollsmatcher o då har det blivit lite mer "favoritresultat" när vi spelat, men det har ju å andra sidan ändå inte gått så bra...;)

Nu är det 3 hockeymatcher o man har fler tecken på varje lag till förfogande. Kör på pittalugas förslag med robfris AIK-resultat idag:) Då ser det ut så här:

Brynäs:2,3,4,5
AIK:1,2,3

Leksand:0,1,3
Linköping:1,2,3,4,5

Örebro:1,2,4
Växjö:0,1,3,4

Inga villkor!!

Nu får vi hoppas att vi inte fastnar i nåt hål!! Idag sitter den!

http://liverattning.se/bomben/2013-0...pottsbombbolag

Ny omgång redan imorgon!

Kom igen nu:KO::moneybag:

Salinger 2013-09-25 22:13

DIF-AIK 0,1,2 - 1,2
DIF känns mer på gång för tillfället, men AIK är ju ett bättre lag i grunden. Tror egentligen DIF gör mål, men avstängningarna på nya juggen och Erton skrämmer lite. Procentmässigt ser 3:orna intressanta ut, men senaste sex åren har det blivit tre mål för något av lagen endast en gång.

Göteborg-Gefle 1,2,3,4 - 0,1

IFK är inne i ett rejält flyt för tillfället. Tycker Gefle är lite sämre än vanligt på bortaplan och jag tror IFK har fler dimensioner än djupledsspelet att förlita sig på, för några ytor lär man inte bjudas på.

Norrköping-Halmstad 1,2,3 - 1,2
Svår match. Norrköping släpper in mycket mål för tillfället, men vann också med 6-1 mot Syrianska. HBK spelar tight, fyra matcher i rad som slutat 1-0/0-1. Tror på fler mål här, men som sagt, svårbedömt.

Mjällby-Åtvidaberg 2,3,4 - 0,1
MAIF känns klart starkare i kraft av hemmaplan och en för tillfället vass offensiv.

1728 rader.

robfri 2013-09-26 11:32

Citat:

Ursprungligen postat av Salinger (Inlägg 275666)
DIF-AIK 0,1,2 - 1,2
DIF känns mer på gång för tillfället, men AIK är ju ett bättre lag i grunden. Tror egentligen DIF gör mål, men avstängningarna på nya juggen och Erton skrämmer lite. Procentmässigt ser 3:orna intressanta ut, men senaste sex åren har det blivit tre mål för något av lagen endast en gång.

IFK är inne i ett rejält flyt för tillfället. Tycker Gefle är lite sämre än vanligt på bortaplan och jag tror IFK har fler dimensioner än djupledsspelet att förlita sig på, för några ytor lär man inte bjudas på.

Svår match. Norrköping släpper in mycket mål för tillfället, men vann också med 6-1 mot Syrianska. HBK spelar tight, fyra matcher i rad som slutat 1-0/0-1. Tror på fler mål här, men som sagt, svårbedömt.

MAIF känns klart starkare i kraft av hemmaplan och en för tillfället vass offensiv.

1728 rader.

Tycker din rad ser bra ut, är väl isf en 0a på AIK som jag kan sakna.

one 2013-09-26 15:17

Citat:

Ursprungligen postat av Salinger (Inlägg 275666)
DIF-AIK 0,1,2 - 1,2

1728 rader.

Jag tycker oxå det ser bra ut att utgå ifrån(eller spela det rakt av, vågar knappast ändra ditt förslag en gång till;))

Men jag tror att jag skulle kunna tänka mig att nolla Gefle.

Mitt förslag just nu:

DIF-AIK:0,1,2-0,1,2
Änglarna-Gefle:1,2,3,4-0
Peking-HBK:1,2,3-0,1,2
Mjällby-ÅFF:0,1,2,3-0,1

robfri 2013-09-26 15:28

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 275749)
Jag tycker oxå det ser bra ut att utgå ifrån(eller spela det rakt av, vågar knappast ändra ditt förslag en gång till;))

Mitt förslag just nu:

Funkar för mej !

pittaluga 2013-09-26 15:59

Citat:

Mitt förslag just nu:

Ser okej ut, men känns åter igen som att det inte finns nåt som sticker ut? Jag ändrar gärna Mjällby-Åtvid, till 1,2,3,4-1,2 eller likjnande. Mjällby gör en del mål för tillfället, framförallt på hemmaplan. Sen är jag orolig över spiknolla på Gefle, ska vi ha det vill jag nog hellre ha 0,1,2,3 på IFK. Svårt att se dem göra fyra på ett lågt spelande Gefle.

one 2013-09-26 16:17

Citat:

Ursprungligen postat av pittaluga (Inlägg 275758)
Ser okej ut, men känns åter igen som att det inte finns nåt som sticker ut? Jag ändrar gärna Mjällby-Åtvid, till 1,2,3,4-1,2 eller likjnande. Mjällby gör en del mål för tillfället, framförallt på hemmaplan. Sen är jag orolig över spiknolla på Gefle, ska vi ha det vill jag nog hellre ha 0,1,2,3 på IFK. Svårt att se dem göra fyra på ett lågt spelande Gefle.

Hur menar du med "sticker ut" i det här fallet, raden som ger bäst i det här förslaget ger 230K just nu;)? Inte ensamma vinnare men ändå...

Mitt förslag var som sagt ett förslag, öppet för diskussion:) men kanske dumt att nolla Gefle ändå...

Sebkar 2013-09-26 16:19

Citat:

Mitt förslag just nu:

Funkar för mej också , Sedan finns de väl ändå några som rensar en del , Just när de är 4 matcher fotboll så brukar de oftast vara fint och sätta den för behövs inte mycket för att oddset skall sticka om jag minns rätt :=)
4 på Ifk 11% 3 på Norrp 14% 3:AN PÅ MJÄLLBY 15% Går någon aV de in så borde de rensa rätt så okej.

robfri 2013-09-26 16:26

Citat:

Ursprungligen postat av Sebkar (Inlägg 275762)
Funkar för mej också , Sedan finns de väl ändå några som rensar en del , Just när de är 4 matcher fotboll så brukar de oftast vara fint och sätta den för behövs inte mycket för att oddset skall sticka om jag minns rätt :=)
4 på Ifk 11% 3 på Norrp 14% 3:AN PÅ MJÄLLBY 15% Går någon aV de in så borde de rensa rätt så okej.

Bannemej det klokaste du någonsin sagt herr Sebastian

pittaluga 2013-09-26 17:00

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 275761)
Hur menar du med "sticker ut" i det här fallet, raden som ger bäst i det här förslaget ger 230K just nu;)? Inte ensamma vinnare men ändå...

Mitt förslag var som sagt ett förslag, öppet för diskussion:) men kanske dumt att nolla Gefle ändå...

Jo men det jag menar är väl mest att vi inte har mer än max ett tecken per lag som sticker ut, vi täcker ju upp alla de "vanligaste" tecknena, det behöver varken vara rätt eller fel.

Men vilket som så¨är min åsikt iaf att plocka nollan på Mjällby och ist köra 1,2,3,4. Det är två lag som normalt sett har sina styrkor framåt och inte speciellt mkt att spela för

one 2013-09-26 18:57

Härligt med lite diskussioner i tråden idag, betyder att folk är engagerade:)

Återigen ändrar jag lite i Salingers förslag(:gun_bandana:one) för att få med lite av våra andras tankar. Så här ser raden ut idag:

DIF:0,1,2
AIK:0,1

Änglarna:1,2,3,4
Gefle:0,1

Peking:1,2,3
HBK:1,2

Mjällby:1,2,3,4
ÅFF:1,2

Villkor: ÅFF får inte vinna!!

Nu jobbar vi in den("som flickan sa"):KO:!

http://liverattning.se/bomben/2013-0...lpottbombbolag

one 2013-09-26 20:03

Crap:gun_bandana:

one 2013-09-29 19:23

Imorgon är det dags igen:

AIK-Öster
Gefle-Häcken
Malmö-Mjällby
Åtvidaberg-Norrköping
Rullpott:242 698:-

Se till att få in pengar fortast möjligt:popcorn:

robfri 2013-09-30 11:28

Svår omgång tycker jag, vissa lag inte så mycket att spela för vilket är vanskligt.

Aik - Öster: Undrar hur stämningen i aik är ?? Chansen på titeln försvann nog senast. Tror det kan bli lite mål här just pga denna anledning. 1,2,3-1,2

Gefle - Häcken: Klurig match även här, men jag undrar om inte 0,1,2 räcker för båda lagen.

Malmö - Mjällby: Det här läget bränner inte mitt kära Malmö, man visar strålande form & möter Mjällby i helt rätt läge. 2,3,4-01

Åtvidaberg - N-köping: Derby, & här tror jag det blir en del mål. Framförallt bortalaget läcker i försvaret. 1,2,3 -0,1,2 känns täckt

2916 rader

Sebkar 2013-09-30 13:40

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 276678)
Svår omgång tycker jag, vissa lag inte så mycket att spela för vilket är vanskligt.

Aik - Öster: Undrar hur stämningen i aik är ?? Chansen på titeln försvann nog senast. Tror det kan bli lite mål här just pga denna anledning. 1,2,3-1,2

Gefle - Häcken: Klurig match även här, men jag undrar om inte 0,1,2 räcker för båda lagen.

Malmö - Mjällby: Det här läget bränner inte mitt kära Malmö, man visar strålande form & möter Mjällby i helt rätt läge. 2,3,4-01

Åtvidaberg - N-köping: Derby, & här tror jag det blir en del mål. Framförallt bortalaget läcker i försvaret. 1,2,3 -0,1,2 känns täckt

2916 rader

Tycker det ser bra ut , Men gör Öster två kassar ? Annars 0-1 men Herr Robfri brukar oftast ha rätt :):lol:

robfri 2013-09-30 13:44

Citat:

Ursprungligen postat av Sebkar (Inlägg 276718)
Tycker det ser bra ut , Men gör Öster två kassar ? Annars 0-1 men Herr Robfri brukar oftast ha rätt :):lol:

Det troliga är väl kanske inte att de gör 2, men jag tror de gör mål mot ett uppgivet AIK & då var 2 mål mycket mer intressant än 0 streckmässigt.

Melvin 2013-09-30 15:28

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 276721)
Det troliga är väl kanske inte att de gör 2, men jag tror de gör mål mot ett uppgivet AIK & då var 2 mål mycket mer intressant än 0 streckmässigt.

Glöm inte att chansen för Europaplats fortfarande finns för AIK. Men ja de kan nog vara ett Gnaget som inte har den bästa moralen för säsongen efter förra veckans alla bottennapp. Henok Goitom är avstängd också.

one 2013-09-30 16:05

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 276678)

2916 rader

Tycker det ser vettigt ut!

Det är väl Åtvid-Peking jag funderar lite på... Tydligen var Sjölund krasslig o osäker på spel efter gårdagens träning. Känns som ett tungt avbräck om han saknas. Är nästan inne på att lägga 1,2,3-1,2,3 i den matchen.

Men nånstans måste det bort ett streck eller till någon reducering, kanske 1,2 på Åtvid om Sjölund saknas.

robfri 2013-09-30 16:10

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 276739)
Tycker det ser vettigt ut!

Det är väl Åtvid-Peking jag funderar lite på... Tydligen var Sjölund krasslig o osäker på spel efter gårdagens träning. Känns som ett tungt avbräck om han saknas. Är nästan inne på att lägga 1,2,3-1,2,3 i den matchen.

Men nånstans måste det bort ett streck eller till någon reducering, kanske 1,2 på Åtvid om Sjölund saknas.

skulle funka. rent generellt känns det som det blivit lite mer mål i slutet i allsvenskan, men ja kan ha fel.

one 2013-09-30 18:53

Dagens försök:

AIK:1,2,3
Öster:1,2

Gefle:0,1,2
Häcken:0,1,2

Malmö:2,3,4
Mjällby:0,1

Åtvidaberg:1,2
Norrköping:1,2,3

Inga villkor!!

Nu är det hög tid för en vinst, kom igen nu:KO:!!

http://liverattning.se/bomben/2013-0...lpottbombbolag

Ny omgång på onsdag...

robfri 2013-09-30 21:01

självklart, 1 mål ifrån

one 2013-09-30 21:07

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 276900)
självklart, 1 mål ifrån

Mmm, en stolpträff ifrån... Riktigt tråkigt sista minuterna när MFF, fullt förståligt, inte ville framåt överhuvudtaget:sad: Nytt försök på onsdag!!

one 2013-10-02 08:36

Ett mål ifrån i måndags igen. Snart måste marginalerna vara på vår sida!

Kvällens omgång:

Manchester City-Bayern Munchen
PSG-Benfica
Real Madrid-FC Köpenhamn
Shaktar-Manchester United

Rullpott:316 867:-

Ett par medlemmar behöver fylla på sitt saldo!

City-Bayern
Båda lagen startade CL med en 3-0 seger, lagen känns som de självklara att gå vidare från gruppen. Jag håller Bayern som knappa favoriter trots bortaplan idag. 1,2-1,2,3

PSG-Benfica
Även detta ett möte mellan två lag som vann sina inledande matcher. Känns lite som att PSG börjar komma igång nu. 1,2,3-0,1

Real-Köpenhamn
Real skyhöga favoriter, Köpenhamn lyckades snuva Juventus på en pinne i förra omgången men det var på hemmaplan det, nu borde det bli något helt annat. 2,3,4-0,1

Shakhtar-United
Båda lagen vann sina inledande matcher vilket framförallt United bör vara glada för med tanke på hur man startat i ligan... men i och med att man vann så bör man kanske vara nöjda med ett oavgjort resultat på bortaplan här. 0,1,2-0,1,2

robfri 2013-10-02 09:04

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 277153)
Ett mål ifrån i måndags igen. Snart måste marginalerna vara på vår sida!

Kvällens omgång:

Manchester City-Bayern Munchen
PSG-Benfica
Real Madrid-FC Köpenhamn
Shaktar-Manchester United

Rullpott:316 867:-

Ett par medlemmar behöver fylla på sitt saldo!

City-Bayern
Båda lagen startade CL med en 3-0 seger, lagen känns som de självklara att gå vidare från gruppen. Jag håller Bayern som knappa favoriter trots bortaplan idag. 1,2-1,2,3

PSG-Benfica
Även detta ett möte mellan två lag som vann sina inledande matcher. Känns lite som att PSG börjar komma igång nu. 1,2,3-0,1

Real-Köpenhamn
Real skyhöga favoriter, Köpenhamn lyckades snuva Juventus på en pinne i förra omgången men det var på hemmaplan det, nu borde det bli något helt annat. 2,3,4-0,1

Shakhtar-United
Båda lagen vann sina inledande matcher vilket framförallt United bör vara glada för med tanke på hur man startat i ligan... men i och med att man vann så bör man kanske vara nöjda med ett oavgjort resultat på bortaplan här. 0,1,2-0,1,2

Inte mycket att tillföra på din rad, ser vettig ut. Enda jag kan tänka mej är isf 5 för real, kanske inte trolig, men lite rolig iaf, såvida utrymme finns.

V75fahlle 2013-10-02 13:09

Jag kan tänka mig att ha med 0 på PSG också. De har inte haft så bra spel på slutet. Nån uddamålsseger i ligan nyligen jag såg på TV, såg långsamt ut i offensiven.
Men då hade de iof Cavani bänkad. Men som skrälltecken är den tänkvärd att ta med. Ser den som troligare än 3 an. Men absolut inget måste för mig.

pittaluga 2013-10-02 14:14

Ser bra ut, enda jag hade velat ändra är nog Man City-Bayern, har mycket svårt att se Peps Bayern göra tre mål i Manchester, fokus ligger mer på bollinnehav än på snabba omställningar och mycket målchanser. Men det är ju en smaksak såklart, men mitt förslag i den matchen är 1,2-0,1,2, alternativt 0,1,2-1,2

robfri 2013-10-02 14:49

Citat:

Ursprungligen postat av pittaluga (Inlägg 277196)
Ser bra ut, enda jag hade velat ändra är nog Man City-Bayern, har mycket svårt att se Peps Bayern göra tre mål i Manchester, fokus ligger mer på bollinnehav än på snabba omställningar och mycket målchanser. Men det är ju en smaksak såklart, men mitt förslag i den matchen är 1,2-0,1,2, alternativt 0,1,2-1,2

Det resonemnaget köper jag till fullo, 3 mål borta känns inte troligt

one 2013-10-02 15:24

Några tankar om Real-Köpenhamn då? Jag såg Reals match mot Athletico o Real såg inte ut att vara i harmoni, Ronaldo va fruktansvärt blek. Frågan är nu hur man reagerar på den förlusten, kör man över Köpenhamn idag? Håller man nollan eller fortsätter man att släppa in mål?

robfri 2013-10-02 16:21

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 277209)
Några tankar om Real-Köpenhamn då? Jag såg Reals match mot Athletico o Real såg inte ut att vara i harmoni, Ronaldo va fruktansvärt blek. Frågan är nu hur man reagerar på den förlusten, kör man över Köpenhamn idag? Håller man nollan eller fortsätter man att släppa in mål?

För min del gärna spik på 0