Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spela andelsspel tillsammans (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/)
-   -   one-Bombenbolag vid rullpott (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/14573-one-bombenbolag-vid-rullpott/)

robfri 2013-07-16 15:41

Gör som förra gången, skriver ut mitt förslag, sen får ni säga vad ni tycker, godkänn lr argumentera emot :)

Sverige - Italien: 0,1,2,3,4 -0,1 (reducering Italien får ej vinna)

Danmark - Finland: 1,2,3,4 -0,1 (reducering matchen får inte sluta x)

St Bukarest - Vardar: 1,2,3,4,5 -0,1 (reducering matchen får inte sluta x)

Utöver det krav på att antingen Italien lr Finland gör 0 mål (båda 0 funkar också)

Totalt hamnar systemet då på 459 kr, vi kan således ha 3 kr radinsats.

Sebkar 2013-07-16 16:03

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 262812)
Gör som förra gången, skriver ut mitt förslag, sen får ni säga vad ni tycker, godkänn lr argumentera emot :)

Utöver det krav på att antingen Italien lr Finland gör 0 mål (båda 0 funkar också)

Låter bra

one 2013-07-16 16:25

Citat:

Jag tycker oxå att det ser bra ut:) tyvärr har jag inte hunnit läsa på ordentligt denna gång... spontant skulle jag kunna tänka mig att plocka bort fyran på Sverige för att lägga nåt mer tecken i sista matchen. Men som sagt, du är mycket bättre påläst än mig denna gång:)

Sprite 2013-07-16 17:26

Citat:

Som vanligt ser era system bra ut. Tror dock att ni lever farligt i att ta bort det oavgjorda resultatet i Danmark - Finland samt nollan på Danmark till 7%! Finland höll emot bra mot Italien som man nollade och målvakten är duktig.

Tror även det är enda matchen som kan höja utdelningen på dagens bomben då Sverige och St Bukarest ser för starka ut.

Hoppas nån/några av er hoppar av så man kommer in i gänget nån gång ;)

robfri 2013-07-16 18:26

Systemet inlämnat, lyssnade lite på "One" & plockade bort 4an på Sverige, dock inte för att lägga till ngt tecken i St Bukarest som jag tycker ser heltäckt ut, anledningen blev att vi ist hade råd med radinsats 4 kr. Såhär ser raden ut.

Sverige - Italien: 0,1,2,3 -0,1 (Italien får inte vinna)

Danmark - Finland: 1,2,3,4 -0,1 (Matchen får inte sluta x)

St Bukarest - Vardar: 1,2,3,4,5 -0,1 (Matchen får inte sluta x)

Sedan krav på att antingen Italien lr Finland gör 0 mål (går självklart bra att båda gör 0 mål)

Radinsats 4 kr.

Nu sätter vi 3e raka :claps:

robfri 2013-07-16 20:25

Lite orolig, ser nu att Italien av ngn anledning vilar sina 6 bästa spelare....

one 2013-07-16 21:44

Du ska inte lyssna på mig robfri:no:

robfri 2013-07-16 21:49

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 262873)
Du ska inte lyssna på mig robfri:no:

Haha, tydligen inte...:)

Sebkar 2013-07-16 21:58

Haha ja som satt och hoppades på 4:an innan ja dubbel kolla raden igen ;2)
Nu hoppas vi att Matchen stängs

robfri 2013-07-16 22:17

Jäkla finskor....

Sprite 2013-07-16 22:25

Citat:

Ursprungligen postat av BlackCobra (Inlägg 262824)
Som vanligt ser era system bra ut. Tror dock att ni lever farligt i att ta bort det oavgjorda resultatet i Danmark - Finland samt nollan på Danmark till 7%! Finland höll emot bra mot Italien som man nollade och målvakten är duktig.

Tror även det är enda matchen som kan höja utdelningen på dagens bomben då Sverige och St Bukarest ser för starka ut.

Hoppas nån/några av er hoppar av så man kommer in i gänget nån gång ;)

Helvetes jäkla skit att jag inte tog med 3an på Sverige. Hade bara upp till 2 mål, annars satt resten. Sätter man inte bomben på 90 rader när det enbart är 3 fotbollsmatcher och med det jag trodde på förhand så ska man fan inte spela på bomben.

Lider med eran rad då målen kommer så sent som i 87:e och 78:e matchminutrarna. Måste ha stått i typ 100 gånger att båda lagen ska göra mål när kvarten återstår :ohmy:

SportsInvesting 2013-07-16 22:28

Citat:

Ursprungligen postat av BlackCobra (Inlägg 262882)
Helvetes jäkla skit att jag inte tog med 3an på Sverige. Hade bara upp till 2 mål, annars satt resten. Sätter man inte bomben på 90 rader när det enbart är 3 fotbollsmatcher och med det jag trodde på förhand så ska man fan inte spela på bomben.

Lider med eran rad då målen kommer så sent som i 87:e och 78:e matchminutrarna. Måste ha stått i typ 100 gånger att båda lagen ska göra mål när kvarten återstår :ohmy:

Blir dock ingen storre utdelning da detta e nastan favorit radon forutom kanske 1-1 danmark

Sprite 2013-07-16 22:29

Citat:

Ursprungligen postat av SportsInvesting (Inlägg 262883)
Blir dock ingen storre utdelning da detta e nastan favorit radon forutom kanske 1-1 danmark

Nä, tror rätta raden gav runt 1000 gånger så en tusenlapp på en knapp satsad hundring är inte mycket att gråta för men det är alltid roligt att sätta bomben mest för sakens skull :)

SportsInvesting 2013-07-16 22:35

Jepp, haller med. Dock om det ar 1000 ganger sa e det helt ok med tanke pa 2 mkt enkla matcher i form av Sverige och Steaua.

De flesta spelade val

A 1,2,3 0,1

B 1,2,3 0,1

C 2,3,4 0,1

Tror de flesta satte sin rad men 1000 ganger e helt ok om man ej tog for manga radar.

one 2013-07-16 22:41

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 262879)
Jäkla finskor....

Japp!! Nya tag nästa gång!

Bra jobbat ändå robfri.

SportsInvesting 2013-07-16 22:43

Citat:

Ursprungligen postat av SportsInvesting (Inlägg 262797)
Alla inlamnade sahar langt ser ut sahar tip

A 1.2,3 0,1

B 1,2,3 0,1

C 2,3,4 0,1

Alla overens typ att borta lagen gor max 1 mal.

Men finns det varde i ett san rad ar fragan? Kanns som vardet ligger i om nan av favoriterna gor ej mer an ett mal.

Det jag var radd for, nan som har resultant? Radd att man gar knappt plus denna gang trots de extra 500k:)

SportsInvesting 2013-07-16 22:47

de har redan rattat var ungafar som BC sa :)

Radpris: 10.00 kr
Odds: 1 158.38
Vinst: 11 583 kr
Utbetalningsdatum: Vinst ej uthämtad
Utbetalningssätt:
Rättning: Spelet avgjort 16 juli 2013

one 2013-07-23 10:51

Så där ja! Hoppas alla njuter av den svenska sommaren:yes:
Imorgon är det dags för en rullpott igen. Det ser bra ut i bolaget, saknar endast insättning från en medlem(sebkar;))

Det är 3 fotbollsmatcher som står på programmet vilket innebär 100:-/skalle.

Sverige-Tyskland
Halmstad-Helsingborg
Värnamo-Degerfors
Rullpott:439 445:-

Sebkar 2013-07-23 11:46

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 263660)
Så där ja! Hoppas alla njuter av den svenska sommaren:yes:
Imorgon är det dags för en rullpott igen. Det ser bra ut i bolaget, saknar endast insättning från en medlem(sebkar;))

Det är 3 fotbollsmatcher som står på programmet vilket innebär 100:-/skalle.

Sverige-Tyskland
Halmstad-Helsingborg
Värnamo-Degerfors
Rullpott:439 445:-

Fixat ...

Mina tankar :

Sverige Tyskland 1,2,3 - 0,1
Tror Sverige är snäppet bättre än tyskland som inte har spelat spec bra ,

Halmstad - Helsingborg 0,1 -1,2,3,4
Får inte sluta x
Helt enkelt att Helsingborg är ett bättre lag än Halmstad , Kollade lite snabbt och Halmstad har gjort 3 mål hemma på de 5 sista matcher så kan tom tänka mej och spika 0:an

Värnamo-Degerfors
0,1 - 1,2,3,4
Får inte sluta x

Degerförs tror ja har något bra på g iår och är en måste match för att haka med på toppen ...

294 rader ggr 5 = 1470:-

robfri 2013-07-23 12:03

Citat:

Ursprungligen postat av Sebkar (Inlägg 263665)
Fixat ...

Mina tankar :

Sverige Tyskland 1,2,3 - 0,1
Tror Sverige är snäppet bättre än tyskland som inte har spelat spec bra ,

Halmstad - Helsingborg 0,1 -1,2,3,4
Får inte sluta x
Helt enkelt att Helsingborg är ett bättre lag än Halmstad , Kollade lite snabbt och Halmstad har gjort 3 mål hemma på de 5 sista matcher så kan tom tänka mej och spika 0:an

Värnamo-Degerfors
0,1 - 1,2,3,4
Får inte sluta x

Degerförs tror ja har något bra på g iår och är en måste match för att haka med på toppen ...

294 rader ggr 5 = 1470:-

Vi tror tvärtom i alla kamper ser ja, haha. Resan tar slut för Sverige, Tyskland är en maskin, man har gjort det man ska hittills o nu kommer man trappa upp tror ja. 0,1,2 - 1,2,3 känns täckt. Inte alls lika säker på hif-seger då man svajjat på slutet, 0,1,2 för båda känns tryggt. Värnamo tror ja kan skrälla på hemmaplan, 1,2 - 0,1,2 skulle jag föredra här. Ca 500 rader x 3 kr radinsats

schtek 2013-07-23 12:40

Känns som robfri är rätt på det:)
Kanske skulle vilja ha med 0 på Tyskland men just nu är % på 3an roligare än 0an.

one 2013-07-23 18:17

Jag tror det blir en jämn match mellan Sverige och Tyskland och jag tror att båda lagen gör mål, mitt tips just nu 1,2,3 på båda lagen.

HBK-HIF är jag inne på robfris linje med 0,1,2 på båda lagen.

Jag håller med sebkar i den sista matchen, tror Degerfors har en bra chans att vända hem med alla 3 poängen från Värnamo. Men kanske 0,1,2-1,2,3.

Sen gäller det ju att få med lite roliga tecken oxå, får se lite hur det ser ut när det närmar sig avspark imorgon:)

Sebkar 2013-07-23 18:19

mm men Halmstad har ju spelat riktigt dåligt hemma på sistone : 3gjorda på 5matcher ? Ja Tyxker de kan vara värt oxh banta ner den för att lämna mer streck öppna till andra ?

robfri 2013-07-24 08:02

Citat:

Ursprungligen postat av Sebkar (Inlägg 263694)
mm men Halmstad har ju spelat riktigt dåligt hemma på sistone : 3gjorda på 5matcher ? Ja Tyxker de kan vara värt oxh banta ner den för att lämna mer streck öppna till andra ?

Fast HIF:s form är ju inte heller den bästa, 1 seger på 4 senaste tex. De har väl tappat några spelare nu, kanske det som gör att de sjunkit en del. För mej är det absolut ingen given segrare.

Halmstad verkar ha svårt för målskyttet, å andra sidan släpper man inte in speciellt mycket mål. Du nämner 3 mål på 5 senaste hemmamatcherna, på dessa matcher har man släppt in 5 mål, alltså 3-5 i målskillnad på 5 matcher....

0,1,2 för båda lagen tror jag är täckt, skulle jag ha en pistol mot pannan säger jag att Halmstad löser biffen ikväll & vinner med 1-0.

Salinger 2013-07-24 10:12

Citat:

Ursprungligen postat av Sebkar (Inlägg 263694)

Fast man gjorde ju 2 mål borta mot Elfsborg senast och två borta mot Syrianska innan dess så det känns som man är lite på gång.

one 2013-07-24 18:15

Känns som en omgång som inte kommer att ge någon högre utdelning, har svårt att på förhand se att någon av matcherna ska "sticka iväg". Men vi gör väl ett försök att pricka den;) Låt oss hoppas på 3-3 i Superettan-matchen!

Sverige:1,2,3
Tyskland:1,2,3

HBK:0,1
HIF:0,1,2

Värnamo:1,2,3
Degerfors:1,2,3

Radinsats 3 kronor.

Nu ska vi se till att börja med att jobba in en målsnål match i Halmstad, tätt följd av en målrik match i Värnamo för att va med inför kvällens semifinal i dam-EM;)

Kom igen, nu kör vi:KO:

http://liverattning.se/bomben/2013-0...pottsbombbolag

robfri 2013-07-25 11:52

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 263666)
Vi tror tvärtom i alla kamper ser ja, haha. Resan tar slut för Sverige, Tyskland är en maskin, man har gjort det man ska hittills o nu kommer man trappa upp tror ja. 0,1,2 - 1,2,3 känns täckt. Inte alls lika säker på hif-seger då man svajjat på slutet, 0,1,2 för båda känns tryggt. Värnamo tror ja kan skrälla på hemmaplan, 1,2 - 0,1,2 skulle jag föredra här. Ca 500 rader x 3 kr radinsats

Här hade du facit igår "One" :KO: Men utd var mager såg jag så inget att gräma sej över. Själv tillbringade jag min födelsedag igår i Kalmar på Gyllene Tider, hade lirat en slant modell större på Tyskland mot överskattade Sverige till årets överodds ?? (3,40), noll koll på resultatet förräns jag var åter i stugan & slog på text-tv, blev en positiv överraskning & nu forts jag njuta av semester/föräldraledighet :cheers:

Hoppas på en ny bomb snart !!

one 2013-07-25 23:23

Ingen av er som spelar "utanför" bolaget som satte dagens bomb;)??

one 2013-07-30 08:06

På torsdag är det dags igen:claps:

Det är 4 matcher som gäller och det ser på förhand mycket knivigt ut tycker jag.

Häcken-Thun
Slask Wroclaw-Club Brugge
Slovan Liberec-Zurich
Swansea-Malmö

Rullpott:359 445:-

Saknas insättning från några gubbar.

Markan 2013-07-30 12:55

en mycket lurig omgång!

SportsInvesting 2013-07-30 14:47

Citat:

Ursprungligen postat av Markan (Inlägg 264630)
en mycket lurig omgång!

Nja, 2 matcher med svenska lag sa dar kan man lasa pa allt och andra 2 gardera rejalt.

robfri 2013-07-30 15:12

Citat:

Ursprungligen postat av SportsInvesting (Inlägg 264648)
Nja, 2 matcher med svenska lag sa dar kan man lasa pa allt och andra 2 gardera rejalt.

Varför kan du inte "läsa på om allt" om utländska lag kontra svenska lag ?

För mej är svårighetsgraden när det handlar om att pricka rätt antal mål lika stor oavsett vilka lag som spelar. Däremot kan jag till viss del hålla med om att när det handlar om att hitta rätt tipstecken (1x2) kan det i vissa fall vara enklare att utläsa de svenska lagen.

one 2013-07-30 15:15

Citat:

Ursprungligen postat av SportsInvesting (Inlägg 264648)

Menar du att bara för att det går att läsa på allt så löser man matchens resultat?? Tror inte att senaste MFF-matchen i kvalet när dom vann med 7-0 gick att läsa sig till... o varför läste ingen sig till Ängelholms vinst med 6-1 mot Assyriska igår? Den som hade läst sig till dom resultaten och lirat Bomben hade varit över 1 miljon kronor rikare då båda omgångarna saknade vinnare.

Jag håller med Markan, tycker omgången ser svår ut på förhand.

Semicolon 2013-07-30 15:55

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 264652)
Menar du att bara för att det går att läsa på allt så löser man matchens resultat?? Tror inte att senaste MFF-matchen i kvalet när dom vann med 7-0 gick att läsa sig till... o varför läste ingen sig till Ängelholms vinst med 6-1 mot Assyriska igår? Den som hade läst sig till dom resultaten och lirat Bomben hade varit över 1 miljon kronor rikare då båda omgångarna saknade vinnare.

Jag håller med Markan, tycker omgången ser svår ut på förhand.

Håller med, Cochise tyckte vi skulle köra en maxad megabomb på 600 per skalle, så nog fan är den svår alltid....

one 2013-07-30 23:26

Ska bli intressant att se hur Malmö står sig mot Swansea, som för övrigt är lite av ett favoritlag för min del:) känns som Swansea bör vara nåt nummer för stort men det är självklart en fördel för Malmös del att säsongen inte är igång än för Walesarna, kanske kan man hålla nere siffrorna o få med sig ett skapligt resultat hem till returen.

one 2013-07-31 08:49

Häcken-Thun
Två normalt sett ganska målglada lag, Thun borde vara snäppet vassare över två mather men Häcken gjorde det bra mot Sparta Prag i förra omgången och kanske passar deras spel mot europeiskt motstånd. Jag tror att matchen blir jämn och Häcken borde prioritera försvarsspel för att inte släppa in mål på hemmaplan, vilket kan bli väldigt utslagsgivande i kvalmatcherna 0,1,2-0,1

Brugge är favoriter i denna match, men åker man till bortaplan för att avgöra eller för att få med sig ett okej resultat för att sedan avgöra hemma? 0,1-1,2,3

Slovan Liberec-Zurich
Ser man oddsmässigt så är Liberec favoriter i matchen. Jag tror det blir jämnt. 1,2,3-1,2

Swansea-Malmö
Malmö borde vara chanslösa här, men man vet ju aldrig. Swansea har hållit nollan i sina fyra senaste matcher, dock vänskapsmatcher mot inte alltför skräckinjagande motstånd. Men kanske ändå läge att spika nollan på Malmö? 1,2,3-0

Det var mina tidiga tankar, återstår att se lite hur procenten ser ut när omsättningen ökar för att få med lite "roliga" resultat:KO:

Sebkar 2013-07-31 12:18

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 264828)
Häcken-Thun
Två normalt sett ganska målglada lag, Thun borde vara snäppet vassare över två mather men Häcken gjorde det bra mot Sparta Prag i förra omgången och kanske passar deras spel mot europeiskt motstånd. Jag tror att matchen blir jämn och Häcken borde prioritera försvarsspel för att inte släppa in mål på hemmaplan, vilket kan bli väldigt utslagsgivande i kvalmatcherna 0,1,2-0,1

Brugge är favoriter i denna match, men åker man till bortaplan för att avgöra eller för att få med sig ett okej resultat för att sedan avgöra hemma? 0,1-1,2,3

Slovan Liberec-Zurich
Ser man oddsmässigt så är Liberec favoriter i matchen. Jag tror det blir jämnt. 1,2,3-1,2

Swansea-Malmö
Malmö borde vara chanslösa här, men man vet ju aldrig. Swansea har hållit nollan i sina fyra senaste matcher, dock vänskapsmatcher mot inte alltför skräckinjagande motstånd. Men kanske ändå läge att spika nollan på Malmö? 1,2,3-0

Det var mina tidiga tankar, återstår att se lite hur procenten ser ut när omsättningen ökar för att få med lite "roliga" resultat:KO:

Riktigt svår jäkla omgång , Helt helt tom i skallen ...
Men visst spik på malmö är inte helt fel och det skiljer rätt mkt lagen emellan , Men ändå är Swansea inte igång med tävlingsmatcherna än och Malmö är mitt i vilket borde vara en fördel för Malmö , Så är ändå lite orolig att de lyckas göra något eller några mål...

robfri 2013-07-31 16:25

Tycker one förslag ser bra ut, är isf Malmö som ja tror kan göra 1 mål, sen om vi har råd med det är en annan sak...

one 2013-08-01 16:18

Raden inlämnad:KO: Lite ont om tid nu, så liverättning och raden kommer upp här lite senare:yes:

Sebkar 2013-08-01 16:28

Tycker den ser bra ut