![]() |
Citat:
|
Kul och klurigt med bandy igen:popcorn:
det är väl knappt man vågar ändra nåt i robfris rad den här gången;) det känns verkligen kass när någon lagt ett vinnande förslag som jag sedan ändrat i:sad44: Men så är det ibland! På det igen idag! Edsbyn känns riktigt luriga, gör riktigt bra insatser mot dom bättre lagen i serien och verkar kunna slå alla lag, för att sedan göra mindre bra insatser mot lite sämre lag. Men det känns som två offensivt inriktade lag och det borde kunna tyda på att det kan bli en hel del mål trots derby. Tror ni är rätt på det, föredrar nog ändå att få med 2:orna som robfri har i sitt förslag. Vill nog vikta över åt Vänersborgsseger mot Kungälv, vissa matcher har man varit riktigt målglada men om det vankas regn tror jag det kan vara läge att börja på 2 för båda lagen även i den här matchen. Villa är givetvis skyhöga favoriter mot Ljusdal, skulle nog vilja försöka få med även 1:an i målskörden för Ljusdal. Hur många mål Villa gör känns som en inställningsfråga, men kommer man ut med rätt inställning borde F inte vara alls otroligt. Men som sagt va, den känns aningen överstreckad, Villa har gjort fler än 9 mål en gång borta den här säsongen och Ljusdal har släppt in fler än 9 mål en gång hemma den här säsongen... Streckprocenten på 6 och 7 för Villa är just nu mer tilltalande än den på F. Saknas insättning från ett par gubbar! |
Regn, plusgrader och blötis när Gais mötte VSK i går i alla fall.
|
Citat:
Vi hoppas på turen idag !! Det behövs på bandyn :) |
Vet inte om det förändrar ngt, men Jonas edling i Edsbyn saknas, är deras viktigaste spelare skulle ja påstå.
|
Citat:
|
Citat:
http://bandypuls.se/lagen/bandyedsby...ar-derbyspoke- /S |
Känns som att Edsbyns vinstchanser minskade en del i och med detta...
|
Ni kör alltså även när utbetalningsprocenten är lägre än 100% trots rullpott?
|
Citat:
|
Huvudbry deluxe över kvällens rad...
Så här blev det: Broberg:3,5,6,7 Edsbyn:2,3,4,5,6 Broberg måste vinna! Kungälv:2,3,4,5,6 Vänersborg:2,3,4,6,7 Matchen får inte sluta oavgjort! Ljusdal:1,2 Villa:6,7,9,F Låt oss ha bandygudarna på vår sida nu:KO:!! http://liverattning.se/bomben/2014-0...lpottbombbolag |
Citat:
|
Citat:
|
Kom igen!
|
Surt surt surt!! Skulle spikat F:et på Villa så kanske vi hade lyckats sätta den;) men nollan på Kungälv veti f*n förresten... Nu får vi alla fall chansen på potten igen:KO:
|
Yes, vi tar den nästa gång!
|
Fråga
Finns det någon mer plats i bolaget? i så fall, vad satsar ni per spel?
|
Citat:
|
På torsdag är det rullpott på bandyn igen!
Rullpott: 436 500 kr Bomben 2 tors A. Broberg - V-ås SK B. Edsbyn - Vänersborg C. Ljusdal - Bollnäs Så redan nu är det dags att börja sätta tänderna i denna! |
Citat:
|
jag kan tänka mig gå kort i en match och få med lite mer tecken i de två övriga. lite gambling men bandyn känns svår så tycker det är läge att chansa.
typ något åt det här hållet...(ingen omsättning ännu så ingen hänsyn till %) Broberg: 5,6,7,8,9 Västerås: 4,5,6,7,8 Edsbyn: 2,4,5,6,7 Vänersborg: 2,3,4,5,6 reducering x Ljusdal: 1,2 Bollnäs: 4,5 kan det var såhär enkelt denna gång?!: 8-6, 6-4, 2-5 :cheers: |
Citat:
|
Citat:
Broberg:4,5,6,8 VSK:5,6,7,8 Edsbyn:3,4,5,6 Vänersborg:5,6,7,8 Ljusdal:1,2 Bollnäs:3,4,5,6 Får se lite närmare avslag hur streckprocenten ser ut när den satt sig:) Mycket intressant omgång:moneybag: Se över insättningarna:hattenav: |
Citat:
|
Citat:
|
Edsbyn har spelat oavgjort 3 av sina 5 senaste hemmamatcher, så känns lite lurigt att reducera bort krysset där. Vänersborg har visat fin form på slutet men man har ju inte haft jättesvårt motstånd, så du har kanske rätt robfri i att det ska viktas åt hemmalaget i den matchen...
Är vi överens om att gå kort på Ljusdal, 1,2? Bollnäs borde väl kunna stå emot bra här? Målsnålaste matchen på kupongen? |
Citat:
I Ljusdal känns det vettigt att chansa, man ligger oftast på att göra mellan 0-3 mål/match, att chansa med 1 & 2 då känns vettigt. Sen är ju frågan hur många Bollnäs stänker dit....jag skulle tippa i spannet mellan 4-8, jag chansar gärna med endast 2 tecken här för att kunna fylla ut övriga matcher lite. |
Kan inte låta bli, sorry :-(
Broberg: 3,4,5,6 VSK: 3,4,5,6 Ej X Edsbyn: 4,5,6,7 Vänersborg: 2,3,4,5 Ej X Ljusdal: 1,2,3 Bollnäs: 3,4,5,6 2.016 rader |
http://www.svt.se/svttext/web/pages/314.html
Undrar hur detta påverkar morgondagens match?! Om ni inte hinner läsa innan länken ändras så handlar det om att alla Bollnäs spelare är fria att lämna klubben pga dålig ekonomi |
hoppsan!...plötsligt var utgången på den matchen inte så självklar längre....
|
Jaha, bara att börja tänka om då :)
|
Citat:
nu blev det plötsligt mer än skitsvårt! :ohmy: |
Citat:
|
Citat:
nja...vi får väl se i morgon vart oddset och procenten bär iväg... |
Kör på orginalidén, det är inte så att spelarna kommer skita i att anstränga sig eller sakna motivation helt och hållet.
Snarare så att många kommer vilja visa upp sig för andra lag och jaga kontrakt |
Citat:
|
Vi får följa utvecklingen i Bollnäs lite under dagen, men jag tror inte att det egentligen ska påverka så jättemycket. Men det gäller ju självklart att alla spelare kommer till spel...
Läste att Edsbyn har 13 raka hemmasegrar mot Vänersborg, så att vikta mot Edsbyn där känns rätt. Edsbyn har målskörden 39-31 på 8 hemmamatcher, så inte speciellt målglada på hemmais. Vänersborg har 35-33 på 8 bortamatcher. Kanske inte blir så mycket mål i denna match? Slutresultat 4-3? |
jag noterade också att edsbyn har bra hemmastatistik mot vänersborg.
en variant kan ju vara att reducera bort x och vänersborg och gå hårt för seger för edsbyn. hammarström uttalade ju sig på bandypuls att de har kommit igång lite efter andra halvleken mot broberg och senast vinsten borta mot västerås. lite lurigt med nyheterna kring bollnäs, men en vågad variant om man vill hålla nere tecken i den matchen är att spika 2 på ljusdal och köra typ 3,4,5,6 på bollnäs. i broberg - västerås hoppas jag det kan bli lite fler mål. på hemmaplan iår ligger broberg mellan 4-8 mål och jag tror det är ett bra spann att utgå ifrån. västerås kan ju göra en del mål med. |
Raden som den ser ut i skrivande stund...
Broberg:4,5,6,7,8 VSK:4,5,6,7,8 Edsbyn:4,5,6,7 Vänersborg:3,4,5,6 Edsbyn måste vinna! Ljusdal:1,2 Bollnäs:3,4,5,6 Mina grubblerier just nu handlar om ifall man ska reducera bort x:et i första matchen för att få råd med antingen en 3:a på VSK eller en 8:a på Edsbyn... Några idéer där ute? |
Citat:
|