![]() |
Är med på att spela på bandyn om vi känner att vi har en vettig rad, att spela bara för spelandes skull när det är såpass liten rullpott kan jag hoppa över
|
det jag är rädd för att vi isf har 7 matcher att "ta hand om"...tycker det är nog svårt att analysera 4 st fotbollsmatcher....
& då blir det som ngn skrev, att man spelar "bara" för spelandets skull |
Då gör vi som så att vi hoppar bandyn o lägger krutet på fotbollen o hockeyn:KO:
|
Morgondagens nöt att knäcka!
Barcelona-Celtic Marseille-Dortmund Milan-Ajax Napoli-Arsenal Rullpott:675 854:- Se över ert saldo i bolaget, många som behöver sätta in pengar!! |
Barca-Celtic
Barca behöver 1 poäng för att säkra gruppsegern vilket man förmodligen är sugna på. Celtic är borta från vidare spel och har ännu inte mäktat med att näta på bortaplan i CL-spelet. Kanske läge att nolla Celtic även om Barcas defensiv känns som ett frågetecken denna säsong. 2,3,4-0 Marseille-Dortmund Dortmund behöver vinna för att vara helt säkra på avancemang. Marseille är hjälplöst sist i gruppen och har bara hedern att spela för. Kanske att det kan bli målsnålt trots att Dortmund är inblandade. Dortmund vann hemmamötet med 3-0. 0,1-1,2,3 Milan-Ajax Ajax har chansen att snuva Milan på vidare CL-spel och har visat riktigt fin form senaste tiden. Läge för målrikt här kanske? 1,2,3-1,2,3 Napoli-Arsenal Måstematch för Napoli! Något annat än seger och man är borta. Blir det full satsning framåt här? Vilket lag ställer Arsenal upp med som redan är klara för avancemang? 1,2,3-0,1,2 1458 rader. Kanske något att utgå ifrån... eller i alla fall starta diskussionen med:popcorn: |
I och med spik-0:an på Celtic får vi råd till fina garderingar i övriga matcher. Jag vet dock att Barca haft smärre problem med Celtic tidigare.
Men kan gå med på att "chans"-nolla Celtic för jag garderar dem med både 1 och 2 mål på mitt egna system. :) Även om man tjänar många streck på att nolla skottarna så har de en ok defensiv och målvakt också. Så 1:an på Barca vill jag hellre ha med än 4:an. (Mitt egna tips: Barcelona 1,2,(3) - Celtic 0,1,2) Övriga matcher ser vid första anblick bra ut. |
Arsenal är inte klara. Vinner Napoli med 3 mål samt att Dortmund vinner så är man 3a i gruppen....
|
Köper att spika ett resultat för att skapa mer utrymme i övriga matcher. Om jag minns rätt var det barca som sabbade fina slantar för oss så här kommer ett förslag med 1 på celtic :) lite omsatt än så länge men runt 65% på 0an på celtic känns lite mycket.
Barca: 1,2,3 Celtic: 0,1 Reducera bort X Marseille: 1,2 Dortmund: 1,2,3,4 Marseille inget att spela för , mkt mål? Milan: 0,1,2 Ajax: 0,1,2 Luriga Italienare, lurig match Napoli: 1,2,3 Arsenal: 1,2 2160r |
Inte ofta att jag blandar mig i diskussion men idag känns det att Celtic ska göra minst ett mål (det lyckades Cartagena).
|
Oxå lite kluven på att spika 0 på celtic. visst kanske troligt men väl mycket streckat. tycker schteks förslag ser bra ut. enda jag är orolig över är marseille, har nog gärna med 0 där. så mitt förslag är schteks & plocka bort 2 på ajax & ist trycka dit 0 på marseille
|
Tror aldrig att ett Marseille som är svagt denna säsongen gör två mål mot ett Dortmund som har allt att spela för.
|
Låter helt klart som att ettan på Celtic ska med!
Jag har också svårt att se Marseille göra 2 mål på Dortmund, då måste nog Dortmund ge upp allt vad försvarsspel heter... jag lutar mer åt att jag vill stå fast vid 0,1 på Marseille även om streckprocenten på ett andra mål är trevlig. schteks förslag i Milan-matchen köper jag även om jag tycker 1-3 på båda lagen är roligare;) |
Ja 2an på Marseille är mer rolig än trolig. Milan kanske inte är som Italienska lag förr, stänga matchen ta poängen som behövs. Kanske mer på bortaplan iofs. Tror iaf inte att alla 4 matcherna blir allt för målrika. :innocent:
|
En variant kan vara så här:
Barca: 1,2,3 Celtic: 0,1 Reducering X Marseille: 0,1 Dortmund: 2,3,4,5 Milan: 1,2,3 Ajax: 1,2,3 Napoli: 1,2,3 Arsenal: 1,2 :cheers: |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
intressant info... marseille - dortmund
Marseille saknar viktiga spelare inför kvällens match på grund av skador och avstängningar, de spelare som inte kommer att kunna delta i kvällens match är André Ayew, Valbuena, Romao, Abergel och N’Koulou. Man har valt att plocka in junisarna Bangoura och Aloe. intressant info om marseille. Kanske kan man väga lite mer vikt på 0:an på Marseille. Kanske kan få med en skräll-5:a på dortmund? då kan man kanske ta bort 1 på dortmund också och börja målskörden på 2... bla. avbräck på 2 mittfältare,1 forward och en back! Troliga startelvor: (om det är nån som har koll och blir lite klokare) Olympique de Marseille: Mandanda - Fanni, Mendes, Diawara, Morel - Lemina, Imbula, Cheyrou - Thauvin, Gignac, J. Ayew. Borussia Dortmund: Weidenfeller - Großkreutz, Sokratis, Kehl, Durm - Sahin, Kirch - Blaszczykowski, Mkhitaryan, Reus - Lewandowski. |
Citat:
Milan-Ajax 1,2,3-0,1,2 eller 0,1,2-0,1,2? |
ett förslag:
barca 1,2 - celtic 0,1,2 marseille 0 - dortmund 2,3,4,5 milan 1,2,3 - ajax 0,1 napoli 0,1,2,3 - arsenal 1,2,3 1728 rader |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
detta är bara ett sista förslag från min sida :) sen är det i sista ändan ditt jobb att samla ihop de bästa godbitarna från gruppmedlemmarnas tankar och idéer till förhoppningsvis det slutgiltiga vinnande systemet :) :cheers: |
såhär tänker jag
Barca: 1,2,3 Celtic: 0,1 Reducering X Marseille: 0,1 Dortmund: 2,3,4,5 Milan: 1,2,3 Ajax: 0,1,2 Napoli: 1,2,3 Arsenal: 1,2 Känner mej relativt trygg med de 3 första matcherna. Är väl napoli - arsenal jag inte är riktigt bekväm med....men ska jag tvinga fram en matchbild mellan dessa lag tror jag på öppen fotboll & då kanske det inte är så tokigt att börja med 1 på båda lagen |
Nu har det länge varit dags för en vinst, så idag sitter den:moneybag::popcorn:
Barca:1,2,3 Celtic:0,1 Barca måste vinna! Marseille:0,1 Dortmund:2,3,4,5 Milan:1,2,3 Ajax:0,1,2 Napoli:1,2,3 Arsenal:1,2 Nu hoppas jag att allt ska stämma! Mot O´Learys, nu kör vi:KO:!! http://liverattning.se/bomben/2013-1...pottsbombbolag |
Citat:
|
Citat:
|
Fel ute igår:sad44:
Nytt försök ikväll! Se över så att ni har pengar i bolaget! |
Brynäs-Linköping
Färjestad-Växjö HV71-Frölunda Rullpott: 91 989:- Min första spontana tanke, målsnålt... |
Brynäs - Linköping 1,2,3 - 2,3,4,5
Färjestad - Växjö 4,5,6 - 0,1 HV71 - Frölunda 2,3,4,5 - 2,3,4,5 1152 rader |
jag är inne på att de kan bli målsnålt i fbk - växjö men en del mål i de andra två matcherna. ngt sådant här tänker jag:
brynäs: 1,2,3 LHC: 2,3,4,5 (reducera bort brynäs-vinst) FBK: 1,2,3,4 Växjö: 0,1,2,4 HV: 2,3,4 Frölunda: 2,3,4,5 |
Försökt baka ihop 11433 och schteks förslag till ett eftersom jag själv känner mig iskall just nu... O då blev det så här:popcorn:
Brynäs:1,2,3 Linköping:2,3,4,5 Brynäs får inte vinna under ordinarie tid! Färjestad:1,3,4,5 Växjö:0,1,2,4 HV71:2,3,4 Frölunda:2,3,4,5 Kom igen, nu kör vi:KO:!!!!!!!! http://liverattning.se/bomben/2013-1...pottsbombbolag |
Tunga tider...
Dags att börja snacka upp morgondagen! Cardiff-West Bromwich Chelsea-Crystal Palace Everton-Fulham Newcastle-Southampton Rullpott: 377 869:- Tyvärr måste saldot i bolagskontot fyllas upp igen. |
Citat:
Chelsea - Crystal Palace 345-0 Everton - Fulham 0123-012 Newcastle - Southampton 0123-12 1.728 kr |
ja på det igen. tråkigt att inte LHC kunde bjuda upp till kamp senast.
WBA blandar och ger och gjorde en plattmatch senast. ingen vidare form på cardiff heller som är mållösa i de tre senaste. två senaste borta och innan dess hemma mot arsenal.h jag tycker wba har en chans till alla tre poängen, men kryssrisken är stor. 3an på wba är rolig. båda lagen gör mål? chelsea har inte imponerat nämnvärt på senaste. crystal p har fått ordning på försvaret och spelat målfattiga matcher. kommer dessutom från två vinster. tycker 1 på chelsea ligger närmare än 4. 1 på crystal kan nog rensa mer än vad man tror och om de skulle få med sig 1-1 så borde rensa bra då många går hårt på chelsea vinst? vinna blir såklart svårt för palace. everton stora favoriter hemma, har lirat bra mot bra lag. fulham fick äntligen en vinst senast. bent med här. kanske göra båda lagen mål här med? fint värde om fulham lyckas göra två. newcastle - southampton är en svårt match. newcastle favoriter hemma. cabaye borta. south har en del borta, lyckades få kryss mot city senast. kan bli en del mål här med och det är väl 3 på castle som är rolig och 2 på southampton. :KO: |
Citat:
Tror Newcastle får problem utan Cabaye, ruskigt viktig framförallt mot ett högt pressande Southampton. Kan bli en del mål där. 1,2,3 - 1,2,3? |
Det känns som frågan är om man inte ska spika 0 eller 1 på Palace för att få loss lite tecken till övriga matcher?
Svårt att se Cardiff-West Bromwich som en målrik tillställning. Kanske att 0,1 på Cardiff räcker? Även svårt att se Fulham mäkta med mer än 1 mål borta mot Everton, 0,1 där kanske? Sista matchen skulle nog båda lagen kunna tänkas göra mål? |
Ni ser ut att vara rätt på det tror jag. Mitt förslag är att vi chansar med 0 på c.p, lr att vi kör 0,1 där men då ser jag gärna ngn form av reducering i ngn annan match som vi kört tidigare (1 av 2), allt för att frigöra lite större ram.
|
Kan vi reducera på att minst ett lag av Chelsea och Everton håller nollan?
Fulham har bara gjort mål i två matcher av sju på bortaplan. Crystal P gör heller inte mycket mål, men Chelseas defensiv har ju inte imponerat. Ser nog mer värde i att nolla Fulham 48% jämfört med CP 60%. |