![]() |
Citat:
Jag gillar din tanke här med att det kanske inte blir så mkt mål i Edsbyn-Vänersborg. För skulle den tanken stämma, så kan man få fler streck till den sista matchen (Ljusdal-Bollnäs) som jag är lite rädd för. Nu med nyheterna om Bollnäs ekonomiska situation- oro kan sprida sig bland spelarna mm. Ljusdal kanske har chans att rubba Bollnäs lite här iaf? Förlåt om jag sätter huvudbry i dig, jag är ingen bandytippare, jag bara läser era tankar och ser det objektivt. :KO: |
Tough call...jag tycker raden ser bra ut som den är :)
|
Då ryker nog åttan om trean ska med på VSK;) tror det kan bli en jämn historia.
fahlle, du sätter alltid griller i skallen på mig, jag var ju ganska nöjd med hur den matchen var garderad;) men får snurra ett varv till på det hela;) Ett alternativ för att få med ett streck till i Ljusdal är att flytta upp det hela en nivå, spela 2,3,4 på Ljusdal men spela att Bollnäs ändå måste vinna. Då skulle man slippa att plocka bort några streck i dom andra matcherna... |
Undrar om vi touchat den vinnande raden här i tråden;) blir inte lätt få ihop det här nu...
|
http://www.svenskafans.com/bandy/inf...na-497860.aspx
Lite om läget i Bollnäs. De hoppas såklart att spelarna ska stanna och acceptera lönesänkning. Ljusdal i morgon Om vi fast att det är svårt, då till sist skall återgå till lite bandy också. Match i morgon då mot Ljusdal på bortais. En svår och inte helt lättlöst historia där Bollnäs verkligen måste vara på tårna för att ta två nya viktiga poäng. Då de orangeblå mötte LBK hemma så var det länge jämnt i målptrottokollet, och trots ett rätt stort spelövertag så vann Bollnäs ”bara” med 5-1 till slut. Aaltonen nätade till 4-1 i den 64:e och Jimmy Lindgren gjorde sen 5-1 i den 85 spelminuten, efter 3-1 ledning i paus. Har en känsla att det kommer bli ännu tuffare i morgon med allt det här ekonomiska trasslet i bakgrunden. Vi får hoppas att spelarna nu kan lägga detta bakom sig och fokusera på uppgiften istället. Senast mot Sirius så vilades Pär Törnberg, Johan Berglund efter skador, och Jimmy Lindgren utgick i paus… hur det blir i morgon lär vi sent få svar på. Kolla in bandypuls för mer info om detta på eftermiddagen. Hörde också att Flames satsade på en bussresa till IP imorgon... vore finemang det för grabbarna som verkligen behöver allt stöd man kan få nu. Provar ett litet chanstips, även om det känns riskabelt. Tippar 5-3 till Bollnäs efter två sena mål i slutet. Kämpa Bollnäs Olé, Olé ,Ole´…. 1846 VISNINGAR TORLEIF WIKSTRÖM 2014-01-08 21:13:00 |
Går emot dig idag fahlle;) har läst runt en del och jag tror att Bollnäs fixar det här ikväll!
Spikat! Broberg:4,5,6,7,8 VSK:3,4,5,6,7 Edsbyn:4,5,6,7 Vänersborg:3,4,5,6 Edsbyn måste vinna! Ljusdal:1,2 Bollnäs:3,4,5,6 Så fick det bli! Kom igen nu:KO:!!!! http://liverattning.se/bomben/2014-0...pottsbombbolag |
Lycka till!
Det är på tiden att ni sätter en nu med tanke på hur nära ni varit flera gånger. :clap: |
Ingen lycka med gårdagens rad, fascinerande att 3 bandymatcher på samma kupong slutar oavgjort. Hade man gjort en trippel av det hade man fått 363 gånger pengarna;)
Känns surt att vi bommar värderingen i Broberg-VSK så fullständigt, det var ändå den match vi hade flest tecken i. Men helt klart känns bandyn riktigt rolig när den dyker upp på kupongen! Nu laddar vi om och försöker sätta hockeyn imorgon istället! LHC-HV71 Luleå-Örebro Skellefteå-Växjö Rullpott:635 812:- Spelstopp: 18.41 |
LHC - HV71 2345 - 1234
Luleå - Örebro 34567 - 012 Skellefteå - Växjö 0123 - 01 1.920 |
LHC-HV71: Lite lurig match & derbykaraktär. Lhc väldigt ojämna...Hv rosar ju inte heller direkt marknaden. Svårt att sia om vem som vinner här faktiskt, men lutar väl oavsett åt en jämn tillställning.
1,(2),3,(4),5 - 1,2,3,4 Luleå-Örebro: Luleå storfavoriter, men jag är bannemej inte helt säker. Höjer varningens finger för örebro här, man har "hottat" upp rejält efter tränarbytet. 1,(2),3,(4),5 - 1,2,3,4 Skellefteå-Växjö: Här tror jag Skellefteå vinner, speciellt nu efter torsken mot Örebro. 2,3,4,5 - 1,2 3200 rader som reduceras till 2048:- med krav att minst 1 inom parantes ska sitta |
Citat:
Håller med om att Örebro ska passas här. De gör ofta en del mål. |
Känns som läge för stakethål för att få med nollan på iaf Örebro men kanske även HV71. Vi är ju ändå ute efter lite större pengar. Vill inte ge mig på en hel analys, det finns de som kan svensk hockey betydligt bättre än mig. Men jag tycker iaf att, som jag oftast tycker, att vi gör några hål i staketen för att jaga de större pengarna.
|
Lhc tillbaks på banan med besked igår, 8-2 mot Modo. Såg inte matchen så kan inte direkt uttala mig men noterade att Forsberg stod i modo. Inte i närheten av ullmarks kaliber. Jag tror på en del mål i Lhc - hv och skulle vilja ha med 5 och 6 på Lhc. Kan vara intressant med lite hål idag. Typ 1,3,4,5,6 på Lhc och 2,3,4 på hv. Som pittaluga skrev någon nolla (och lite andra låg%) hade vart fint att få med idag.
Störst potential att rinna iväg i Lhc-hv tycker jag nog. Luleå brukar spela målsnålt. Håller med om att värdet finns i örebro. Det som talar för att de kan bli en del mål är att de spelat 4-3 till Luleå e.str. och 5-4 till Örebro i höstas. Plus matchschemat just nu. Örebro spelar sin 3e match på 5 dagar och Luleå är b2b och 3e matchen på 4 dagar. Klurigt. Skellefteå - Växjö tror jag har minst skrällpotential. 2-2 båda matcherna iår efter fulltid. Liknande idag? Samma läge här angående matchschemat. Där Växjö är i samma sits som Luleå och Skellefteå i Örebros. Grym form på Växjö orkar de hålla emot? Man har haft fel förr :) |
Jag hoppar gärna med i Rullpott bolaget. Eller kan ni skriva upp mig på väntelistan?
|
LHC är skapligt oberäkneliga men idag tror jag att man vinner! Har dock svårt att se LHC hålla nollan, är mer sugen på att spela att det blir målrikt åt båda håll. LHC 4-7, HV 3-5.
Luleå i normalfallet ganska målsnåla på hemmaplan, men mot Örebro tror jag att det kan bli en hel del mål, precis som flera varit inne på så har ju även Örebro kommit igång lite bättre på slutet. Luleå 3-6, Örebro 1-4. Skellefteå ska normalt vara numret större än Växjö, men riktigt fin form hos bortalaget. Här tror jag att det blir minst mål ikväll. Skellefteå 1-4, Växjö 1-3. Kan även tänka mig att reducera bort Växjöseger då jag ej tror att de vinner borta mot Skellefteå under ordinarie tid. Totalt 1728 rader, vilket skulle kunna ge oss ett tecken till på antingen LHC eller Luleå. Inga nollor och inga hål i det här förslaget, men systemet har just nu potential på lite drygt 485 000:-... |
Dags igen! Försökt få ihop en rad utifrån de förslag som dykt upp i tråden, och idag sitter den!
LHC:1,2,4,5,6 HV71:2,3,4 Luleå:2,3,4,5 Örebro:1,2,3,4 Skellefteå:1,2,3,4 Växjö:1,2,3 Växjö får inte vinna! Kom igen nu:KO:!!! http://liverattning.se/bomben/2014-0...lpottbombbolag |
Citat:
|
:ful::sad44::gun_bandana::hurt:
|
Den där bomben va de ingen annan som fann svaret på heller :holms:
Tycker vi plockar den nästa gång ;) Kanske värt å köra dubbelinsats på just den? Bara påt igen :) |
Bomben 1 tors
Rullpott 2 021 864 kr! AIK - Växjö Brynäs - Färjestad Leksand - HV71 |
2 Mkr i rullpott, ska vi höja insatsen eller lägga två spel?
AIK - Växjö 34567 - 123 Brynäs - Färjestad 234 - 34567 Leksand - HV71 023 - 1234 2.700 kr |
Aik - Växjö= Växjö klar favorit, max 2 mål av AIK ??
Brynäs - Färjestad= Färjestad favoriter, målrikt ? Leksand - Hv= Olöslig.... Personligen tycker jag vi ligger kvar på 150:-, vi dubblade ngn annan gång & det blev inte bättre för det. Är man "rätt på det" sitter den, annars inte, kort & gott :) |
Citat:
Hur dåliga gnaget än är, hur nära konkurs de än, hur avsågade de än är så säger mig något att de kan vinna stort på torsdag. Känsla. |
Citat:
AIK stoltserar med 1 p på 8 senaste matcherna & fantastiska 11-33 i målskillnad.... |
Det enda luriga är att denna säsong har det slutat 3-3 FT i växjö och 5-3 seger för AIK hemma, dock går det inte att blunda för aiks usla form och raka motsatsen för Växjö.
|
Det tål att kluras på den här raden...
Vi kör 150:-/skalle precis som vanligt:cheers: |
Citat:
|
Citat:
Själv är jag inne på att Växjö vinner här 0,1,2-2,3,4 och att vi kan nöja oss med 3 tecken på vardera laget... |
Citat:
|
ger mej på ett förslag
AIK - Växjö: 0,1,2 -2,3,4. AIK ser alltmer uppgivna ut, medans Växjö går riktigt bra nu. Känns som den säkraste matchen i denna omgång. Brynäs - Färjestad: 1,2,3,4 -1,2,3,4,5. Oj vad lurigt, dessutom viktig match. Skulle vilja säga mycket mål, men med tanke på hur viktig match det är för båda lagen vete katten, kan nog bli tight spel. Kör många tecken här. Leksand - HV71: 1,2,4 -1,2,4,5: Oxå svår match, kan nog faktiskt gå hur som helst, ser ingen klar favorit, chansar med hål för att få med 5 på Hv som kan rensa en del. 2160 rader |
Teemu Ramstedt, 26, lämnar AIK för spel i Helsingfors.
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle18184873.ab |
utgår från robfris men utan att röra om för mycket.
Jag skulle nog ta bort 2 på fbk och lägga till 6. Och på hv skulle jag nog ha 2,3,4,5 |
Jag vill ha med nåt högre på Växjö, dom har gjort många mål vissa matcher det senaste och som AIK ser ut nu så kan det rasa fullständigt. Tänker typ 2,3,5,6 på Växjö.
|
Är det inte alltid så att när ett lag är helt uträknat går de och vinner helt oförklarligt eller är det bara att man alltid minns när det händer och inte tänker så mycket på när det "normala" inträffar?
Jag går för AIK-seger idag. Har en kortare uppehållsperiod just nu men över 2 miljoner i rullpott får man bara inte missa. Sjukt högt värde! Jag har singlat ett hemmaresultat i AIK - Växjö och fläskat på i de andra matcherna. Går för sexsiffrigt!!! |
Är lite inne på följande rad:
AIK:1,2,4 Växjö:2,3,4,5,6 Brynäs:(2),(3),4,5 FBK:(2),(3),4,5 Leksand:1,2,4 HV71:2,3,4,5 Minst ett inom parentes måste sitta. Vad tror ni? Känns som att man skulle vilja täppa till hålet på Leksand... jag är även lite inne på att det eventuellt räcker att täcka upp till fyrorna i Brynäs-FBK, känns på nåt sätt som den "stabilaste" matchen, övriga 2 känns som det kan gå hur som... |
Är det fullt eller kan man joina?
|
Ser bra ut one! Det är ev. 1orna i brynäs - fbk. Men lurigt att sia om det blir målsnålt eller målrikt. Kul att ha med 4 på aik om det mot alla odds skulle lossna för dom.
|
Ser bra ut, några chanstecken, som jag tycker att vi måste ha. Detta är ju en av få gånger det är realistiskt att hoppas på högvinst. Många kommer gå mer safe idag för att de tänker att det kommer ge bra iaf. Det är helt fel enligt mig, är det någon gång man ska försöka hitta skrällarna så är det i en dubbel jackpotomgång.
|
Citat:
|
Då kör vi så!! Känns bra, o ikväll kan det ge riktigt fint:moneybag:
AIK:1,2,4 Växjö:2,3,4,5,6 Brynäs:(2),(3),4,5 FBK:(2),(3),4,5 Leksand:1,2,4 HV71:2,3,4,5 Minst ett inom parentes måste in! Blir två liverättningar idag eftersom jag inte vet ur jag får in det med villkoren på en kupong;) http://liverattning.se/bomben/2014-0...lpottbombbolag http://liverattning.se/bomben/2014-0...pottbombbolag2 Nu är det verkligen dags!! Kom igen nu:KO:!!! |