Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spela andelsspel tillsammans (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/)
-   -   one-Bombenbolag vid rullpott (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/14573-one-bombenbolag-vid-rullpott/)

schtek 2015-12-26 12:27

Ser bra ut. Jag tycker 2orna på underdogsen verkar vara de roligaste, men alla lär inte gå in. Ser på inbördes att Sunderland gjort lite mål på city de senaste matcherna. 0an till 55% är väl något högt. Våga spika 1 på Sunderland? :) då kan vi väl få med 0,1,2 på norwich tex.

Ett förslag för att visa mina tankar :)

Match 1: 0,1,2 - 0,1,2
Match 2: 1,2,3 - 0,2,3,4
Match 3: 3,4,5 - 1
Match 4: 1,2,3 - 0,1,2

2916r

one 2015-12-26 13:12

Härligt, en vill spika noll o en vill spik ett:p

one 2015-12-26 15:53

Fyra matcher fotboll, förmodligen årets sista:KO:

Chelsea:1,2,3
Watford:0,1,2
-1X max 4 mål!

Liverpool:1,2,3
Leicester:0,2,3,4
-minst 2 mål!

City:2,3,4,5
Leicester:0,1
-minst 3 mål!

Tottenham:1,2,3
Norwich:0,1,2
-1X

-minst 2 hemmasegrar!
-minst 2 lag slutar på 1 mål!
-mellan 6 o 12 hemmamål!
-mellan 3 o 7 bortamål!
-max en bortaseger!
-max 2 lag nollar!
-minst 1 lag gör minst 3 mål!

Känns bra idag, nu kör vi:KO:!!!

http://liverattning.se/bomben/2015-1...pottsbombbolag

sirlarsson 2015-12-26 16:00

Edit fel

schtek 2015-12-28 14:25

Nya tag!

Två rullpotter på glänt. Imorgon och i övermorgon.

Bandy imorgon med 143k i rullpott, risk för lite låg omsättning, kör vi ändå?

På onsdag ser det mer intressant ut, shl med 572k i rullpott!

one 2015-12-28 16:04

Bra där schtek. Jag röstar för att vi spelar båda omgångarna! Rejält med pengar på onsdag o bandy är bandy;)

Imorgon tisdag spelstopp 18:59
Västerås-Sandviken
Kalix-Vetlanda
Rättvik-Ljusdal
Rullpott:143 279:-

Onsdag spelstopp 18:59
Brynäs-Djurgården
Frölunda-Malmö
Färjestad-Skellefteå
Rullpott:572 193:-

Surt att vi inte fick till det senast, vi va verkligen där o nosade.

Följande behöver sätta in: AL, MV, RF, JM, TL, BA

Calatan 2015-12-29 00:18

Försöker mig på en analys baserat på hur lagen spelat tidigare under säsongen, speciellt mot lag med liknande hemma/borta-statistik som kvällens motståndare.

Västerås - Sandviken
Västerås seriens näst snålaste lag (alltså släpper in näst minst antal mål) totalt och allra snålaste laget på hemmais.
Sandviken är förvisso seriens mest målglada lag, men nära hälften av de gjorda målen kom i fyra magiska matcher i början av november mot fyra av seriens sämsta lag. Sandviken har mött mestadels svagt motstånd på bortais, ändå släppt in många mål.
Tycker definitivt värdet i denna match ligger i många mål för Västerås och få mål för Sandviken.
5,6,7,8,9,F-0,1,2,3 (Minst 9 mål)

Kalix - Vetlanda
Kalix duktiga på att hålla siffrorna nere, inte släppt in fler än 5 mål hemma ens mot överlägset bästa bortalagen Västerås och Villa.
Vetlanda har svårt att göra många mål borta, senaste matchen mot Västerås ett undantag(?). Sett till hela säsongen är Vetlanda det lag som gjort minst antal mål på bortais samtidigt som man är bland de fem lagen som släppt in flest mål borta.
4,5,6-3,4,5 (Minst 8 mål)

Rättvik - Ljusdal
Rättvik det näst bästa hemmalaget med det näst bästa målsnittet. Men man har mött lag från nedre halvan i tabellen de flesta matcher, när man mött lag från övre halvan har det blivit 3-6 mål gjorda.
Ljusdals det bästa bortalaget med det bästa målsnittet. Har både släppt in och gjort fler mål ju bättre motståndet varit. Dock överlägset bäst i serien på att hålla tätt bakåt.
3,4,5,6-4,5,6,7 (Minst 10 mål)

Summerar man streckförslagen ovan samt villkorar att minst 1 och max 2 av 'Minst X mål'-kraven i respektive match sitter så landar vi på 2276 rader.

Calatan 2015-12-29 00:33

Ju mer jag tänker på det desto intressantare blir 2 på både Vetlanda och Rättvik...

Calatan 2015-12-29 00:54

Nytt förslag:

Västerås - Sandviken
5,6,7,8,9,F-0,1,2,3 (Minst 8 mål)

Kalix - Vetlanda
4,5,6-2,3,4,5 (Minst 7 mål)

Rättvik - Ljusdal
2,3,4,5,6-4,5,6,7 (Minst 8 mål)

• Minst 1 och max 2 av 'Minst X mål'-kraven i respektive match sitter
• Minst ett lag av Kalix och Ljusdal vinner

2268 rader.

robfri 2015-12-29 08:36

Skulle nog vilja dra upp Sandviken lite. Nolla lär man inte göra, kanske börja med 1 lr 2 & upp till 5 mål för att det ska kännas någorlunda tryggt. Inte så förtjust i kravet minst 8 mål.

Kalix vill jag dra ner lite, inte alls säker på att man mäktar med 4 mål, börja på 2 lr 3. Vetlanda borde vara täckt med de tecken som angivits. Bort med kravet minst 7 mål

Sista matchen noll koll, endast kikat tabell & det ser vettigt ut. Dock även här bort med kravet minst 8 mål.

Summa summaro. Ser helt ok ut, några finjusteringar i ramen, bort med alla målkrav i respektive match & mitt tips är att vi istället sätter ett "målspann" på hela omgången. Sen såklart en del andra reduceringar.

one 2015-12-29 11:28

AL och RF saknar fortfarande insättning.

Bra tugg! Fixar du inlämningen idag Calatan?

Calatan 2015-12-29 11:51

Kan inte lämna in idag. Är på resande fot (hem från fjällen) hela dagen.

one 2015-12-29 11:58

Citat:

Ursprungligen postat av Calatan (Inlägg 472006)
Kan inte lämna in idag. Är på resande fot (hem från fjällen) hela dagen.

Ok, då fixar jag om inte robfri känner sig het?

Kör försiktigt Calatan!

robfri 2015-12-29 12:11

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 472008)
Ok, då fixar jag om inte robfri känner sig het?

Kör försiktigt Calatan!

Kör du

sirlarsson 2015-12-29 15:36

Ni kan plocka bort mig ur laget.

one 2015-12-29 17:14

Här kommer ett förslag till hur vi skulle kunna lägga upp kvällens spel utifrån inspelen i tråden:)

Bandy på kupongen och jag tycker att det är att föredra att ha en bred ram för att försöka hitta vettiga reduceringar, men vill kolla innan jag lämnar in så att alla är med på noterna. Tycker att Calatans genomgång av matcherna är mycket bra:hattenav:

Västerås:5,6,7,8,9,F
Sandviken:2,3,4,5

Kalix:3,4,5,6
Vetlanda:2,3,4,5
-matchen slutar med hemmaseger eller oavgjort!

Rättvik:3,4,5,6
Ljusdal:4,5,6,7
-matchen slutar med bortaseger eller oavgjort!

-Bortaseger med max 2 mål! (Kravet gäller ju endast sista matchen och jag utgår från att Rättvik har stått upp bra mot dom flesta motståndarna)
-minst 23 mål totalt!
-max 16 bortamål totalt!
-minst en hemmaseger!
-max 3 lag slutar på 4 eller 5 mål! (En reducering för att få bort en del resultat på dom klart mest streckade tecknen)
-max 2 lag slutar på 6 mål! (Behövdes en reducering till;))

Synpunkter och förslag på ändringar tack!

robfri 2015-12-29 17:38

Bra ram, enda ja är orolig över är att Vetlanda inte får vinna. Men kanske reducerar en del så det är ett krav...men i övrigt ok från mej!

one 2015-12-29 17:40

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 472059)
Bra ram, enda ja är orolig över är att Vetlanda inte får vinna. Men kanske reducerar en del så det är ett krav...men i övrigt ok från mej!

Plockar 440 rader ungefär, så blir svårt att behålla ramen om vi tar bort den reduceringen... om vi inte hittar nån annan förstås:)

one 2015-12-29 18:49

Dagens system inlämnat! Tror nog att Kalix kan fixa minst oavgjort idag på hemmaplan!

Ett villkor ändrades från den tidigare posten och det är att max 3 lag får sluta på 6 mål istället för 2 som jag skrev i det tidigare förslaget.

6144 rader reducerat till 2249 rader!

robfri 2015-12-29 20:51

Vetlanda var värda sin varning, ingen lycka för bolaget men väl för mitt Mastercard :)

Nya tag imorrn !

schtek 2015-12-30 12:41

Fördel brynäs på hemmaplan, dif är inte helt kassa iår, men är bättre hemma?
1,3,4,5 - 0,1,2,4

Frölunda ångar på bra, Malmö hade inte en suck hemma senast, Frölunda kan göra en dålig match då och då men klara favoriter här. 4 och framförallt 5 känns tråkiga,höga % här.
2,3,4,6,7 - 0,1,3

Fbk är mitt lag och gillar inte att tippa deras matcher, blir ofta fel :) Skellefteå bättre lag hitills men Fbk har kanske fått lite ny energi med de nya värvningarna. Jämn match.

2,3,4 - 3,4,5

Hade ju vart gött med något mer streck i sista, kan ju gå med lite reduceringar, om vi vill göra det idag.

robfri 2015-12-30 15:54

Förstår tanken med att sätta hål på de flera av de mest streckade, men kan garantera att vi hamnar i ngt av dem...

Mitt förslag är isf, täpp igen hålen med sätt krav att ex max 1 får gå in av dessa.

I övrigt ser det bra ut.

one 2015-12-30 16:01

Svårt idag! Gillar schteks förslag, men förstår även vad du menar robfri. Ska vi täppa till hålen känns det som vi behöver gå kort på något lag, max 2 tecken.

one 2015-12-30 16:03

Jag skulle även vilja ha med 1:orna på FBK-SAIK, kollar man inbördes möten har 4 av 5 senaste slutat med att ett av lagen slutat på 1. Kanske till och med ska våga oss på reduceringen att ett lag i kvällens omgång slutar på 1, har ju några 1:or till som kan sitta?

Saknar insättning från PF.

schtek 2015-12-30 16:24

Så sant robfri. Men det kanske går med lite reduceringar. Alternativt är ju att försöka vikta mer och bestämma sig för att tex. Dif inte gör mer än 2 mål. Malmö gör mål osv. Men man vill ju komma åt lite låg%. att reducera bland de mest streckade låter vettigt då vi jagar lite större slantar.

Köper 1orna i Fbk - Skellefteå. Velar lite kring den matchen hurvida det blir målsnålt eller målglatt.

robfri 2015-12-30 16:36

Ja att minst 1 lag hamnar på exakt 1 mål är väl både vettigt o troligt. Reducerar det ett gäng rader så kör på det

robfri 2015-12-30 16:39

En annan sak jag ser. Om vi utgår från schteks förslag har vi 5 lag på 4 mål, där kan man enligt mej reducera så att max 2 lr 3 får hamna på specifikt 4 mål

one 2015-12-30 16:53

Blir ändå en för bred ram, vi behöver korta ner nån eller ett par matcher. Själv är jag inne på att ta bort 1:an på BIF, 4:an på DIF och 2:an på Frölunda, om vi nu inte ska lämna några hål...

-max 7 mål mellan FBK o SAIK tycker jag oxå känns ok.

robfri 2015-12-30 17:02

28 mål i omg, måste kunna sätta ett krav där. Mellan ex 10-23 mål i omg

one 2015-12-30 17:06

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 472234)
28 mål i omg, måste kunna sätta ett krav där. Mellan ex 10-23 mål i omg

Med den ram vi har måste vi snäva till det mer än så...

Jag är inne på:
7-13 hemmamål
3-10 bortamål
max 21 mål totalt

Låter det rimligt?

one 2015-12-30 17:50

Ingen återvändo, sista kupongen för i år inlämnad!

Brynäs:2,3,4,5
Djurgården:0,1,2,3

Frölunda:3,4,5,6,7
Malmö:0,1,2,3

Färjestad:1,2,3,4
Skellefteå:1,3,4,5
-max 7 mål!

-minst ett hemmalag vinner med 2 mål!
-mellan 11 och 21 mål i omgången!
-mellan 7 och 13 hemmamål!
-mellan 3 och 10 bortamål!
-minst ett lag, max 3 lag slutar på 1 mål!
-max 2 lag slutar på 4 mål!
-max 3 lag slutar på 3 mål!
-max 2 lag gör 5 mål eller fler!

5120 rader reducerade till 2251 rader!

Gott nytt år på er:drunk:

Nu kör vi:KO:!!!!

robfri 2015-12-30 18:01

Fråga, första reduceringen. Hemmalag vinna med 2 mål. Är det EXAKT 2 mål lr MINST 2 mål?

one 2015-12-30 18:30

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 472241)
Fråga, första reduceringen. Hemmalag vinna med 2 mål. Är det EXAKT 2 mål lr MINST 2 mål?

Minst 2 mål är det som gäller.

one 2015-12-30 21:01

Ridå! Det enda vi kan glädjas över är väl att ett nattsvart rullpottsbolagsår är till ända! Usch, jag lider med oss!

Calatan 2015-12-31 15:19

Gott nytt år kära bolagsmedlemmar! :cheers:

Snyggt och tålmodigt kaptenat One, trots röda siffror och otaliga stolpe-ut (jag drömmer fortfarande mardrömmar om kupongen där jag analyserade mig fram till 5-0 i Sirius-GAIS men vi missade 858 501 kr på ett ynka mål på Åtvidaberg). :sad44:

Förslag till nyårslöfte: försöka hitta sätt att spela mer på värde.
(Känns som att vi missar allt även när vi försöker spela enkelt och logiskt. Kanske lika bra att "bara" spela på värde, vad det nu kan betyda. Borde ju hur som helst vara den rätta vägen att gå även här, även om det blir mer komplext än t ex spel på singlar. Vi kanske alltid ska försöka enas om vilja tecken det finns värde i och våga välja bort överstreckade tecken i större utsträckning; både Robfri och Schtek var ju inne på det nu senast, Robfri med att villkora att max 1 av de mest streckade sitter och Schtek med att 4 och 5 på Frölunda var överstreckade. Jag har ju tidigare försökt förespråka att våga välja bort tecken i ramen och öppna upp för tecken "utanför ramen"; jag är övertygad om att det mesta värdet finns att hitta i det otippade.) :moneybag::moneybag::moneybag:

Calatan 2016-01-02 06:33

Dags att vända blad.

Timrå - Björklöven (Hockeyallsvenskan)
Södertälje - Visby/Roma (Allettan Södra)
Troja/Ljungby - Vimmerby (Allettan Södra)

Spelstopp: söndag 15:59
Rullpott: 161 118 kr

Calatan 2016-01-02 08:54

Här kommer ett försök att hitta rader med spelvärde. Min tanke är att hitta en logisk ram, lägga till angränsande tecken som är understreckade för att sedan villkora systemet med avseende på över- och understreckade tecken. Har jämfört oddsen hos Unibet/bet365 med streckprocenten när jag pratar om över/understreckat. Ni andra med mer mer koll på och känsla för hockey kan säkert komplettera både ram och värdetecken.

Timrå - Björklöven
Sett till hur lagen presterat mot lag med liknande hemma/bortastatistik som söndagens motståndare borde 1,2,3,4-1,2,3,4 vara logiskt.
Timrå hade för tre omgångar sedan den bästa formen i serien, men på de tre senaste har man bara tagit 1 poäng. Då har man mött serieledarna Tingsryds borta samt femteplacerade Vita Hästen i dubbelmöte. Tre raka förluster som sagt men Timrå har faktiskt vunnit skottstatistiken de två senaste, dels 25-23 mot Tingsryds och nu senast 44-16 mot Hästen.
Björklöven är seriens sämsta bortalag och det lag som släppt in näst flest mål på bortais: i snitt 3,8 per match. Har dock stått upp bra mot starkt motstånd det sista, ofta böljande spel och många chanser.
Potential till en hel del mål, speciellt Timrå har mer att ta av med lite flyt i målskyttet. 5 på båda lagen understreckade.
2,3,4,5-1,2,3,4,5

Södertälje - Visby/Roma
Utgått från hur lagen presterat mot topplagen i respektive Hockeyetta. Tog bort 2 på Södertälje som var kupongens allra mest överstreckade tecken. Lagen möttes så sent som i december; då vann Visby/Roma med 2-3 borta, men Södertälje vann skotten 26-20 och hade flera skott som tog i stolpe och ribba. Hemmalaget kommer revanchsugna och mest taggade nu? I grundserien var Södertälje det lag som gjorde överlägset flest mål och släppte in minst antal mål. Visby/Roma det av topplagen som släppte in flest mål.
3,4,5,6,7-0,1,2,3

Troja/Ljungby - Vimmerby
Utgått från hur lagen presterat mot topplagen i respektive Hockeyetta. 1,2,3,4-1,2,3,4 mest logiskt ur ett tabellgnetarperspektiv. Lagt till 5 och 6 på hemmalaget och 0 på bortalaget p g a väldigt understreckat.
1,2,3,4,5,6-0,1,2,3,4

Allt detta svammel mynnar ut i ett förslag på system för att vikta mot värde:

Timrå - Björklöven
(2),[3],(4),(5) - 1,(2),[3],4,(5)
Södertälje - Visby/Roma
3,[4],5,(6),(7)-0,1,[2],(3)
Troja/Ljungby - Vimmerby
1,[2],3,4,5,(6)-(0)1,[2],3,4
Krav:
• Max 23 mål totalt i omgången
• Minst 3 understreckade tecken sitter (tecken inom parentes)
• Max 2 av de mest överstreckade tecknen sitter [tecken inom hakparentes]
• Minst ett av följande villkor måste sitta: (I) Minst 2 lag slutar på exakt 1 mål (II) Minst 2 lag slutar på exakt 2 mål (III) Minst 2 lag slutar på exakt 3 mål *

2175 rader.

Eventuellt är Minst 3 understreckade tecken sitter lite hårt? Kanske vettigare med Minst 2 och försöka hitta något annat krav att lägga till?

* Kan tyckas som ett väldigt komplext villkor men min samlade statistik indikerar en väldigt hög skattad sannolikhet (en bit över 95%) samtidigt som den reducerar riktigt bra.

robfri 2016-01-02 09:06

Köper det mesta, utom det du själv påpekat: Minst 3 understreckade tecken sitter. Skulle nog vilja ha Max 1 här eftersom det trots allt är tecken vi inte "utgår ifrån", utan såkallade sidotecken.

Förstår att vi då måste hitta ngn annan reducering. I denna omg skulle det kunna vara: Minst 1 hemmaseger. Max 1 bortsager. Är trots allt 3 st rätt så starka hemmafavoriter vi ser.

Calatan 2016-01-02 09:17

De understreckade är både tecken vi utgår från och sidotecken. Men även Minst 2 är kanske lite magstarkt.

schtek 2016-01-02 10:34

Det är inte helt lätt att hitta en gyllene modell för system på bomben och även på andra spel. Jag är väl inget jättefan för en massa reduceringar, lätt att finta bort sig själv där. samtidigt är jag öppen för förslag :) men grunden måste ju vara att kunna vara med på de lite större pengarna i ett bolag med 15 personer. Sen har man väl lärt sig under åren att man kan inte plocka ner månen varje gång, jag själv vill ju gärna att det ska skrälla i varje match, men så är ju inte fallet.

Jag är lite inne på att antingen gå lite kortare i en match där det då kanske enligt oss finns minst skrällpotential, för att sedan kunna fylla på lite mer i de andra. tex. 3x2, 5x4, 5x4 blir 2400r (6x4 i en match blir 2880r) då kan man ju reducera ner det lite grand.

Sen har väl robfri använt sig lite av utg. tecken? där kan man ju också styra lite mellan troliga tecken och roligare tecken.

utdelningskrav? antar att det e lite luddigt då man måste väl lämna in rätt sent och antal rader som försvinner beror helt på ramen man har. men minst 5-10k vill man ju ha i en omgång. kanske inte reducerar så mycket?

reduceringar eller ej så måste ju ramen sitta först och främst :) vi får väl diskutera vidare och hoppas vi hittar ett sätt som passar de flesta.

anågende bomben imorgon inte så mycket omsatt ännu och har ingen koll på allettan direkt. men i den allsvenska matchen har jag noterat att under senhösten/vintern hade timrå grym form, men har tappat lite på senaste. intressant att björklöven har slagit timrå med 5-2 och 5-3 borta denna säsong och förra. med andra ord 5an på löven är gjuten?! :)