![]() |
Jag är medlem i det "döda" bolaget och fortsätter gärna i ett annat!
|
Jag har inte dragit igång något bolag än men det kan ju vara dags att göra det nu då det verkar finnas ett intresse och det är ju kort och gott de första 20 personerna som anmält sitt intresse i tråden eller via PM som har får en plats. Om vi blir fler än 20 personer så hamnar dessa på en reservlista och får en plats när 10 stycken inte betalt till nästa helg :p
Som sagt så kommer det vara krav på att alla medlemmar ska ha pengar inne för en hel kalendermånad i förväg, så nu när vi drar igång så ska alla sätta in pengar för att vi ska kunna spela alla aprils 4 helger. Så skicka mailadresser så snart som möjligt via PM till mig allesammans så drar jag igång bolaget under kvällen och så får vi diskutera det hela vidare vilket system vi ska ha osv när vi vet vilka 20 som är med. |
Har ett "problem" här. Har sedan länge en låg insatsgräns på SVS (200 kr atm vilken jag nyss höjde till 1000 kr men som börjar gälla först nästa vecka) samt att kontot är helt tomt så kan max vaska fram 200 tills första stryket. Är det ok med att jag joinar men mot löftet att senast ska vi säga kl 23.59 på måndag kväll ha överfört tillräckliga medel till bolaget och om jag inte har gjort det så kan ni kicka mig.
Eller är ni helt emot det och tycker att jag kan dra ditt pepparn växer? Lite tankar om bolaget rent allmänt. Vill ha en lägre insats på runt 100-200 kronor per skalle/omgång. En person (med undantag för sjukdom och liknande) ska vara ansvarig för att göra raden och lämna in den men denna person ska vara mottaglig för övrigas åsikter och synpunkter. Inget spikande av Man Utd, Chelsea och Arsenal när de tar emot lag som Reading, Wigan och Norwich. Har ingen direkt åsikt om vilket system vi ska köra det finns det nog bättre lämpade personer att avgöra. |
Citat:
Tror ändå första omgången nu i helgen kommer vara lite av en test omgång innan vi får rulle på det hela eftersom vi är lite sent ute och det kan vara svårt att få allt klart till 100% tills imorgon. Det blir säkert så att inte ens 20 personer kommer lyckas få in pengar tills på lördag trots att 30 röstat och därmed vill vara med antar jag. Så vi kör på det som går till helgen och tillsammans kommer vi fram till hur vi ska spela på lördag och sen så finslipar vi det hela under nästa vecka och då ska allt vara klart och betalt så vi vet vad som händer resten av april. |
Ah, insatsgränser..helt glömt av fenomenet, har tydligen redan bränt min veckokvot. Lägger över det jag har som inte är låst i annat bolag, täcker iaf 2-4 veckor beroende på insats. Justerar summan på måndag om det är ok.
|
Är säkert lite sent ute men jag är gärna med om det finns plats! Har råd att avvara 100:- per vecka om det nu är insatsen.:cheers:
|
Jag upp täckte att jag hade samma problem som "kungswa"
Har sedan länge en låg insatsgräns på SVS 200 kr atm,så jag höjde min insatsgräns till 1500, jag har endast 83 kr på kontot så kan max vaska fram 283 tills första stryket. jag ger löftet att senast ska vi säga kl 23.59 på måndag kväll ha överfört tillräckliga medel till bolaget och om jag inte har gjort det så kan ni kicka mig." mvh |
Okej, verkar vara en del som hade samma problem som kusagwa men som sagt så kommer ju spelet imorgon bli lite av ett test där vi spelar med så många medlemmar som vi lyckats få in och vi spelar med den insatsen vi kan eftersom vi kommer inte ha hunnit få ordning på allting då det är kort om tid.
Så se till att lösa allting nästa vecka och ha då inne pengar för minst 3 stryktips framöver. Så, 15 stycken personer har fått inbjudan och 5 stycken som anmält sitt intresse har jag inte fått någon mailadress av än och det är dessa personer: MrGerrard muumiin sacco drickamicke sheriffen78 Ni har till 21:00 på er att skicka era mailadresser till mig för att kunna få en inbjudan och sen gå med i bolaget samt sätta in pengar ganska omgående. Får jag inte dessa personers mailadresser så börjar vi gå in på reservlistan men även där är det folk som inte skickat sin mailadress, båda de första 2 på reservlistan har inte skickat sin mail och dessa är: Gimli oloflin Får jag inte era mailadresser innan 21:00 så fortsätter jag plocka under er på reservlistan. Så alla ni som anmält ert intresse, dvs röstat i tråden vilket borde vara 37 stycken inklusive crimxon, kan skicka era mailadresser till mig så bygger fyller vi på bolaget och när det sen är fullt så fyller vi på reservlistan. Alla ni som är med i bolaget, se till att sätta in pengar. Eftersom vi inte hunnit få ordning på det till 100% än så tänkte jag starta lite lugnt och köra ett enkelt M2048 system vilket är 11 halvgarderingar och 2 spikar. Sen får vi se vilka system och insatser vi ska använda oss av i framtiden, det får vi bestämma när vi vet vilka 20 som garanterat ska vara med i bolaget en längre tid. Därav ska ni som är med i bolaget nu sätta in MINST 103 kr gärna mer per person på bolaget till imorgon. De som inte klarar det får kliva åt sidan direkt och vi plockar från reservlistan. Ni som är med i bolaget får gärna börja komma med förslag hur vi ska spela imorgon, alla tips är bra tips och så får vi se om vi kan knåpa ihop något bra tillsammans. :cheers: |
jag har ej fått nån invite till bolaget är det fullt?
skickade pm till dej igår Lazlo och alldeles nyss... |
Citat:
|
Jag hoppar av så ni behöver inte räkna med mig
|
Sådär, inte helt otippat så fick jag inte mail av någon som hade en plats reserverad och jag fick heller ingen mail från de 2 som va först på reservlistan så därmed klev vi vidare på reservlistan och bjöd in 5 andra personer.
Nu ska 20 personer ha fått inbjudan, se till att acceptera och sätt in pengar så snart som möjligt och de som inte lyckats få in pengar i bolaget kl 14:00 imorgon blir kickade och vi tar in fler folk från reservlistan. |
jag är med
|
Jag sätter gärna upp mig på reservlistan.
anledningen till att "mina" bolag ligger i träda är att jag är mitt uppe i en rättsprocess som tar all min energi och fokus. |
Citat:
|
Som sagt så skicka era mailadresser med PM om ni vill vara med på reservlistan så lägger jag till er.
19 stycken har accepterat inbjudan och satt in pengar men asfalt75 har ännu inte accepterat sin inbjudan så nu är kl är 14 och därmed så måste vi fylla på hans plats med den som ligger första på reservlistan och det är morrowindl. Vänligen acceptera inbjudan och sätt in pengar snabbt, annars så får vi ta nästa person på reservlistan. Du får till 15:00 på dig innan vi försöker plocka in någon annan. |
Blir det något spel på stryket idag ? :)
|
Hur mycket ska sättas in?
|
Citat:
Ni som är med i bolagen får gärna komma med förslag hur vi ska spela, annars så drar jag till med något för 103 kr (20 pers) eller 108 kr (19 pers) per person och siktar mot 21 miljoner och ensam på 13. Dvs inget favoritlir...:) @ abber, svarade på ditt PM. |
Hej Lazlo,
Finns en ledig plats till mig.. |
Nu är det dags att lägga spelet va? Om det blir något idag?
|
Citat:
|
Citat:
Spelet är lagt, och det va med mycket god marginal så ni kan vara lugna grabbar. Typ 5 sekunder :lol:... trodde spelstopp va 16:00 men det va tydligen 15:59 så då har man lärt sig det denna testomgång. Eftersom det blev dåligt med tips från andra så klurade jag en hel del själv och satt tillslut med att försöka hitta den sista spiken. Tiden rullade på och jag tog Derby tillslut och sen slängde jag in det. "Spelet är lagt" tryck på "OK" och direkt dyker nästa veckas omgång istället för dagens så det va nog på det berömda håret men jag hade is i magen och väntade in sista sekunder info så nu kan vi lugnt luta oss tillbaka och se 21 miljoner rulla in :D Tråkigt nog va det andra målet i omgången emot en spik men vafan, det ska inte vara enkelt att gräva guld, vi vänder :) :cheers: |
Liverättning? Kommer inte åt raden via aj-fån
|
Vet ej hur man fixar liverättning, men kan klistra in systemet:
Stryktipset Matcher Rätt rad Mitt system 1. West Brom - Arsenal X 2 2. Norwich - Swansea X 2 3. Stoke - Aston V. 1 4. Birmingh. - Millwall 1 X 5. Brighton - Leicester X 2 6. Charlton - Leeds X 2 7. Derby - Ipswich 1 8. Hull - Middlesbr 1 2 9. Bolton - Wolverh. X 2 10. Burnley - Brist.C 1 X 11. Crystal P - Barnsley 1 X 12. Huddersf. - Peterbor. X 2 13. Nottingh. - Blackpool 1 X |
Citat:
http://liverattning.se/1x2/2013-04-06/stryktipset/lazlo Tråkigt nog så va 7 av 9 mål i första halvlek till våran nackdel, bättre start hade man ju önskat och det ser väl lite småtufft ut just nu men vem vet vad som kan hända i andra halvlek! :) |
min 70: mertesacker i arsenal utvisad och straff -> mål, recucerat till 1-2. kanske kan bli spännande sista 20 med en man mer för west brom.
|
Charlton's mål i 96:e minuten hindrade oss från att vinna lite på några rader med 10 rätt men så kan det vara. Båda spikarna förlorade till och med och det va de två utav de lägst streckade tecknen som gick in så där va man ju helt fel ute men samtidigt så va det väl lika bra de torskade så behöver man inte jämra sig för att man plockade bort krysset i just dem matcherna.
Vi får finslipa det hela nu i veckan och bestämma mer hur vi ska lägga upp det i framtiden. Sen så kommer jag behöva mer hjälp att tippa kommande veckor då jag som jag redan nämnt inte är speciellt bra insatt i de engelska fotbollsligorna och för att vi ska nå bästa resultat som möjligt så är det bra om man kan få lite inputs. Trevlig helg nu allesammans! :cheers: |
dags att sätta in pengar för denna kalenderveckan nu då för min del som inte satt in allt ännu,hur mycket ska sättas in per kalendervecka ? :)
|
Har nu fört över 600 kronor till bolaget (har 700 tot) så det borde räcka ett tag. Hoppas nu att resten av som precis som mig inte hade tillräckligt höga insättningsgränser sätter in era pengar ikväll.
Slänger in lördagens kupong så att vi kan få igång en diskussion även fast det är en bra bit till spelstoppet på lördag kl 15.59 1. Arsenal - Norwich 2. Aston Villa - Fulham 3. Everton - QPR 4. Reading - Liverpool 5. Southampton - West Ham 6. Blackburn - Derby 7. Blackpool - Burnley 8. Bristol City - Bolton 9. Cardiff - Nottingham Forrest 10. Ipswich - Hull 11. Middlesborough - Brighton 12. Peterborough - Watford 13. Wolverhampton - Huddersfield Låt era tankar flöda fritt kommer med kommentarer om ett par dar |
Alright, har gått igenom vad de som är med i bolaget röstat att vi ska ha för insats och resultatet ser ut så här:
100 kr per vecka = 7 st Spoiler:
200 kr eller mer per vecka = 11 st Spoiler:
Två har inte röstat, BroderH och abber men det påverkar ju inte resultatet i omröstningen. Dock så fungerar ju inte den här omröstningen åt båda hålen utan det blir ju trots att de som har minst röster som har mest talan i det här fallet eftersom dessa personer kanske helt enkelt inte går mer på att satsa mer pengar medan vi som vill satsa 200 kr per vecka kan ju såklart gå ner och satsa 100 kr per vecka. Så jag vet inte riktigt hur vi ska göra... Jag antar att vi får till en början gå efter röstningen, förhoppningsvis så kan iaf några av de som röstat på 100 kr tänka sig vara med trots att vi kommer köra på runt 200 kr per vecka och om man absolut inte kan tänks vara med då så får vi se om vi kan hitta någon på reservlistan. Säger för många 100 kr personer nej till en höjning så får vi överväga om vi ska spela för 200 kr med mindre personer ifall vi kanske inte blir fullt eller om vi ska spela med 100 kr och vara garanterat fullt. Så ni som röstat på 100 kr kan ju tala om vad ni tycker om att tanken är att spela för ca 200 kr per vecka? Det hela innebär att alla ska sätta in minst 600 kr på bolaget och det borde varit minst 300 kr där redan idag men det är väldigt många som inte ens har det. Så antingen sätter ni in 600 kr väldigt snart och vi då inom kort har fyllt bolaget och en klar budget för de resterande 3 veckorna i april eller så meddelar ni att ni vill lämna bolaget för att 200 kr per vecka är för mycket och då får vi se om det finns folk på reservlistan som vill vara med på 200 kr. Blir det för stort manfall så får vi som vill spela för 200 kr besluta hur vi ska göra isf, antingen gå ner till 100 kr och få in fullt folk eller spela på något mindre folk med 200 kr. Så sätt igång, in med pengar eller tala om hur ni tänker göra antingen via PM eller i tråden. Ni kan gärna börja komma med förslag om vilket system vi ska spela och även komma med spelförslag på lördagens kupong som kusagwa redan lagt upp... |
Nu är vi mer än halvvägs till nästa lördag och tråkigt nog så är det 12 personer av 20 som inte lyckats sätta in pengar på bolaget än och det är heller ingen som meddelat att de inte vill vara med på 200 kr i veckan så jag vet inte riktigt hur man ska tolka det hela.
Vi får se om det händer något de kommande dagarna och om inte så får väl vi som betalat bestämma hur vi ska göra då. Det va nog med krångel för att få ett fullt bolag förra helgen och jag trodde att alla förstod vad som gällde denna veckan men det verkar inte som det. Jag har varken tid eller ork att vara dagisfröken åt ett gäng varje vecka som inte kan göra något som tar 1 minut för dem men timmar för mig att försöka få ordning på om inte alla kan sköta sin lilla del. Så antingen sätter ni in pengar eller så går ni ur bolaget så jag kan plocka in annat folk i god tid och sen tjata på dem i 4 dagar att de ska sätta in pengar. Krånglar det för mycket så lägger jag ner bolaget efter bara 1 vecka, trodde faktiskt inte att det skulle vara så svårt men ibland kan man ha så fel :p |
Trist..Jag anmäler mig igen som intresserad missade tyvärr att svara på inbjudan sist..
100 eller mer spelar inte mig någon roll för mig... |
Visserligen klirrade det till bra i kassan efter bombenklonken igår men jag tycker 200:- är lite saftigt varje vecka på stryket. Jag vill gärna kunna vara med i ett stryk och ett bombenbolag och då kändes 200-250 / vecka sammanlagt som en rimlig summa.
Denna vecka och antagligen april ut kan jag vara med på 200:- i stryket men fortgår det en lång tid tvingas jag nog tyvärr kliva åt sidan, hade dock gärna varit med i både ett stryk och bombenbolag som sagt! nu har jag nyttjat min röst iaf :sweatdrop::smoke: |
Om vi är 10 st som vill köra för 200/vecka, då har vi samma summa att spela för som om vi är 20 personer som kör 100/vecka + vid vinst delar vi pengar på 10 personer inte på 20. Meningen är att vi spelar så stor system som möjligt. Om vi spelar för 2000 kr, bättre att dela vinsten på 10. Har jag fel?
|
Jag är också gärna med om det finns plats.
|
Personligen så föredrar jag runt 100 kronor men går med på upp till 200 kr (ge och ta några riksdaler). Och då med ett bolag bestående av färre medlemmar men med ett förhoppningsvis större engagemang.
|
Jag kan också tänka mig 200 kr det gör inte så mycket för mig.
|
Tycker att 200 kr på lite färre personer låter bra
|
I'm game.
|