![]() |
Såja, ser bra ut nu. Nu är det bara för HBK att kvittera!:KO:
|
Citat:
|
Citat:
Tyvärr så gjorde Varberg 2 mål trots rött kort, vilket gjorde att ett u-tecken sprack. Men X i newcastle eller vinst för Tottenham ska väll inte vara så svårt att fixa. Får hoppas på pengarna tillbaka så vi får spelpengar inför nästa vecka. :lol: |
Snyggt lirat ännu en gång i helgen. Reultatet blev = 1st 12:a, 13st 11:or och 76st 10:or men tyvärr så var ju utdelningen väldigt klen trots att Wigan drog till med en 7% vilket var det lägst spelade tecknet på hela kupongen. I stort sett alla andra favoriter vann väl.
Ser att det kommit igång lite tugg om system och det är ju alldeles lysande. Det är ju inte speciellt troligt att vi från start hade ett optimerat system men med lite inputs och tankar från olika personer så kan vi ju komma fram till ett system som kan passa oss, våra insatser och ambitioner. Vi är ju iaf hela tiden med och har många rätt och snart kanske det också kan bli en liten större utdelning så det trillar in pengar. :cheers: |
Citat:
Det är i alla fall mitt förslag för helgen, kan vara värt och testa det ett par gånger om ingen vill köra ett annat system. Finns ju endel reduceringar och leka med på dom olika programen. Några tankar på andra system för helgen? |
Helgens kupong, kommer med egna tankar lite senare
1. Chelsea -Everton 2. Liverpool-Queens PR 3. Manch.C -Norwich 4. Newcastle-Arsenal 5. Southampt-Stoke 6. Swansea -Fulham 7. Tottenham-Sunderl. 8. West Brom-Manch.U 9. West Ham -Reading 10. Wigan -Aston V. 11. Brommap. -Syrianska 12. Häcken -Gefle 13. Öster -AIK |
Häcken vill nog snabbt komma upp på fötter igen efter 0-5 underlaget mot HIF i måndags.
Man var inte så dåliga som siffrorna talade om. Häcken hade de två första lägena i matchen, men hade inte marginalerna på sin sida. I stället fick man 1-0 i baken innan halvtid. Hemmamatch nu mot Gefle, som förlorade borta mot BP med 4-1 i måndags. Bra chans till snabb revanch för Häcken. |
Har svårt och hitta bra halvor denna omgången, gjorde en rad men är osäker på den. Mina spikförslag är i alla fall: Manchester City, Manchester United och Häcken.
Här är i alla fall mitt förslag på rad, som sagt så lite osäker på endel halvor, men kan ju vara en början på raden i alla fall. U-tecken är i parenteserna. 1. Chelsea - Everton 1X 2. Liverpool - Queens PR 1X2 (1) 3. Manch.C - Norwich 1 4. Newcastle - Arsenal X2 5. Southampt - Stoke 1X 6. Swansea - Fulham 1X2 (1) 7. Tottenham - Sunderl. 1X (1) 8. West Brom - Manch.U 2 9. West Ham - Reading 1X2 10. Wigan - Aston V. 1X 11. Brommap. - Syrianska 1X 12. Häcken - Gefle 1 13. Öster - AIK 1X2 Antal rader (efter reduceringarna): 4032. |
Tycker att Arsenal är en bättre spik än Häcken. Arsenal lär ju köra stenhårt, medan jag har väldigt svårt att lita på svenska lag :)
|
Sitter och Pillrar med mitt förslag men släng mer än gärna upp tankar oavsett om det är om en match eller alla tretton. Svår omgång då det är sista rundan i PL. Lär nog bli samma antal rader som förra veckan. Raden kommer lämnas in in klockan 15.00 och då av Sacco eller mig då han hjälper mig med att ta fram raderna.
|
1. Chelsea - Everton 1X2 (x)
2. Liverpool - Queens PR 1X 3. Manch.C - Norwich 1X 4. Newcastle - Arsenal 2 5. Southampt - Stoke 1X2 (x) 6. Swansea - Fulham 1 7. Tottenham - Sunderl. 1X 8. West Brom - Manch.U X2 9. West Ham - Reading 1 10. Wigan - Aston V. 1X 11. Brommap. - Syrianska 1X2 (x) 12. Häcken - Gefle 1X 13. Öster - AIK 1X2 (x) Villkoret är att minst 1 av 4 U-tecken ska sitta. Vilket ger 4160 rader. |
Citat:
Annars intressanta tankar:) |
Nu kanske jag rör till det lite men här kommer mitt förslag på spikar:
Chelsea Arsenal Tottenham Inga roliga spikar men iaf troliga, 3 lag som slåss om cl-platser/kvalplatser och som möter lag som inte har nåt att spela för. Klart bättre lag i grunden samt motivation borde avgöra här. |
Är inne på att spika Gunners, Man City och sen så lutar det åt Häcken.
|
Preliminärt system
1. Chelsea - Everton 1X2 (x) 2. Liverpool - QPR 1X 3. Manch.C - Norwich 1 4. Newcastle - Arsenal 2 5. Southampt - Stoke 1X 6. Swansea - Fulham 1X2 (1) 7. Tottenham - Sunderl. 1X (1) 8. West Brom - Manch.U X2 9. West Ham - Reading 1X 10. Wigan - Aston V. 1X 11. Brommap. - Syrianska 1X2 12. Häcken - Gefle 1 13. Öster - AIK 1X2 Ser det ok, nånting som ni starkt insisterar på att det ska ändras eller är det helt anus? |
Tycker det ser okej ut. Arsenal och City bra spikar. Häcken har jag ingen koll på. Enda jag är lite orolig över är 1X på Wigan. Tyckte de såg slitna ut senast mot Arsenal och hur kommer de reagera nu när allt är kört? Villa har dock ett stort avbräck i avstängde Benteke.
|
Citat:
Stod mellan Häcken och Man Utd som sista spik men tog Häcken då ett par vill spika den så det var lite avgörande. |
Kanske skulle vilja flytta 2:an på fulham till reading istället.
Tycker de har lite större skrällchans än fulham. Annars ser det bra ut. |
Citat:
|
Lämnar in raden nu, blev den som jag skrev ut tidigare
LR: http://liverattning.se/1x2/2013-05-1...stryktipsbolag |
Citat:
Ser bra ut! :) De inom parentes, är det utgångsstreck som vi måste sätta minst någon av dom? |
Citat:
|
Helgens kupong.
1. Borussia Dortmund - Bayern Munchen 2. Forward - Nyköping 3. Sandvikens IF - Umeå FC 4. Sirius - IK Frej 5. Halmia - FC Trollhättan 6. Limhamn-Bunkeflo - Sylvia 7. Oddevold - Karlstad 8. Torslanda - Qviding 9. Djurgårdens IF - IFK Göteborg 10. Falkenberg - GAIS 11. Örgryte - Degerfors 12. Vasalund - Valsta Syrianska 13. Dalkurd - Västerås SK Ordet är fritt. Min kunskap om den lägre svenska fotbollen är inte skrämmande hög direkt så alla förslag mottages med tacksamhet:) |
Väldigt svår kupong. Är själv från Örebro och jag tror att Forward är starka hemma, blir även där match på ÖSK:s Behrn Arena då Forwards plan inte klarade besiktningen.
Degerfors börjar komma igång och har fått tillbaka några av de många skadade, tror att deras match blir jämn och kan sluta hur som helst. CL finalen vågar jag inte sia om, även om magkänslan säger Bayern som måste vara ganska sugna efter att ha förlorat på straffar i Tyskland mot Chelsea 2012. Hoppas vi kan ha lite tur med oss till helgen! |
Det enda jag har kommit fram till hittils är jag vill helgardera CL finalen. Så bomba på med förslag.
Kommer här med en liten skadelista som jag hittade i Expressen där deras "expert" ger sina tips. Hans tips kan man pissa på men skadelistan kan vara bra veta, speciellt sedan åtminstone jag brukar ha svårt med att hitta trupper till många av de svenska lagen som inte spelar i AS. Nu saknas förvisso säkert en del namn och det kanske inte står vilka som saknas utan de kanske bara står att laget har en del skavanker eller dylikt men det är bättre än ingenting. Och all info är som sagt tagen ifrån Expressens pappersupplaga fredagen den 24 maj. Tror inte det ska strida mot några regler. Match 1. Dortmund: Mario Götze Match 2. Nyköping: Har en del skavanker Match 3. Sandviken: Oskar Vejlo, Joel Stillmark, Emil Wigren och Hjalmar Öhagen saknades sist och ingen av dom lär vara med imorgon. Andrew Stadler och David Simbo missar på grund av skada respektive avstängning. Umeå: Danny Persson och Fredrik Wennebro Match 4. Sirius: Jonathan Berg, Jakob Björk, Dalil Benyahia, Ante Björkebaum, Petter Österberg och några till saknas. Frej: Frågetecken för Sebastian Söderberg och Dragomir Draganov Match 5. Halmia: Ervin Ribic. Wilhelm Ingves är tveksam till spel Match 6. Limhamn Bunkeflo: Xhevdet Llumnica är troligtvis borta ett par matcher. Match 7. Oddevold: Tobias Mikaelsson kan kanske vara med ifrån start. Match 8. Match 9. Djurgården: Joel Riddez och Daniel Jarl. Frågetecken för Petter Gustafsson. IFK Göteborg: Ludwig Augustinsson och Joel Allansson. Match 10. Falkenberg: Jesper Hansen, Emil Jensen, Calle Wede, Daniel Johansson, Niklas Johansson och Johannes Vall saknades senaste matchen. GAIS: Jimmy Tamandi och Kenneth Gustafsson saknades senast Match 11. Örgryte: Richard Yarsuvat, Andre Nilsson och Johan Nilsson saknas. Adam Rosen eventuellt tillbaks. Match 12. Match 13. Dalkurd: Linus Bolin Västerås: Frågetecken för Aly Keita. Mikael Gustafsson är avstängd. |
Är helt med på helgardera CL.
Tror Dalkurd kan vara en bra spik. Vad jag hört och läst hemma här så ska dom spela riktigt bra och som sagt inga skador som stör. |
Är troligtvis online hela dagen så bara släng ut era rader så ska vi nog kunna koka ihop nåt.
|
Om inte fler bidrar så blir det kanske inget stryk idag. Kan inget om de lägra svenska serierna och det känns väldigt tråkigt att så få engagerar sig.
|
Börjar med att be om ursäkt att jag inte postat någon rad tidigare, varit upptagen med massa annat, men här kommer mitt förslag.
Efter att gått igenom skadelistan som kusagwa postade, sen andra faktorer kom jag fram till följande rad, dock är jag lite osäker på vissa matcher, men är en början på diskussionen. U-tecken står inom parenteserna. 1. Borussia Dortmund - Bayern Munchen 1X2 (2) 2. Forward- Nyköping 1 3. Sandvikens IF - Umeå FC 1X2 4. Sirius - IK Frej 1X2 (1) 5. Halmia - FC Trollhättan 12 6. Limhamn-Bunkeflo - Sylvia X2 7. Oddevold - Karlstad 1 8. Torslanda - Qviding 12 9. Djurgårdens IF - IFK Göteborg 1X2 10. Falkenberg - GAIS 1X 11. Örgryte - Degerfors 1X 12. Vasalund - Valsta Syrianska 1X (1) 13. Dalkurd - Västerås SK 1 Minst 1 av 3 u-tecken måste sitta för 13 rätt. 4032 rader. Jag själv kommer befinna mig på plats på Friends arena och jobba hem cupvinst för Djurgården! Så jag skulle kunna spika dom! :drunk: |
Ingen fara Sacco, nu har jag nåt att utgå ifrån. Du är en av de som brukar bidra så var inte riktat mot dig direkt :)
|
Tyvker spikarna ser bra ut!
Är inte helt med på att helgardera Sirius, skulle hellre ha den tvåan på Degerfors. Men man måste ju hitta skrällar för att det ska bli någon summa. Så varför inte? |
Citat:
|
Citat:
1. Borussia Dortmund - Bayern Munchen X2 2. Forward- Nyköping 1 3. Sandvikens IF - Umeå FC 1X 4. Sirius - IK Frej 1X 5. Halmia - FC Trollhättan 1X2 6. Limhamn-Bunkeflo - Sylvia X2 7. Oddevold - Karlstad 1X 8. Torslanda - Qviding 1 9. Djurgårdens IF - IFK Göteborg X2 10. Falkenberg - GAIS 1X2 11. Örgryte - Degerfors 1X 12. Vasalund - Valsta Syrianska 1X 13. Dalkurd - Västerås SK 1 Match 5 och 10 har jag ingen som helst koll på |
Tycker åxå saccos rad ser bra ut.
kanske skulle haft 2:an på degerfors med men har svårt å ta bort nåt annat. |
Raden blir följande, LR länk kommer om en stund.
http://liverattning.se/1x2/2013-05-2...stryktipsbolag 1. Borussia Dortmund - Bayern Munchen 1X2 (X) 2. Forward- Nyköping 1 3. Sandvikens IF - Umeå FC 1X2 4. Sirius - IK Frej 1X2 (1) 5. Halmia - FC Trollhättan 12 6. Limhamn-Bunkeflo - Sylvia X2 7. Oddevold - Karlstad 1 8. Torslanda - Qviding 12 9. Djurgårdens IF - IFK Göteborg 1X2 10. Falkenberg - GAIS 1X 11. Örgryte - Degerfors 1X 12. Vasalund - Valsta Syrianska 1X (1) 13. Dalkurd - Västerås SK 1 Höll med Sacco om det mesta så det enda som ändrades från Saccos förslag var U-tecknet på CL finalen. Tar X istället för 2. |
Citat:
|
Citat:
Vrf är det så få som engagerar sig överhuvudtaget? Fine vissa kan inte har tid, inte kan nåt om fotboll osv men oroväckande lite engagemang. Inget rage emot dig bara lite drygt att behöva tjata varenda vecka. |
Citat:
vad finns det att tjata över? Är det så att ingen annan visar intresse så lämnar du in kupongen på egen hand, kan du inte så hoppar du eller lämnar över det till någon annan i god tid. Menmen det är klart att någon måste ta beslut i slutändan, helt rätt av dig om du ansåg att mitt förslag kom försent att strunta i det. Tyckte bara att det var synd att mitt förslag inte diskuterades ens, ska försöka komma med mitt förslag tidigare (om jag har något) nästa vecka |
Ny månad och nya stryktipsomgångar!
Klistrar in lördagens omgång. Jag tror på HIF som stenklar spik. Iaf nu innan kvällens skånederby borta mot MFF. Eventuella kort och skador ikväll kan så klart förändra läget något. Men det ska bara vara klass skillnad. 1. Helsingb.-Åtvidab. 63 19 18 2. Häcken -Elfsborg 40 29 31 3. Mjällby -Halmstad 49 25 26 4. GAIS -Assyriska 43 28 29 5. Landskr. -Brage 51 26 23 6. Varberg B-Värnamo 54 23 23 7. Ängelholm-Örgryte 44 29 27 8. IK Frej -Forward 36 27 37 9. Valsta Sy-Sirius 34 23 43 10. Husqvarna-Trelleb. 44 27 29 11. Qviding -Oddevold 38 27 35 12. Sylvia -Utsikten 49 26 25 13. FC Trollh-Lim. Bunk 53 25 22 |
Det ser ut att bli en riktigt lurig omgång i helgen = :moneybag:
Dumt att vänta tills på lördag för att börja reda ut den. Vi börjar väl med spikarna och jag ser väl egentligen bara 3 tänkbara utan att ha kollat skador osv. Helsingborg Landskrona Sylvia Fyll gärna på med fler! |