![]() |
Citat:
|
Citat:
|
Lite tråkigt att inte fler förslag kommer in.. speciellt när jag själv inte är så insatt i division 1 och 2. Men hoppas det blev bra!
1. Assyriska - Jönköping 1 2. Ljungskille - Ängelholm 1X 3. Örgryte - Östersund 1X2 4. Dalkurd - IK Frej 1 5. Forward - Valsta Syrianska 1X 6. Sandviken - Nyköping 1X2 7. Kristianstad - Qviding 1X 8. Lim. Bunk - Karlstad 1X 9. Karlberg - Huddinge X2 (2) 10. Rotebro - Västerås IK 1X2 (1) 11. Lindsdal - Kvarnby 1 12. Rosengård - Oskarshamn 1X2 (2) 13. Vimmerby - Sleipner 1X Minst 1 av 3 u-tecken måste vara rätt för 13 rätt. LR: http://liverattning.se/1x2/2013-06-0...stryktipsbolag |
Att det inte kommer in några förslag tror jag beror på att dom flesta inte är insatta i div 1 och 2 fotboll.
Frågan är väl om man skall spela överhuvudtaget såna här omgångar? |
Håller nog med Pejsson, känns onödigt att kasta bort pengar om ingen har någon riktig koll.
|
Tyvärr så gick det inte så bra i helgen, men tycker allt vi kan ge Superettan, Div 1 och Div 2 några chanser till. Men är upp till er andra och Lazlo. Jag kör gärna på.
Dock kan jag inte lämna in något tips i helgen då jag ska iväg tidigt på lördag, så om någon annan är sugen på och lämna in spelet kan ju skicka PM till Lazlo. Sen får vi se om vi fortsätter, självklart roligare med CL/PL-matcher. Jag tycker det är upp till er andra och Lazlo. |
Personligen tycker jag att det känns som vi famlar lite i blindo när det gäller div. 1 och 2.
Kan vi inte vänta med att bestämma om inlämning av systemet tills på lördag för att se hur diskusionerna om matcherna går? Ser vi ut att kunna lösa raden eller iaf. ha bra ideer om hur den skall lösas utan att behöva gissa hej vilt så är det ju bara att köra. Blir det att singla slant eller nåt om strecken så kanske det är bättre att avstå och hellre invänta nästkommande omgång och se hur den ser ut? Vi är ju fn. 19 st i bolaget, vad säger ni andra? |
Håller med, diskussionen är helt klart väsentlig. Div 1 och 2 Sverige är iaf inte min starka sida. Allsvenskan och PL kan jag bättre.
Här är iaf helgens matcher. Några idéer eller tankar inför omgången? Jag är bara inne lite på Lunds BK. De har gått helt OK på sistone. Annars är det OK för mig att vi står över denna gång. Jag kan inte lämna in på lör. Ska iväg. 1. Gefle -Öster 56 24 20 2. Degerfors-Hammarby 43 27 30 3. Varberg B-Falkenb. 35 27 38 4. Östersund-Ljungsk. 44 26 30 5. IK Frej -Sandv.IF 52 25 23 6. Valsta Sy-Dalkurd 29 22 49 7. Husqvarna-Kristians 63 19 18 8. Lunds BK -Torslanda 56 23 21 9. Qviding -Halmia 33 24 43 10. Sollent. -Konyaspor 47 27 26 11. V-ås IK -Syr Kerb 38 26 36 12. Arame-Syr-Vimmerby 41 26 33 13. Ekerö IK -Spårvägen 43 27 30 |
Jag börjar väl med förslag denna veckan då.
Div 1 och 2 har inte jag heller nån koll på utan det är enbart tabellnötning som ligger till grund. 1. Gefle -Öster 1x2 2. Degerfors-Hammarby 1X 3. Varberg B-Falkenb. X2 4. Östersund-Ljungsk. X2 5. IK Frej -Sandv.IF 1X (1) 6. Valsta Sy-Dalkurd X2 (2) 7. Husqvarna-Kristians 1 8. Lunds BK -Torslanda 1X2 9. Qviding -Halmia 2 10. Sollent. -Konyaspor X2 11. V-ås IK -Syr Kerb 1X 12. Arame-Syr-Vimmerby X2 13. Ekerö IK -Spårvägen X2 Spikförslag: Husqvarna Halmia Potentiella spikar: Frej Dalkurd Fyll på här nu gott folk så kanske vi kan få in ett system :yes: |
För min del spelar det absolut ingen roll om vi spelar varje helg eller bara dem helger vi tror oss ha något extra som gör att vi ska vinna.
Som jag sagt 100 gånger så är jag själv tråkigt nog för dåligt insatt i matcherna, lagen och spelformen för att kunna bidra speciellt mycket till själva spelandet. Jag har heller inte tid till att sätta mig in i det utan jag både tror och hoppas att ett gäng av medlemmarna kan hjälpas åt att knåpa ihop bra system och vi har ju kommit en bra bit på vägen känns det som. Saken blev bara den att jag fick administrera det hela och det tar nog med tid att bara göra det tyvärr med alla avhopp och folk som inte kan sätta in pengar. Hade alla satt in pengar och det inte är avhopp varje vecka så hade jag ju kunnat lägga lite tid på att komma med förslag på hur vi ska spela men verkligheten är ju tyvärr långt ifrån det. Det finns dock en stor stor risk om vi inte spelar varje vecka och det är att det hela kommer dö ut. Vi rullar ju på någon sorts konstgjord andning med 38 påminnelser och några avhopp per vecka och skulle det då visa sig att helgens 200 kr är fria så kommer dubbelt så många inte ha pengar tills nästa gång vi ska spela och kanske dubbelt så många hoppa av också. Nu är det några problem varje vecka, skulle vi inte spela denna veckan så är det hög risk att det blir än mer problem att få alla personer att förstå vilken vecka vi sen ska spela... Men det är helt upp till er hur vi ska göra, eller ja helt upp till dem få som är aktiva. Det bästa är nog att försöka få det att rulla på iaf någon vecka till innan det dör ut helt om vi inte vinner miljoner, skulle vi ta en "paus" nu så kan det bli svårt att få liv i liket igen. Även denna veckan saknar vi en medlem då han som klev på förra veckan insåg att det inte blev 10 miljoner på första försöket och hoppade då av oannonserat, inte mer med det. Därav så får det återigen bli så att om någon vill ha platsen så är det först till kvarn, vi kan inte bjuda in folk från reservlistan och vänta på svar, det finns inte tid för det nu. Är du på reservlistan och vill vara med så är det bara att plocka platsen nu direkt, nu har ju såklart förtur. Det är bara att skicka ett PM till mig om du vill vara med så får du en inbjudan direkt och kan ta den 20:e platsen i bolaget till lördag. Det är också flera medlemmar som inte har tillräckligt med pengar inne i bolaget, det vore ju bra om ni kunde fixa det tills på lördag. Vi har inte heller någon som kan tippa denna veckan, kusagwa hoppade av inför förra helgen, Sacco hade annat för sig denna helgen och jag kan inte tippa heller. Så är det någon som känner sig sugen på att lägga systemet så är det fritt fram, skriv här så kommer vi överens om någon lämplig person, om vi nu ens skulle spela i helgen. Ja, som ni ser... det är inte enkelt att få detta att rulla på. :lol: Kommer bara ha tid idag (möjligen en stund imorgon) innan jag ska bort så om vi inte får in någon 20:e person så får vi väl spela på 19 personer denna helgen och då 19 gånger det belopp som är det lägsta för en person i bolaget. |
Vi har inte fått någon som tagit den sista platsen inför helgen och om det inte dyker upp någon snart så blir det väl 19. Är någon sugen på att ha den sista platsen så skicka PM till mig så ordnar jag en inbjudan.
Det är också bara 1 person av dem som tidigare hade för lite pengar som ordnat in pengar trots påminnelse. Så jag vet inte hur det blir med det heller... Sen verkar vi inte ha fått någon som är sugen på att lämna in systemet på lördag heller så det kanske blir en vilo helg denna om det inte dyker upp något i sista stund här. Så får vi väl fortsätta nästa vecka... |
Ja, inte lätt. Postar för att hålla liv i tråden. Kom igen folket. Nu hjälps vi åt :)
|
Citat:
|
Tror att Dalkurd är revanchsugna efter förlusten mot jumbon Frej förra omgången och efter att ha missat "rekordet".
Dalkurd har fyra bortavinster (iofs mot lag på nedre halvan i tabellen).....Valsta har 1 vinst (mot AFC, mitten i tabellen), 1 oavgjord (mot jumbon Frej) och två förluster (mot lag i toppen) hemma. Möjlig spik? Trevlig fredag! Asder |
Jag tar gärna en plats i bolaget om ingen redan har gjort det, Har ganska bra koll på Div 1 Södra då favorit laget spelar där.
Finns det ingen plats kvar så får gärna någon annan som har ett bolag skicka ett PM. |
Citat:
tror inte den sista platsen är tagen än, så skicka bara ett pm till lazlo med din mail adress så bjuder han in dig. :) |
Citat:
|
skriv gärna tankarna här i forumet med :) inte säkert det blir lazlo som lämnar in. abber har erbjudit sig att lämna in denna omgång. :cheers:
|
2 roliga spikar som några varit inne på är Östersund och Halmia.
Halmia har spelat stabilt och har en bra offensiv möter bottenlaget Qviding och just nu streckade 53% Vidare tror jag inte att Bajen vinner. Tror heller inte Frej förlorar, har fått lite medflyt efter seger mot dalkurd och vinst i cupen. |
Blir det något eller? Har inte fått någon inbjudan.
Halmia tror jag är en sund spik medans jag skulle avråda att spika HFF till den procenten som de står i nuläget 1X räcker dock. Frej tror jag också på. Sen vill jag höja ett varningens finger för Vimmerby |
Citat:
|
Jag kan skicka in det
Vad tror ni om den här? 3456 rader. vi har 3686 att spela för 1 Gefle Öster 1 X 2 2 Degerfors Hammarby 1 X 3 Varbergs BoIS Falkenberg 1 X 4 Östersunds FK Ljungskile 1 5 IK Frej Täby Sandvikens IF 1 6 Valsta Dalkurd FF X 2 7 Husqvarna Kristianstad 1 X 8 Lunds BK Torslanda 1 X 9 Qviding Halmia 2 10 Sollentuna Konyaspor 1 X 2 11 Västerås IK Syrianska IF X 2 12 Arameisk- Vimmerby IF 1 2 13 Ekerö IK Spårvägen 1 X 2 |
Helgens stryktipsomgång.
1. Halmstad -Häcken 46 24 30 2. Kalmar FF-Helsingb. 36 28 36 3. Åtvidab. -Syrianska 53 23 24 4. Assyriska-Varberg B 55 23 22 5. Brage -GIF Sunds 33 26 41 6. Hammarby -Ängelholm 52 24 24 7. Ljungsk. -Örgryte 46 28 26 8. Husqvarna-Qviding 55 23 22 9. Torslanda-Sylvia 36 26 38 10. Trelleb. -FC Trollh 50 26 24 11. Forward -Sirius 38 28 34 12. Sandv.IF -Valsta Sy 50 26 24 13. Selånger -Nyköping 43 28 29 36% på HIF borta mot Kalmar är bra! Sen om det står sig till helgen vet man aldrig. Men jag tar gärna en spik på HIF. Ända upp till omkring 55-60% tycker jag det är spelbar spik. Bedoya skadades dock i träningsmatchen mot Mjällby/Haugesund i lördags (en halvlek mot vardera lag). Vet inte hur allvarlig skadan är. Men det lär komma info allt eftersom matchen närmar sig. HIF leder som bekant allsvenskan. Man hade en match i förra omgången som blev flyttad, därför spelar alla andra lag match innan och får en match mer spelad. Topplagen kan därmed knappa in. Detta är dock bara mentalt för de har en match mer spelad. Dock tappade IFK GBG poäng mot Djurgården och Elfsborg och MFF har inte spelat än. Oavsett hur det går i de matcherna kommer HIF vilja behålla serieledningen. Bara fåtal matcher kvar innan man antagligen tappar några toppspelare - läs Alejandro Bedoya och May Mahlangu och kanske Pär Hansson. |
Då jag inte hörde något innan jag åkte bort i fredags så kunde vi inte bjuda in någon 20:e person och vi hade ju heller inte fått klart med någon som skulle lägga spelet så det blev en vilovecka men vi kanske ska köra nu igen denna lördagen?
Så jag hann aldrig se era PM, ni som skrev i fredags eller lördags. Som det ser ut nu så saknar vi bara en person till bolaget och så saknar 1 person några kronor för att vara uppe i rätt summa. Har skrivit till "linusjkp" tidigare i veckan om han fortfarande vill ha den 20:e och sista platsen, vi får se om han nappar eller om vi ska plocka in någon annan snart. Vet inte heller om vi har någon som kan lämna in systemet. Jag tror Sacco skulle fortsätta lira till denna helgen då han bara inte kunde just förra helgen. Vi får väl se... Vill någon ha sista platsen så skicka PM till mig så får du den om inte linusjkp hör av sig snart. Annars är det väl bara att dra igång och diskutera raden och hur vi ska spela tills på lördag!? |
Ingen fara Lazlo, vi kör till helgen istället!
Min grundrad, har vi nåt att snacka kring! Vet ej vad den kostar. 1. Halmstad -Häcken 46 24 30 1X 2. Kalmar FF-Helsingb. 36 28 36 2 3. Åtvidab. -Syrianska 53 23 24 1X2 4. Assyriska-Varberg B 55 23 22 1 5. Brage -GIF Sunds 33 26 41 2 6. Hammarby -Ängelholm 52 24 24 1X 7. Ljungsk. -Örgryte 46 28 26 1X 8. Husqvarna-Qviding 55 23 22 1X2 9. Torslanda-Sylvia 36 26 38 1X2 10. Trelleb. -FC Trollh 50 26 24 1X 11. Forward -Sirius 38 28 34 1X2 12. Sandv.IF -Valsta Sy 50 26 24 1 13. Selånger -Nyköping 43 28 29 1X2 |
Är det bara du Lazlo som kan bjuda in nya medlemmar eller hur fungerar det?
|
Citat:
Förhoppningsvis så kan vi få ihop ett stabilt gäng snart så man inte behöver bjuda in nytt folk titt som tätt... |
Citat:
Kommer vi bara igång och drar in några vinster som är större än insatserna så stannar nog dom flesta kvar! :cheers: |
Citat:
Jag kommer att lämna in spelen framöver, kommer säga till dom helger jag inte kan, om jag ska iväg eller liknande. Det är bra att du börjar komma med dina tankar V75fahlle, ser gärna att fler gör det så vi kan komma fram till något bra. Så jag inte sitter där på lördag eftermiddag och måste gå enligt mina egna tankar helt och hållet. Dags för oss att få 13 rätt så vi kan behålla dom medlemmarna vi har så slipper Lazlo jaga efter nya hela tiden. |
Verkar inte som det finns någon som vill ha den 20:e platsen i bolaget än. Är det någon som är sugen på att vara med så skicka ett PM till mig med mailadressen så får ni en inbjudan och vi kan köra på fullt bolag tills på lördag.
Trevlig midsommar! :cheers: |
Kom igen sharpsare! 1 plats ledig! Först till kvarn! :cheers:
Glad midsommar! |
Citat:
Förslag på u-tecken: Åtvidaberg, Sirius, Nyköping. Där minst 1 måste vinna för att vi ska kunna få 13 rätt. Fortsätt gärna lämna förslag på ram så vi kan komma fram till något bra inför imorgon! :KO: Trevlig midsommar! :cheers: |
Citat:
eventuellt känner jag mig lite orolig för sandviken. (jag tar gärna 2:an på häcken oxå.) :hattenav: |
Vi blev under gårdagen fullt i bolaget så det är 20 personer till imorgon. Det är bara att knåpa ihop något bra system och köra mot miljonerna! :)
|
Citat:
Jag kan tänka mig utgång på Husqvarna också, tror dem står i odds 1,3 som rak 1a på expekt. Borde vara bra tecken på att de har bra chans att vinna (utan att jag har bra koll på divisionen de spelar i) |
Citat:
Citat:
Kanske byta ut spiken på Sandviken till hel och sen spika Husqvarna istället? Tankar? Isåfall skulle ramen se ut såhär. 1. Halmstad -Häcken 1X2 2. Kalmar FF-Helsingb 2 3. Åtvidab. -Syrianska 1X2 (1) 4. Assyriska-Varberg B 1 5. Brage -GIF Sunds 2 6. Hammarby -Ängelholm 1X 7. Ljungsk. -Örgryte 1X 8. Husqvarna-Qviding 1 9. Torslanda-Sylvia 1X2 10. Trelleb. -FC Trollh 1X 11. Forward -Sirius 1X2 (2) 12. Sandv.IF -Valsta Sy 1X2 13. Selånger -Nyköping 1X2 (2) Minst 1 av 3 u-tecken måste vara rätt. Antal rader: 5832. Antal rader efter reducering: 4104. Fortsätt gärna komma med tankar och förslag, som sagt spelstopp imorgon söndag! |
Citat:
|
Citat:
Men kom gärna med förslag så ska vi nog komma fram till något bra. Själv är jag inte så insatt i division 1, men försöker läsa på om det så gott det går ändå! |
jag håller med sacco...det är svårt att hitta vettiga spikar i omgången!
tänkte komma med ett förslag... men som sagt...svår rad! hamnade på 31104 rader :) 1. X2 2. X2 3. 1X 4. 1X 5. 2 6. 1X2 7. 1X2 8. 1X 9. 1X2 10. 1X2 11. X2 12. 1X 13. 1X2 |
Citat:
Vad vi även skulle kunna göra är att köra 12 rätts garanti, på raden du skickade har vi isåfall 12.4% chans på 13 rätt och 87.6% chans på 12 rätt. Då även helt utan andra reduceringar. Det skulle bli 3860 rader. Säg gärna vad ni tycker, om vi enbart ska köra 13 rätts garanti, eller även gå ner på 12 rätts garanti. För övrigt tycker jag den raden ser bra ut, men skulle kanske vilja ha med 1an på halmstad, själv tycker jag den matchen är väldigt osäker, jag ser helst 1X2 där. |