Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spela andelsspel tillsammans (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/)
-   -   Nytt stryktipsbolag eftersom djungelhjuls dött ut? (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/15772-nytt-stryktipsbolag-eftersom-djungelhjuls-doett-ut/)

Lazlo 2013-04-10 23:11

Åsikter om 200 kr och mindre folk är tyvärr lite i senaste laget att komma med nu, det skulle ni ju sagt tidigare när vi formade det hela. Nu är vi ju 20 personer och nu har till och med alla 20 satt in pengar för resten av april så därmed kan vi ju inte kicka några personer utan vi får spela på 20 personer och 200 kr per person och vecka vilket enligt mig är bra. Är det någon som inte gillar det upplägget så är det ju fritt fram att hoppa av så plockar vi in folk från reservlistan men om inte så har vi ju en grund som gäller för resten av april helt klar nu.

Vi har alltså en budget på 4000 kr varje lördag och därmed kan ni som är stryktipsrävar börja klura på vilket system vi ska spela, jag själv har som sagt ganska klen koll på stryktipset och systemet. Sen kan ni gärna börja komma med spelförslag till hur vi ska lägga upp raden för lördagens kupong.

Nu jagar vi 21 miljonerna :cheers:

kusagwa 2013-04-11 00:39

1. Arsenal - Norwich
2. Aston Villa - Fulham
3. Everton - QPR
4. Reading - Liverpool
5. Southampton - West Ham
6. Blackburn - Derby
7. Blackpool - Burnley
8. Bristol City - Bolton
9. Cardiff - Nottingham Forrest
10. Ipswich - Hull
11. Middlesborough - Brighton
12. Peterborough - Watford
13. Wolverhampton - Huddersfield

Klistrar in raden igen

Lite spontana tankar mest baserat på tabelläget utan i princip någon hänsyn till skador, motivation (upp, ner, CL, kval osv), historik med mera. Ta inte mina tankar allt för seriöst är väldigt flummigt.

Och har ingen direkt åsikt om system det finns nog personer som har bättre koll än jag på de

1. Arsenal - Norwich
Största favoriten på kupongen där Gunners febrilt jagar en CL plats (vilket jag tror att de når med) mot ett Norwich som har börjat dras ner i nerflyttningsfighten. Även fast båda lagen behöver poäng desperat så undrar jag hur sugna Norwich är på att offra allt för mkt speciellt sedan de tar emot Reading (som i princip är klara för att åka ur PL) i nästa runda. Men å andra sidan så vann Norwich mot Arsenal hemma tidigare under säsongen (då de var inne i ett riktigt formstim) och fick 3-3 borta mot Gunners förra säsongen.
Tips: 1X

2. Aston Villa - Fulham
Två lag med bra form där Fulham i princip är klara för nästa säsong då de bara behöver en poäng för att nå den "magiska" 40 poängsgränsen medan Aston Villa ligger precis ovanför strecket och behöver varje pinne de kan få. Men en som det känns som kan gå lite hursomhelst i då båda lagen har en bra offensiva (speciellt Villa) och där hemmalaget har en defensiv som ofta lämnar en hel del att önska och efter en titt på tidigare möten så säger jag följande:
Tips: 1X2

3. Everton - QPR
Everton har häng på CL plats (om än liten) medan QPR kommer få det VÄLDIGT svår att stanna kvar. Bra hemmalag mot dåligt bortalag men där QPR endå har stretat emot bra de senaste matcherna och där QPR har + på Everton sedan deras återtag till PL (2X och bortaseger förra året).
Tips: 1X

4. Reading - Liverpool
Jumbon tar emot oförutsägbara Liverpool. Reading är i precis som QPR långt borta från PL spel nästa säsong och Liverpool har svårt att nå Europaplatserna då de är 7 poäng bakom Gunners med en match mera spelad.
Tips: X2 men är osäker som fan skulle lika gärna kunna spika tvåan eller helgardera

5. Southampton - West Ham
Nykomlingsmöte där en eventuell vinnare når upp till 40 poäng. Saints som har varit en mkt positiv överraskning denna säsongen och som trots ett oväntat tränarbyte har spelat en mkt bra och fin fotboll och som definitvt förtjänar sin placering. Hammers är ett fysiskt lag som inte är överdrivet bra borta och som inte har en vidare fin bortaform medan Saints har en MKT fin hemmaform med vinster mot bland anant Man City, Liverpool och Chelsea samt X mot Everton och Arsenal. Men de har haft det svårare mot sämre lag hemma (men å andra sidan då hade de fortfarande Adkins som tränare).
Tips: 1X eventuellt ha med 2

6. Blackburn - Derby
Ett Rovers som ligger på nedflyttningsplats men där det är oerhört tätt mellan lag 13 (som ligger 6 poäng framför) och 23 placerade Posh och en seger kan få laget att klättra. Rovers har dålig form och som vanligt problem med sin ägare (ni vet kycklingindierna som inte kan ett piss om fotboll och där en tidigare tränare fick flyga till Indien för att avlägga rapport) medan Derby har en avsevärt bättre form men de är inte bra borta men å andra sidan så är Rovers inte världens bästa hemmalag heller. Rovers tror jag har en liten större motivation än vad Derby har då de sistnämnda har 8 poäng upp till kvalplats med 5 matcher kvar men de har absolut en chans till kval så motivationen finns där.
Tips X2 eventuellt med 1

7. Blackpool - Burnley
Två lag med hyfsad form där har 8 poäng till kval och 7 till nedflyttning medan Blackpool endast ligger 4 poäng ovanför Blackburn på 22 plats. Båda har tagit ungefär lika många poäng hemma respektive borta.
Tips: Lämnar inget för svårt att sia om

8. Bristol City - Bolton
Jumbon med 8 poäng upp till säker match och med dålig form tar emot Bolton med bra form och endast 2 poäng upp till kval. Men Bristol är inte så dåliga hemma och har en fin form hemma medan Bolton inte är bra borta och har två raka bortaförluster (mot mittenlagen Charlton och Ipswich)
Riktigt svårt att sia om men får gå med 1X2 så här spontant

9. Cardiff - Nottingham Forrest
Ettan tar emot femman. Ligans bästa hemmalag mot nionde bästa bortalag. Forest har bättre form än vad Cardiff har och känner flåst ifrån närmast jagande lag (Brighton, Leicester, Bolton) och nog gärna vill ta en pinne här mot Cardiff som inte har övertygat på slutet och enbart har en seger på sina 5 senaste hemmamatcher medan Forrest endast har en förlust på sina 5 senaste bortmatcher (9/2 mot Bristol City) men å andra sidan så vill nog Cardiff och deras ägare som har pumpat in en hel del asiatisk cash att Cardiff vinner serien.

10. Ipswich - Hull
Hull ligger två medan Ipswich ligger i ingenmansland och de lär inte åka ur eller gå upp. Båda lagen har en fin form där Ipswich har vunnit 4/5 senaste hemmamatcherna (förlusten mot ligans bästa bortalag Watford) medan Hull har vunnit sina två senaste bortamatcher och innan dess förlorat tre raka.
Tips: 12 då Hull sällan kryssar

11. Middlesborough - Brighton
Borugh har usel form medan Brighton har ok med ett par X på raken (Borugh har minst X i ligan enbart 4) och båda lagen är bra hemma respektiva borta. Borugh som har haft stora skadeproblem under säsongen får svårt att att nå playoff men sin usla form medan Brighton går en tuff fight emot Nottingham, Leicester och Bolton om de två sista kvalplatserna.
Tips: 2 med eventuell gardering

12. Peterborough - Watford
Nästjumon Posh som är sämsta hemmalag möter den bästa bortalaget (3 a totalt i ligan). Svår match då Posh har en liten bättre form och där båda har en stor motivation (att stanna kvar respektive att inte behöva kvala till PL).

13. Wolverhampton - Huddersfield
Bottenmöte där båda ligger en pinne ovanför strecket. Plockar ungefär lika många pinnar hemma som respektiva borta. Bättre form på Wolves men där Huddersfield har vunnit 6/7 möten sedan 1998.
X2

KP 2013-04-11 06:25

Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 243559)
1. Arsenal - Norwich
Största favoriten på kupongen där Gunners febrilt jagar en CL plats (vilket jag tror att de når med) mot ett Norwich som har börjat dras ner i nerflyttningsfighten. Även fast båda lagen behöver poäng desperat så undrar jag hur sugna Norwich är på att offra allt för mkt speciellt sedan de tar emot Reading (som i princip är klara för att åka ur PL) i nästa runda. Men å andra sidan så vann Norwich mot Arsenal hemma tidigare under säsongen (då de var inne i ett riktigt formstim) och fick 3-3 borta mot Gunners förra säsongen.

Bara kommentar till den då man måste försvara Gunners. 1-0 vinsten kom då Arsenal ställde upp med ett reservbetonat lag borta mot Norwich eftersom de skulle möta Schalke ett par dagar senare. Sen vid 70' så tog Wenger in de bästa men Norwich lyckades hålla 1-0. Men annars var det rätt :)

V75fahlle 2013-04-11 11:22

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 243563)
Bara kommentar till den då man måste försvara Gunners. 1-0 vinsten kom då Arsenal ställde upp med ett reservbetonat lag borta mot Norwich eftersom de skulle möta Schalke ett par dagar senare. Sen vid 70' så tog Wenger in de bästa men Norwich lyckades hålla 1-0. Men annars var det rätt :)

Tillägg, mittbacken Mertesacker i Arsenal såg rött i lördags och är avstängd.
Formen är annars bra på på Arsenal och jag tycker att dem ska ses som klara favoriter på hemmaplan här. :cheers:

Grobarbn 2013-04-11 12:32

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 243555)
Åsikter om 200 kr och mindre folk är tyvärr lite i senaste laget att komma med nu, det skulle ni ju sagt tidigare när vi formade det hela. Nu är vi ju 20 personer och nu har till och med alla 20 satt in pengar för resten av april så därmed kan vi ju inte kicka några personer utan vi får spela på 20 personer och 200 kr per person och vecka vilket enligt mig är bra. Är det någon som inte gillar det upplägget så är det ju fritt fram att hoppa av så plockar vi in folk från reservlistan men om inte så har vi ju en grund som gäller för resten av april helt klar nu.

Vi har alltså en budget på 4000 kr varje lördag och därmed kan ni som är stryktipsrävar börja klura på vilket system vi ska spela, jag själv har som sagt ganska klen koll på stryktipset och systemet. Sen kan ni gärna börja komma med spelförslag till hur vi ska lägga upp raden för lördagens kupong.

Nu jagar vi 21 miljonerna :cheers:

Det är kanon bra att vi är 20 personer som ska spela 200/vecka. Nu kan vi spela "stora" system och öka chanser till 13 rätt. Jag vill spela så stora system som möjligt. Därför jag "röstade" för mindre antal medlemmar med större insats, eftersom vi skulle ha samma summa pengar att spela för. :cheers:

kusagwa 2013-04-12 18:30

Kom igen nu killar. Det är lite tråkigt att jag är den enda som har engagerat mig hittils med att ge lite tankar om kupongen.

viktorleijon 2013-04-12 22:40

Jag håller med kusagwa på många ställen i hans tankar om morgondagens kupong, såhär tänker jag.

1. Arsenal - Norwich de har tre raka liga segrar,satsar på att klättra i tabellen,Wilshere och Walcott är tillbaka vilket givetvis är en förstärkning,Norwich är inget vidare bra borta lag heller men som Kusgwa säger "Men å andra sidan så vann Norwich mot Arsenal hemma tidigare under säsongen (då de var inne i ett riktigt formstim) och fick 3-3 borta mot Gunners förra säsongen." samt att Arsenal garanterat är hårt streckade så kanske ett lyxxkryss inte är så fel tips: 1

2. Aston Villa - Fulham, Villa måste ta poäng här och dom har spelat bra det senaste, Fulham är bättre hemma men Berbatov är farlig och kan mycket väl ställa till det för villas svajiga försvar, Tips :1x2

3. Everton - QPR Everton försöker givetvis att klättra i tabellen, även om chansen för CL plats är liten så kommer dom försöka,Pienaar och Fellaini är tillbaka vilket är ett +
För QPR är Zamora avstängd och man är ett av de sämre bortalagen. tips 1

4.Reading - Liverpool Reading har sju raka liga förluster, men ett kryss hemma mot Liverpool är fullt möjligt, Suarez har inte gjort mål på tre matcher, kanske lossnar det imorgon. Tips x2

5.Southampton - West Ham Southampton har riktigt bra facit på hemmaplan, vinster mot Arsenal, Everton, City,Pool och Chelsea, men förlust mot QPR, Southampton spelar inte så bra mot sämre lag, men West ham's borta facit är inte imponerande direkt. Tips:1x

6. Blackburn - Derby, Rovers har inte vunnit på 11 matcher.. men man har faktiskt chans att klara sig kvar om viljan finns ! och hemma är man faktiskt inte helt urusla utan faktisk ganska bra, men Derby kan helt klart göra detta till en tajt tillställningtips:1 eventuellt 2[/B]

7. Blackpool - Burnley här behövs det inte sägas mycket, tips:1x2

8. Bristol C - Bolton Bristol har sju raka hemmamatcher utan förlust 5 vinster och 2 oavgjorda,Bolton har en seger på nio borta matcher dock har Boltonbra form och 2 poäng upp till kval som motivation tips:1x2

9.Cardiff - Nottingham Cardiff har varit svårslaget hela säsongen och har bara några poäng till avancemang,Forest är svårslaget nuförtiden,tio raka utan förlust, tips 1x

10.Ipswich - Hull På de senaste sex hemmamatcherna har Ipswich vunnit fem samt hållit nollan i alla utom en match då man förlorade mot Watford och man har ett fint facit med endast ett insläppt mål på de åtta senaste ligamatcherna, Hull ligger tvåa men man gör inte särskilt många mål på borta planen, detta blir målsnålt, tips: 1x2

11. Middlesbrough - Brighton Middlesbrough har chans att ta sig till PL,och behöver vinna den här matchen, dock har man en hel del skadebekymmer Tips 1x, hade gärna haft en tvåa också..

12.Peterborough - Watford svår match båda har motivation att vinna här, hade gärna satt en helgardering, Watford är liten favorit men Peterborough är svårslaget hemma där man bara förlorat en av de nio senaste matcherna. tips:1x

13. Wolverhampton - Huddersfield, Sträckstrid. Wolves har två raka hemmasegrar men man är ojämn dock är även Huddersfield det, tips 1

Jobbig omgång denna vecka, ska fortsätta tänka på matcherna men ett m3888 system kanske skulle vara något

kusagwa 2013-04-12 22:47

Bra Viktor! Kom igen nu ni andra vi är inte bara fyra aktiva i bolaget (om man räknar med V75Fahlle som har skrivit lite om en match iallafall samt dagisfröken Lazlo:p).

abber 2013-04-13 00:09

Blir det reducerat system?

Lazlo 2013-04-13 00:19

Bra att ni kommer med tips, fortsätt gärna med det så ska vi kunna knåpa ihop något till imorgon. Har inte hunnit läsa igenom allt ni skrivit men tänk på att vi måste gå för en lite högre utdelning eftersom vi är så pass många som delar på summan, så det är inte bara att hitta "vinnare" utan vi lär hitta några lågprocentare också och gå emot average joe här och där.

@abber... Det blir det system som ni vill spela. Som jag tidigare sagt så har jag dålig koll på systemen gällande stryktipset så jag har ju bett om förslag men eftersom det inte kommit något alls så blir det väl ett M-system kring insatsen vi har. Vi har ju en budget på 600 kr per person på 3 helger och då kan vi väl dela upp det lite som vi vill och blir det 205 kr ena veckan och 195 kr nästa så gör det väl inget. Tänker så eftersom M4096 med 12 halvgarderingar ser kul ut och då kan man ju ta det någon vecka och sen ta M3888 eller ännu lägre nästa vecka t.e.x.

lucky75 2013-04-13 00:59

Mitt förslag....

1. Arsenal - Norwich 1X
2. Aston Villa - Fulham 1X2
3. Everton - QPR 1
4. Reading - Liverpool 1X2
5. Southampton - West Ham 1
6. Blackburn - Derby 1X2
7. Blackpool - Burnley X2
8. Bristol City - Bolton 2
9. Cardiff - Nottingham Forrest 1
10. Ipswich - Hull X2
11. Middlesborough - Brighton 1X2
12. Peterborough - Watford 1X
13. Wolverhampton - Huddersfield 1X2

BroderH 2013-04-13 06:21

Jag skulle spika Villa och Wolves, skrällvarning på Reading.

Sitter med aj-fån så är för krångligt att motivera just nu.

mrgump 2013-04-13 10:09

Finns det plats att vara med?

peozz 2013-04-13 10:21

Skall man gardera Everton så tycker jag att det är 2:an som skall med, QPR har inte längre råd att spela X.

Tror att Nottingham kan skrälla.

Min snabba inputs lite snabbt....

Arizto 2013-04-13 10:37

Skulle inte våga köra rak 2:a på Bristol-Bolton, jagar sista halmstrået för att undvika nedflyttning samtidigt har man ett bra hemmafacit, 7 5-2-0, medan Bolton bara har 1 seger på senaste 7 bortamatcherna. Streckprocenten på Bolton är väl höga i relation till oddsen på rak 2:a.

kusagwa 2013-04-13 13:02

Har lyckats få ner "min" rad till följande men måste ha bort en halva men vet ej vilken jag ska spika då (blir en kostnad på 4096 kronor). Tänker främst på att spika Bristol City i match 8 och skippa X (Bristol är spelad till 22). Kännes däremot som att jag har lite för mkt favoriter på de fem PL trots att jag har med lyxkrysset i match 1.

1. 1X
2. 1X
3. 1X
4. X2
5. 1X
6. X2
7. X2
8. 1
9. X2
10. 12
11. X2
12. 1X
13. X2

Edit: Spikar Bristol på "min" kupong

Och inte för att vara tjatgig men kom igen lite fler borde kunna visa lite aktivitet känns lite tråkigt att vi är 20 gubbar och så få som engagerar sig

viktorleijon 2013-04-13 13:42

1. Arsenal - Norwich 1
2. Aston Villa - Fulham 1X
3. Everton - QPR 1
4. Reading - Liverpool X2
5. Southampton - West Ham 1
6. Blackburn - Derby 1X2
7. Blackpool - Burnley 1X2
8. Bristol City - Bolton 1x2
9. Cardiff - Nottingham Forrest 1
10. Ipswich - Hull 1x2
11. Middlesborough - Brighton 1X2
12. Peterborough - Watford 1X
13. Wolverhampton - Huddersfield 1X

cloude 2013-04-13 15:32

Mina inputs:

Arsenal vinner nog tyvärr ganska enkelt över Norwich.
1X på Villa räcker långt. Kanske till och med en säker 1:a.
X kan tas med på Everton QPR.
Liverpool kör över ett Reading som verkar ha stora problem mot speediga forwards.
Southampton ser bra ut. Vassa forwards. Dock har de haft problem mot starka lag. 12?
Blackburn ser dåliga ut. X2.
Cardiff bra hemma men har gjort lite mål på sistone. X:et bör vara med.
Middlesborough i dålig form. Spelar sällan kryss. 12?
Peterborough har verkligen vaknat, Watford seriens bästa bortalag. 1X2.

Ingen direkt koll på match 7, 8,10 13.

Ber om ursäkt för att det kommer sjukt sent och för att det egentligen inte är mycket av värde. Bara några tankar:)

Lazlo 2013-04-13 15:48

Alright, systemet är nu inlämnat med lite bättre marginal än förra veckan. :) Försökte lyssna alla er som kom med förslag och tack för det, var betydligt lättare att lägga raden denna veckan när jag fick lite hjälp.

Spiken blev Southampton då många av er trodde på den som spik och jag hade den som en tidig spik när jag kollade tidigare i veckan så den fick stå kvar. Ni va i stort sett helt öppna i Villa-Fulham men valde sen att ta det högre och mer safe tecknet på Villa men där gick jag emot och tog X2 då det är bra värde och ni likt med mig anser att det är rätt öppet, så räkna med 3-0 seger för Villa bara för jag "chansade" där :p

Ändrade också till X2 istället för 1X i Ipswich-Hull i sista stund... I övrigt va det ganska klart med vad ni tyckte och vad jag tyckte.

Här är raden på liverättning: http://liverattning.se/1x2/2013-04-1...pset/gravaguld

Nu kör vi mot miljonerna :)

kusagwa 2013-04-13 15:52

Kan du slänga upp en länk till liverättning.se med?

11433 2013-04-13 17:45

Snyggt spelat på detta och det andra bolaget!!!

kusagwa 2013-04-20 13:38

Till att börja med vrf ska folk envisas med att lämna efter en sämre omgång? Dagisfasoner:rant:

Min rad. Visste inte hur jag skulle göra med många matcher så det har blivit att bara två 2 kommit med. Spik Gunners och X2 på Leicester.

1. 2
2. 1X
3. 1X
4. 1X
5. 1X
6. 1X
7. 1X
8. 1X
9. 1X
10. 1X
11. X2
12. 1X
13. 1X

Då visa lämnat utan att meddela hela gruppen så får vi andra betala en större andel om vi ska köra ett system liknande mitt eller något annat större överhuvudtaget. Kom igen nu ni andra och lämna lite tankar. Någon annan måste väl kunna visa lite aktivitet och dra igång lite snack.

Grobarbn 2013-04-20 13:58

Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 245434)
Till att börja med vrf ska folk envisas med att lämna efter en sämre omgång? Dagisfasoner:rant:

Min rad. Visste inte hur jag skulle göra med många matcher så det har blivit att bara två 2 kommit med. Spik Gunners och X2 på Leicester.

1. 2
2. 1X
3. 1X
4. 1X
5. 1X
6. 1X
7. 1X
8. 1X
9. 1X
10. 1X
11. X2
12. 1X
13. 1X

Då visa lämnat utan att meddela hela gruppen så får vi andra betala en större andel om vi ska köra ett system liknande mitt eller något annat större överhuvudtaget. Kom igen nu ni andra och lämna lite tankar. Någon annan måste väl kunna visa lite aktivitet och dra igång lite snack.

Jag har lämnat bolaget 30 minuter innan ditt inlägg. Man vill att alla ska betala för hela månaden men ingen beslut vilket system ska spelas, vem ska fixa kupongen och 2 timmar innan spelstopp vi vet inte ska vi spela idag eller inte.
Skicka ny inbjudan om ni ska spela ,då fixar ja pengar på en gång.

kusagwa 2013-04-20 14:13

Citat:

Ursprungligen postat av Grobarbn (Inlägg 245441)
Jag har lämnat bolaget 30 minuter innan ditt inlägg. Man vill att alla ska betala för hela månaden men ingen beslut vilket system ska spelas, vem ska fixa kupongen och 2 timmar innan spelstopp vi vet inte ska vi spela idag eller inte.

Du har en poäng men vrf inte lämna tidigare än 3-4 innan spelstopp. Har inget agg emot dig mest att folk inte kan meddela vrf de eventuellt lämnar som stör mig. Men BOL med ditt egna bolag:). I övrigt så börjar det kännas ganska dödfött då ingen har skrivit nått på hela veckan samt att det som Grobarbn säger stämmer

Lazlo 2013-04-20 14:16

Man får såklart lämna bolaget när man vill men då kan man ju göra det på ett schysst sätt mot sina kamrater, det är inte allt för mycket begärt. Det va ju väldigt tråkigt att Grobarn och peozz lämnar bolaget helt utan förvarning och väldigt sent så det blir krångel för framförallt mig även denna veckan. Ska man gå ur så kan man meddela det och göra det i god tid så man slipper såna här överraskningar bara ett par timmar innan spelstopp. Nåja, det är som det är, måste snart ta in en vikarie på dagiset för att hålla detta rullande. :)

Nu har drickamicke och morrowindl fått inbjudan från reservlistan och ni kan ju vara vänliga att antingen gå med så snart som möjligt om ni vill vara med eller tala om att ni inte vill vara med snabbt så vi kan bjuda in näste person på reservlistan.

Som vanligt så kom gärna med tips som kusagwa säger, annars får jag väl knåpa ihop något själv och jaga folk på samma gång... Låter som en enkel väg till 13 rätt och miljonerna va? ;)

Lazlo 2013-04-20 14:21

Citat:

Ursprungligen postat av Grobarbn (Inlägg 245441)

Ja vi ska ha pengar för hela månaden för att jag ska slippa jaga folk varje vecka eftersom folk aldrig skulle klara av att sätta in pengar varje vecka.

Systemet kommer ligga kring 4000 kr, och totalt 12 000 kr för denna månaden då, det har vi bestämt och det kan skilja sig från vecka till vecka. Jag har hela tiden sagt att jag önskar tips om vilket system som ska spelas då jag själv inte är så bra insatt men då ingen kommer med tips så är de väl antagligen lika dåligt insatta som mig eller inte bryr sig om vilket system som spelas och då spelar jag väl ett vanligt M system kring 4000 kr som vi sagt.

Att vi ska spela idag är givet, det har aldrig varit något tal om något annat. Vi ska spela varje vecka på stryktipset. Bara för att ingen annan kommit med tips betyder inte det att jag skiter i det, har ju tagit på mig ansvaret att lämna in tipset och om jag inte kan göra det så skulle jag i god tid lämna över ansvaret till någon annan så att vi kan spela ändå.

Så alla dina frågetecken är inte oklara alls, allt har sagts i tråden och du kunde frågat om du undrade något istället för att bara lämna nån timme innan spelstopp.

Nu har jag bjudit in folk från reservlistan och svarar båda de så får du hamna på reservlistan igen om du vill. Blir det en plats över så återaktiverar jag dig så kan du vara med igen.

kusagwa 2013-04-20 14:21

Lazlo angående det som Grob sa när ska vi bestämma system, inlämnare och övrigt? Tror att det är fler än han som tänker på det.
"Man vill att alla ska betala för hela månaden men ingen beslut vilket system ska spelas, vem ska fixa kupongen och 2 timmar innan spelstopp vi vet inte ska vi spela idag eller inte."

lucky75 2013-04-20 14:23

mitt förslag 4-5-2592

1. Fullham - Arsenal 1X2
2. Norwich - Reading 1
3. QPR - Stoke 1X2
4. Sunderland - Everton X2
5. Swansea - Southampton 1X2
6. West Brom - Newcastle 1X2
7. West Ham - Wigan 1X
8. Birmingham - Leeds 1X
9. Bolton - Middlesbrough 1
10. Brighton - Blackpool 1X
11. Crystal P - Leicester 2
12. Sheff. W - Ipswich 1X
13. Watford - Blackburn 1

kusagwa 2013-04-20 14:25

Citat:

Ursprungligen postat av lucky75 (Inlägg 245461)
mitt förslag 4-5-2592

1. Fullham - Arsenal 1X2
2. Norwich - Reading 1
3. QPR - Stoke 1X2
4. Sunderland - Everton X2
5. Swansea - Southampton 1X2
6. West Brom - Newcastle 1X2
7. West Ham - Wigan 1X
8. Birmingham - Leeds 1X
9. Bolton - Middlesbrough 1
10. Brighton - Blackpool 1X
11. Crystal P - Leicester 2
12. Sheff. W - Ipswich 1X
13. Watford - Blackburn 1

Inte för att vara den som är den men vrf spikar du de tre största favoriterna för?

Lazlo 2013-04-20 14:28

Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 245459)
Lazlo angående det som Grob sa när ska vi bestämma system, inlämnare och övrigt? Tror att det är fler än han som tänker på det.
"Man vill att alla ska betala för hela månaden men ingen beslut vilket system ska spelas, vem ska fixa kupongen och 2 timmar innan spelstopp vi vet inte ska vi spela idag eller inte."

Som jag skrev ovan, vi ska alltid spela och det är ju därför vi satt in pengar i förväg så det bara ska rulla på. Det finns väl ingen anledning att tvivla på att vi ska spela efter 1 vecka? Det har ju knappast varit gånger då det inte blivit spel och ingen vet varför som det blev med djungelhjul? Har jag inte sagt något annat så lämnar jag in spelet som vi kommit överens om, ni kan lita på att jag sköter mina kort om det inte händer något extremt. ;) Ni ville ju att jag skulle lämna in systemet varje vecka och det kan jag göra men tar gärna så mycket hjälp som möjligt.

Kan hålla med om att det är rörigt kring systemen men ändå inte, vi ska spela M system kring 4000 kr per vecka tills någon kan komma med ett bättre förslag. Det är ju också bestämt men sen kan det ju kosta 3800 ena veckan och 4200 nästa veckan, det får totalt inte bli mer än 200 kr i veckan på en månad bara.

kusagwa 2013-04-20 14:30

Det som jag känner är jag väldigt gärna vill ha med 1 i match 4. Sunderland tror jag kan göra som Wigan gjorde för våren och flyga som en raket genom sista delen av säsongen.
Saxat ifrån ett engelskt bettingforum:
"Everton's record away isn't flash and against similar relegation opposition away it's not pretty.

Stoke 1-1
Reading 2-1
Southampton 0-0
Qpr. 1-1
Wigan 2-2.

As you can see they didn't beat any of them five away and Sunderland are arguably in better form then they all were. They did beat Aston villa 3-1 at the start of the season but we all know how horrible they were then."

Om vi ska spika några mer så föreslår jag WBA eller kanske QPR. Eller kanske Leicester som har en bra chans borta mot Crystal Palace.

kusagwa 2013-04-20 14:32

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 245465)
Som jag skrev ovan, vi ska alltid spela och det är ju därför vi satt in pengar i förväg så det bara ska rulla på. Det finns väl ingen anledning att tvivla på att vi ska spela efter 1 vecka? Det har ju knappast varit gånger då det inte blivit spel och ingen vet varför som det blev med djungelhjul? Har jag inte sagt något annat så lämnar jag in spelet som vi kommit överens om, ni kan lita på att jag sköter mina kort om det inte händer något extremt. ;) Ni ville ju att jag skulle lämna in systemet varje vecka och det kan jag göra men tar gärna så mycket hjälp som möjligt.

Kan hålla med om att det är rörigt kring systemen men ändå inte, vi ska spela M system kring 4000 kr per vecka tills någon kan komma med ett bättre förslag. Det är ju också bestämt men sen kan det ju kosta 3800 ena veckan och 4200 nästa veckan, det får totalt inte bli mer än 200 kr i veckan på en månad bara.

Missade att du hade skrivit det. Får skylla på bakfyllan:p

Arizto 2013-04-20 14:34

Att folk lämnat utan kommentar är riktigt tråkigt. Är man missnöjd med resultatet så har man tittat kortsiktigt, tycker man upplägget med bolaget inte fungerat så har man haft chans att bidra vilket man inte gjort. Detta är ett av de återkommande problemen med bolag som startas med människor som inte har en större relation till varandra. Sedan skall jag inte sticka under stolen med att jag själv varit rätt passiv i att bidra, men det är aldrig för sent att bättra sig.

Har inte ägnat denna veckas matcher något större fokus, men är lite lockad av Blackburn till 14%. Det har låst sig lite för Watford de senaste matcherna medan Blackburn har fått lite luft under vingarna, men helt ok även med krysset som kusagwa föreslagit. Norwich känns högt streckad med 72%, Bolton till 73% samt Brighton med 62% som möter ett Blackpool som krigat på bra under en period. Är dessa bara garderade så är jag nöjd om siktet fortfarande är de stora pengarna.

lucky75 2013-04-20 14:52

Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 245462)
Inte för att vara den som är den men vrf spikar du de tre största favoriterna för?

för att det är de jag tror vinner, svårare än så är det inte?
litar inte på Arsenal och Everton...
möjligen kan Hammers va en spik ist för nån av de största?
en rolig chansspik på Newcastle till väldigt låg proc...?

kusagwa 2013-04-20 14:55

Citat:

Ursprungligen postat av lucky75 (Inlägg 245475)
för att det är de jag tror vinner, svårare än så är det inte?
litar inte på Arsenal och Everton...
möjligen kan Hammers va en spik ist för nån av de största?
en rolig chansspik på Newcastle till väldigt låg proc...?

Nej men om de tre vinner så blir det ingen rolig utdelning, var det som min kritik syftade på.

Har inga problem med att andra vill ha andra spikar än mig men jag joinade inte för att vi skulle spika kupongens tre största favoriter.

lucky75 2013-04-20 15:07

nä det blir låg utdelning om resterande favoriter går in men vinner Fulham,Newcastle och southampton och nåra kryss på det så drar det iväg....

Lazlo 2013-04-20 16:05

Okej, vi blev fullt tillslut och systemet är nu inlämnat. Tog samma system som förra helgen vilket kostade 4096 kr och 205 kr/person. Vi får se hur vi gör till nästa helg, om folk kan skjuta till 15 kr och vi kör 205 kr i veckan eller så får vi kliva ner nån nivå och spela ett billigare system sista helgen och hitta fler spikar.

Spiken denna veckan blev Arsenal, klart största oddsfavoriten men långt ifrån största streckfavoriten så det är bra värde där och de bör också kunna vinna enkelt mot Fulham.

Så här ser raden ut:

1. Fulham - Arsenal ... 2
2. Norwich - Reading ... 1 X
3. Queens PR - Stoke ... 1 X

4. Sunderl. - Everton ... X 2
5. Swansea - Southampt ... X 2
6. West Brom - Newcastle ... 1 X

7. West Ham - Wigan ... 1 X
8. Birmingh. - Leeds ... 1 2
9. Bolton - Middlesbr ... 1 X

10. Brighton - Blackpool ... 1 X
11. Crystal P - Leicester ... X 2
12. Sheff.W - Ipswich ... X 2
13. Watford - Blackburn ... 1 X

Liverättningen har vi här:

http://liverattning.se/1x2/2013-04-2...pset/gg20april

Då kör vi igen då!

Lazlo 2013-04-20 18:02

4 st 11 rätt och 40 st 10 rätt men utdelningen va klen så det blev inte mycket att hurra för denna lördagen, vi fick tillbaka några kronor iaf. Knappast en omgång som passar oss som försöker jaga lite mer pengar eftersom de 7 största streckfavoriterna vann, vi hade behövt några kryss i de stora favoriternas matcher då vi hade garderat de flesta av dem men icke denna helgen.

Bara att ladda för nästa helg och tar som vanligt gärna in tips för hur vi ska utforma systemet. Medlemmarnas kassa får avgöra vilket system vi ska spela, jag tycker 4096 är bra med 1 spik och 12 halvgarderingar och då kostar det 205 kr per person så om alla är med på det så kan ni ju se till att ha 205 kr på bolaget tills nästa lördag. Annars får vi spela utifrån det vi kan men alla borde ha minst 190 kr iaf då det är vad vi ska ha kvar av vår 600 kr budget per person för april.

Fortsatt trevlig helg :cheers:

V75fahlle 2013-04-20 23:55

Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 245467)
Det som jag känner är jag väldigt gärna vill ha med 1 i match 4. Sunderland tror jag kan göra som Wigan gjorde för våren och flyga som en raket genom sista delen av säsongen.
Saxat ifrån ett engelskt bettingforum:
"Everton's record away isn't flash and against similar relegation opposition away it's not pretty.

Stoke 1-1
Reading 2-1
Southampton 0-0
Qpr. 1-1
Wigan 2-2.

As you can see they didn't beat any of them five away and Sunderland are arguably in better form then they all were. They did beat Aston villa 3-1 at the start of the season but we all know how horrible they were then."

Om vi ska spika några mer så föreslår jag WBA eller kanske QPR. Eller kanske Leicester som har en bra chans borta mot Crystal Palace.

bra input om sunderland :cheers:

V75fahlle 2013-04-21 00:15

205 kr är ok med mig, har justerat saldot i bolaget.
Jag har för övrigt varit dålig med att ge mina tankar kring stryktipsomgångarna hittills. Ber om ursäkt för det. Ska försöka bättra mig till nästa omgång!