![]() |
Här är systemet
http://liverattning.se/1x2/2013-04-2...lazlos-vikarie Valde att gardera Spurs då Wigan har allt att spela för och X är bara med på 19 procent. Spikar Charlton som möter ett Middlesborough med många skador. Charlton är mycket starka och tar fler poäng borta än hemma och har en liten chans att playoff där av spiken. Hoppas att det ger lite utdelning annars får ni väl komma efter mig med era högafflar:) |
Det va tydligen ingen som hade några synpunkter så ditt förslag var väl godkänt då!
Nu jobbar vi in 13 nu då :gun_bandana: Gl allihop!! |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Bra lirat och administrerat i helgen kusagwa. :thumbup:
Är det någon mer som vill prova på att tippa och lämna in vårat system så är det bara att säga till så ska alla som vill såklart få prova. Det är ny månad nu och vi är halvvägs till nästa lördag och det börjar då bli dags att fylla på med pengar på bolaget. 15 av 20 personer har inte ens pengar inne så vi kan spela till helgen och som vi bestämde tidigare så ska man för varje månad sätta i för alla omgångar den kommande månaden direkt så budgeten är klar. Vi har efter ett par helger kommit fram till att vi ska spela M4096 system med 12 halvgarderingar i brist på förslag på annat så tyckte vi som har haft åsikter att det är det bästa som är nära vår budget. Det innebär 205 kr i veckan och 820 kr för hela maj. Ni ska alltså sätta in minst 820 kr på bolaget så snart som möjligt så vi kan ha budgeten klar för hela maj och slippa krångel med att jaga folk. Så sätt in pengar om ni vill vara med, vill ni inte vara med så säg det så slipper vi krånglet med att vänta och sen kicka folk, då kan vi direkt börja plocka in folk från reservlistan. |
Ingen fara. :)
Sätter in senare idag måste bara vakna till lite mera:p Helgens kupong är unik då den spinner över två dagar (match 1-8 på lördag och 9-13 på söndag), inga Championship matcher utan istället så kommer den svenska fotbollen i form av Allsvenskan och Superettan med på stryket för första gången i år. 1. Fulham - Reading 2. Norwich - Aston Villa 3. Swansea - Manchester City 4. Tottenham - Southampton 5. West Bromwich - Wigan 6. West Ham - Newcastle 7. Åtvidaberg - Djurgården 8. Degerfors - Varbergs BOIS 9. Liverpool - Everton 10. Manchester United - Chelsea 11. Elfsborg - Mjällby 12. Halmstad - Öster 13. Syrianska - Helsingborg |
Hög tid att komma med förslag till helgen tycker jag:
1. Fulham - Reading Tärning 2. Norwich - Aston Villa 1X 3. Swansea - Manchester City X2 4. Tottenham - Southampton 1 5. West Bromwich - Wigan Tärning 6. West Ham - Newcastle X2 7. Åtvidaberg - Djurgården 1X 8. Degerfors - Varbergs BOIS Tärning 9. Liverpool - Everton 1X 10. Manchester United - Chelsea X2 11. Elfsborg - Mjällby 1X 12. Halmstad - Öster 1X 13. Syrianska - Helsingborg 2 Lämpligt spikmaterial tycker jag är Tottenham, Helsingborg och ev Åtvidaberg. Även Chelsea kan ju vara aktuell med tanke på att Arsenal som väl snor 3p mot QPR på Lördag är dom i hasorna. Dock har Chelsea EL-matchen ikväll att reda ut. |
Kommer med pengar och tankar imorrn. Skall slå ihjäl en tågresa på några timmar imorrn förmiddag, så det blir till att glo igenom stryket.
|
Citat:
|
Alright kära bolagsmedlemmar. Vårvärmen och solen är här, jag ska ta premiärrundan i golf imorgon, kossorna börjar släppas på grönbete och det verkar som många av er har hängt med kossorna och står och hänger i hagen, tuggar gräs, idislar bara glider i solen. Nu får det fan vara nog med det, vi ska jaga miljoner på lördag så släpp spenen på mamma mu och skicka in pengar på bolaget snarast. :)
Alla ni som inte har satt in pengar har fått mail och kommer få PM. Ni har till Fredag 19:00 på er att ordna in pengar annars så får ni kliva åt sidan till folk på reservlistan. Vet ni redan nu att ni ska hänga kvar i hagen och suga spene så kan ni ju lika gärna säga till i god tid så vi hinner plocka in någon ny istället för att ni hoppar av i sista stund och ställer till problem. Det blir troligen kusagwa som lägger tipset igen denna helgen då jag kommer få svårt att komma loss vid tipstiden och det har inte varit någon annan som visat intresse så han får förtroendet igen. Fler får gärna testa på att tippa om ni är sugna så säg till bara. Hur som, kom gärna med förslag på hur raden ska läggas upp till helgen, tillsammans blir vi bättre. Vi ska spela M4096 med 12 halvgarderingar och 1 spik. Vi ska välta en sovande ko för varje miljon vi vinner, that's the deal! Nu kör vi :cheers: Spoiler:
|
Någon som vet om man kan sätta in pengar i bolaget via mobilen?
|
Tror dessvärre inte att det går.
|
Har inte bidragit så mycket, då jag tror att de flesta av er har bättre koll på Premier League och Championship än vad jag har. Nu är dock Allsvenskan och Superettan med och det tycker jag är super!
Tror att Degerfors har god chans att vinna "Hemma" mot Varberg. Degerfors får åter igen åka från Värmland till Närke för att spela i Örebro på Behrn Arena. Degerfors har spelat en match där tidigare denna säsongen. Detta var mot Jönköping och man vann med 2-1 på konstgräset. Efter matchen klagade spelare på mattan, b.la. Patrik Anttonen som spelade i ÖSK förra säsongen klagade på att planen inte krattades och vattnades lika väl innan Degerfors skulle spela som när ÖSK tränar. Därför blir planen hård och bollen studsar konstigt. Detta borde enligt mig resultera i färre mål och långsammare spel. Varberg har usel form. Deras senaste bortamatch var just mot ÖSK på Behrn Arena. Då förlorade man med 3-1, och var utspelade av ÖSK. Man har hittills inte vunnit en enda bortamatch denna säsongen. Helt klart 1X på denna |
Följande medlemmar har inte tillräckligt med pengar och har inte pratat med Lazlo eller mig vilka vissa andra som har för lite pengar gjort och riskerar då att bli kickade om de inte sätter in pengarna innan klockan 19.00 ikväll.
De som riskerar att bli kickade är viktorleijon, cloude, BroderH och plingplong. Resterande fyra som inte har minst 820 inne i bolaget har vi pratat med och de ska fixa det ikväll har de sagt eller har fått dispens att sätta in senare så länge de täcker denna lördags kostnad. |
Tror jag står med på "reservlistan" - gör jag inte det så vill jag göra det... Kan sätta in pengar direkt!
:moneybag: |
Citat:
|
Kom igen nu. Det är 5 totalt som inte har satt in tillräckligt. Lazlo har pratar med Akabodil och abber och de skulle fixa det men viktorleijon, plingplong och cloude kom igen nu. Är ni inte intresserade lämna då eller om ni är intresserade sätt så in pengar. Ni ska ha fått mail av Lazlo och pm av mig så ni har fått påminnelse. Inte kul att behöva lägga så mkt energi på att jaga hela tiden.
|
Jag tycker att dem som man får jaga flera veckor i rad kan tas bort. Jag vet att jag själv har varit långsam också men det håller inte i längden att jaga folk hela tiden.
|
viktorleijon, plingplong, cloude, abber och BroderH har kickats ur bolaget då det inte kunde sköta sina betalningar eller helt enkelt inte ville vara med längre.
sacco, VenCe, asfalt75, Fatipipe och DD har bjudits in från reservlistan så ni kan ju vara snälla att antingen gå med och sätta in pengar eller säga att ni inte vill vara med så kan vi ta nästa person på reservlistan. Vi får se hur länge bolaget lever, det börjar bli tunt på reservlistan och det håller såklart inte om det försvinner 2-5 personer varje vecka, det kan ju alla räkna ut. Om ni trodde att vi skulle vinna 21 miljoner första veckan så borde ni inte gått med ens.... Nåja, det är som det är, vi får väl se hur det blir imorgon och i framtiden. |
Trodde som sagt att jag skulle kunna lösa det via telefon... tror inte någon förväntade sig en jackpot vinst efter första rundan
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Du har min e-mail, eller hur? :cheers: |
Betalt in de sista 20 skr, tackar för påminnelse.
Med vänlig hälsning /Asder |
Här kommer mitt förslag för helgen.
1. Fulham - Reading 1X 2. Norwich - Aston Villa 1X 3. Swansea - Manchester City X2 4. Tottenham - Southampton 1 5. West Brom - Wigan 12 6. West Ham - Newcastle 1X 7. Åtvidaberg - Djurgården 1X(?) 8. Degerfors - Varberg 12 9. Liverpool - Everton 1X 10. Manchester United - Chelsea 12 11. Elfsborg - Mjällby 1X 12. Halmstad - Öster 1X 13. Syrianska - Helsingborg X2 Den matchen som jag har störst frågetecken kring är Djurgården, dom har öppnat säsongen dåligt, men tror dom snart kommer vända det och har chanser att vinna mot Åtvidaberg. Men dom spelar ofta X också. Så antingen 1X eller X2 på den matchen enligt mig. Som Djurgården skulle jag varje gång spika Djurgården! :D |
1. Fulham - Reading 1X
2. Norwich - Aston Villa X2 3. Swansea - Manchester City 2 4. Tottenham - Southampton 1X 5. West Brom - Wigan 12 6. West Ham - Newcastle 1X 7. Åtvidaberg - Djurgården 1X 8. Degerfors - Varberg 12 9. Liverpool - Everton 1X 10. Manchester United - Chelsea 12 11. Elfsborg - Mjällby 1X 12. Halmstad - Öster X2 13. Syrianska - Helsingborg X2 Lite tankar om matcherna. 1. Lite småskador i Fulham. Reading åker ner till Championship men kanske kan de orka hitta sig till ett x? 4. Vill Tottenham nå CL får de nog fan se till att vinna resterande matcher. Är det tillräcklig motivation för laget? 5. Tror starkt på x i denna matchen. WBA har ingenting att spela för. Kontraktet är säkrat och de kommer inte få någon europaplats. De tar det nog lugnt. Dumt att riskera skador när de ändå inte har något att spela för. Wigan får ta och kriga om de vill stanna i ligan och de har spelat bra på sistone med tanke på motståndet i deras senaste matcher. Om det går åt något håll så är det nog bortaseger. 7. Oerhört dålig start av Djurgården i år. Förvisso inte så imponerande av Åtvidaberg heller. Åtvidaberg spelade till sig ett lika resultat mot Kalmar senast trots en man mindre i spel (Rött kort i 20:e minuten). Pressen på Djurgården är för stor. Tror på 2 mål från Prodell och en 2-0 seger till Åtvidaberg. Men man vet aldrig. 1-1 i cupmötet mellan lagen sist. 9. Liverpool behöver ju tydligen inte Suarez för att vinna matcher med tanke på 0-6 vinsten mot Newcastle senast. Förvånande resultat även om de är det bättre laget. De ska väl ta denna med? 12. Tycker Öster startat bra med tanke på lagen de mött. Väldigt osäker på denna matchen dock. Kan nog sluta hur som. Det är ju trots allt Svensk fotboll. Kan eventuellt tänka mig spik på Helsingborg istället för Man C |
Citat:
|
Citat:
|
Kul med lite tankar och idéer:cheers: Ska sätta mig strax och kolla igenom den själv.
|
Har kommit fram till följande preliminära rad. Väljer att spika Helsingborg framför Man City, Elfsborg och Spurs
1. 1X 2. X2 3. X2 4. 1X 5. 12 6. 1X 7. 1X 8. 1X 9. 1X 10. 12 11. 1X 12. 1X 13. 2 Är den helt fel, är den ok, är den assbra. Något ni starkt insisterar att jag ändrar på? |
Citat:
|
Har inte så bra koll på svenska fotbollen så kör mest kommentarer på de engelska matcherna.
1. 1X 2. X2 3. X2 4. 1X 5. 12 6. 12 7. 1X 8. 1X 9. 1X 10. 1X 11. 1X 12. 12 13. 2 Match 1: Reading är seriens absolut sämsta bortalag med 1 vinst och 2 oavgjorda på 17 matcher. Dessutom har man inte längre något att spela för då det redan är klart att man åker ut. Fulham är ligans sämsta formlag baserat på de senaste 5 matcherna. Man har bara mäktat med 1 mål (!). Då ska man dock komma ihåg att Fulham har mött Everton, Arsenal och Chelsea. Berbatov klev av senaste matchen, men verkar vara tillbaka nu. Tror mer på Fulham, men man har gjort lite mål på sistone och ~75% är mycket. Garderar med ett X. 1X Match 2: Svårt. Norwich har spelat 7 matcher utan förlust på hemmaplan (bara 2 vinster). Bara släppt in 5 mål på de fighterna. Men jag såg Aston Villas senaste match (6-1 vinst hemma mot Sunderland) och de imponerade verkligen. Man har en oerhört skicklig forward i Benteke. Frågetecken på Bassong, viktig pjäs i Norwichförsvaret. X2 Match 3: Swansea har gått rätt tungt på slutet, med 6 matcher utan vinst. Men tror att det beror mycket på att man egentligen inte haft någonting alls att spela för. Tror på en relativt enkel seger på City, men eftersom vi bara har en säker så garderas den upp med ett X. X2 Match 4: Stor fördel Tottenham. MEN: Tottenham har vekit ner sig i kampen om CL-plats förut, och kan inte Dembele vara med finns det en liten risk att det blir en liknande matchbild som i andra halvlek mot Wigan. Tottenham rullar runt men skapar egentligen ingenting. Southmapton har stört topplag tidigare, dock framförallt på deras hemmaplan. 1X Match 5: WB är ju i grunden ett bättre lag än Wigan, men Wigan slåss för att hålla sig kvar medans WB inte har något att spela för. Wigan var hade giftiga kontringar mot Tottenham senaste och hade absolut kunna tagit 3 poäng där. Men WB har trots allt Lukaku och Long på topp som ofta skapar bra chanser. Mycket svårt, men väljer att sätta garderingen på en 1:a. Tipset således 12 Match 6: Caroll i bra form för West Ham. Newcastle var bedrövliga mot Liverpool förra helgen. Gäller att de spottar upp sig rejält idag, men de verkar inte riktigt ha den där desperationen att klara sig kvar. För många spelare utan hjärta för klubben månne? Tror på hemmaseger men Newcastle behöver verkligen en 3:a, så tar med den. 12 Match 9: Everton svag i Meyerside-derbyn. Vunnit en av de senaste 12 i Premier League och inte någon av de senaste 12 på Anfield. Liverpool har gått bra utan Suarez, även om man kanske inte kan dra för höga växlar av matchen mot Newcastle senast. Litar på statistiken här. 1X Match 10: Nog för att Chelsea har mycket mer att spela för än United, men jag tror inte att Ferguesson gärna släpper bort 3 poäng till Chelsea. Chelsea spelade Europacupen på torsdagkväll, men det var på hemmaplan och man kunde spela av sista 30 relativt behagligt. Deras kanske viktigaste spelare, Juan Mata, kom in i 75:e minuten istället för Eden Hazard (visat bra form på slutet). Tror starkt på ett kryss här. Tippar att matchen slutar 2-2. 1X Match 11: Elfsborg på hemmaplan bör slå Mjällby. Man har ju dock rätt många kryss här i inledningen av serien, så en gardering där låter bra. 1X Match 13: Har inte sett mycket av Allsvenskan iår, men Helsingborg känns starka och till ~65% låter det som en bra spik. Ingen koll på skadeläget. Baseras mycket på vad jag läst här på Sharps. Säker 2:a. Skulle kunna byta ut den säkra från Helsingborg till City. |
Den slutgiltiga raden blev den följande:
1. 1X 2. X2 3. X2 4. 1X 5. 12 6. 1X 7. 1X 8. 1X 9. 1X 10. 12 11. 1X 12. 1X 13. 2 Liverättningslänk: http://liverattning.se/1x2/2013-05-0...stryktipsbolag Vi får hoppas på en bra vinst annars får ni ta fram högafflarna:p |
Spurs match börjar senare enligt Sky Soccer Saturday då det har varit en trafikolycka nära White Hart Lane
|
Rodallega med ett stenhårt skott i ribban när det står 2-3 minuterna efter gör reading 2-4 och punkterar matchen.. Fotboll
|
Starkt av Reading. Grattis till dem.
|
Synd där skulle vi ha riktigt vågat och kört X2 men lätt att vara efterklok.:p Skönt att Wigan och Villa avgjorde
|
Fint, nu drog vi in insatsen för 2 ytterligare veckor:KO:
|
Citat:
Skämt och sido, bra tippat! :thumbup: Mer än dubbla insatsen tillbaka! |