Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spela andelsspel tillsammans (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/)
-   -   Nytt stryktipsbolag eftersom djungelhjuls dött ut? (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/15772-nytt-stryktipsbolag-eftersom-djungelhjuls-doett-ut/)

KungKlave 2013-04-06 14:53

Nu är det dags att lägga spelet va? Om det blir något idag?

plingplong 2013-04-06 14:57

Citat:

Ursprungligen postat av KungKlave (Inlägg 242643)
Nu är det dags att lägga spelet va? Om det blir något idag?

:sweatdrop: nu är det ont om tid, finns inget utrymme för ett ö-råd nu, släng iväg ett lir nu lazlo! :moneybag::claps:

Lazlo 2013-04-06 15:12

Citat:

Ursprungligen postat av nordnet (Inlägg 242622)
Hej Lazlo,
Finns en ledig plats till mig..

Tjenare! Nej inte just nu utan vi blev fullt denna veckan. Du kan skicka din mail till mig via PM så blir du med på reservlistan om du vill och kanske kan vara med redan till nästa vecka.


Spelet är lagt, och det va med mycket god marginal så ni kan vara lugna grabbar. Typ 5 sekunder :lol:... trodde spelstopp va 16:00 men det va tydligen 15:59 så då har man lärt sig det denna testomgång. Eftersom det blev dåligt med tips från andra så klurade jag en hel del själv och satt tillslut med att försöka hitta den sista spiken. Tiden rullade på och jag tog Derby tillslut och sen slängde jag in det. "Spelet är lagt" tryck på "OK" och direkt dyker nästa veckas omgång istället för dagens så det va nog på det berömda håret men jag hade is i magen och väntade in sista sekunder info så nu kan vi lugnt luta oss tillbaka och se 21 miljoner rulla in :D

Tråkigt nog va det andra målet i omgången emot en spik men vafan, det ska inte vara enkelt att gräva guld, vi vänder :)

:cheers:

BroderH 2013-04-06 15:40

Liverättning? Kommer inte åt raden via aj-fån

V75fahlle 2013-04-06 15:47

Vet ej hur man fixar liverättning, men kan klistra in systemet:

Stryktipset

Matcher Rätt rad Mitt system
1. West Brom - Arsenal X 2
2. Norwich - Swansea X 2
3. Stoke - Aston V. 1

4. Birmingh. - Millwall 1 X
5. Brighton - Leicester X 2
6. Charlton - Leeds X 2

7. Derby - Ipswich 1
8. Hull - Middlesbr 1 2
9. Bolton - Wolverh. X 2

10. Burnley - Brist.C 1 X
11. Crystal P - Barnsley 1 X
12. Huddersf. - Peterbor. X 2
13. Nottingh. - Blackpool 1 X

Lazlo 2013-04-06 15:54

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 242673)
Liverättning? Kommer inte åt raden via aj-fån

Fixade ett åt dig, va ju rätt enkelt så det kanske vi ska köra på i framtiden ifall någon likt dig vill följa det via en sån länk:

http://liverattning.se/1x2/2013-04-06/stryktipset/lazlo


Tråkigt nog så va 7 av 9 mål i första halvlek till våran nackdel, bättre start hade man ju önskat och det ser väl lite småtufft ut just nu men vem vet vad som kan hända i andra halvlek! :)

V75fahlle 2013-04-06 16:31

min 70: mertesacker i arsenal utvisad och straff -> mål, recucerat till 1-2. kanske kan bli spännande sista 20 med en man mer för west brom.

Lazlo 2013-04-06 18:02

Charlton's mål i 96:e minuten hindrade oss från att vinna lite på några rader med 10 rätt men så kan det vara. Båda spikarna förlorade till och med och det va de två utav de lägst streckade tecknen som gick in så där va man ju helt fel ute men samtidigt så va det väl lika bra de torskade så behöver man inte jämra sig för att man plockade bort krysset i just dem matcherna.

Vi får finslipa det hela nu i veckan och bestämma mer hur vi ska lägga upp det i framtiden. Sen så kommer jag behöva mer hjälp att tippa kommande veckor då jag som jag redan nämnt inte är speciellt bra insatt i de engelska fotbollsligorna och för att vi ska nå bästa resultat som möjligt så är det bra om man kan få lite inputs.

Trevlig helg nu allesammans! :cheers:

viktorleijon 2013-04-08 14:50

dags att sätta in pengar för denna kalenderveckan nu då för min del som inte satt in allt ännu,hur mycket ska sättas in per kalendervecka ? :)

kusagwa 2013-04-08 19:42

Har nu fört över 600 kronor till bolaget (har 700 tot) så det borde räcka ett tag. Hoppas nu att resten av som precis som mig inte hade tillräckligt höga insättningsgränser sätter in era pengar ikväll.

Slänger in lördagens kupong så att vi kan få igång en diskussion även fast det är en bra bit till spelstoppet på lördag kl 15.59

1. Arsenal - Norwich
2. Aston Villa - Fulham
3. Everton - QPR
4. Reading - Liverpool
5. Southampton - West Ham
6. Blackburn - Derby
7. Blackpool - Burnley
8. Bristol City - Bolton
9. Cardiff - Nottingham Forrest
10. Ipswich - Hull
11. Middlesborough - Brighton
12. Peterborough - Watford
13. Wolverhampton - Huddersfield

Låt era tankar flöda fritt kommer med kommentarer om ett par dar

Lazlo 2013-04-08 23:31

Alright, har gått igenom vad de som är med i bolaget röstat att vi ska ha för insats och resultatet ser ut så här:

100 kr per vecka = 7 st

Spoiler:
martinsson
Arizto
cloude
peozz
kusagwa
KungKlave
plingplong


200 kr eller mer per vecka = 11 st

Spoiler:
lucky75
lillnilsson
one
Grobarn
v75fahlle
heddan (300 kr)
asder
viktorleijon
Myllys_
Akabodil
Lazlo


Två har inte röstat, BroderH och abber men det påverkar ju inte resultatet i omröstningen.

Dock så fungerar ju inte den här omröstningen åt båda hålen utan det blir ju trots att de som har minst röster som har mest talan i det här fallet eftersom dessa personer kanske helt enkelt inte går mer på att satsa mer pengar medan vi som vill satsa 200 kr per vecka kan ju såklart gå ner och satsa 100 kr per vecka. Så jag vet inte riktigt hur vi ska göra...

Jag antar att vi får till en början gå efter röstningen, förhoppningsvis så kan iaf några av de som röstat på 100 kr tänka sig vara med trots att vi kommer köra på runt 200 kr per vecka och om man absolut inte kan tänks vara med då så får vi se om vi kan hitta någon på reservlistan. Säger för många 100 kr personer nej till en höjning så får vi överväga om vi ska spela för 200 kr med mindre personer ifall vi kanske inte blir fullt eller om vi ska spela med 100 kr och vara garanterat fullt.

Så ni som röstat på 100 kr kan ju tala om vad ni tycker om att tanken är att spela för ca 200 kr per vecka?

Det hela innebär att alla ska sätta in minst 600 kr på bolaget och det borde varit minst 300 kr där redan idag men det är väldigt många som inte ens har det. Så antingen sätter ni in 600 kr väldigt snart och vi då inom kort har fyllt bolaget och en klar budget för de resterande 3 veckorna i april eller så meddelar ni att ni vill lämna bolaget för att 200 kr per vecka är för mycket och då får vi se om det finns folk på reservlistan som vill vara med på 200 kr.

Blir det för stort manfall så får vi som vill spela för 200 kr besluta hur vi ska göra isf, antingen gå ner till 100 kr och få in fullt folk eller spela på något mindre folk med 200 kr.

Så sätt igång, in med pengar eller tala om hur ni tänker göra antingen via PM eller i tråden. Ni kan gärna börja komma med förslag om vilket system vi ska spela och även komma med spelförslag på lördagens kupong som kusagwa redan lagt upp...

Lazlo 2013-04-10 14:13

Nu är vi mer än halvvägs till nästa lördag och tråkigt nog så är det 12 personer av 20 som inte lyckats sätta in pengar på bolaget än och det är heller ingen som meddelat att de inte vill vara med på 200 kr i veckan så jag vet inte riktigt hur man ska tolka det hela.

Vi får se om det händer något de kommande dagarna och om inte så får väl vi som betalat bestämma hur vi ska göra då.

Det va nog med krångel för att få ett fullt bolag förra helgen och jag trodde att alla förstod vad som gällde denna veckan men det verkar inte som det. Jag har varken tid eller ork att vara dagisfröken åt ett gäng varje vecka som inte kan göra något som tar 1 minut för dem men timmar för mig att försöka få ordning på om inte alla kan sköta sin lilla del.

Så antingen sätter ni in pengar eller så går ni ur bolaget så jag kan plocka in annat folk i god tid och sen tjata på dem i 4 dagar att de ska sätta in pengar.

Krånglar det för mycket så lägger jag ner bolaget efter bara 1 vecka, trodde faktiskt inte att det skulle vara så svårt men ibland kan man ha så fel :p

asfalt75 2013-04-10 14:24

Trist..Jag anmäler mig igen som intresserad missade tyvärr att svara på inbjudan sist..
100 eller mer spelar inte mig någon roll för mig...

plingplong 2013-04-10 14:29

Visserligen klirrade det till bra i kassan efter bombenklonken igår men jag tycker 200:- är lite saftigt varje vecka på stryket. Jag vill gärna kunna vara med i ett stryk och ett bombenbolag och då kändes 200-250 / vecka sammanlagt som en rimlig summa.

Denna vecka och antagligen april ut kan jag vara med på 200:- i stryket men fortgår det en lång tid tvingas jag nog tyvärr kliva åt sidan, hade dock gärna varit med i både ett stryk och bombenbolag som sagt!

nu har jag nyttjat min röst iaf :sweatdrop::smoke:

Grobarbn 2013-04-10 14:40

Om vi är 10 st som vill köra för 200/vecka, då har vi samma summa att spela för som om vi är 20 personer som kör 100/vecka + vid vinst delar vi pengar på 10 personer inte på 20. Meningen är att vi spelar så stor system som möjligt. Om vi spelar för 2000 kr, bättre att dela vinsten på 10. Har jag fel?



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved