Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spela andelsspel tillsammans (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/)
-   -   Nytt stryktipsbolag eftersom djungelhjuls dött ut? (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/15772-nytt-stryktipsbolag-eftersom-djungelhjuls-doett-ut/)

Lazlo 2013-04-02 20:10

Nytt stryktipsbolag eftersom djungelhjuls dött ut?
 
Jag är själv medlem i Djungelhjul och Maijadonas stryktipsbolag men eftersom det inte varit något spel i det bolaget på en månad nu och man hör inte någon anledning till varför eller vad det är som händer så undrar jag om vi kanske skulle starta ett nytt eget bolag?

Vet att intresset tidigare var stort för stryktipsbolag men läste att djungelhjul ofta fick kämpa med att folk inte betalade in pengar i tid och jag förstår att det blir jobbigt i längden. Vet dock inte varför det inte dragit igång igen men motivationen kanske brister när det dels är massa krångel med betalningar och samtidigt så va resultaten över 26 veckor med ca 3000 kr i insats per vecka inte något vidare.

Så kort och gott, ni som är med i samma bolag som mig och även alla andra såklart, är ni intresserade av att vara med i ett stryktipsbolag? Ska vi isf dra igång något nytt bolag som är aktivt så vi kan följa plingen i rutan igen? :)

Startade en tråd för att öppna en diskussion och sen kan vi i ett senare skede dra igång något ifall vi ser att intresset finns.

Så låt höra vad ni tycker?

MrGerrard 2013-04-02 20:13

Låter intressant. Hur har du tänkt upplägget? Insats? Antal personer i bolaget? Ska man dela på tipsansvaret eller ska någon utses som tippar varje vecka?

asfalt75 2013-04-02 20:18

om intresse finns...jag ställer mig själv inte nekande=) så kan jag tipsa om att bilda spelbolag på svenska spel...får spelbolaget att fungera samt att alla har koll på spelet samt insättningar/uttag etc...så den som inte betalat för en specifik vecka är helt enkelt inte med.
funkar klockrent faktiskt

Akabodil 2013-04-02 20:19

Jag är självklart med! Räkna in mig!

Lazlo 2013-04-02 20:26

Alla detaljer kring hur det hela ska vara uppstyrt med insats, upplägg, antal personer osv vet jag inte i dagsläget utan det kan vi ju diskutera i ett senare skede om intresset finns. Jag kan tänka mig att vara med på i stort sett vad som helst gällande insatser, antal personer osv

Tänkte bara kolla om vi kan få igång något eftersom deras dött ut och sen kan vi ju tillsammans komma fram till hur vi ska lägga upp det hela.

Att bolaget ska drivas på svenska spel är ju givet och det trodde jag va lite underförstått men kanske lika bra att det klargjordes. Det som är problemet och har så varit för djungelhjul om jag förstår det hela rätt är om man har ett bolag med 20 stycken där bara 15 stycken har pengar så måste man de 5 som inte har pengar för att sedan spela de 15 som har pengar inne, det blir lite att administrera om man hela tiden måste jaga tag på nytt folk till bolaget om många slarvar med att ha pengar tillgängliga på svenska spel när stryktipset ska lämnas in.

martinsson 2013-04-02 20:35

Jag är gärna med om insatserna hamnar runt 100-200 kr :)

Arizto 2013-04-02 20:35

Jag är intresserad och kan tänka mig att man kör detta i veckointervaller. Dvs säg 10veckor och summan för detta skall finnas inne på bolaget från varje person när bolaget startar så slipper man jaga folk hela tiden. Kan ifs hända att någon hoppar av under resan,men då finns det större täckning i bolaget från början.

cochise 2013-04-02 20:50

beroende på upplägget så finns här intresse

cloude 2013-04-02 21:49

Jag är på! Har väntat och väntat på att Sponsorfonden ska dra igång igen, men det verkar tyvärr lite tungt just nu..:/

Myllys_ 2013-04-02 21:55

Jag är med

viktorleijon 2013-04-02 23:06

detta låter intressant ! :)

slindoffer 2013-04-02 23:28

Citat:

Ursprungligen postat av MrGerrard (Inlägg 241673)
Låter intressant. Hur har du tänkt upplägget? Insats? Antal personer i bolaget? Ska man dela på tipsansvaret eller ska någon utses som tippar varje vecka?

What he said. :cheers:

Grobarbn 2013-04-02 23:32

Ni kan bjuda in alla som har pengar i bolaget (djungelhjuls och minst 150 kronor) och kravet - pengar för minst 3 omgångar på konto hela tiden. Jag är med alla bolag som Djungel och Maijadona (Sponsorfonden) har.

Lazlo 2013-04-03 00:28

Citat:

Ursprungligen postat av Arizto (Inlägg 241685)
Jag är intresserad och kan tänka mig att man kör detta i veckointervaller. Dvs säg 10veckor och summan för detta skall finnas inne på bolaget från varje person när bolaget startar så slipper man jaga folk hela tiden. Kan ifs hända att någon hoppar av under resan,men då finns det större täckning i bolaget från början.

Absolut, det låter riktigt klokt att ha något sådant, då behöver man inte bråka med folk varje vecka. Dock så finns det ju inget som hindrar personer som hade täckning från början att gå in i bolaget och ta ut pengar om de så vill så det är ju ingen garanti att det rullar på bara för att pengarna fanns där från start.

10 veckors intervaller kanske va mastigt för vissa men iaf att man ser till så det finns täckning för en månad framöver i bolagen och då behöver man bara jaga folk och ta in från reservlistor 12 gånger om året istället för 52 förhoppningsvis. :)

Som sagt, upplägg och allting är jag helt öppen för alla förslag som kan finnas, ville först bara se om det finns några som delar mitt intresse att starta något nytt eftersom det andra bolaget är stendött och det verkar ju finnas folk som är intresserade så är det väl kanske så att vi försöker sparka igång något till helgen då.

Ju mer vi har att spela för desto större bör ju chansen vara att vinna, så ska vi fylla bolaget med maximalt 20 platser och sikta mot höga vinster eller ska vi vara färre personer och försöka vinna med små medel?

Insats får vi komma fram till något som passar alla som vill vara med, men minst 100 kr lär man gå in med och får se hur högt vi kan komma upp i att folk vill lägga per vecka.

Så fortsätt att hojta till om ni är intresserade så fyller vi snart ett bolag och drar igång det hela redan till helgen...

heddan 2013-04-03 08:00

Jag är gärna med!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved