Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spela andelsspel tillsammans (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/)
-   -   Nytt stryktipsbolag eftersom djungelhjuls dött ut? (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/15772-nytt-stryktipsbolag-eftersom-djungelhjuls-doett-ut/)

Lazlo 2013-04-20 13:21

Citat:

Ursprungligen postat av Grobarbn (Inlägg 245441)
Jag har lämnat bolaget 30 minuter innan ditt inlägg. Man vill att alla ska betala för hela månaden men ingen beslut vilket system ska spelas, vem ska fixa kupongen och 2 timmar innan spelstopp vi vet inte ska vi spela idag eller inte.
Skicka ny inbjudan om ni ska spela ,då fixar ja pengar på en gång.

Ja vi ska ha pengar för hela månaden för att jag ska slippa jaga folk varje vecka eftersom folk aldrig skulle klara av att sätta in pengar varje vecka.

Systemet kommer ligga kring 4000 kr, och totalt 12 000 kr för denna månaden då, det har vi bestämt och det kan skilja sig från vecka till vecka. Jag har hela tiden sagt att jag önskar tips om vilket system som ska spelas då jag själv inte är så bra insatt men då ingen kommer med tips så är de väl antagligen lika dåligt insatta som mig eller inte bryr sig om vilket system som spelas och då spelar jag väl ett vanligt M system kring 4000 kr som vi sagt.

Att vi ska spela idag är givet, det har aldrig varit något tal om något annat. Vi ska spela varje vecka på stryktipset. Bara för att ingen annan kommit med tips betyder inte det att jag skiter i det, har ju tagit på mig ansvaret att lämna in tipset och om jag inte kan göra det så skulle jag i god tid lämna över ansvaret till någon annan så att vi kan spela ändå.

Så alla dina frågetecken är inte oklara alls, allt har sagts i tråden och du kunde frågat om du undrade något istället för att bara lämna nån timme innan spelstopp.

Nu har jag bjudit in folk från reservlistan och svarar båda de så får du hamna på reservlistan igen om du vill. Blir det en plats över så återaktiverar jag dig så kan du vara med igen.

kusagwa 2013-04-20 13:21

Lazlo angående det som Grob sa när ska vi bestämma system, inlämnare och övrigt? Tror att det är fler än han som tänker på det.
"Man vill att alla ska betala för hela månaden men ingen beslut vilket system ska spelas, vem ska fixa kupongen och 2 timmar innan spelstopp vi vet inte ska vi spela idag eller inte."

lucky75 2013-04-20 13:23

mitt förslag 4-5-2592

1. Fullham - Arsenal 1X2
2. Norwich - Reading 1
3. QPR - Stoke 1X2
4. Sunderland - Everton X2
5. Swansea - Southampton 1X2
6. West Brom - Newcastle 1X2
7. West Ham - Wigan 1X
8. Birmingham - Leeds 1X
9. Bolton - Middlesbrough 1
10. Brighton - Blackpool 1X
11. Crystal P - Leicester 2
12. Sheff. W - Ipswich 1X
13. Watford - Blackburn 1

kusagwa 2013-04-20 13:25

Citat:

Ursprungligen postat av lucky75 (Inlägg 245461)
mitt förslag 4-5-2592

1. Fullham - Arsenal 1X2
2. Norwich - Reading 1
3. QPR - Stoke 1X2
4. Sunderland - Everton X2
5. Swansea - Southampton 1X2
6. West Brom - Newcastle 1X2
7. West Ham - Wigan 1X
8. Birmingham - Leeds 1X
9. Bolton - Middlesbrough 1
10. Brighton - Blackpool 1X
11. Crystal P - Leicester 2
12. Sheff. W - Ipswich 1X
13. Watford - Blackburn 1

Inte för att vara den som är den men vrf spikar du de tre största favoriterna för?

Lazlo 2013-04-20 13:28

Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 245459)
Lazlo angående det som Grob sa när ska vi bestämma system, inlämnare och övrigt? Tror att det är fler än han som tänker på det.
"Man vill att alla ska betala för hela månaden men ingen beslut vilket system ska spelas, vem ska fixa kupongen och 2 timmar innan spelstopp vi vet inte ska vi spela idag eller inte."

Som jag skrev ovan, vi ska alltid spela och det är ju därför vi satt in pengar i förväg så det bara ska rulla på. Det finns väl ingen anledning att tvivla på att vi ska spela efter 1 vecka? Det har ju knappast varit gånger då det inte blivit spel och ingen vet varför som det blev med djungelhjul? Har jag inte sagt något annat så lämnar jag in spelet som vi kommit överens om, ni kan lita på att jag sköter mina kort om det inte händer något extremt. ;) Ni ville ju att jag skulle lämna in systemet varje vecka och det kan jag göra men tar gärna så mycket hjälp som möjligt.

Kan hålla med om att det är rörigt kring systemen men ändå inte, vi ska spela M system kring 4000 kr per vecka tills någon kan komma med ett bättre förslag. Det är ju också bestämt men sen kan det ju kosta 3800 ena veckan och 4200 nästa veckan, det får totalt inte bli mer än 200 kr i veckan på en månad bara.

kusagwa 2013-04-20 13:30

Det som jag känner är jag väldigt gärna vill ha med 1 i match 4. Sunderland tror jag kan göra som Wigan gjorde för våren och flyga som en raket genom sista delen av säsongen.
Saxat ifrån ett engelskt bettingforum:
"Everton's record away isn't flash and against similar relegation opposition away it's not pretty.

Stoke 1-1
Reading 2-1
Southampton 0-0
Qpr. 1-1
Wigan 2-2.

As you can see they didn't beat any of them five away and Sunderland are arguably in better form then they all were. They did beat Aston villa 3-1 at the start of the season but we all know how horrible they were then."

Om vi ska spika några mer så föreslår jag WBA eller kanske QPR. Eller kanske Leicester som har en bra chans borta mot Crystal Palace.

kusagwa 2013-04-20 13:32

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 245465)
Som jag skrev ovan, vi ska alltid spela och det är ju därför vi satt in pengar i förväg så det bara ska rulla på. Det finns väl ingen anledning att tvivla på att vi ska spela efter 1 vecka? Det har ju knappast varit gånger då det inte blivit spel och ingen vet varför som det blev med djungelhjul? Har jag inte sagt något annat så lämnar jag in spelet som vi kommit överens om, ni kan lita på att jag sköter mina kort om det inte händer något extremt. ;) Ni ville ju att jag skulle lämna in systemet varje vecka och det kan jag göra men tar gärna så mycket hjälp som möjligt.

Kan hålla med om att det är rörigt kring systemen men ändå inte, vi ska spela M system kring 4000 kr per vecka tills någon kan komma med ett bättre förslag. Det är ju också bestämt men sen kan det ju kosta 3800 ena veckan och 4200 nästa veckan, det får totalt inte bli mer än 200 kr i veckan på en månad bara.

Missade att du hade skrivit det. Får skylla på bakfyllan:p

Arizto 2013-04-20 13:34

Att folk lämnat utan kommentar är riktigt tråkigt. Är man missnöjd med resultatet så har man tittat kortsiktigt, tycker man upplägget med bolaget inte fungerat så har man haft chans att bidra vilket man inte gjort. Detta är ett av de återkommande problemen med bolag som startas med människor som inte har en större relation till varandra. Sedan skall jag inte sticka under stolen med att jag själv varit rätt passiv i att bidra, men det är aldrig för sent att bättra sig.

Har inte ägnat denna veckas matcher något större fokus, men är lite lockad av Blackburn till 14%. Det har låst sig lite för Watford de senaste matcherna medan Blackburn har fått lite luft under vingarna, men helt ok även med krysset som kusagwa föreslagit. Norwich känns högt streckad med 72%, Bolton till 73% samt Brighton med 62% som möter ett Blackpool som krigat på bra under en period. Är dessa bara garderade så är jag nöjd om siktet fortfarande är de stora pengarna.

lucky75 2013-04-20 13:52

Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 245462)
Inte för att vara den som är den men vrf spikar du de tre största favoriterna för?

för att det är de jag tror vinner, svårare än så är det inte?
litar inte på Arsenal och Everton...
möjligen kan Hammers va en spik ist för nån av de största?
en rolig chansspik på Newcastle till väldigt låg proc...?

kusagwa 2013-04-20 13:55

Citat:

Ursprungligen postat av lucky75 (Inlägg 245475)
för att det är de jag tror vinner, svårare än så är det inte?
litar inte på Arsenal och Everton...
möjligen kan Hammers va en spik ist för nån av de största?
en rolig chansspik på Newcastle till väldigt låg proc...?

Nej men om de tre vinner så blir det ingen rolig utdelning, var det som min kritik syftade på.

Har inga problem med att andra vill ha andra spikar än mig men jag joinade inte för att vi skulle spika kupongens tre största favoriter.

lucky75 2013-04-20 14:07

nä det blir låg utdelning om resterande favoriter går in men vinner Fulham,Newcastle och southampton och nåra kryss på det så drar det iväg....

Lazlo 2013-04-20 15:05

Okej, vi blev fullt tillslut och systemet är nu inlämnat. Tog samma system som förra helgen vilket kostade 4096 kr och 205 kr/person. Vi får se hur vi gör till nästa helg, om folk kan skjuta till 15 kr och vi kör 205 kr i veckan eller så får vi kliva ner nån nivå och spela ett billigare system sista helgen och hitta fler spikar.

Spiken denna veckan blev Arsenal, klart största oddsfavoriten men långt ifrån största streckfavoriten så det är bra värde där och de bör också kunna vinna enkelt mot Fulham.

Så här ser raden ut:

1. Fulham - Arsenal ... 2
2. Norwich - Reading ... 1 X
3. Queens PR - Stoke ... 1 X

4. Sunderl. - Everton ... X 2
5. Swansea - Southampt ... X 2
6. West Brom - Newcastle ... 1 X

7. West Ham - Wigan ... 1 X
8. Birmingh. - Leeds ... 1 2
9. Bolton - Middlesbr ... 1 X

10. Brighton - Blackpool ... 1 X
11. Crystal P - Leicester ... X 2
12. Sheff.W - Ipswich ... X 2
13. Watford - Blackburn ... 1 X


Liverättningen har vi här:

http://liverattning.se/1x2/2013-04-2...pset/gg20april


Då kör vi igen då!

Lazlo 2013-04-20 17:02

4 st 11 rätt och 40 st 10 rätt men utdelningen va klen så det blev inte mycket att hurra för denna lördagen, vi fick tillbaka några kronor iaf. Knappast en omgång som passar oss som försöker jaga lite mer pengar eftersom de 7 största streckfavoriterna vann, vi hade behövt några kryss i de stora favoriternas matcher då vi hade garderat de flesta av dem men icke denna helgen.

Bara att ladda för nästa helg och tar som vanligt gärna in tips för hur vi ska utforma systemet. Medlemmarnas kassa får avgöra vilket system vi ska spela, jag tycker 4096 är bra med 1 spik och 12 halvgarderingar och då kostar det 205 kr per person så om alla är med på det så kan ni ju se till att ha 205 kr på bolaget tills nästa lördag. Annars får vi spela utifrån det vi kan men alla borde ha minst 190 kr iaf då det är vad vi ska ha kvar av vår 600 kr budget per person för april.

Fortsatt trevlig helg :cheers:

V75fahlle 2013-04-20 22:55

Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 245467)
Det som jag känner är jag väldigt gärna vill ha med 1 i match 4. Sunderland tror jag kan göra som Wigan gjorde för våren och flyga som en raket genom sista delen av säsongen.
Saxat ifrån ett engelskt bettingforum:
"Everton's record away isn't flash and against similar relegation opposition away it's not pretty.

Stoke 1-1
Reading 2-1
Southampton 0-0
Qpr. 1-1
Wigan 2-2.

As you can see they didn't beat any of them five away and Sunderland are arguably in better form then they all were. They did beat Aston villa 3-1 at the start of the season but we all know how horrible they were then."

Om vi ska spika några mer så föreslår jag WBA eller kanske QPR. Eller kanske Leicester som har en bra chans borta mot Crystal Palace.

bra input om sunderland :cheers:

V75fahlle 2013-04-20 23:15

205 kr är ok med mig, har justerat saldot i bolaget.
Jag har för övrigt varit dålig med att ge mina tankar kring stryktipsomgångarna hittills. Ber om ursäkt för det. Ska försöka bättra mig till nästa omgång!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved