Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-12-05, 10:47   #1
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

V86 Reducerat andelsspel + analys


Tänkte skriva av mig lite om dagens omgång här samt bjuda in lite nya medlemmar till vårt V86-lag.

Siktar här på att köra ett större reducerat system (A-B-C) med enkla krav. För mig är det givet att köra reducerat när det kommer till V86 då det är så många lopp. På så sätt får du betalt mer för de hästar du tror mest på men kan ändå gardera och ta med de där miljonskrällarna som man oftast missar på en rak kupong.

Kommer att köra ett andelspris på 102kr där det är upp till var och en hur många andelar man väljer att delta med (1-10). Alla som vill kan gå med i laget men de som inte har köpt andel innan 20.00 tas bort från laget innan systemet kommer ut.

Länk till laget: https://tillsammans.atg.se/inbjudan/E9SR-4WV3-28466


Mina tidiga tankar, kommer fyllas på under dagen ju mer information som kommer in.

V86-1

2 Ofelia O.E. gjorde comeback senast och höll riktigt starkt som tvåa efter att ha gått i dödens hela loppet över lång distans. Slog ledaren men blev avslagen just innan linjen av en smygkörd Kiss My Lips H.C.. Peter är mycket nöjd med henne efter det loppet och han tror att hon har gått framåt rätt mycket med loppet i kroppen. Hon är ingen raket från start men 4 Veravia AS som förmodligen tar ledningen här kan nog tänka sig rygg på Peters häst på Åby och annars ska hon plocka ner denna relativt enkelt även utvändigt. Hon tävlar alltid med skor och det här ska helt enkelt vara en toppchans! Tidigt förslag på spik/utgång.
Värsta motbudet 6 Kindy Cane säger Veijo har haft dåliga träningsförhållanden inför detta och måste dessutom gå med skor runt om igen såklart. Veijos hästar brukar i regel höja sig många nivåer barfota och det är nog ingen slump att hans segerprocent är betydligt lägre under vinterhalvåret..

V86-2

3 Triomphe Ferm hör man på Björn Goops stall att de har stora förhoppningar på och det ser ut att vara en riktigt bra häst för klassen. Har inte startat sedan Augusti men ska vara bra förberedd inför det här. Osäkert hur han har gått med skor tidigare men har iallafall gått barfota i de senaste starterna i Tyskland. Rekordet på 11,5 över full väg är imponerande i den här klassen och han klarar nog av att kuta riktigt fort över kort distans. Chanstippas och kan vara en utgångshäst i ett annars öppet lopp!
2 Global Thunder och 5 Largo slåss om ledningen och kommer båda med bevisat bra form till det här loppet. Båda brukar även gå bra med skor och är mycket tidiga där bakom.
Skrällen i loppet kan vara 12 Lass Revenue som är riktigt formstark för dagen. Fick inte fäste i banan och galopperade senast på V75 med mycket krafter kvar och hade vart långt fram utan den incidenten. Uselt spår nu över kort distans men det börjar bli långsammare banor nu och kör de andra lite för fort så kommer att han att sänka väldigt många i spurten. 4%!

V86-3
9 Belong Life ser ut att bli favorit i loppet och det med all rätt. Såg riktigt fin ut senast när han vann lätt med mycket krafter kvar i mål. Har gått barfota fram på slutet och är kanske bäst så men har gått väldigt bra under vintern tidigare också. Står bra inne i det här loppet och det är en bra uppgift på förhand. Ändå ingen jag tror att jag vill gå rakt ut på och spika som favorit då loppet ser öppet ut bakom men möjligen en stark utgångshäst.
2 No Comment ser riktigt formstark ut och satt fast med krafter kvar på V75 senast. Siktas mot ledningen och kan mycket väl leda hela vägen trots ett svagt spetsfacit sedan tidigare.
Öppet och svårrankat där bakom men lite utrustningsändringar (halvstängt huvudlag och svensk jänkarvagn) och bra läge på jätteskrällen 1 Avocado AM måste nämnas.

V86-4
Treåringslopp där 6 Amerindienne blir enorm favorit. Ett riktigt framtidslöfte det här som är obesegrad bortsett från debuten då det blev galopp. Intrycket över mål senast var ruskigt och det är inget snack om att det här är en riktigt bra häst. Han är dock just nu streckad på 75% och det är alldeles för mycket för en treåring som dessutom ser ut att behöva göra jobbet själv i loppet. Solklar förstahäst men ingen jag vill gå rakt ut på till den procenten.
2 Tokarev borde kunna hålla upp ledningen här och därifrån är det hästen att slå. Spelades till favorit senast på V75 på Bjerke och höll okej från ledningen över lång distans. Såg ut att sakna pisken till slut och dessutom mer passande distans den här gången. Dessa två låser nog loppet där framme men skulle de köra för mycket mot varandra så kan det skrälla ordentligt här!
9 Enge Barack kommer med mycket fin form efter två raka segrar där han inte behövt ta ut sig för fullt. Fick öppna tufft senast men gick ändå undan enkelt till slut. Kan få loppet bakom favoriterna och har gått med skor på fötterna i alla starter.

V86-5
Öppet 3-åringslopp över två volter där det är svårt att hitta en klar tipsetta, ännu svårare nu när den klara förhandsfavoriten blivit struken. 10 M.T.Nordic Spirit har gått bra en stund utan att få vinna. Var sjuk senast men tränar riktigt starkt inför det här och Peter låter nöjd med hästen. Lär kunna utnyttja springspåret här för att komma före värsta konkurrenterna från start och första segern kan mycket väl komma här. Utan heta bud på start nu kan han nog köra sig hela vägen till spets. Min tipsetta!
9 Zohar Font är en stark häst som vann på mycket bra sätt för tre starter sedan där han kördes fram till dödens och sedan bara kontrollerade hem loppet. Senast passade han inte i vagnen och galopperade. Ny vagn nu och klarar han snäva femtespåret så är han nog med i segerstriden.
6 Livi Nam Nam blir det en del snack på efter att ha gått bra i skymundan i lite tuffare lopp. Bra läge nu och sitter i andraspår direkt, långt framme med lite klaff.

V86-6
2 Short In Cash gör spännande debut hos Björn Goop och går ner ganska kraftigt i klass efter att har varit ute i tuffa årgångslopp. Är han i bra ordning så segerstrider han nog direkt!
Men form brukar slå klass som man säger och hästen att slå enligt mig är 5 Roofparty som kommer med formen på topp till det här loppet. Vann enkelt från ledningen senast efter 10,5 sista 800 och det var riktigt fint tryck i hästen. Klar spetsfavorit även här och från ledningen har hästen vunnit 7 gånger på 8 försök. Tippar honom före Short In Cash men man ska nog ha med båda för att känna sig helt säker.
8 Sebastian Journey kan vara bäst där bakom men uselt spår den här gången och lär få en tuff resa.

V86-7
Klurigt bronslopp vid en första anblick där de två förhandsfavoriterna 1 Happy Steel och 4 Tropicana Ås är två ston som aldrig vunnit med skor och möter grabbarna här. Låter inte som starka favoriter för mig och 1 Happy Steel öppnar dessutom mycket långsamt och lär hamna en bit bak direkt.
Klar förstahäst för mig är 5 Dreamboy AS som blivit härdad i klassen i flera tuffa lopp. Har gjort det mycket bra och står verkligen på tur för en seger nu. Han är ingen raket ut men lär kunna hitta en vettig position härifrån och inte omöjligt att ha kan pressa sig till spets på Åby. Anton Sverre i Goops stall nästan lovar seger och det här är helt klart ett spik/utgångsförslag på förhand.
Halvöppet bakom men rolig är 11 Comanche Moon som är riktigt bra när han fungerar och har visat smygform på slutet. Han har gått bra med skor förut men missgynnas av bakspår då han är väldigt startsnabb. Men får han spara den speeden till slut istället nu så tror jag han kan spurta ruskigt fort, 2%!

V86-8
Klass 2 över lång distans och här ser 4 Moses ut att bli svårslagen! Visade senast att han fungerade riktigt bra med ny utrustning då han vann ganska enkelt trots riktigt tung resa. Skulle han hitta till spets här så är nog loppet över.
Men Björn Goop har två hästar i loppet och kanske kan man få se en klassisk stallkörning här och Kaj får order om att svara spets med 1 Sugarcraft. Björns andra häst Copertino V.W. är en bättre häst och blandar sig genast in i segerstriden om favoriten måste göra jobbet här också. Han har dock höjt sig en hel del på barfotabalans på slutet och osäkert hur han presterar när man går tillbaka till skor.
5 Sigel Garline är spännande som mycket lite spelad. Gjorde comeback senast som uppanmäld men blev dragen sist i fältet och pressades inte över mål. Lär ha gått framåt en hel del med loppet i kroppen och han trivs verkligen över lång distans där han tagit 3 segrar på 5 försök. Har alltid gått med skor och har segrar i 3 av 4 starter under vintern. Inte helt att lita på även om han blivit säkrare på slutet då han galopperat i nästan hälften av sina starter i karriären.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5), sigh (+5)
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-05, 15:22   #2
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

Status 16.00

V86-1:
Procenten ser ut att stiga lite på Peters favorit, vilket den borde göra. Tycker hon ska vara klar favorit och till nuvarande procent tycker jag det kan vara värt att inleda med en spik!

V86-2:
Vill lyfta upp skrällen 6 Earl Variera lite som stallet låter väldigt uppåt på. Satt fast senast i tufft V75-lopp och är klart bättre än raden. Som spelad på 2% är det ett mycket tidigt streck.

V86-3:
Inte så mycket nytt men man låter uppåt på stallet på skrällen 4 Aha som man tror kan hitta till ledningen här och sedan ska de vara bra för att hämta tillägg på den. Spännande drag till 3%.

V86-4:
Man låter inte säker på att man ska svara favoriten med 2 Tokarev och då kan det bli en riktigt tråkig promenadseger för storfavoriten. Stärker sin position som utgångshäst.

V86-5:
Man låter fortsatt uppåt på 10 M.T.Nordic Spirit som bra tror på bra chans att hitta till ledningen med. Väl där är det hästen att slå och jag kommer nog att vikta mina insatser mot den här i ett öppet lopp.

V86-6:
Uppåt på skrällen 11 Pontiac S.W som skulle kunna blåsa till alla om de två favoriterna kör för hårt mot varandra. Man är iallafall tydlig med att 5 Roofparty självklart ska gå i ledningen och 2 Short In Cash kommer inte att få någon lätt match i sin debut hos Goop. Lås 2,5,11?

V86-7:
Det finns minus på de två förhandsfavoriterna och jag tror mest på 6 Dreamboy AS som är värd en seger och 8 Can Lane som avslutade ruggigt vasst senast. Viktar nog insatserna mot dessa men väldigt öppet lopp.

V86-8:
Låter som att 4 Moses kommer få överta ledningen här och då ska det vara toppchans. Inte roligt att spika en storfavorit i sista avdelningen men klar ensam A-häst och kommer att agera minst utgångshäst på systemet.


Återkommer runt 19 med sista tankar innan systemet sätts ihop!
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-05, 18:04   #3
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

Som det ser ut just nu så bygger jag systemet runt en spik och det är Ofelia i första avdelningen som jag tycker ska vara mycket större favorit än det hon är.

Kraven på det reducerade systemet är inte helt klart men Amerindienne och Moses är iallafall klara som ensamma A-hästar och utgångshästar på systemet. Får se om jag bygger på att en av de ska vinna eller om vi tar med fler A-hästar där t.ex. 2 av 4 måste vinna.. slipar vidare och inlämning sker ca en kvart före start!
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-06, 17:01   #4
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Missade det här andelssystemet helt. Hur vart systemet?

Det låter som du inledde med spik och fick in Amarindienne som A häst och Siegel Garline i sista borde funnits med på ramen.

Vart det 7 eller 8 rätt?
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td