Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-04-03, 11:32   #1
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

V86 (3/4) - 30 kronor andelen


https://www.atg.se/?sharedBet=true&c...6-52add99bc504

Inte mina favoritbanor men det är fin jackpot och då tänker jag försöka grotta mig ner bäst det går. Kommer köra lite chansningar, och som vanligt går jag för de lite större pengarna i kombination med att försöka hitta hyfsat värde.

Tidiga tankar är mest att jag med stor sannolikhet kommer helgardera den sjätte avdelningen och försöka fälla storfavoriten El Fitzgerald (i nuläget 65%). Skulle jag behöva minska antalet hästar där pga den sammanlagda budgeten så åker antagligen favoriten bort först.

Jag uppdaterar under dagen med nya tankar och mönster så som uppbyggnaden lutar åt.

Det är 30 kronor per andel som gäller och jag har själv köpt tre stycken till en början. Har ingen speciell begränsning av antalet andelar men någonstans runt 30 stycken sätter jag nog taket.

https://www.atg.se/?sharedBet=true&c...6-52add99bc504
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-03, 12:16   #2
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Även fjärde avdelningen ser ut att bli helgarderad. Inte överdrivet många hästar vilket så klart gynnar de bättre hästarna men klassen är relativt låg och jag ser en hel del motbud här.

Första avdelningen lutar det mycket åt antingen ett lås på de två favoriterna som bör vara överlägsna. Alternativet är att spika en av dessa men jag velar väldigt mycket just nu.

Sista avdelningen får jag inte ihop på det sätt jag önskar. Helst vill jag ju ta samtliga men flera här ses som i stort chanslösa. Vidare är många årsdebuterande vilket inte gynnar någon i den höga klassen. Ska man vara tråkig och spika favoriten? Just nu tre streck då jag tycker det kan vara oerhört intressant med Emilia Leo på Charrua Forlan.

Gott om tid att få ihop systemet.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-03, 13:07   #3
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Det kan bli spik på Sorbet i sista om den ska springa barfota nu som det verkar. Visserligen två månader utan tävling men den enda med lopp i kroppen som bör kunna utmana är ju Muscle Hustle, men från ett klart sämre läge. Inleder vi med favorit och avslutar med favorit får vi försöka vara extra fyndiga i övriga avdelningar.

Kallblodsloppet blir jag inte riktigt klok på. Kunde bara nr 2 B.W.Mimmi lämna garanti på felfritt så är det nog en tacksam spik. Men loppet känns öppet och det jag mest funderar på är varför nr 1 Diadem Viking är streckad så högt. Visst, bra prissumma per start och kanonspår men har den så mycket mer att den verkligen kan sänka sig oerhört vad gäller tiderna? Jag följer ju kallbloden lite för dåligt för att ha någon vidare koll här. Men det kan bli att vi står över den. Klack Vilja känns halvtrevlig till låg procent.

Snyggosåfin från spår 1 lutar jag hårt mot att spika trots 38%. faran är väl att den inte hittar ut om den nu inte lyckas nå spets på något magiskt vis. Tror dock den har överlägsen form och vinner enkelt om den bara kan lägga upp loppet som den vill.

I den sjunde avdelningen är jag väl inne som de flesta andra på de två favoriterna, 1 och 7. Jag vill dock inte sitta med favoriterna i första, tredje, sjunde och åttonde avdelningen där det dessutom lutar åt spik på en av favoriterna i kallblodsloppet (om än mycket liten chans för spik) och för att inte tala om den andra avdelningen där det också är favoriterna som först får ögonen på sig. Vi kan nämligen inte enbart förlita oss på att det skräller i de två helgardera avdelningarna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+8)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-03, 14:12   #4
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Oroväckande med att favoriten El Fitgerald som jag är inne på att fälla ska gå barfota. Risk för en rejäl höjning och många meter bättre. Fortfarande ruskigt högt streckad och det blir svårt att komponera ihop ett kul system ifall det blir spik här.

Tanken har slagit mig och jag bör väl ändra även om jag på något sätt snöat in på att fälla den. Dock ska ju alla uppgifter tas med. Barfota kontra 65%. Fortfarande överstreckad men det är väl lite storvinst eller galopp att räkna med.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-03, 14:30   #5
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Känns väldigt favoritbetonat just nu då det är streckat uppifrån och ned och det gillar jag verkligen inte. Avdelning två och fem har fyllts i enbart utifrån vad jag personligen tror på. Det påverkar en del.

Blir till att gnugga de sista timmarna nu för att se var vi ska lämna favoriterna.

Möjligen blir det i fjärde och sjätte avdelningen där det eventuellt blir åtta och nio hästar istället för samtliga tio i bägge avdelningarna.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-03, 16:48   #6
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Fortfarande många tankar om vilka som ska bli de slutliga spikarna samt var vi helgarderar eller "helgarderar". Ena tanken är ju att kallblodsloppet är ett sådant där egentligen vem som helst kan vinna och det finns några riktiga lågprocentare där.

Samtidigt vinner väl nr 2 där vid felfritt. Klackvilja är dock en häst som kommer tidigt vid gardering men är det verkligen ett lås? Hellre spikar jag ju 4% Klack Vilja i sådana fall.

Behöver röra om lite i grytan för att inte sitta med de mest streckade i varje lopp.

Så följande hästar är spikförslag just nu och sen får vi se vilka som står till 20.30 samt var vi garderar och ska tvinga hem pengarna.

I: 7 Yieldson
III: 1 Snyggosåfin
V: 2 B.W.Mimmi
VI: 10 El Fitzgerald
VII: 4 Orlando triss eller 7 Crackajack
VIII: 2 Sorbet
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-04-03, 19:16   #7
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Har förändrat det lite på slutet. Spikar i första och går ut starkt då jag tror det är ledaren och då ska den slås.

Jag har dock ett riktigt stort kval i hur jag ska göra i den andra avdelningen kontra kallblodsloppet. Det är riktigt bra spelvärde på nr 7 i andra och av den anledningen vill jag spika men min känsla går mot. Så antingen fyra hästar här och tre i kallblodsloppet eller spik här och tolv hästar i kallblodsloppet.

Får se hur sista minuten avgör...
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td