Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-08-12, 20:35   #1
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

V75 Örebro Dubbel Jackpot Reducerat


60 miljoner att lira om på lördag!

Jag njuter av sporten på onsdag och lägger analyserandet den här veckan till lördagens dubbla jackpot-omgång istället.

Det blir ett A-B-C reducerat system med en spik och två eller tre utgångshästar. Roliga lopp med en hel del olika proppar. Voltstart, sprinterlopp, 3000m autostart...

252kr/andel

Första tanken säger att både Kapten Kidd och S.G.Charpentier borde ha bra chanser att leda runt om. Mascate Match blir förmodoligen stor favorit och kan bli svårslagen, trolig utgångshäst. Jobbar vidare på omgången under veckan och en preliminär rad kommer under natten mot lördag.

Sjukt roligt att vara tillbaka igen, nu kör vi!

https://tillsammans.atg.se/inbjudan/YHYZ-YXKK-28493
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-16, 07:51   #2
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

Blir två stora favoriter i E3-finalerna som båda kommer ha höga vinstchanser. Det mest troliga är att systemet byggs med utgång på dessa två där minst en bör vinna, sen får man hoppas den andra förlorar och utdelningen skjuter iväg.

Kommer att spela med en spik och har ett par spännande spikalternativ som jag jobbar vidare med. Inatt går vi över i detaljstudierna och mot småtimmarna kommer det preliminära systemet.

En av de tidiga tankarna är att S.G.Charpentier leder långloppet runt om. Det har visat sig väldigt gynnande att gå i spets i dessa 3000a-lopp och hästen är klar spetsfavorit. Haft lite problem med travet tidigare men såg klart bättre ut senast när han avslutade 10,7 sista 700. Har 5 segrar och 2 andraplatser från spets på 7 försök och som just nu spelad på 16% extremt spelvärd. Möter dock ett par riktigt tuffa hästar i bland annat 8 och 12 som kan läggs upp tempot..
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-17, 02:43   #3
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

Preliminärt system


Bygger systemet kring en spik tillsammans med utgång på att en av favoriterna i E3-finalerna vinner. Systemet känns starkt samtidigt som potentialen är där för större pengar.

V75-1

Direkt i inledningen hittar jag omgångens bästa spik! När listorna kom ut räknade jag med att fina 3 Zaire Wise As skulle bli klar favorit och förväntade mig att strecken skulle ligga runt 35-40% minst. När jag i skrivande stund läser 25% så är det inget snack, spik!

Hästen är obesegrad i Sverige efter tre starter och har sett mycket bra ut varje gång. Han presenterade sig för svenska publiken under elitloppshelgen där han trots "en mil" fram till ledaren med halvvarvet kvar spurtade hem det på snabba 10,9a över full väg. Det följde han upp med att pressa sig till spets och gå undan till en enkel spetsseger mot rätt bra fyraåringar uppe i Östersund. Fungerade inte riktigt i Norge näst senast men var tillbaka i Sverige igen senast på Jägersro där han avslutade mycket fint till en säker seger. Intrycket över upploppet var riktigt bra och Gocciadoro som annars är glad i pisken satt bara och åkte sista biten.

Det är mycket snack om att det är första gången med svensk voltstart nu och det kanske är därför folk inte vågar strecka..? Det ser dock ut som en stabil häst och han hade inga som helst problem med voltstart i Frankrike även om det såklart är ett helt annat voltsystem. Nu hoppar en svensk proffskusk dessutom upp i sulkym vilket är ett enormt plus jämfört med Gocciadoro själv. Spår 3 i volten är också ett "snällt" spår och jag tror Ohlsson löser starten utan större problem och sen är hästen bara bäst!

1 Shorthanded Jag blir hårt spelad där bakom men han var inte alls märkvärdig senast. Har en V75-seger för två år sedan men har efter det inte vart bättre än trea på 10 försök. Björn ligger själv lågt och även om man har vettig chans att hitta till ledningen här så får man nog svårt att stå emot hela vägen.

Värst emot tycker jag att 8 Bo C. är. Han har visat riktigt bra form på slutet och sett riktigt fin ut vid vassa avslutningar. Men det har vart "billiga" lopp med 20', 20', 50' och 25' i förstapris. Stängt spår nu och även om Carl Erik Lindblom har lyckats bra med hästen på slutet så är det fem år sedan han körde på V75. Även då avslutade han med 46 raka lopp utan seger.

V75-2

3 Mascate Match vann långa E3-finalen med 30 meter och blir klar favorit även här i korta. Fick ta över ledningen i försöket och gick undan enkelt och det lyser verkligen klass av hästen. Bra segerchans men procenten börjar bli väl hög och jag nöjer mig med utgång. Kommer hon till spets igen är nog loppet över men huvudscenariot är nog ändå att man inte kommer förbi 2 Global Anarchy från start och då kan loppet öppna upp sig. Det brukar skrälla i det här loppet och vi målar på bakom.

Nämnde 2 Global Anarchy är det givna andrastrecket och värsta hotet. Skulle favoriten lägga upp tempot utvändigt kan det dock bli svårt att stå emot både den och hästarna som fått vilsamma resor där bak.

7 Alaska Dany är en spännande Gocciadoro-häst som var ute så sent som i onsdags. Provades barfota runt om i ett stolopp då och satt fast med mycket krafter kvar i mål. Ovisst hur det fungerar med såpass täta starter även om det blev ett rent preparélopp. Nedstruken ett viktigt spår nu och får hon inte ett lika tungt lopp som i försöket så kan hon bli farlig.

1 och 4 streckas där bakom och eventuellt även 11 och 5.

V75-3

Riktigt klen upplaga av gulddivisionen där jag tycker att 3 Charrua Forlan möter lite lättare motstånd än vanligt. Är till skillnad mot de flesta andra i loppet härdad i klassen och visade form senast när han höll riktigt bra från dödens i comebacken. Skulle man hitta till ledningen här så blir man mycket svårslagen men han har visat att han tål tuffare löpningar också.

1 Vainqeuer R.P. är just nu väldigt klar favorit. Fungerar han fläckfritt och håller upp ledningen så är det givetvis en bra segerchans men det är långt ifrån en klar vinnare ändå. Han är ingen blixt ut och Björn måste nog ladda max för att hålla upp ledningen från Örebros kluriga innerspår. Han har vart hetsig bakom bilen tidigare och måste han laddas finns risken att han slår ihop och galopperar direkt. Det är lite svåra svängar på Örebro och senast han startade här så höll han faktiskt upp spets initialt från innerspåret men hoppade istället i sista sväng. Given att gardera som stor favorit.

8 Volnik Du Kras var riktigt grym förra året men åkte sen på en skada som tvingade honom att vila 9 månader. Har fått ett par lopp i kroppen nu och skulle han närma sig formen så kan han vinna det här loppet även med en tuff resa.

2 och 6 streckas också på systemet, 7 och 9 är C-hästar och streckas kanske.

V75-4

Omgångens svåraste lopp med flera osäkra hästar och en som kommer från ett års vila.. Väldigt svårt att se hur loppet blir kört och det var inte svårt att välja detta till omgångens helgardering.

Tidigare i veckan var jag inne på att lösa loppet med en spik på 3 Kapten Kidd som jag alltid har gillat. Han lovade väldigt mycket och sett ut att besitta en hel del kapacitet men har inte riktigt fått det att stämma. Nu har han iallafall gått felfritt i två starter och vunnit från ledningen båda gångerna på barfotabalansen. Hade jag vetat att han satt i spets här så tror jag ändå han hade blivit svårfångad och kanske spikat. Men han har ändå inte imponerat överdrivet mycket vid segrarna och det är långt ifrån givet att han tar sig till ledningen här.

Har svårt att se att 10 Juicebox ska kunna vinna men streckar nog alla i det här loppet och hoppas på en skräll.

V75-5

Inom V75 har samtliga autostartade lopp över distansen i klasser under guld vunnits av spetshästen - utom ett, där den i rygg på ledaren slank ut och förbi. - Jens Sjödén

Det är tungt att trava i andra och tredjespår över tre varv när du möter hästar som är lika bra. Ledaren får en invändig resa och får ofta fuska bort ett helt varv. Då är det svårt att ta någonting ute i spåren till slut. 2 S.G.Charpentier är ganska klar spetsfavorit inledningsvis. Hästen har haft en del problem med travet men såg bättre ut senast och Jorma säger att han aldrig känt hästen finare. I spets har hästen gått 7 gånger med 5 segrar och 2 andrapris som resultat. Får Jorma fuska bort en bit av loppet i spets så ska segerchansen vara betydligt högre än de 15% han är spelad på just nu.

Det kan dock vara så att Peter Untersteiner skickar 8 Burning Man rakt fram och får överta ledningen. Är det fallet så är såklart segerchanserna mycket stora för favoriten även om chansen finns om luckan kommer från rygg ledaren för Jorma. Burning Man har dock sett ruskigt rejäl ut på slutet och blir med all rätt favorit. Stack undan till överlägsen seger senast trots att han la en speed mitt i loppet. Får han överta ledningen så ska han inte förlora det här men annars är han helt klart en favorit i fara. Han har ännu inte vart bland de tre första på V75 efter tre försök och det är lite upp till bevis nu.

Det känns som ett riktigt starkt lås på dess två hästar och jag ratar 12 Exit Angot som verkar bli omgångens skrikhäst. Timo Nurmos har förvandlat hästar förr men han ska vara klart mycket bättre nu för att blanda sig i segerstriden. Han är garanterad en tung löpning härifrån vilket blir extra tungt över tre varv. Innan spelstopp kommer han nog att vara klart mer spelad än 2 S.G.Charpentier som jag ser som en lika bra häst men nästintill garanterad en resa i ledning eller rygg ledaren. Att han ska kliva runt hela fältet och lämna båda hästarna i mitt lås bakom sig ser jag som väldigt långsökt och jag kan bara hoppas att han fortsätter dra streck på sig under morgondagen.

V75-6

Superlativen flyger kring 3 Aetos Kronos, med all rätt! Det här är något alldeles extra och förmodligen en kommande elithäst. Har varit enorm på barfotabalansen som man provade första gången när han vann treåringseliten före Axl Rose. Efter det spurtade han vasst efter att fått fritt sent i uttagningen till långa E3 där han också sen vann finalen efter att ha skickat loss i fjärdespår på bortre långsidan. Tränaren och kuskarna som kört tokhyllar hästen och det finns stor chans/risk att han bara är bäst även här. Bra segerchans och utgång på systemet. Han är dock inte så snabb ut och det är alltid lite frågetecken på en så stor favorit som måste göra allt jobb själv.

Bakom är 2 Global Adventure det givna motbudet och klar spetsfavorit. I spets är han obesegrad ännu efter 7 försök och obesegrad totalt sett också hittills i karriären förutom de två lopp han galopperat i. Hoppade i långa E3-finalen och är kanske inte helt fläckfri. Såg dock ruskigt fin ut i uttagningen till det här loppet där Erik bara satt och tittade sig omkring när han lämnade motståndarna över upploppet. Kommer han till ledningen och håller sig i trav så blir han ingen lätt nöt att knäcka för favoriten.

Skulle dessa två köra lite mot varandra kan det bjuda in en riktigt skräll. 9 Zola Key gick i dödens i försöket och slog ledaren och höll mycket starkt även om han inte kunde stå emot en smygkörd Belker till slut. Nu har man rygg på snabbe Global Adventure från start och Björn lär kunna hitta en fin position på en gång. Nu ska man testa hästen barfota runt om för första gången och skulle man få hänga med i ryggar till upploppet så går ingen säker. 4%!

Även 1 Belker och 4 Easy So Easy kan skrälla med rätt lopp och streckas bakom utgångshästen. Kungen av E3, Svante Båth, har även med 10 Alien Kronos som kanske kan vara farlig att lämna utanför. Typisk C-häst.

V75-7

Ett jämnt och bra silverdivisionslopp avslutar och 11 Global Undecided blir såklart favorit efter det makalösa loppet han gjorde i bronsfinalen senast. Upp i klass nu även om han mött rätt bra hästar tidigare och även lite strulläge nu då han visat sig vara klart bättre i främre träffen. Inte säkert att man kommer fram nu med ett par andra hästar i loppet som kan tänka sig positionen utvändigt om ledaren och då är man långt ifrån en given vinnare.

Mitt förstastreck blir 3 Perfect Dynamite som blir lite väl bortglömd den här gången. Även han är klasser bättre i den främre träffen och framförallt i spets där han har gått 5 gånger med 4 segrar och 1 andraplats som resultat. Han är min spetsfavorit i det här loppet då jag inte tror man törs ladda med 2 Very Kronos. Men han har även visat att han tål att göra jobb själv också, bland annat i bronsfinalen som han vann från dödens. Stallet är uppåt inför det här och folk verkar ha glömt hur bra den här hästen är. 11% är ett fynd och liras även på DD.


8 Vienvia Font visade form senast vid andraplatsen efter en riktigt vass avslutning. Vann lopp över distansen tidigare i somras före Martin De Bos och ska räknas mycket tidigt trots spåret.

En annan intressant häst med dåligt spår är 12 Vaprio som får Björn Goop i vagnen till den här starten. Enbart kuskbytet är jättespännande såklart men det här är en häst som Gocciadoro pratade sig mycket varm om inför första starten i Sverige senast. Då blev det mesta fel för körande Legati och det blev tunga tredjespår länge innan man landade i dödens. Man är fortfarande uppåt på hästen från stallet och med lite bättre klaff och bättre kusk nu så kan man skrälla.

2 Very Kronos och 9 Velvet Gio gör båda comeback efter lång vila och är väldigt svårbedömda. Man låter dock klart mer uppåt på Velvet Gio från stallet medan Svante Båth ligger rätt lågt med sin häst. Båda streckas på sin kapacitet utan att kännas jätteheta.

6 Antonio Trot gör det alltid bra men vinner "aldrig". Han måste ha samlat ihop till en seger snart och gynnas av längre distanser även om han nog gärna sett ett halvvarv längre. Streckas kanske tillsammans med 1 Output Pressure som helt klart duger i klassen och borde ha bra chans att få rygg ledaren här.

Preliminära systemet

3 Zaire Wise As
A: 3 B: 2,1,7,4 C: 11,5
3,8,1,2,6 C: 7,9
1,3,4,7,6,12,2,5 C: 11,9,10
2,8
A: 3 B: 2,9,1,4 C: 10
3,11,8,9,2,12 C: 6,1
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td