Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-01-25, 21:20   #46
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Visby
Inlägg: 171
Sharp$: 3266
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Förmodligen. Den är ju i % av base commission så den behöver inte ändras.

Är Ladbrokes Exchange (fd Betdaq) fortfarande otillgänglig för svenska kunder?

Konstigt beslut detta, undrar varför de tycker att höjda avgifter är rätt väg att gå?
Finns som en egen flik under Ladbrokes och går bra att spela på. Men inte lika bra odds som betfair generellt.
faremisch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-01-26, 10:32   #47
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Någon som vet vilka länder som har kvar 5%? Det blir så mycket pengar på ett år att det lönar sig att be några kompisar i utlandet öppna konto.
England, Irland, Malta och Danmark, tror det är något land till, tror det står på BF:s sida.
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-07, 17:48   #48
 
lordagspippis avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 134
Sharp$: 568
Standard

Betfair har 100 KR BRITTBONUS och 100 KR EUROPABONUS

Citat:
1. Anmäl dig och till kampanjen och matcha minst 250 kr på spelbörsen (lägsta odds 1.5 per insats) på följande fotbollsligor:
2. Engelska Premier League och engelska Championship - matcher som spelas den 8/9 februari 2014.
3. Uppfyller du kraven ger vi dig 100 kr.
https://promotions.betfair.com/exchange-xleague-89f2-se
https://promotions.betfair.com/excha...uebonus-89f-se

pok
__________________
Den mätta dagen, den är aldrig störst. Den bästa dagen är en dag av törst.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
apekatt66 (+10), faremisch (+5)
lordagspippi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-11, 23:31   #49
 
Reg.datum: okt 2013
Inlägg: 174
Sharp$: 870
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Fick precis mail om att Betfair höjer commissionen till 6.5 %.
Hoppas verkligen att någon seriös konkurrent tar upp kampen på allvar nu.
jävla tomtar alltså, giriga fanskap!

har 5.98% med rabatten men tyckte fan 5% innan var mycket, snart smyghöjer dom me nån procent till. ingen som har några miljoner över och kan öppna en konkurrerande betbörs så kommer alla spelare fly betfair
nock är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-13, 10:42   #50
 
bulles avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 310
Sharp$: 1922
Standard

Är det bara jag som upplever problem med "Visa vad som händer siffror"?

Exempelvis bokade jag igår Fulham 741 SEK och det stod att jag skulle vinna 707,66 SEK efter kommission (jag har markerat "Visa V&L efter kommission"). Men när man tittar i kontosammanställning så drogs det 43,35 i kommission vilket endast ger 698 SEK i vinst.

Jag ser att liknande scenario har upprepats under ganska lång tid. (Kan det ha varit sen de höjde kommissionen?)
bulle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-13, 11:00   #51
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bulle Visa inlägg
Är det bara jag som upplever problem med "Visa vad som händer siffror"?

Exempelvis bokade jag igår Fulham 741 SEK och det stod att jag skulle vinna 707,66 SEK efter kommission (jag har markerat "Visa V&L efter kommission"). Men när man tittar i kontosammanställning så drogs det 43,35 i kommission vilket endast ger 698 SEK i vinst.

Jag ser att liknande scenario har upprepats under ganska lång tid. (Kan det ha varit sen de höjde kommissionen?)

Kan det inte vara den nya kommissionen som spökar. 707,66 Skulle det säkert blivit med den "gamla" och nu med den nya så får man bara 698.

Jag har det så med geeken iallafall.

Dock är den nya kommissionen ett lätt problem att lösa, bara att vinna lite mer än vad man gjorde innan så blir nettot det detsamma
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-14, 19:03   #52
 
droids avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 82
Sharp$: 1625
Standard

Är det bara jag som är sen med att upptäcka att det finns en samlingssida där man kan se hur mycket avgifter man betalat sedan kontot öppnades inklusive eventuell Premium Charge och massa annan matnyttig info?

Logga in på BF och navigera till https://account.betfair.com/regpay-m...e/summary.html för att se en summering.

Senast redigerad av droid den 2014-03-14 klockan 19:21.
droid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-14, 19:45   #53
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2200
Standard

Är det billigare för danskar?

Skulle vara djävlig intressant att veta vad man pröjsat i avgifter men får bara upp detta. Your account has not incurred Premium Charges. If you become eligible to incur Premium Charges in the future, we will contact you before any charges are paid. If you require any further assistance, please contact [email protected].

Går det verkligen att klicka sig fram till sånt som hänt för 7-8 år sedan? Berätta så får ni en hink över er.

Jag vill alltså veta vad jag betalat i kommission utan att behöva maila och krångla.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-14, 20:12   #54
 
droids avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 82
Sharp$: 1625
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Är det billigare för danskar?

Skulle vara djävlig intressant att veta vad man pröjsat i avgifter men får bara upp detta. Your account has not incurred Premium Charges. If you become eligible to incur Premium Charges in the future, we will contact you before any charges are paid. If you require any further assistance, please contact [email protected].

Går det verkligen att klicka sig fram till sånt som hänt för 7-8 år sedan? Berätta så får ni en hink över er.

Jag vill alltså veta vad jag betalat i kommission utan att behöva maila och krångla.
Ok, skönt att du klarade dig innan PC introducerades

Ja... har för mig att jag läst någonstans att 5% fortfarande gäller för danskar, UK (!) och ett par till länder. Det är enorm skillnad även om man har rabatt på kommissionen.

Vidare är det lätt att tro att även om man betalar PC så påverkas man inte av höjningen av standardkommissionen, men om man omsätter mycket betalar man trots allt sin beskärda del av implied commission som sänker den totala kommissionen.
droid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-29, 15:17   #55
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 247
Sharp$: 1540

greedys betting
Stats: 141 - 122 - 17
ROI: 107.69%
Vinstprocent: 53.61%

Standard

För en som inte har sett till Betfair på några år, men funderar på att ge mig i slag med lite trading: hur bra är marknaden på betfair nu för tiden? Är omsättningen lika hög som tidigare (tänker sporter så som fotboll)? Finns det någon verklig konkurrent?
greedy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-11, 23:01   #56
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Ligger Betfair nere för er med? Kommer inte ens in på sidan.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-24, 16:31   #57
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 3
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Här bjuder spelfirman Betfair storsvindlaren Fredrik, 36, på lyxresa till Paris – allt för att förmå honom att spela mer. På tre år spelade han för 170 miljoner kronor.
Slut citat.

aftonbladet.se/nyheter/article17798045.ab
Riksdalen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-24, 19:47   #58
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2200
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Riksdalen Visa inlägg
Citat:
Här bjuder spelfirman Betfair storsvindlaren Fredrik, 36, på lyxresa till Paris – allt för att förmå honom att spela mer. På tre år spelade han för 170 miljoner kronor.
Slut citat.

aftonbladet.se/nyheter/article17798045.ab
Han omsatte 170 miljoner på 3 år och det blir mindre än 5 miljoner i månaden. Kan gå i god för att det inte ens behöver generera en bussbiljett ner på stan.

Men det är ju skillnad på att förlora och vinna hos Betfair. Folk som dränerar systemet på kapital är mindre omtyckta även hos dom även om ingen blir limmad för synden.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 00:55   #59
 
bulles avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 310
Sharp$: 1922
Standard

Har Betfair sänkt kommissionen igen? För en månad sen hade jag 5.46 % i kommission, sedan gick jag på semester och glömde boka friveckorna.

Nu har jag endast 4.5 % i kommission?
bulle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 03:30   #60
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 7
Sharp$: 115
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bulle Visa inlägg
Har Betfair sänkt kommissionen igen? För en månad sen hade jag 5.46 % i kommission, sedan gick jag på semester och glömde boka friveckorna.

Nu har jag endast 4.5 % i kommission?
Jag fick det gamla avdraget (5% före rabatt) på Matchodds på VM-matcher, men det högre avdraget på andra marknader (t.ex. Ö/U eller svenska matcher)

Hittar ingen info om det dock, nån tillfällig drive?
mirran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td