Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-02-25, 14:12   #16
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jinx Visa inlägg
Victor Chandler, Coral och Paddypower funkade utmärkt för mig.
Gäller inte Coral bara för brittiska och irländska medborgare? Har förr mig att jag läst det.
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-25, 14:50   #17
 
Jinxs avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Ankeborg
Inlägg: 796
Sharp$: 150
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dellgren Visa inlägg
Gäller inte Coral bara för brittiska och irländska medborgare? Har förr mig att jag läst det.
Njae, jag fick bonusen iaf. Ett freebet på 50 pund. Vet att många hyser agg mot Coral men jag har inte haft minsta problem med dessa. Jag lyckades även plocka samma erbjudande på freebet 50 pund när de hette Eurobet. Nu lovar jag inget här men jag fick mitt freebet utan problem. Maila dem och fråga, kan var värt det.
Jinx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-25, 16:42   #18
 
Majos avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 612
Sharp$: 1016


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

www.betsmart.se har en bra sammanställning
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smith (+5)
Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-18, 14:42   #19
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 3
Sharp$: 5
Standard

Jag bonusjagar på alla spelbolag. Det spelar ingen roll om de är svenska eller utlänska. Det gäller bara att läsa reglerna ordentligt så man vet hur man ska omsätta bonusen på bästa möjliga sätt.
rokarl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-26, 10:16   #20
 
gustns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 139
Sharp$: 513


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kom och tänka på en sak. Tillät inte Danmark spelsajter här i årsskiftet eller när de nu var? Har inte dom nå sidor med bonus? Sitter lite olägligt för att kolla runt just nu.
__________________
Cash is king, that makes me to the king of the kings!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
gustn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-26, 13:58   #21
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 33
Sharp$: 960
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av gustn Visa inlägg
Kom och tänka på en sak. Tillät inte Danmark spelsajter här i årsskiftet eller när de nu var? Har inte dom nå sidor med bonus? Sitter lite olägligt för att kolla runt just nu.
Du kan ikke spille ved de bookmakere med dansk licens som ikke-dansker og dermed få en ny bonus ved dem.

***

N.B

Sverige indfører vel også licens til bookmakere på et tidspunkt ?
http://gamingzion.com/gamblingnews/l...an-review-2553
Det vil blive hårdt for Svenska Spel, da de ser ud til at have de aller laveste odds (80% payout). De fleste bookmakere (Bet365, Ladbrokes etc) som har søgt dansk licens har de samme odds som deres dot com og payout på 87-94% . Får Sverige en nogenlunde lignende beskatning af bookmakere med licens som i Danmark, så skal Svenska Spel virkelig til at forandre odds ..

Senast redigerad av cibby den 2012-03-26 klockan 14:01.
cibby är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-26, 14:14   #22
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ja, den artikeln var ju bra..."well over 50% tax cut". Jo, tjenare, själv pröjsar jag strax under 25%.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-26, 14:22   #23
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Nu är det ju inte 50+% på allt utan det som överstiger en viss summa, är väl runt 35.000 eller nåt sånt så visst betalar folk det.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-26, 14:43   #24
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
Nu är det ju inte 50+% på allt utan det som överstiger en viss summa, är väl runt 35.000 eller nåt sånt så visst betalar folk det.
Nej det är sant, men skriver man "ofta" i artikeln, så implicerar det åtminstonde i mina ögon något som inte stämmer med verkligheten. De enda som betalar över 50% är väl för övrigt de som tjänar 561k eller mer.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-27, 11:47   #25
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Ja, den artikeln var ju bra..."well over 50% tax cut". Jo, tjenare, själv pröjsar jag strax under 25%.


För arbetsgivaravgifter, moms och punktskatter är inte skatt?

En genomsnittlig svensk låginkomsttagare ligger på runt 60% i skatt...
__________________
Finska killar sover de också!
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-27, 13:14   #26
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av apekatt66 Visa inlägg


För arbetsgivaravgifter, moms och punktskatter är inte skatt?

En genomsnittlig svensk låginkomsttagare ligger på runt 60% i skatt...
Vore mycket intressant att höra hur du kommit fram till den intressanta slutsatsen, om vi nu ska fortsätta OT här.

Ingen som motsäger det faktum att vi har ett högt skattetryck. Men 60%?.., ne du.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-28, 07:36   #27
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Vore mycket intressant att höra hur du kommit fram till den intressanta slutsatsen, om vi nu ska fortsätta OT här.

Ingen som motsäger det faktum att vi har ett högt skattetryck. Men 60%?.., ne du.
Iofs en rätt gammal artikel...en tar ju iaf upp problemen som vanligt folk inte förstår.
http://www.dn.se/ekonomi/svenskar-ve...etalar-i-skatt
__________________
Finska killar sover de också!
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-28, 10:20   #28
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av apekatt66 Visa inlägg
Iofs en rätt gammal artikel...en tar ju iaf upp problemen som vanligt folk inte förstår.
http://www.dn.se/ekonomi/svenskar-ve...etalar-i-skatt
Du är medveten om att den där artikeln är nästan 10 år? Sverige ligger numera inkomstskattemässigt ungefär i linje med genomsnittet i OECD, något högre, 25% i genomsnitt på en bruttolön och 23% för en låginkomsttagare.

Om man inkluderar arbetsgivaravgift hamnar man runt 40% för en låginkomsttagare. Man kan visserligen tvista om hur rimligt det är att man inkluderar arbetsgivaravgiften i den beräkningen. Men låt oss ändå göra det och konstatera att vi inte är i närheten av några 60%, eller ens 50%.

Visst, man kan argumentera för att moms ska läggas till detta. Men den absolut största utgiftssatsen, maten, har en momssats på 12%. Så, nej, några 60% lär det inte handla om oavsett hur man räknar.

Du har dock en väsentlig poäng i att mycket handlar om vad man inkluderar i begreppet skatt och att de flesta är helt omdevetna om exakt vad de skattar för.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td