Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-03-03, 13:41   #1
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Opålitligt Betsson!


Nu har det hänt för tredje gången på relativt kort tid!

Har satt in pengar hos Betsson via direkt banköverföring och ånyo fungerar inte insättningen. Pengarna kommer inte in, man kontaktar Betsson och får skicka in printscreen över insättningen och sen tar det 1-5 dagar att få saken åtgärdad. Kundtjänsten säger att ekonomiavdelningen sköter insättningar och uttag åt 16 kunder och därför tar det tid.

Det är inte ok och tänk efter en gång extra innan du använder dig av Betsson. Det tänker jag göra!

USELT!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-03, 14:40   #2
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Eller så skaffar du en smidigare rutin för insättningar? Inte direkt ovanligt att banköverföringar tar tid.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-03, 17:09   #3
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Eller så skaffar du en smidigare rutin för insättningar? Inte direkt ovanligt att banköverföringar tar tid.
Det finns ett val "banköverföring"...
Står det "direkt banköverföring" så ska det bara fungera! Någon gång kan jag ta att det blir fel men inte så här frekvent!

Fungerar på alla andra bolag utan problem! Punkt!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-03, 18:15   #4
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Betson är ett pajasbolag ja, men moneybookers/neteller är de enda vettiga lösningarna för en som bettar online. Punkt.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-03, 18:22   #5
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Betson är ett pajasbolag ja, men moneybookers/neteller är de enda vettiga lösningarna för en som bettar online. Punkt.
Haha kanske lite hårt att säga, behovet av MB/NET är ändå inte såå stort om man har under 5 bolag man ofta använder imo.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-03, 18:46   #6
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mars Visa inlägg
Haha kanske lite hårt att säga, behovet av MB/NET är ändå inte såå stort om man har under 5 bolag man ofta använder imo.
Håller inte med alls, men det är väl en smaksak.

On topic, saxat från betsson's sida:

"Direkt banköverföring
Få pengarna till ditt bankkonto direkt efter att ekonomiavdelningen behandlat ditt uttag."

Vart står det att överföringen är omedelbar? Det står direkt efter att ekonomiavdelningen har behandlat överföringen. Dvs när betsson helst känner för det...

En värdelös metod om inte pengarna ska in till betsson imo.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-03, 18:57   #7
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Samma sak gäller ju uttag. 2-5 bankdagar tar det. Ja EFTER att de har behandlat ens uttag. Behandlingen kan ta sin vecka
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 18:24   #8
 
pawwesharks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 176
Sharp$: 1694

golf2011-2012
Stats: 32 - 24 - 8
ROI: 100.93%
Vinstprocent: 57.14%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Behandlingen kan ta sin vecka
Har väntat längre än så. Deras support är den sämsta jag sett och hört.
Skickade in kopia på transaktionen men van fan hjälper det.
Körde med instant bank, men den var inte så djävla instant

betsson
pawweshark är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-04, 19:19   #9
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Går inte snabbare med MB kan jag meddela. Om det nu är någon tröst....
Gör man en hoper transaktioner på måndagen så har man pengarna samma dag eller nästkommande från i princip alla bookies.

Bwin brukar sega lite och betway, men en dag eller två senare är det löst. Sen har vi då Betsson...har man tur kommer pengarna lagom tills man vill göra nästa uttag
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-05, 08:47   #10
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Tillägg gällande problem med Betsson...

I fredags spelade jag poker i deras klient. Jag hade betalat avgift till en turnering, gjort flera re-buys och en add-on. Det började närma sig prisplats och jag låg bra till med god chans till fina pengar i turneringen. Dessutom satt jag samtidigt i två sit-n-gos när klienten plötsligt fryser! Det hände ingenting och jag fick stänga ner klienten och starta om datorn. När jag skulle logga in igen så går det inte och felmeddelandet "oväntat fel" dyker upp!

Jag kontaktar Betssons kundtjänst som medger att dom har stora tekniska problem och ber mig avvakta för att logga in senare. Jag köper det för stunden eftersom jag hade gott om marker kvar och jag förutsatte att alla hade samma problem som jag.

Det dröjer ett par timmar innan felet är åtgärdat och då kontaktar jag kundtjänst igen för att höra hur dom tänker ersätta mig! Självklart står dom inte alls för potentiella vinster vilket är dåligt bara det men dom LOVAR att återbetala insatserna INOM 2 dygn!

Nu har det snart gått 3 dygn och ännu ingen återbetalning....

Betsson får inte en krona av mig i fortsättningen!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-05, 08:50   #11
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Självklart står dom inte alls för potentiella vinster vilket är dåligt bara det
Med det menar jag att jag har varit med om flera gånger att bolag beslutar att splitta hela prispotten på återstående spelare även om prisplacering ej nåtts. Känns orättvist det också för den som är chipleader men det bästa att göra när turneringen har nått så pass långt...
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-05, 13:03   #12
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Var nyss i kontakt med Betssons kundtjänst och gällande pokerinsatserna som skulle ha betalats tillbaka igår så öppnar dom upp ett ärende NU! Sen återkommer dom via mail...? Om jag INTE ligger på så verkar det som att dom stoppar huvudet i sanden och hoppas på att kunden (JAG) glömmer bort det.

Betsson agerar som ett riktigt jävla bluffakturabolag! Dom är fan sämre än SJ! Kunden får stå för och driva ALLT och dom hoppas att det ska falla i glömska annars så tjuvhåller dom på ärenden för att vad vet jag? Tjäna några kronor i ränta? Det är helt obegripligt för mig hur dom kan vara så förbannat nonchalanta och inkompetenta.

Det är inga stora pengar det handlar om men det här är en PRINCIPSAK!!

ALDRIG MERA BETSSON!!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-05, 13:17   #13
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Var nyss i kontakt med Betssons kundtjänst och gällande pokerinsatserna som skulle ha betalats tillbaka igår så öppnar dom upp ett ärende NU! Sen återkommer dom via mail...? Om jag INTE ligger på så verkar det som att dom stoppar huvudet i sanden och hoppas på att kunden (JAG) glömmer bort det.

Betsson agerar som ett riktigt jävla bluffakturabolag! Dom är fan sämre än SJ! Kunden får stå för och driva ALLT och dom hoppas att det ska falla i glömska annars så tjuvhåller dom på ärenden för att vad vet jag? Tjäna några kronor i ränta? Det är helt obegripligt för mig hur dom kan vara så förbannat nonchalanta och inkompetenta.

Det är inga stora pengar det handlar om men det här är en PRINCIPSAK!!

ALDRIG MERA BETSSON!!
Tyvärr är det väl så enkelt som att så länge de drar in bra med pengar på att bete sig så här så kommer de fortsätta.

Men visst, varje krona man vinner på Betsson känns extra tillfredsställande. Ett riktigt skitbolag.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-05, 13:18   #14
 
fondells avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 608
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hade ett spel på Brink, tog ut vinstpengarna igår runt 1500. Idag så hade jag inte fått pengarna, skrev lite med dem på livechatten och vips fick jag pengarna.

Kanske ett sammanträffande eller inte. Försök piska de lite med livechatten så ska det nog ordna sig.

Använde naturligtvis MB, men det är ett bolag jag försöker hålla mig ifrån.
__________________
Citat:
"I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that."
fondell är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td