Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-06-10, 13:24   #16
 
Reg.datum: jun 2015
Inlägg: 4
Sharp$: 19
Standard

Hej

Jag är väldigt förvirrad vad som gäller angående skatt. Jag har spelat en del på senaste tiden på ComeOn, 10bet och realdealbet. Alla dessa bolag ägs och drivs i Malta och Cypern men har sin spellicens i Curacao (inte EU)

Ett utdrag från betsmart.se:s recension av Realdealbet

INFO
RealDealBet ägs och drivs av ZapZap Marketing Limited på Cypern samma ägare som 10Bet. Vilket gör att alla vinster är skattefria inom EU.

Stämmer detta? Trots att de har sina spellicenser i Curacao?
kamkam är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-10, 18:56   #17
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Finns det exempel på någon Svensk som beskattats för spelvinster? Någonsin?
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-10, 19:48   #18
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Finns det exempel på någon Svensk som beskattats för spelvinster? Någonsin?
Tveksamt hur det är för betting, men Pokerrävar har ju åkt på en hel del smällar då och då. Ofta är man ju dock mer "publik" som pokerspelare.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-10, 20:08   #19
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Precis, pokerspelare är definitivt mer publika och vinstsummorna officiella.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-14, 08:37   #20
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Jag tänkte ta ut cirka 90k och jag arbetar inte, så för mig blir det en märkbar summa. Pengarna är hos B365 och är omsatta, men kommer ursprungligen inte därifrån utan ifrån div andra EU-siter, blandat bonusar/betting/affiliateinkomster. Sedan har jag satt in pengarna på B365 och surebettat mellan B365 och Pinny, då vunnit över det mesta till B365.

Om jag måste visa på vart pengarna kommer, räcker det med att visa uttaget ifrån B365?
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-14, 10:03   #21
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg

Om jag måste visa på vart pengarna kommer, räcker det med att visa uttaget ifrån B365?
BET365 är en Eu-bookie så det är inga skatteproblem. 90K är också under riksbankens deklarationsgräns på 150K så du behöver inte bevisa ett skvatt...
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-14, 16:33   #22
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Finns flera exempel på sportspelare som fått skönstaxering under slutet 1990talet-tidigt 2000tal , varvid dessa påvisade vinster från EU-sajter samt SSkvitton/ATGkvitton osv . Skattemyndighetens svar : Det går inte att vinna på sport/hästspel, skatten är för hög. Således är detta köpta kvitton och inte trovärdiga.

Bara att pröjsa och därefter flytta från landet.

Hur det ser ut i dag har jag ingen aning om!
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-17, 13:49   #23
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Finns flera exempel på sportspelare som fått skönstaxering under slutet 1990talet-tidigt 2000tal , varvid dessa påvisade vinster från EU-sajter samt SSkvitton/ATGkvitton osv . Skattemyndighetens svar : Det går inte att vinna på sport/hästspel, skatten är för hög. Således är detta köpta kvitton och inte trovärdiga.

Bara att pröjsa och därefter flytta från landet.

Hur det ser ut i dag har jag ingen aning om!
Det var väl bara att visa spelhistoriken?
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-18, 20:15   #24
PTV
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 60
Sharp$: 291
Standard

Satt och sökte på spelvinster på skatteverkets hemsida idag och hittade detta:

"Vilka är förutsättningarna för att ett lotteri ska anses ha ”anordnats” i ett EU/EES-land?
Lotteriet ska tillhandahållas av en fysisk person bosatt i EU/EES-land eller av en utländsk juridisk person hemmahörande i ett EU/EES-land. I praktiken torde det i de allra flesta fall vara fråga om spelvinster över Internet hos etablerade utländska spelbolag, s.k. bookmakers. Det faktum att spel hos en utländsk bookmaker rent tekniskt sker över en server som fysiskt är placerad utanför EU/EES-området innebär inte annan bedömning än att det är fråga om ett utländskt lotteri arrangerat i ett EU/EES-land."
Dnr. 130-281559-04/113.

Skrivelsen är ursprungligen från 2004, men så står det senast ändrad oktober 2015 och jag undrar om det jag klippt ut är något som tillkommit under 2015 eller om någon känner igen det från 2004-texten. Jag kände igen just detta.

Senast redigerad av PTV den 2016-04-18 klockan 20:16.
PTV är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td