Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-06-13, 15:22   #1
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 9
Sharp$: 250
Standard

Klagomål på Centrebet


Jag blev tvingad att avsluta mitt konto på Centrebet tidigare i år då de gick ihop med Sportingbet. Jag gjorde som de sa för att få ut mina pengar (4500 kr) som jag då hade innestående på spelkontot. Efter drygt 3 månader och flera mejl till dom så har jag fortfarande inte fått mina pengar

De påstår att de betalt ut till min bank (SEB) men jag kan inte se det på transaktionerna på bankkontot. Inte heller har banken aviserat mig att det kommit in pengar, vilket är brukligt. Jag har också verifierat min bank och kontonummer för Centrebet så det är inte felet. Centrebet har inte heller (be)visat att de verkligen har skickat pengarna... De har ocksåvarit dåliga på att besvara mina mejl och nu får jag inga svar längre. Vad ska jag göra? Finns det nån övervakande organisation/myndighet jag kan vända mig till? Centrebet är registrerat i Austrailen vad jag förstår och deras websajt säger inget om hur jag ska göra vid klagomål...

Hjälp!! Ska ett "seriöst" bolag behöva agera så här?
Kalzon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-13, 19:07   #2
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Tråkigt att höra. :(

Från en annan sida:
Citat:
The email address for lodging disputes with the Racing Commission is: [email protected]. The decision of the Racing Commission is final, and binding on both parties. If your dispute has not been resolved by contacting Centrebet, and the disputed bet is with the UK operator, the dispute may be lodged with the Independent Betting Arbitration Service ("IBAS"). For more information please see IBAS at www.ibas-uk.com.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-13, 19:57   #3
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 9
Sharp$: 250
Standard

Tack för svaret Boone!

Jag antar att det är IBAS jag ska kontakta först och sedan kanske Racing Commision? Ska ta tag i detta snarast möjligt. Vill ju ha mina pengar nu till semestern.
Kalzon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-13, 21:15   #4
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kalzon Visa inlägg
Tack för svaret Boone!

Jag antar att det är IBAS jag ska kontakta först och sedan kanske Racing Commision? Ska ta tag i detta snarast möjligt. Vill ju ha mina pengar nu till semestern.
Japp, men jag tror inte det skadar om du skickar iväg ett mail till den australienska mailen och frågar dem hur du ska gå till väga.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-14, 06:55   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 72
Sharp$: 2624
Standard

Har råkat ut för exakt samma sak, var knappt 4000kr, dem hävdar dem betalt ut till min bank, oxå SEB, jag har kollat igenom flera ggr och ej fått pengarna och när jag begärt få kvitto på utbetalningen har dem slutat svara, har ej fått svar sista 3 mailen. Provade vända mig till Sportingbet då jag tänkte dem kanske inte vill att ett företag den köpt agerar så, men dem slår ifrån sig och säg dem kan ingenting göra.
Foppa21 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-14, 11:54   #6
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 9
Sharp$: 250
Standard

Foppa21! Det är för jävligt att höra du råkat ut för samma sak. Det här ger verkligen inte Centrebet , numera Sportingbet, ett bra rykte. Jag föreslår vi samarbetar så jag har skickat dig ett personligt meddelande!

VARNING utfärdas alltså för Centrebet/Sportingbet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kalzon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 13:26   #7
 
bulles avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 310
Sharp$: 1922
Standard

Hur kommer det sig att sidan fortfarande finns kvar? Är det nya ägare?
bulle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 13:32   #8
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rauger Visa inlägg
Hur kommer det sig att sidan fortfarande finns kvar? Är det nya ägare?
De har blivit uppköpta utav Sportingbet under 2011, eller kanske var i början av 2012. Minns ej exakt.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 13:59   #9
 
bulles avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 310
Sharp$: 1922
Standard

Jo det vet jag, tänkte ifall det var ett nytt spelbolag som numera kallar sig Centrebet. Men det är alltså Sportingbet som driver sajten vidare idag? Kan man starta nytt konto där i så fall?
bulle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td