Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-06-24, 12:11   #1
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 4
Sharp$: 25
Standard

kombi-traid


hej ! någon som vet hur man gör när en bookie kräver en dubbel-kombi för att omsättningskrav ska uppfyllas ? jag tänker köra den mot betfair ! måste jag spela en dubbel hos bookien samt boka samma hos betfair ? eller kan jag spela en singel och boka ds...blev lite osäker
AndyMeBiff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-24, 12:21   #2
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Du måste spela 2 matcher som inte börjar samtidigt.

Tex Lag A (-0,5) mot Lag B (+0,5) odds 2.00 / 2.00
Sedan Lag C (-0,5) mot Lag D (+0,5) odds 2.00 / 2.00
Båda dessa ska inte börja samtidigt utan den andra måste börja efter att den ena slutar.
Då spelar du dubbeln A+C till odds 4 x1000kr (eller vad du nu tänkt omsätta). Medan på betfair spelar du Lag B (+0,5). Förhoppningsvis tar B minst 1p och därmed har du spelat över pengarna till betfair. Sitter dock A så måste du nu spela D (+0,5) på betfair för att vinna dels det du förlorade på första matchen men även för att spela iväg dina pengar från bookien.

Ditt andra alternativ är att dubbla med något som har stor chans att voidas. Tex spela på målgörare (men vadet annuleras om spelaren ej startar). Ta då någon som har en väldigt låg chans till att starta eller som bekräftats att denne ej finns med i truppen. Kolla bara så att vadet gäller mot omsättningskravet även om ett spel annuleras.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Nordik (+10)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-24, 12:41   #3
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 4
Sharp$: 25
Standard

oki..tack ! gäller dessa exp båda typerna dvs bookie-bookie samt bookie-exchanger ?
AndyMeBiff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-24, 12:44   #4
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMeBiff Visa inlägg
oki..tack ! gäller dessa exp båda typerna dvs bookie-bookie samt bookie-exchanger ?
Japp. Bara spela där du får högst odds. Klargörande på andra exemplet. Du ska alltså dubbla med ett vad som du vet kommer annuleras, på bolag 2 spelar du endast x2 på lag A. Därmed har du ett helgarderat spel.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-24, 12:50   #5
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 4
Sharp$: 25
Standard

perfa ...då e de bara att tuta o köra
AndyMeBiff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-24, 17:58   #6
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 4
Sharp$: 25
Standard

måste man gå via oddsmatcher för att sno en bonus när man använder betfair som exchanger ? finns de fler än bet72.com...de hade tat bort Eng-Ita kan jag spela livebetting då jag tex vill få över min bonus från en bookie till betfair ? nu menar jag back/lay med spel på bookien och bokning på bf..för ca 2400 kr på båda sidor ! blev många frågor hoppas nån kan svarra..
AndyMeBiff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-29, 01:24   #7
 
Mightys avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 50
Sharp$: 3055
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Du måste spela 2 matcher som inte börjar samtidigt.

Tex Lag A (-0,5) mot Lag B (+0,5) odds 2.00 / 2.00
Sedan Lag C (-0,5) mot Lag D (+0,5) odds 2.00 / 2.00
Båda dessa ska inte börja samtidigt utan den andra måste börja efter att den ena slutar.
Då spelar du dubbeln A+C till odds 4 x1000kr (eller vad du nu tänkt omsätta). Medan på betfair spelar du Lag B (+0,5). Förhoppningsvis tar B minst 1p och därmed har du spelat över pengarna till betfair. Sitter dock A så måste du nu spela D (+0,5) på betfair för att vinna dels det du förlorade på första matchen men även för att spela iväg dina pengar från bookien.

Ditt andra alternativ är att dubbla med något som har stor chans att voidas. Tex spela på målgörare (men vadet annuleras om spelaren ej startar). Ta då någon som har en väldigt låg chans till att starta eller som bekräftats att denne ej finns med i truppen. Kolla bara så att vadet gäller mot omsättningskravet även om ett spel annuleras.
Hur ska man fördela insatserna sådana här gånger?
Mighty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-28, 13:37   #8
 
Reg.datum: jun 2015
Inlägg: 8
Sharp$: 27
Standard

Jag är nybörjare och är inte så van vid att se +0.50, -0,50, etc (har läst om det lite och har förstått att det har med "asiatiska odds" att göra). Måste man kunna asiatiska odds för att bonustrada kombispel med Betfair? Skulle någon vilja ge ett exempel där man inte använder asiatiska odds utan bara vanliga bokningar hos Betfair? Tack på förhand.
dexopie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-28, 13:45   #9
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3617
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dexopie Visa inlägg
Jag är nybörjare och är inte så van vid att se +0.50, -0,50, etc (har läst om det lite och har förstått att det har med "asiatiska odds" att göra). Måste man kunna asiatiska odds för att bonustrada kombispel med Betfair? Skulle någon vilja ge ett exempel där man inte använder asiatiska odds utan bara vanliga bokningar hos Betfair? Tack på förhand.
Inget svar på din ursprungliga fråga men en bra förklaring på vad dom olika Asian Handicap betyder = https://en.wikipedia.org/wiki/Asian_handicap
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td