Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-12-09, 15:42   #1
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 2
Sharp$: 28
Standard

pinnacle mooneybookers mastercard =slippa skatt?


hejsan är intresserad av att betta på pinnacle men har hindrat mig från att spela där pga att det inte är skatts fritt.
men som jag läst så kan man använda sig av mooneybookers och sedan deras mastercard och då kan väl ingen se vad jag gör med mina pengar förutom mooneybookers?

har jag rätt?
någon som använder sig utav detta?
vad kostar det att använda moneybookers?
är det även smidigt utan massa avgifter m.m?
smedmalm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 11:12   #2
ALA
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 227
Sharp$: 1511
Standard

Själv använder jag helst Neteller eftersom Monneybookers har viss övervakning över transaktionerna och skvallrar till spelbolagen om de upptäcker att man har trixat.

Du får även ett mastercard av Neteller som kan användas i butiker. Vilka avgifter som finns står på deras hemsida men det är inget som du behöver fundera på om du inte lirar för jättebelopp. Numera så brukar spelbolagen ta på sig kostnaden för insättning.

Om du har en annan inkomst och inte nolltaxerar så ska det mycket till innan skattemyndigheterna kommer på dig. Ännu iallafall. Tids nog så kommer de nog att börja gräva efter inkomster ifrån Neteller också. Men gäller det några få tusenlappar så tror jag att de inte orkar bry sig.

Om en svensk bank ser en insättning på över 150.000,00sek så måste de informera skattemyndigheten som i sin tur knappar in uppgifterna i ett datasystem ifrån stenåldern.
Därefter så måste man redovisa varifrån dessa inkomster kommer. Tyvärr har en del åkt dit på det eftersom de inte har haft koll på transkationsgränsen.
__________________
ALA
ALA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-10, 18:11   #3
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 2
Sharp$: 28
Standard

ok tack så mycket för ditt svar!
smedmalm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-25, 17:00   #4
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 168
Sharp$: 579
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ALA Visa inlägg
Själv använder jag helst Neteller eftersom Monneybookers har viss övervakning över transaktionerna och skvallrar till spelbolagen om de upptäcker att man har trixat.

Du får även ett mastercard av Neteller som kan användas i butiker. Vilka avgifter som finns står på deras hemsida men det är inget som du behöver fundera på om du inte lirar för jättebelopp. Numera så brukar spelbolagen ta på sig kostnaden för insättning.

Om du har en annan inkomst och inte nolltaxerar så ska det mycket till innan skattemyndigheterna kommer på dig. Ännu iallafall. Tids nog så kommer de nog att börja gräva efter inkomster ifrån Neteller också. Men gäller det några få tusenlappar så tror jag att de inte orkar bry sig.

Om en svensk bank ser en insättning på över 150.000,00sek så måste de informera skattemyndigheten som i sin tur knappar in uppgifterna i ett datasystem ifrån stenåldern.
Därefter så måste man redovisa varifrån dessa inkomster kommer. Tyvärr har en del åkt dit på det eftersom de inte har haft koll på transkationsgränsen.
Håller med. Neteller är lugna. Moneybookers skvallrar till spelbolaget direkt om det är något fuffens och kontot blir spärrat direkt.
anre24 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td