Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-04-09, 03:00   #16
 
gooses avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 69
Sharp$: 186
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av comprende Visa inlägg
nån som vet om tipico verkligen menar 3-way när det står det i en match i nba fast det bara finns två spelbara alternativ som en ML?? alltså tar bolaget allas pengar om det blir OT??
ML brukar inkludera OT.

Från deras regler:

Basketball
All possibilities of betting offered on basketball shall relate to the result after the playing period including possible overtimes. Under certain circumstances, Tipico also offers odds on a draw (X) for the "tip" type of bet. In such a case, the result after the expiry of ordinary playing time shall count.

Har du bara två odds att välja mellan är det alltså inklusive OT
goose är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-09, 03:31   #17
 
comprendes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 013
Sharp$: 1245

comprende
Stats: 943 - 958 - 42
ROI: 106.09%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av goose Visa inlägg
ML brukar inkludera OT.

Från deras regler:

Basketball
All possibilities of betting offered on basketball shall relate to the result after the playing period including possible overtimes. Under certain circumstances, Tipico also offers odds on a draw (X) for the "tip" type of bet. In such a case, the result after the expiry of ordinary playing time shall count.

Har du bara två odds att välja mellan är det alltså inklusive OT
jo jag trodde väl på det jag med men blev lite fundersam, man fick 1,75 på chicago inatt mot cavs ända fram till spelstop så jag spelade hela rullen jag hade hos tipico och sålde efter hand av all risk hos betfair till allt mellan 1,53 ner till 1,43 innan match.

tack för din hjälp
comprende är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-20, 16:42   #18
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Saxat:
Det som skiljer Tipico mot andra bookmakers är att det finns en "Cash-in" funktion på combos. Det innebär att du kan plocka ut vinsten på en combo innan alla matcher är slut. Vi säger att du spelat på Liverpool, Milan och Barcelona i en trippel combo. Liverpool och Barcelona har redan vunnit sina matcher medan Milans match inte har börjat. Då kan du som kund på Tipico välja att plocka ut vinsten för dubbel combon på Liverpool och Barcelona och välja att stå över Milan matchen. Den här "Cash-in" funktionen på comobos finns bara på Tipico i dag.

Kul funktion för er som lirar combos..
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-20, 16:51   #19
 
Nians avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Hemma
Inlägg: 211
Sharp$: 1094
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
Saxat:
Det som skiljer Tipico mot andra bookmakers är att det finns en "Cash-in" funktion på combos. Det innebär att du kan plocka ut vinsten på en combo innan alla matcher är slut. Vi säger att du spelat på Liverpool, Milan och Barcelona i en trippel combo. Liverpool och Barcelona har redan vunnit sina matcher medan Milans match inte har börjat. Då kan du som kund på Tipico välja att plocka ut vinsten för dubbel combon på Liverpool och Barcelona och välja att stå över Milan matchen. Den här "Cash-in" funktionen på comobos finns bara på Tipico i dag.

Kul funktion för er som lirar combos..
Lät intressant. Är detta något man skulle kunna använda till att omsätta en bonus också? Man skulle ju kunna göra ett försök att få ihop så mycket som möjligt.
Nian är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-20, 16:56   #20
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Själv funderar jag på om det är möjligt att kringgå deras regler med "minst tripplar" på vissa småligor med hjälp av det där.

T ex, lira en AHL-match idag i trippel med två av morgondagens La Liga-matcher. Och casha in combon redan efter att AHL-matchen satt = effektivt ett singelspel.

Men det vore väl för bra.
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-20, 19:28   #21
 
Nians avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Hemma
Inlägg: 211
Sharp$: 1094
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
Själv funderar jag på om det är möjligt att kringgå deras regler med "minst tripplar" på vissa småligor med hjälp av det där.

T ex, lira en AHL-match idag i trippel med två av morgondagens La Liga-matcher. Och casha in combon redan efter att AHL-matchen satt = effektivt ett singelspel.

Men det vore väl för bra.
Fast egentligen borde det ju gå, varför skulle man inte få använda cash in funktionen när man spelar för singlar? Fast man vet ju aldrig.
Nian är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-22, 12:10   #22
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 475
Sharp$: 818
Standard

Satte in pengar och tog del av bonusen idag. Sidan är lätt att förstå, bonusen måste dock omsättas tre gånger till det höga oddset 2.0 :/
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-22, 12:20   #23
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Tog mig en titt på sajten och det var ju inte mycket som lockade precis...Dåligt utbud och dålig payback.

Det skulle i så fall vara bonusen och en sovande liveoddssättare.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-22, 12:22   #24
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av forbannat Visa inlägg
Satte in pengar och tog del av bonusen idag. Sidan är lätt att förstå, bonusen måste dock omsättas tre gånger till det höga oddset 2.0 :/
Har du någonsin avstått från ett bolag för att du inte förstått sidan?
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-22, 17:19   #25
 
comprendes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 013
Sharp$: 1245

comprende
Stats: 943 - 958 - 42
ROI: 106.09%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

öppnade konto här för 3-4 veckor sen och gjorde först ett seriöst försök att hitta spel där, men blev för ofta stoppad då de krävde tripplar, så jag tröttnade och började leta sure bets eller no risks. så nu tre veckor senare har jag lyckats att spela bort min insättning €100 plus bonusen €100.
nu sitter den insättningen o bonusen plus lite till utspritt på mina övriga bookies.
comprende är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-01, 11:15   #26
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 475
Sharp$: 818
Standard

Har omsatt nu lyckats omsätta bonusen och måste säga att jag är jävligt glad att jag kan lämna sidan. Ofta väldigt dåliga odds, vissa ligor behöver spelas som tripplar och oddset för bonusen behövde som sagt vara över 2.00. Gick iallfall plus på det hela
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-23, 18:22   #27
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 67
Sharp$: 276
Standard

La ett par bets på svenska cupen på tipico häromdagen. Ett av spelen var:

Citat:
Event Wager Odds Result
Oskarshamns AIK - Smedby AIS + First half - Over/Under Bet (1:1.5) 2,55 2:2 (0:1)
För mig verkar det givet att jag har spelat på över 1.25 mål i halvlek. Tipico håller inte med. Efter en del mail är detta deras slutgiltiga svar:

Citat:
The bet on Over/Under (1:1.5) refers to over/under 1.5 goals during the first half.

The first number, in this case 1, refers to the number of the half.

The number after the ( : ) refers to the goals Over/Under which need to be scored.
Om det var 1.25 som var linjen så stämde halvtids oddsen bra överens med de odds de hade på över/under 2.5 mål vid fulltid. Någon som som köper deras förklaring?
nb79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-23, 18:30   #28
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Kolla deras regler, det stämmer säkert. De har väl inte ens asian hcp och allra helst inte asian goal lines? Har aldrig sett någon skriva asian goal lines med kolon för de delen heller.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-24, 08:57   #29
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 71
Sharp$: 1247
Standard

Det står ju lite taffligt i tipicos oddslistor. Men det har inte asienlinan ö/u 1.25 på första halvlek i alla matcher och inga andra asienlinor. Det är helt enkelt ö/u 1.5.

Men sättet de skriver det på är ju som gjort för att misstolkas.
Pursey är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-03-24, 09:07   #30
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pursey Visa inlägg
Det står ju lite taffligt i tipicos oddslistor. Men det har inte asienlinan ö/u 1.25 på första halvlek i alla matcher och inga andra asienlinor. Det är helt enkelt ö/u 1.5.

Men sättet de skriver det på är ju som gjort för att misstolkas.
Japp och det är de inte ensamma om, gäller att vara på sin vakt! Åkte på att expekt skrev en trevägsmarknad som en tvåvägsmarknad en gång.

Lag A - Lag B: Lag A +14% procent i possesion i VM.

Lag A hade 37% och borde ha vunnit med 1 enhet, men tydligen gällde bara handikappet på plussidan och inte minus för Holland. Så för att spelet skulle sitta behövde Lag A 44%, hade jag vetat det hade jag tagit andra sidan...
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td