Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-08-10, 14:31   #16
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Vet du något om dessa chris ?

https://www.ibramarket.com/
Jupp, det är Per Hildebrands (24H,Unitedbet) nya bolag. Har inga egna erfarenheter dock, men anar att det är Betting Promotion eller Oddsmatrix-styrda odds.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-10, 15:34   #17
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Jupp, det är Per Hildebrands (24H,Unitedbet) nya bolag. Har inga egna erfarenheter dock, men anar att det är Betting Promotion eller Oddsmatrix-styrda odds.
Vet inte varför men hade fått för mig att de var någon slags betting broker firma som typ http://www.asianconnect88.com/ fast att de bara kunde fixa spel på SBO och Pinnacle
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-10, 16:07   #18
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Vet inte varför men hade fått för mig att de var någon slags betting broker firma som typ http://www.asianconnect88.com/ fast att de bara kunde fixa spel på SBO och Pinnacle
Asianconnect ja, den gamle räven Zm Zhuo´s firma
De gökarna är ganska sluga, Zhou plockar in bra rekare i bolaget och kör dels syndikatspel samtidigt som de agerar agent! Lite fult kanske, jag har misstänkt flera gånger att de försökt manipulera odds för att kunna lira andra sidan av ett objekt.

Mig veterligen så har dock Per bara startat ett nytt spelbolag och har ingen direkt koppling till brokervärlden.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-10, 18:09   #19
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
För att Betfair inte hänger med oddsmässigt på AHCP med den dryga kommission de tar ut. BF funkar bäst för trading, sämre för high stake betting...
Om nu TS ens vet vad AHCP är.

SBO har 1.97 - 1.95 på de flesta ligor, BF har med 5% 1.95 - 1.95.

Spelar TS 100 lakan ett par gånger har han dessutom snart 4% i kommission. Dessutom skattefritt och svensk kundtjänst.

Jag gillar SBO men jag skulle aldrig rekommendera en nybörjare att börja spela i Asien.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-16, 06:05   #20
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Sprang på dessa pojkar också, i praktiken samma som Skybet men Hong Kong -baserade med licens på Isle of man!

http://www.galaxy-bet.com/brokerage/index.jsp
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08

Senast redigerad av Cc den 2013-08-16 klockan 06:30.
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-16, 18:20   #21
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 76
Sharp$: 1304
Standard

Finns ingen broker som tar spel på mindre sporter typ bandy eller liknande? Efter pinnacle stängde ner bandyn ifjol och expekt inte längre manuellt granskar insatser så är möjligheterna rätt begränsade.
bingotant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-16, 20:40   #22
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bingotant Visa inlägg
Finns ingen broker som tar spel på mindre sporter typ bandy eller liknande? Efter pinnacle stängde ner bandyn ifjol och expekt inte längre manuellt granskar insatser så är möjligheterna rätt begränsade.
Marathon har Bandy, men jag vart bannad innan säsongen ens hann börja (träningsmatcher)
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-17, 09:13   #23
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bingotant Visa inlägg
Finns ingen broker som tar spel på mindre sporter typ bandy eller liknande? Efter pinnacle stängde ner bandyn ifjol och expekt inte längre manuellt granskar insatser så är möjligheterna rätt begränsade.
Tyvärr, det ligger i sakens natur att små sporter där pengarna är begränsade. Jag införde något vi kallade "en back starkbira-principen" på Nordicbet. Kostnaden för back pilsner motsvarade ungefär max-insatsen på fotboll från Div.3 och neråt. En back starköl i omklädningsrummet i paus är väl i stort sett vad som krävs för att ändra ett resultat i de ligorna.

Att bandyn faller under samma princip beror även på den numera preskriberade "Boltic-skandalen". Den gången de la sig på rygg mot Kungälv kostade bolagen en del, främst Svenska Spel förvisso men det räckte för att alla andra i framtiden skulle betrakta bandyn som högrisksport.

I Asien kan man lira på Svensk Div. 2 emellanåt, främst sommartid då alla andra har uppehåll. De har oftast folk på arenorna då liksom på den svenska talangserien. Jag har tom haft problem att hitta någon som tar H2H i Golf trots att det är mycket pengar i sporten. Men det beror på att compilerlönerna har droppat rejält och de som är duktiga på Golfen tjänar väsentligt mer på att spela än att sätta siffror.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-17, 09:36   #24
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4935
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Att bandyn faller under samma princip beror även på den numera preskriberade "Boltic-skandalen". Den gången de la sig på rygg mot Kungälv kostade bolagen en del, främst Svenska Spel förvisso men det räckte för att alla andra i framtiden skulle betrakta bandyn som högrisksport.
Travet då? Varför når inte bolagen ut till sina kunder, tror du?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-17, 11:03   #25
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Travet då? Varför når inte bolagen ut till sina kunder, tror du?
Inget av de bolag jag har eller har haft insyn i, har tjänat pengar på travet. As simple as that! Det är som regel bara riktigt duktiga spelare som spelar Trav hos bolagen, de flesta andra ägnar sig mest åt systemspel typ V75. All heder åt Unibet som iaf försöker hålla hög profil, vet inte hur deras siffror ser ut men jag vet att de fått ett par smällar då det varit misstänkt "stallkörning". Antagligen tjänar de nån krona på det anyway, det blir säkert en del ströspel från travgubbarna också.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), ChrisWaddle (+1)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-17, 23:06   #26
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4935
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Inget av de bolag jag har eller har haft insyn i, har tjänat pengar på travet. As simple as that! Det är som regel bara riktigt duktiga spelare som spelar Trav hos bolagen, de flesta andra ägnar sig mest åt systemspel typ V75. All heder åt Unibet som iaf försöker hålla hög profil, vet inte hur deras siffror ser ut men jag vet att de fått ett par smällar då det varit misstänkt "stallkörning". Antagligen tjänar de nån krona på det anyway, det blir säkert en del ströspel från travgubbarna också.
Unibet har ju regeln att en häst måste få pengar för att H2H ska gälla. För jag förmodar att det är där det har skett. De lade ju in den regeln för att de misstänkte Robert Bergh och någon annan för "stallkörning". De anmälde också detta för ATG också men fick enbart skratt i gensvar. Därefter hade aldrig Unibet H2H-dueller med Bergh. Men detta var länge sedan nu och Bergh finns i dueller numera. Borde ändå vara hyfsat svårt med stallkörning med den regeln.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-08, 20:46   #27
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 1
Sharp$: 7
Standard

Hej

Undrar om Svenska Spel har några limiteringar? Förutom den uppenbara insatsgränsen som ligger på 1000 sek. Om man då spelar ett par singlar om dagen med insats 1000 var kan man ändå vinna något i längden så min fråga är varför avstå från SS? Eller är det bara så att en vinst på låt oss säga 1-2 tusen om dagen är inget lockande för erfarna spelare?
Wlooodek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-08, 21:12   #28
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3618
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wlooodek Visa inlägg
Hej

Undrar om Svenska Spel har några limiteringar? Förutom den uppenbara insatsgränsen som ligger på 1000 sek. Om man då spelar ett par singlar om dagen med insats 1000 var kan man ändå vinna något i längden så min fråga är varför avstå från SS? Eller är det bara så att en vinst på låt oss säga 1-2 tusen om dagen är inget lockande för erfarna spelare?
Svenska Spel har inga limiteringar, du kan vinna (och förlora) obegränsat...
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-12-08, 21:17   #29
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 2 553
Sharp$: 5261
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wlooodek Visa inlägg
Hej

Undrar om Svenska Spel har några limiteringar? Förutom den uppenbara insatsgränsen som ligger på 1000 sek. Om man då spelar ett par singlar om dagen med insats 1000 var kan man ändå vinna något i längden så min fråga är varför avstå från SS? Eller är det bara så att en vinst på låt oss säga 1-2 tusen om dagen är inget lockande för erfarna spelare?
du får det att låta så enkelt

skulle gissa på att 99% av dom som håller till här, skulle vara otroligt nöjda om dom snittade en bråkdel av den vinsten om dagen!
cochise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-25, 08:17   #30
 
Reg.datum: apr 2014
Inlägg: 2
Sharp$: 3
Standard

har du hört talas om gobetgo? de tar upp till 10k euro
georgebet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td