Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-10-13, 17:55   #1
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 23
Sharp$: 77
Standard

UNIBET FRAUD / UNIBET FUSK


Satte ett tennis-spel på stockholm open:

Vinnare Set 2
Takanyi Garanganga v Damir Dzumhur
Jag bettade på Takany Garanganga

Enligt Stockholm opens hemsida vann Takany. Enligt Atpworldtours hemsida vann Damir. Unibet säger att det officiella resultatet är det från Atp:s hemsida. Men är inte själva turneringens hemsida minst lika officiell invänder jag. Nu är frågan vad man kan göra. Vinsten var 2000kr som jag nu anser att Unibet antingen försnillat eller åtmindstonde vägrar utreda då det gynnar dem. Tankar?

Kan tillägga att matchen "frystes" dvs inga fler spel kunnde läggas i set 2 både hos Bet365 och Unibet.

Matchen spelades igår i Stockholm 2013-10-12

Länkar :
http://www.atpworldtour.com/Scores/S...=1&from=topnav


http://www.stockholmopen.se/en-GB/Tournament/Draws#OoP1


----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Same Unibet Fraud alert in english.

Placed a bet on tennis in stockholm open yesterday:

Set 2 Winner
Takanyi Garanganga vs Damir Dzumhur
I backed Takanyi to win second set

According to Stockholm Opens homepage I won the bet. But according to the atpworldtour homepage I lost the bet. Unibet claims that the official result is the on on the ATP homepage but i think that the result on the Stockholm Open homepage should be consider the most official one since its their tournament. Now I dont know what to do, Unibet wont pay me my winnings of 2000 swedish krona since they settled the bet according to the ATP homepage result but I think they would have settled the bet according to the Stockholm Open homepage if I had backed Damir. I think they are cheating since both Bet365 and Unibet "froze" the game for additional betting in Set 2 and for the rest of the match.

The game was played yesterday in Stockholm 2013-10-12

Links:
http://www.atpworldtour.com/Scores/S...=1&from=topnav
http://www.stockholmopen.se/en-GB/Tournament/Draws#OoP1

Senast redigerad av hariai den 2013-10-13 klockan 18:30.
hariai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-13, 18:12   #2
 
lordagspippis avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 134
Sharp$: 568
Standard

Nu står det på sthlmopen:
Bamir Dzumhur (BIH) [6] Takanyi Garanganga (ZIM) 6-3 6-7(2) 6-2
__________________
Den mätta dagen, den är aldrig störst. Den bästa dagen är en dag av törst.
lordagspippi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-13, 18:15   #3
 
MKgamblers avatar
 
Reg.datum: okt 2013
Inlägg: 15
Sharp$: 159

MKGambler 2014
Stats: 14 - 11 - 1
ROI: 99.00%
Vinstprocent: 56.00%

Standard

Förstår inte riktigt vad du är ute efter. Damir vann matchen.

Om jag förstått det rätt så spelade du Takanyi så du förlorade spelet.

Detta säger ju även Stockholm Opens hemsida:
Bamir Dzumhur (BIH) [6] Takanyi Garanganga (ZIM) 6-3 6-7(2) 6-2
MKgambler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-13, 18:19   #4
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MKgambler Visa inlägg
Förstår inte riktigt vad du är ute efter. Damir vann matchen.

Om jag förstått det rätt så spelade du Takanyi så du förlorade spelet.

Detta säger ju även Stockholm Opens hemsida:
Bamir Dzumhur (BIH) [6] Takanyi Garanganga (ZIM) 6-3 6-7(2) 6-2
Vinnare set 2 har han spelat
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-13, 18:21   #5
 
MKgamblers avatar
 
Reg.datum: okt 2013
Inlägg: 15
Sharp$: 159

MKGambler 2014
Stats: 14 - 11 - 1
ROI: 99.00%
Vinstprocent: 56.00%

Standard

Var lite väl snabb där, ber om ursäkt för det.
MKgambler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-13, 18:22   #6
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 23
Sharp$: 77
Standard

Ja, på stockholm opens hemsida vann Takanyi andra set (vilket jag spelade, vinnare av andra set) men på atps hemsida förlorade Takanyi andra set.

Senast redigerad av hariai den 2013-10-13 klockan 18:31.
hariai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-13, 18:25   #7
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 23
Sharp$: 77
Standard

Jag tycker att Stockholm Open borde veta bättre hur det gick eftersom det är deras turnering liksom men Unibet hänvisar till ATP eftersom det gynnar dem. Jag är säker på att de vet om att de har fel eftersom livebettingen frystes från Set 2.
hariai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-13, 18:29   #8
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hariai Visa inlägg
Jag tycker att Stockholm Open borde veta bättre hur det gick eftersom det är deras turnering liksom men Unibet hänvisar till ATP eftersom det gynnar dem. Jag är säker på att de vet om att de har fel eftersom livebettingen frystes från Set 2.
Skriv till de båda sidorna och fråga hur det ligger till, kan ju ha varit någon som skrivit fel.
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-13, 18:34   #9
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 23
Sharp$: 77
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av martinsson Visa inlägg
Skriv till de båda sidorna och fråga hur det ligger till, kan ju ha varit någon som skrivit fel.
Jag har frågat Atp via deras formulär och Stockholm Open på deras twitter (hittade ingen kontakt på hemsidan förutom "project managers"). Bör väl tilläggas att jag upptäckt flera skillnader i resultaten från andra matcher också.
hariai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-13, 20:09   #10
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 77
Sharp$: 389
Standard

Eller så står det helt enkelt fel på Stockholm Opens hemsida. Enligt flashscore så vann Damir Dzumhur andra set. Att du tror att Unibet rättar spelet fel för att "ta" 2000kr av dig är bara löjligt
Steinstein är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-13, 21:17   #11
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 23
Sharp$: 77
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Steinstein Visa inlägg
Eller så står det helt enkelt fel på Stockholm Opens hemsida. Enligt flashscore så vann Damir Dzumhur andra set. Att du tror att Unibet rättar spelet fel för att "ta" 2000kr av dig är bara löjligt
Javisst är det löjligt men det är inte första gången jag varit med om att en bookie vänder på regler, resultat och villkor för att slippa erkänna vinster så jag är tyvärr inte längre lika naivt inställd som dig.
hariai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-13, 21:35   #12
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Steinstein Visa inlägg
Eller så står det helt enkelt fel på Stockholm Opens hemsida. Enligt flashscore så vann Damir Dzumhur andra set. Att du tror att Unibet rättar spelet fel för att "ta" 2000kr av dig är bara löjligt
Ibland gör de fel, har själv varit med om de rättat propsbet fel och att jag fått ut vinsten efter att ha kontaktat supporten.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-13, 23:34   #13
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 77
Sharp$: 389
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Ibland gör de fel, har själv varit med om de rättat propsbet fel och att jag fått ut vinsten efter att ha kontaktat supporten.
Ja, absolut! Det jag syftade på var bara att han tror att de gör det med flit. Självklart kan spelet vara felrättat.
Steinstein är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-14, 02:11   #14
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Om du kan få det bekräftat, antingen från ATP eller Stockholm Open, att Garanganga faktiskt vann andra set så kan jag kontakta vår kontakt på Unibet och få det korrigerat. Tror inte de är ute efter att lura folk på pengar, men däremot så kan ju ärendet ha hamnat hos en person utan befogenheter att kolla upp det närmare.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Donald (+1), henke111 (+1), hariai (+5)
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-14, 13:28   #15
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 23
Sharp$: 77
Standard

Nej, jag tror inte heller att de är ute efter att lura folk på pengar (de tjänar nog med pengar ändå) men att de vägrar att gräva i resultatet kan resultera i att de lurar folk på pengar. Jag för en diskussion med Stockholm Open men tydligen är det ITF som redovisar resultaten på deras hemsida. Kan tilläga en till källa, stockholm opens twitterkonto: "Dzumhur (BIH) beats Garanganga (ZIM) in an epic battle, 6-3 6-7(2) 6-2 on #Court1 #ifsthlmopen"
hariai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td