Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-02-19, 22:40   #1
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Meddelar ni alla era bolag när ni flyttar?


När jag började spela online för 11-12 år sedan blev man ytterst sällan ombedd om att skicka in ID eller någon form av adressverifiering när man tog ut pengar. Nuförtiden verkar många bolag rätt hårda med det (iaf när man tar ut, inte alltid när man tar in).

Hur gör ni när ni flyttar? Loggar ni in på alla era spelkonton och ändrar adressen? Har ni fått problem vid uttag när ni inte gjort det?

Jag skulle göra ett uttag från betinternet häromdagen, då ville de ha någon hushållsräkning från en adress jag inte bott på sedan 2007. Blir lite svårt att rota fram en räkning därifrån...
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-19, 22:52   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Solna
Inlägg: 103
Sharp$: 1084
Standard

Ja, jag ändrar adress hos alla bolag för säkerhets skull.
BraOdds är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-19, 22:55   #3
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Då man inte är välkommen på så många EU-bookies så var det faktiskt inte så många bolag jag behövde ändra adress på när jag flyttade, men jag gjorde ju det på de bolagen jag använder. Det är värt några sekunder för att slippa eventuella problem.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-19, 22:58   #4
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
När jag började spela online för 11-12 år sedan blev man ytterst sällan ombedd om att skicka in ID eller någon form av adressverifiering när man tog ut pengar. Nuförtiden verkar många bolag rätt hårda med det (iaf när man tar ut, inte alltid när man tar in).

Hur gör ni när ni flyttar? Loggar ni in på alla era spelkonton och ändrar adressen? Har ni fått problem vid uttag när ni inte gjort det?

Jag skulle göra ett uttag från betinternet häromdagen, då ville de ha någon hushållsräkning från en adress jag inte bott på sedan 2007. Blir lite svårt att rota fram en räkning därifrån...

Hmmm.... Tack, för inputen - detta har jag inte tänkt på... Detta kan säkert "fula" bolag använda till sin fördel och vår nackdel...

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-19, 23:13   #5
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2197
Standard

Jag började med ett konto på Expekt och med tiden blev det 4-5 stycken men aldrig spel på fler än 2 samtidigt, om jag minns rätt. Alla hade sina egna bank-konton där utbetalningarna hamnade. Men efter ett tag tyckte jag det blev så bökigt att jaga in dom där pengarna som hamnade lite varstans och någon fullständig garanti för att få in degen fanns ju inte heller.

Så jag ändrade bankkonto-nr på samtliga användare så att alla utbetalningar gick till min bank och mitt bankkonto. Minst 4 spelkonton alltså och samma bankuppgifter på alla. Inga problem.

Det var enklare förr.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-21, 09:41   #6
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Vad jag vet kan spelbolag inte kontrollera vilket namn ett bankkonto står under. Så det borde vara möjligt att göra likadant 2014. Förmodligen har bolagen dock något register där de kan kontrollera om ett bankkontonummer har använts av en annan kund.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-21, 11:46   #7
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2197
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Vad jag vet kan spelbolag inte kontrollera vilket namn ett bankkonto står under. Så det borde vara möjligt att göra likadant 2014. Förmodligen har bolagen dock något register där de kan kontrollera om ett bankkontonummer har använts av en annan kund.
Alldeles säkert.

Sen kan säkert banken ha lite invändningar emot att namn och bankkonto inte matchar. Annars har ju alla miljarder som 9/11 kostat varit föga meningsfullt.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-21, 17:50   #8
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 313
Sharp$: 1138


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Bytte efternamn för en massa år sedan,finns flera bolag där jag fortfarande har kvar mitt gamla namn och har inte haft några problem med bankuttag. Är lat,men åker säkert på en nit framöver.
Arizto är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-26, 10:15   #9
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Alldeles säkert.

Sen kan säkert banken ha lite invändningar emot att namn och bankkonto inte matchar. Annars har ju alla miljarder som 9/11 kostat varit föga meningsfullt.
Men hur ska de veta det? Du ger bolaget ett kontonummer, de kan inte fråga banken vem som är innehavare av kontot.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-26, 10:59   #10
 
Reg.datum: apr 2013
Ort: LA
Inlägg: 374
Sharp$: 2030


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Men hur ska de veta det? Du ger bolaget ett kontonummer, de kan inte fråga banken vem som är innehavare av kontot.
Lite beroende på vilket insättningsalternativ du väljer, men vid insättning av Visa/Mastercard får man ofta fylla i kortinnehavarens namn.
WizardofAhhs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-26, 14:51   #11
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
När jag började spela online för 11-12 år sedan blev man ytterst sällan ombedd om att skicka in ID eller någon form av adressverifiering när man tog ut pengar. Nuförtiden verkar många bolag rätt hårda med det (iaf när man tar ut, inte alltid när man tar in).

Hur gör ni när ni flyttar? Loggar ni in på alla era spelkonton och ändrar adressen? Har ni fått problem vid uttag när ni inte gjort det?

Jag skulle göra ett uttag från betinternet häromdagen, då ville de ha någon hushållsräkning från en adress jag inte bott på sedan 2007. Blir lite svårt att rota fram en räkning därifrån...
De gånger jag har fått adressverifikation begärd när jag haft en gammal adress reggad så har jag bara bytt adress där och skickat in verifikationen direkt. Det har aldrig varit något problem och förstår inte varför det skulle vara det heller. Naturligt att folk flyttar och naturligt att prio ett inte är att ändra adress på en onlinebookie. For all they know så flyttade du igår om de nu skulle bry sig...
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-20, 23:59   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 107
Sharp$: 935
Standard

Lätt att photoshoppa en räkning
vinter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td