Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-02-28, 16:27   #1
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Felsatta odds


Vad är det egentligen som gäller? Kan spelbolagen hävda att oddsen varit felsatta i vilket fall som helst? Det finns förstås "uppenbara felsatta odds" men vad gäller om oddset avviker lite grann?

Vid livespel går det ju ganska fort i svängarna och det kanske inte är alltid de hinner upptäcka felsatta odds förrän i efterhand. Har de då lika stor rätt att annullera i efterhand, när spelet redan är avgjort och rättat som vinst?

Vad är era erfarenheter av felsatta odds och annullerade bet?
Lönt att kontakta någon? Deras support? SBR? Aftonbladet? Myndigheter (dvs. de som beviljat licens)?

Eller är det bara att bita i det sura äpplet?
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-28, 20:11   #2
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Allt som oftast så är det bara att bita i det sura äpplet. Deras regler som du tvingas gå med på för att spela lämnar dem stort utrymme att i efterhand annullera spel tyvärr. Skulle en stor tvist uppstå kan man alltid prova att kontakta IBAS som hanterar dispyter mellan anslutna spelbolag och spelare.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-28, 22:20   #3
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Bet365 annullerar sällan, de ändrar helt enkelt oddset till vad de anser att det borde varit. Rätt irriterande eftersom man förlorar insatsen om spelet inte går in. Jag tycker det är extremt märkligt att det är tillåtet och en fullständig idiotisk policy av Bet365.

Unibet annullerar odds om oddset är uppenbart felsatt. Vad som är uppenbart beror nog från sport till sport, om de har 1,30 på Barcelona hemma mot Almeria när 500 andra spelbolag ligger på under 1,10 kan man nog hävda att det är ett uppenbart felsatt odds medan om de t ex har 1,30 på någon pingismatch som borde varit 1,10 så lär de inte annullera. Sist jag fick ett spel annullerat gynnade det faktiskt mig. De hade fel servare i en tennismatch och jag spelade på break till 1,25.

Will Hill annullerar i princip aldrig. Trevligt för kunden, åtminstonde om man klarar sig från limitering.

Pinnacle annullerar väldigt sällan, deras tidiga odds är ofta helt fel men jag har aldrig fått något annullerat, däremot har jag hört andra som fått det.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-24, 20:29   #4
 
Cazziuss avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 218
Sharp$: 1071
Standard

Annullerat spel hos bwin utan anledning


Jag fick idag ett spel annullerat under första halvlek hos bwin. Hade spelat till 1,30 vilket sjönk överallt men spelet annullerades 4,5h efter det blev godkänt och då hade mitt lag redan hunnit peta in 2 bollar och spelet annullerades ungefär kring halvtid.
Jävligt kasst och mitt mail har inte besvarats där jag krävt en förklaring.

Samtidigt som spel/odds är det roligaste som finns så fan pissar de på oss spelare varenda dag genom alla jävla skitregler. Jag vet att man klickar i att man godkänner villkoren men man kan ju tycka att har de godkänt spelet får de stå sitt kasst.

Har de inte en bra förklaring kommer jag ta ut mina pengar och meddela allt och alla jag känner att aldrig spela hos bwin mer (vilket tyvärr inte kommer påverka ett skit)

edit: Efter ett par mail tog de tillbaka sitt beslut och gav mig vinst på spelet


Kan tillägga också att Betsson ansåg att jag max fick lägga 3kr på svensk fotboll... Inte ens skicka resten av insatsen på granskning gick.
Kul att limiteringar börjar komma, då är man på rätt spår även om det kan vara irriterande.

Senast redigerad av Cazzius den 2014-04-29 klockan 13:32.
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-18, 18:12   #5
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 7
Sharp$: 59
Standard

Har vunnit en del de senaste två dagarna på vad jag misstänker vara felsatta odds(live). Om de nu är felsatta, hur lång tid tar det till att bolaget ev ändrar oddsen jag vann på?
megaman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-18, 21:11   #6
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 129
Sharp$: 1117
Standard

Sånt skriver man aldrig om!. Punkt!
enstahill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-21, 12:08   #7
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av megaman Visa inlägg
Har vunnit en del de senaste två dagarna på vad jag misstänker vara felsatta odds(live). Om de nu är felsatta, hur lång tid tar det till att bolaget ev ändrar oddsen jag vann på?
Har spelen inte annullerats inom 24 timmar skulle jag gissa att det är 80% chans att du får behålla vinsten.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td