Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-09-14, 13:53   #1
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 5
Sharp$: 62
Standard

Betsson varning (?!)


Jag tror jag har blivit blåst av betsson men får väl skylla mig själv en del då jag inte läst villkoren 110% noggrant men jag skulle vilja uppmärksamma andra om det här. Jag gjorde en insättning och lade ett spel som jag vann några tusenlappar på och ville göra ett uttag lite senare men då fick jag mail om att de avbrutit mitt uttag och sa att för att kunna göra uttag måste insättningen omsättas minst en gång innan uttag kan göras. Notera att jag hade ingen aktiv bonus eller liknande och det stod under mitt konto under "uttagbara pengar" att hela min kontobalans var tillgänglig för uttag. Det kollade jag upp innan jag begärde uttag.

Jag kontaktade chatten och de hänvisade till deras villkor och där står det faktiskt att man måste omsätta sin insättning en gång innan uttag kan göras: 2.2.9

Du godkänner att pengarna som sätts in på ditt medlemskonto endast används för att spela spelen. Operatören förbehåller sig rätten att ta ut en avgift om du begär ett uttag utan omsättning på medlemskontot som motsvarar eller överstiger de belopp som satts in.

Jag tycker det är en mycket märklig regel. Mig veterligen har inga andra stora spelsidor den här regeln eller har jag fel? Jag vet att jag inte kan få rätt här eftersom det ju står i deras villkor men jag vill ändå uppmärksamma andra på att man faktiskt måste omsätta hela insättningen innan uttag vare sig man har bonus eller ej hos betsson. Den här tråden är mest till för att uppmärksamma andra samt kolla om det är andra här på forumet som haft samma erfarenhet av betsson?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
felix1005 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-14, 14:21   #2
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Nordicbet och Bet365 har eller åtminstone har haft det regeln, om dom tillåter att du sedan tar ut pengarna i alla fall brukar det vara 5% i avgift på uttaget.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-14, 16:54   #3
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Är väl främst för att inte bli ett le i penningtvätt. Sätta in pengar och sedan ta ut dom = kvitto vart pengarna kommer ifrån.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-14, 22:33   #4
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 5
Sharp$: 62
Standard

Jo jag förstår tanken och accepterar det men det måste ändå vara väldigt lätt hänt att många missar en sådan detalj om man inte är så insatt och inte noggrant läser igenom villkoren innan man gör en insättning? För hur många är det egentligen som läser igenom allting som står i villkoren innan de gör en insättning? Men så länge man inte sätter in mer än man tänkt spela för så är det ju inget större problem men jag blev lite överraskad ändå att ens pengar blir låsta när man gör en insättning. Hursomhelst så har mitt uttag gått igenom nu iallafall efter att jag fullgjort omsättningen. Tack för svaren.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
felix1005 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 01:10   #5
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

I princip alla bolag har denna regel så vitt jag vet, så de flesta vet nog om den. Är man ny förstår jag dock att den är lätt att missa och jag kan tycka att den i flera fall kan kommuniceras ut bättre.
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 10:18   #6
 
zorbas avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 101
Sharp$: 1263

Sharps.se VM-tävling 2014
Stats: 49 - 31 - 3
ROI: 115.35%
Vinstprocent: 61.25%

Standard

Som sagt, standard för att förhindra pengatvätt. Vill minnas att jag fått ta ut pengarna hos någon bok, mot en avgift på någon halv procent kanske. Men då hade jag inte vunnit ett par tusen direkt, hade inte ens lagt ett spel då jag jagade utstick som hann försvinna innan jag fått in pengarna.
__________________
"It's a numbers game, but shit don't add up somehow"


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av zorba den 2014-09-15 klockan 10:20.
zorba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-15, 09:40   #7
 
majkkis avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 128
Sharp$: 571


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Satte in en summa på betsafe igår, var tydligen limiterad maximalt, och fick bara spela 48kr och valde då att ta ut min summa som jag satte in, det gick utan problem.

Så betsafe har nog inte den spärren.
majkki är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td